REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 RXH zadebiutował na rynku jako hybryda z napędem na obie osie. Najnowsza odsłona modelu nie jest ani hybrydą ani nie ma napędu 4x4. Zatem, co z Peugeota RXH pozostało?

Peugeot 508 w odmianie RXH nie miał być wersją królującą na szczytach tabeli sprzedaży. Droga hybryda z napędem na obie osie przegrywała konkurencję z wersjami 508 napędzanymi przez bardzo sprawne silniki wysokoprężne. Ale motoryzacyjny światek bardziej spodziewał się szybszego debiutu drugiej generacji RXH, z efektywniejszym układem hybrydowym niż zupełnego porzucenia projektu. A już kontrowersyjną wydaje się decyzja o rezygnacji (nawet w opcji) z wyposażenia RXH w napęd na obie osie. Zgoda - badania marketingowe dowodzą, że nawet w klasie SUV, klienci częściej sięgają po wersje z napędem na jedną oś, ale wycofanie z oferty napędu na obie osie w samochodzie tego typu jest posunięciem odważnym. Ale czy również pozbawionym sensu?

REKLAMA

REKLAMA

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Tomasz Korniejew

Nie da się ukryć, że w większości przypadków „kupujemy samochody oczami”. Bez względu na to, jak bardzo chcielibyśmy przywiązywać wagę do walorów praktycznych, to jednak najpierw zwracamy uwagę na te modele, które nam „wpadną w oko”. Dopiero potem przychodzi czas na sprawdzenie ceny i bliższe zapoznanie z autem.

I trzeba przyznać, że w tej konkurencji najnowszy Peugeot 508 RXH zdobywa punkty. Zgrabna bryła nadwozia ozdobiona masywnymi osłonami nadkoli ładnie współgra z podwyższonym do 18,4 cm prześwitem oraz dedykowanym do tej wersji Peugeota wzorem felg. Uroku nadwoziu dodają również standardowe reflektory Full LED i chromowane osłony dolnych części zderzaków.

Więcej informacji na temat Peugeota znajdziesz tutaj

REKLAMA

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT - wnętrze

Dobre wrażenie nie mija po zajrzeniu do wnętrza. Przynajmniej jeżeli chodzi o przestronność i design tablicy przyrządów. Kokpit wykonano z materiałów wysokiej jakości, a poszczególne elementy spasowano z dokładnością. Wszelkie wskaźniki są czytelne, choć można dostrzec niedociągnięcia w ergonomii. W praktyce, niezbyt wygodne okazuje się umieszczenie przycisku do uruchamiania silnika (system bezkluczykowego dostępu do auta jest w wyposażeniu standardowym) po lewej stronie od kierownicy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zastrzeżenia budzi też zainstalowanie wysuwanych cup holderów tuż pod ekranem nawigacji (kolorowy, dotykowy, o przekątnej siedmiu cali). W przypadku, gdy umieścimy w uchwytach kubki – wspomniany ekran zostanie zasłonięty.

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Tomasz Korniejew

Ponadto na panelu pomiędzy przednimi fotelami zabrakło poręcznego schowka, w którym moglibyśmy umieścić portfel lub telefon.
Za to wygoda foteli wręcz rozpieszcza, a szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy ułatwiają zajęcie optymalnej pozycji. Ciekawostką jest, że za dopłatą 2000 zł można w RXH zainstalować klimatyzację czterostrefową. To rozwiązanie rzadko spotykane w tej klasie pojazdów.

Peugeot 508 RXH dysponuje największym spośród wszystkich wersji 508 bagażnikiem. Objętość przedziału bagażowego w opisywanym modelu to 550 l. W 508 SW (czyli kombi) bagażnik jest mniejszy o 32 l.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT - napęd/układ jezdny

W gamie napędowej RXH znajduje się tylko jedna jednostka napędowa – wysokoprężny silnik z serii HDi o pojemności 2l, który rozwija moc maksymalną 180 KM przy 3750 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr./min.

Standardowo z napędem współpracuje sześciobiegowa automatyczna przekładnia EAT.

Według danych producenta opisywany Peugeot przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 s i może pojechać z maksymalną prędkością 220 km/h.

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Peugeota RXH na następnej stronie


Konstruktorzy zadbali o dobre wyciszenie jednostki napędowej. 180 konny silnik nie jest nazbyt słyszalny w żadnym zakresie obrotów. Cechą charakterystyczną silników HDi jest ich oszczędność. Nie inaczej jest w tym przypadku. Podczas jazd w ruchu miejskim RXH zużywał średnio 7,8 l oleju napędowego na 100 km. Z kolei podczas jazdy z prędkością ok. 130 km/h „spalanie” malało do około 6,2 l na 100 km.

To niewiele, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę nie tylko spore gabaryty samochodu ale też niezłą dynamikę. Co prawda Peugeot ochoczo rozpędza się do ok. 150 km/h, a powyżej tej prędkości dynamika rozpędzania odczuwalnie słabnie, niemniej w najczęściej używanym przedziale obrotów i prędkości auto napędza się bardzo sprawnie.

Cieszy też zachowanie auta podczas jazdy po autostradzie. Mimo zwiększonego prześwitu samochód nie jest podatny na boczne podmuchy wiatru i prowadzi się stabilnie.

Zwieszenie zostało zestrojone dość miękko, co ma swoje przełożenie podczas szybkiej jazdy po zakrętach. Nadwozie przechyla się wtedy znaczniej niż w przypadku pozostałych wersji 508 SW jednak auto zachowuje się przewidywalnie.

Dobrze, że producent standardowo wyposaża RXH w przednie i tylne czujniki parkowania oraz kolorową kamerę cofania. Urządzenia są przydatne podczas parkingowych manewrów - RXH jest duży i ma spory promień skrętu.

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT - podsumowanie

Podstawowe pytanie, które powinno zostać zadane przy pisaniu tej recenzji brzmi – czy 508 RXH dużo stracił na użyteczności skoro producent pozbawił go napędu na obie osie?

Odpowiedź brzmi – i tak, i nie. Rozpatrując tę kwestię teoretycznie oczywiście stracił. 508 RXH z napędem na obie osie byłby bardziej użyteczny podczas jazdy z dala od utwardzonych szlaków. Ale mając na uwadze praktykę – w warunkach, w których go użytkowaliśmy (czyli w mieście i na autostradzie) wiele nie stracił. Wysoki prześwit przydał się nie raz, gdy zaszła potrzeba podjechania pod wysoki krawężnik, czy konieczność przejazdu po nierównej gruntowej drodze. W takich warunkach napęd 4x4 nie był niezbędny. I większości mieszkańców miast napęd na obie osie potrzebny nie jest. Jednak inaczej na tę kwestię mogą spojrzeć mieszkańcy przedmieść. Bo zdajemy sobie sprawę z faktu, że gdybyśmy po tej gruntowej drodze jechali tuż po jesiennej ulewie bądź wiosennych roztopach sprawa napędu na obie osie miałaby większą wagę.

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Tomasz Korniejew

Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT – dane techniczne

Peugeot 508 RXH 2.0 HDi/180 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 180 KM/3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm/2000-3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 550 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 481,7/185,3/152,5 cm
Rozstaw osi 281,7 cm
V-max** 220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h** 8,9 s
Zużycie paliwa* 5,2/4,2/4,6 l/100 km
Cena od 155 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA