REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Produkcja w poznańskiej fabryce Volkswagena

Subskrybuj nas na Youtube
Volkswagen Caddy 2015
Volkswagen Caddy 2015
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Prognozowana produkcja w poznańskiej fabryce Volkswagena w tym roku ma wynieść ok. 174 tys. samochodów. To nieznacznie mniej niż w zeszłym roku. Połowę wolumenu produkcji ma stanowić model Caddy czwartej generacji.

W ubiegłym roku poznańska fabryka koncernu Volkswagen wyprodukowała ponad 175,5 tys. aut, ponad 4,6 tys. więcej niż rok wcześniej. W tym roku VW zakłada utrzymanie wielkości produkcji na podobnym poziomie.

REKLAMA

Poznańska fabryka jest jedynym zakładem koncernu na świecie, gdzie produkowany jest dostawczy VW Caddy. W lutym oficjalnie zaprezentowano czwartą generację tego modelu. Do jego produkcji VW Poznań przygotowała się już od połowy ubiegłego roku. Na nowe inwestycje wydano ponad 23 mln euro.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM Man. 6-bieg

„Były to zarówno niezbędne przebudowy i dopasowania linii produkcyjnej, jak i program szkoleniowy dla pracowników” – powiedział PAP prezes VW Poznań Jens Ocksen.

Trzecia i czwarta generacja VW Caddy mają stanowić 89 proc. całej tegorocznej produkcji zakładu. Seryjna produkcja modelu czwartej generacji ruszy w końcu maja. Pozostałe 11 proc. to model VW Transporter T5.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prezes Ocksen jest przekonany, że podobnie jak poprzednie generacje tego modelu, również Caddy 4 znajdzie uznanie wśród klientów.

REKLAMA

Dariusz Balcerzyk z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR ocenił w rozmowie z PAP, że prognozy producenta odnośnie wielkości produkcji nowego Caddy (w tym roku ok. 87 tys. egzemplarzy) są prawdopodobne. „Podejrzewam, że nowa generacja już dobrze znanego modelu będzie cieszyła się dość dużym powodzeniem. Trzeba pamiętać, że Poznań to jedyne miejsce produkcji Caddy i jest on sprzedawany na wszystkie rynki” – powiedział.

Ekspert zwrócił uwagę, że wszystkie plany dotyczące produkcji w polskich fabrykach motoryzacyjnych zależą od sprzedaży na rynkach poza Polską. Z wyprodukowanych w ubiegłym roku w Poznaniu 175,5 tys. aut jedynie 3,3 tys. sprzedano w Polsce; pozostałe trafiły na zagraniczne rynki. Zdecydowana większość produkcji, bo przeszło 148 tys. aut, to rożne wersje modelu Caddy.

Koncern VW w Poznaniu obecny jest od 1993 r. Firma weszła wówczas w spółkę z Fabryką Samochodów Rolniczych Polmo, która produkowała w zakładzie w Antoniku samochody Tarpan. VW Poznań jest w 100 proc. własnością marki VW Samochody Użytkowe. Oprócz fabryki w dzielnicy Antoninek do koncernu należy zlokalizowana w dzielnicy Wilda odlewnia oraz wybudowany w Swarzędzu zakład zabudów specjalnych.

Zobacz też: Test Skoda Citigo 1.0 75 KM LPG

REKLAMA

W 2014 r. Volkswagen ogłosił budowę nowej fabryki koło Wrześni (Wielkopolskie), gdzie będzie powstawać nowa wersja samochodu dostawczego VW Crafter; jesienią ruszyły prace. Na terenie 220 ha powstaje zakład, który ma zacząć działać w drugiej połowie 2016 r. Wartość inwestycji szacowana jest na 3,3 mld zł. W fabryce pracę znajdzie ok. 3 tys. osób.

VW Poznań szacuje, że w 2018 r. w zakładach pod Wrześnią i w Poznaniu będzie produkował rocznie 280 tys. samochodów. Po ukończeniu fabryki Craftera firma ma zatrudniać w Wielkopolsce ok. 10 tys. pracowników. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA