REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lancia Voyager 2.8 CRD 178 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Lancia Voyager to bliźniacza siostra legendy minivanów – Chryslera Voyagera. I jak na Voyagera przystało trudno znaleźć jej bezpośredniego konkurenta. Ta indywidualistka, która gra w swojej lidze.

Lancia Voyager ma nadwozie o długości 521 cm. Dla porównania Mercedes-Benz Klasy V jest długi na 514 cm, Volkswagen Multivan ma nadwozie długości 489,2 cm, a Seat Alhambra 485,4 cm.

REKLAMA

Porównując rozstaw osi Voyagera (307,8 cm) z rozstawem osi Mercedesa-Benza klasy V – 320 cm, Volkswagena Multivana – 300 cm i Seata Alhambry 291,9 cm widać, że minivan z logiem Lancii to jedna z największych tego typu konstrukcji dostępnych na polskim rynku.

Jest to zaskakujące bo spoglądając na sylwetkę Voyagera samochód nie wydaje się aż tak duży.

Do redakcyjnej recenzji trafiła najbogatsza wersja wyposażeniowa Lancii Voyager – Platinum. Oznacza to, że lista wyposażenia opcjonalnego obejmuje dopłatę za kolor nadwozia (4000 zł), system monitorujący martwe pole w lusterkach bocznych (3500 zł) oraz pakiet rozrywkowy Entertainment Group obejmujący m.in. dwa dziewięciocalowe ekrany sufitowe, odtwarzacz BlueRay, pilot oraz słuchawki bezprzewodowe za łączną kwotę 12 tys. zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM

Poza tym lista wyposażenia nie wymagającego dopłaty jest długa i zawiera m.in. automatyczną trzystrefową klimatyzację, skórzaną tapicerkę, elektrycznie ustawianą wysokość pedałów, automatyczną przekładnię, fotochromatyczne lusterko z wbudowanym mikrofonem, elektrycznie składaną kanapę trzeciego rzędu, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika, elektrycznie otwierane szyby w trzech rzędach siedzeń (w ostatnim uchylane), stoliki w oparciach foteli, tempomat, wzmacniacz 506 W i 9 głośników z Subwooferem, lampy ksenonowe, elektrycznie otwierane drzwi tylne (kontrola również pilotem), tylne czujniki parkowania, nawigację satelitarną GPS, podgrzewaną kierownicę, podgrzewane fotele oraz system chowania foteli drugiego i kanapy z trzeciego rzędu w podłodze.

Producent nie pozostawił wątpliwości, że Voyager powstał po to, by przewozić ludzi w jak najbardziej komfortowych warunkach.

REKLAMA

Zasiadając na dużym, wygodnym fotelu wyposażonym w podłokietniki, kierowca Lancii ma przed sobą ładny zestaw wskaźników i zapewnioną dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Parkingowe manewry ułatwiają czujniki cofania, kamera oraz duże lusterka boczne. Nie bez znaczenia jest również regularny, kanciasty kształt bryły nadwozia.

Ilość przestrzeni we wnętrzu zadowoli nawet największych malkontentów. A bagażnik? Według danych producenta w wersji ośmioosobowej (z rozłożoną kanapą trzeciego rzędu) do wykorzystania pozostaje 638 l przestrzeni. W wersji ze złożoną tylną kanapą pojemność bagażnika Voyagera rośnie do 934 l. Z kolei po złożeniu dwóch rzędów tylnych siedzeń, kierowca ma do wykorzystania bagażnik o pojemności 3912 l. Imponujące.

Zobacz też: Test Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG

Test Lancia Voyager 2.8 CRD 178 KM - napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej Lancii Voyager znalazły się dwie jednostki napędowe. Wolnossąca, zasilana benzyną V6 o pojemności 3,6 l, rozwijająca moc maksymalną 283 KM oraz turbodoładowana, wysokoprężna o pojemności 2,8 l, rozwijająca moc maksymalną 178 KM.

Do redakcji trafiła odmiana napędzana silnikiem wysokoprężnym, który według danych producenta rozpędza Voyagera od 0 do 100 km/h w 11,9 s.

Choć dane techniczne nie są powalające, trudno oczekiwać od samochodu tego typu sportowych osiągów. Te zagwarantowane przez napęd Lancii są wystarczające do wygodnego przemieszczania się zarówno w mieście, jak i na autostradzie.

REKLAMA

Bo choć wysokoprężna jednostka napędowa mogłaby być lepiej wyciszona w górnych zakresach obrotów, to w dolnych odgłos pracy nie jest natarczywy. A to w połączeniu z nieźle wyciszoną kabiną pozwala na komfortową podróż z prędkościami autostradowymi.

Podczas jazdy w trasie Lancia „spala” około 7,5 l oleju napędowego na 100 km. To przyzwoity wynik. W ruchu miejskim zużycie paliwa wzrasta do 10,5-11 l na 100 km. To wciąż akceptowalny poziom biorąc pod uwagę komfort jaki oferuje.

Długi rozstaw osi i dość miękko zestrojone zawieszenie sprawiają, że Voyager dostojnie pochłania wszelkie nierówności nawierzchni. Duże koła dodają też pewności podczas podjeżdżania pod krawężniki, choć nie ukrywajmy – znalezienie miejsca do zaparkowania w centrum miasta dla auta wielkości Lancii Voyager to zadanie trudne do wykonania.

Zobacz też: Test Fiat Freemont Black Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.

Test Lancia Voyager 2.8 CRD 178 KM - podsumowanie

Użytkowanie samochodu wielkości Lancii Voyager w ruchu miejskim może na dłuższą metę stać się irytujące. To samochód, który doskonale sprawdzi się w roli wakacyjnego pojazdu dla rodziny albo hotelowego shuttle busu.

Opisywana wersja Lancii Voyager kosztuje 202 400 zł. Dodatkowe 19 500 zł kosztuje zainstalowane w niej wyposażenie opcjonalne.

Za podstawową odmianę Voyagera z benzynową jednostką napędową trzeba zapłacić 158 400 zł.

To wciąż sporo ale niewiele jest na rynku minivanów, które oferują tak wiele jak Lancia.

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Lancia Voyager 2.8 CRD 178 KM - dane techniczne

Lancia Voyager 2.8 CRD 178 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2768 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 178 KM/3600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm/1400-3400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 638/934/3912 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 521,8/199,8/181,8 cm
Rozstaw osi 307,8 cm
V-max 193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,9 s
Zużycie paliwa* 10,5/6,3/7,9 l/100 km
Cena od 172 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Do redakcji trafiła odmiana napędzana silnikiem wysokoprężnym, który według danych producenta rozpędza Lancię Voyager od 0 do 100 km/h w 11,9 s.
Lancia
Porównując rozstaw osi Voyagera (307,8 cm) z rozstawem osi Mercedesa-Benza klasy V – 320 cm, Volkswagena Multivana – 300 cm i Seata Alhambry 291,9 cm widać, że minivan z logiem Lancii to jedna z największych tego typu konstrukcji dostępnych na polskim rynku.
Lancia
Test Lancia Voyager 2.8 CRD 178 KM
Lancia
Pakiet rozrywkowy Entertainment Group obejmujący m.in. dwa dziewięciocalowe ekrany sufitowe, odtwarzacz BlueRay, pilot oraz słuchawki bezprzewodowe kosztuje 12 tys. zł.
Lancia
Ilość przestrzeni we wnętrzu zadowoli nawet największych malkontentów. A bagażnik? Według danych producenta w wersji ośmioosobowej (z rozłożoną kanapą trzeciego rzędu) do wykorzystania pozostaje 638 l przestrzeni. W wersji ze złożoną tylną kanapą pojemność bagażnika Voyagera rośnie do 934 l. Z kolei po złożeniu dwóch rzędów tylnych siedzeń, kierowca ma do wykorzystania bagażnik o pojemności 3912 l. Imponujące.
Lancia
Pakiet rozrywkowy Entertainment Group obejmujący m.in. dwa dziewięciocalowe ekrany sufitowe, odtwarzacz BlueRay, pilot oraz słuchawki bezprzewodowe kosztuje 12 tys. zł.
Lancia
Zasiadając na dużym, wygodnym fotelu wyposażonym w podłokietniki, kierowca Lancii ma przed sobą ładny zestaw wskaźników i zapewnioną dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Parkingowe manewry ułatwiają czujniki cofania, kamera oraz duże lusterka boczne. Nie bez znaczenia jest również regularny, kanciasty kształt bryły nadwozia.
Lancia
Fotele Lancii Voyager są obszerne i sprzyjają dalekim podróżom.
Lancia
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Lancia Voyager Fot. Artur Kapłan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Uwaga kierowcy! Jest ostrzeżenie przed opadami śniegu i ślizgawicą

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ostrzega: dziś w nocy i jutro rano opady deszczu będą zamarzały. Jest duże prawdopodobieństwo oblodzenia. Należy więc zachować szczególną ostrożność na drodze i nie tylko. Śnieg spadnie w niedzielę.

Jakiego samochodu szukają Polacy, gdy chcą wymienić pojazd [RAPORT]

Polacy planujący wymianę samochodu rozglądają się raczej za opcją używaną z silnikiem spalinowym. Tak deklaruje 55 proc. ankietowanych raportu Santander Consumer Multirent. Jakie kwoty mają w planach przeznaczyć?

Nie słabnie popyt na nowe samochody. W listopadzie do grona liderów, w tym Toyoty, dołączył nieoczekiwanie Ford

Popyt na nowe auta – zarówno osobowe jak i dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony nie słabnie. W tej drugiej kategorii listopad przyniósł niespodziankę – Renault na fotelu lidera zajmowanym przez tę markę od niepamiętnego czasu zastąpił Ford.

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

REKLAMA

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

REKLAMA

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

REKLAMA