REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Lepsze jest wrogiem dobrego. Zdaje się, że ta zasada przyświecała designerom podczas modernizacji nadwozia Volkswagena Scirocco. Lifting okazał się delikatny, bo i model wciąż zbierał dobre noty za prezencję. Sprawdziliśmy, jak jeździ odmłodzona wersja sportowego Volkswagena napędzana przez silnik o mocy 220 KM.

Niemieccy producenci zazwyczaj z dystansem podchodzą do śmiałych projektów designerów. A jednym z najbardziej zachowawczych w tej kwestii producentów jest Volkswagen.

REKLAMA

REKLAMA

Zdecydowanie najciekawiej zaprojektowanym modelem z wolfsburskiej stajni jest Scirocco. Wciąż powściągliwe w formie, ale jednocześnie proporcjonalne i interesujące. I choć model nadal wyglądał dobrze, od rynkowego debiutu minęło na tyle dużo czasu, że wielki minutnik stojący na biurkach marketingowców zaczął dzwonić na alarm zwiastując konieczność przeprowadzenia przynajmniej liftingu nadwozia. A ten, jak widać, był dyskretny.

Także we wnętrzu Scirocco nie przeprowadzono rewolucji. Odświeżono wygląd tablicy przyrządów, m.in. na górze środkowej konsoli zainstalowano trzy „zegary” – wskaźnik temperatury oleju, stoper oraz wskaźnik ciśnienia doładowania turbiny. Ponadto w odróżnieniu od wersji sprzed modernizacji wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza znajdujące się za kierownicą umieszczono w tubach.

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I to, poza oferowaną w standardzie w wersji 220-konnej czarną podsufitką, jedyne akcenty we wnętrzu przypominające o tym, że znajdujemy się w samochodzie o zacięciu sportowym.

Scirocco jest wyposażony w obszerne, głęboko wyprofilowane fotele, które świetnie sprawdzają się nie tylko podczas szybkiej jazdy po zakrętach, lecz także w trakcie długich podróży.

REKLAMA

Na tylnej kanapie usiądą wygodnie dwie dorosłe osoby. I choć wsiada się do tyłu niewygodnie, ilość miejsca zaskakuje – konkretnie – siedzi się tam wygodniej niż można się tego spodziewać spoglądając na pojazd z zewnątrz. Osoby o wzroście około 180 cm, nie będą zahaczały fryzurą o podsufitkę.

Nieźle Scirocco wypada pod względem wielkości bagażnika. 312 l wystarczy do spakowania pary dorosłych na dłuższe wakacje. W wygodnym załadunku przeszkadza jednak wysoki próg. W razie potrzeby można powiększyć przestrzeń bagażową składając oparcia tylnej kanapy podzielone w stosunku 50/50.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: zaraża niczym gRypa

Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG - napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Scirocco dostępne są trzy jednostki napędowe ale w pięciu wariantach mocy. Podstawowym źródłem napędu jest silnik 1.4 TSI/125 KM. Pośrednimi wariantami są wersje napędzane przez silnik 2.0 TSI o mocach 180 i 220 KM. W ofercie jest również silnik Diesla 2.0 TDI w wariantach 150 i 184 KM.

Dla osób, którym moc 220 KM nie wystarczy, producent przygotował wersję R, wyposażoną w dwulitrowy silnik TSI, który rozwija moc maksymalną 280 KM.

Do redakcji trafił egzemplarz napędzany przez benzynowy silnik o mocy 220 KM, wyposażony m.in. w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS (930 zł) oraz automatyczną, sześciobiegową przekładnię DSG.

Opisywane Scirocco, według danych producenta rozpędza się o d 0 do 100 km/h w 6,5 s. Nie ma wątpliwości, że auto jest bardzo szybkie, choć przedni napęd i duży moment obrotowy – 350 Nm dostępny przy 1500 obr./min. (!) sprawiają, że na wilgotnej nawierzchni auto podczas prób dynamicznego startu buksuje kołami.

Niemniej, sportowy Volkswagen od najniższych obrotów z werwą wyrywa do przodu i rozpędza się z coraz większą ochotą aż do górnych zakresów pola obrotomierza. Nabieraniu prędkości towarzyszy przyjemny dla ucha pomruk silnika.

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

Podczas jazdy po zakrętach do gry wkracza system XDS, który znacznie poprawia trakcję w przypadku aut przednionapędowych. Ale nie ma się co oszukiwać, w Scirocco brakuje napędu na obie osie i choć pojazd ma dalej niż w przypadku tradycyjnych samochodów z przednim napędem przesuniętą granicę podsterowności, z 4Motion byłoby dużo lepiej.

Opisywany egzemplarz został wyposażony w zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC. Oznacza to, że kierujący może wybrać stopień tłumienia nierówności od najtwardszego (Sport), poprzez Normal do najbardziej komfortowego (Comfort).

W praktyce różnice pomiędzy nastawami są odczuwalne, a w codziennym użytkowaniu najwygodniej jeździ się w pozycji Comfort.

Auto wciąż zachowuje przyjemną sztywność, ale pokonywanie wszelkiego rodzaju nierówności poprzecznych nie jest przesadnie uciążliwe.

Inżynierowie Volkswagena przy okazji modernizacji modelu nie tylko zwiększyli nieco moc opisywanej wersji silnikowej (o 10 KM) ale również odczuwalnie ograniczyli zużycie paliwa.

W ruchu miejskim bez problemu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie ok. 10 l/100 km. Podczas jazdy ze stałą prędkością ok. 120 km/h można uzyskać wynik na poziomie 6,7 l na 100 km.

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG - podsumowanie

Odmłodzony Volkswagen Scirocco w wersji 220-konnej jeździ lepiej od poprzednika. Doświadczony kierowca będzie w stanie czerpać więcej przyjemności z jazdy nim, niż modelem poprzedniej generacji. Samochód jest dynamiczniejszy, bardziej dopracowany.

W codziennej eksploatacji sprawdzą się dość „komfortowy” układ kierowniczy, nie nazbyt twarde zawieszenie, czy umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo.

Scirocco ma w sobie dwie natury. Gdy delikatniej obchodzimy się z pedałem gazu, jazda nim nie różni się wiele od przemieszczania się Golfem. Dla wielu ten zbyt stonowany charakter może być wadą. Ale tkwiący w nim potencjał wydobędzie kierowca, który wie jak obchodzić się z autem sportowym.

Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG - dane techniczne

Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1984 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 220 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1500-4400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 312/1008 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 425,6/181/140,6 cm
Rozstaw osi 257,8 cm
V-max 244 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,5 s
Zużycie paliwa* 8,1/5,3/6,4 l/100 km
Cena od 118 490 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Volkswagen
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Volkswagen
Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG
Tomasz Korniejew
Kokpit najnowszego Volkswagena Scirocco w wersji z manualną przekładnią.
Volkswagen
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Volkswagen
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Volkswagen
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Volkswagen
Wprawny kierowca za kierownicą 220-konnego Scirocco będzie się świetnie bawił.
Volkswagen
Bagażnik Scirocco ma objętość 312 l, to dużo, jak na pojazd którego eksploatacja przeznaczona jest głównie dla dwóch osób. Wygodny załadunek bagażnika utrudnia wysoki próg.
Tomasz Korniejew
Fotel kierowcy Volkswagena Scirocco jest głęboko wyprofilowany i zachęca do długich przejażdżek.
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

REKLAMA

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.

REKLAMA