REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 RXH zadebiutował na rynku jako hybryda z napędem na obie osie. Najnowsza odsłona modelu nie jest ani hybrydą ani nie ma napędu 4x4. Zatem, co z Peugeota RXH pozostało?

Peugeot 508 w odmianie RXH nie miał być wersją królującą na szczytach tabeli sprzedaży. Droga hybryda z napędem na obie osie przegrywała konkurencję z wersjami 508 napędzanymi przez bardzo sprawne silniki wysokoprężne. Ale motoryzacyjny światek bardziej spodziewał się szybszego debiutu drugiej generacji RXH, z efektywniejszym układem hybrydowym niż zupełnego porzucenia projektu. A już kontrowersyjną wydaje się decyzja o rezygnacji (nawet w opcji) z wyposażenia RXH w napęd na obie osie. Zgoda - badania marketingowe dowodzą, że nawet w klasie SUV, klienci częściej sięgają po wersje z napędem na jedną oś, ale wycofanie z oferty napędu na obie osie w samochodzie tego typu jest posunięciem odważnym. Ale czy również pozbawionym sensu?

REKLAMA

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Nie da się ukryć, że w większości przypadków „kupujemy samochody oczami”. Bez względu na to, jak bardzo chcielibyśmy przywiązywać wagę do walorów praktycznych, to jednak najpierw zwracamy uwagę na te modele, które nam „wpadną w oko”. Dopiero potem przychodzi czas na sprawdzenie ceny i bliższe zapoznanie z autem.

I trzeba przyznać, że w tej konkurencji najnowszy Peugeot 508 RXH zdobywa punkty. Zgrabna bryła nadwozia ozdobiona masywnymi osłonami nadkoli ładnie współgra z podwyższonym do 18,4 cm prześwitem oraz dedykowanym do tej wersji Peugeota wzorem felg. Uroku nadwoziu dodają również standardowe reflektory Full LED i chromowane osłony dolnych części zderzaków.

Więcej informacji na temat Peugeota znajdziesz tutaj

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT - wnętrze

Dobre wrażenie nie mija po zajrzeniu do wnętrza. Przynajmniej jeżeli chodzi o przestronność i design tablicy przyrządów. Kokpit wykonano z materiałów wysokiej jakości, a poszczególne elementy spasowano z dokładnością. Wszelkie wskaźniki są czytelne, choć można dostrzec niedociągnięcia w ergonomii. W praktyce, niezbyt wygodne okazuje się umieszczenie przycisku do uruchamiania silnika (system bezkluczykowego dostępu do auta jest w wyposażeniu standardowym) po lewej stronie od kierownicy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zastrzeżenia budzi też zainstalowanie wysuwanych cup holderów tuż pod ekranem nawigacji (kolorowy, dotykowy, o przekątnej siedmiu cali). W przypadku, gdy umieścimy w uchwytach kubki – wspomniany ekran zostanie zasłonięty.

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Ponadto na panelu pomiędzy przednimi fotelami zabrakło poręcznego schowka, w którym moglibyśmy umieścić portfel lub telefon.
Za to wygoda foteli wręcz rozpieszcza, a szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy ułatwiają zajęcie optymalnej pozycji. Ciekawostką jest, że za dopłatą 2000 zł można w RXH zainstalować klimatyzację czterostrefową. To rozwiązanie rzadko spotykane w tej klasie pojazdów.

Peugeot 508 RXH dysponuje największym spośród wszystkich wersji 508 bagażnikiem. Objętość przedziału bagażowego w opisywanym modelu to 550 l. W 508 SW (czyli kombi) bagażnik jest mniejszy o 32 l.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT - napęd/układ jezdny

W gamie napędowej RXH znajduje się tylko jedna jednostka napędowa – wysokoprężny silnik z serii HDi o pojemności 2l, który rozwija moc maksymalną 180 KM przy 3750 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr./min.

Standardowo z napędem współpracuje sześciobiegowa automatyczna przekładnia EAT.

Według danych producenta opisywany Peugeot przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 s i może pojechać z maksymalną prędkością 220 km/h.

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Peugeota RXH na następnej stronie


Konstruktorzy zadbali o dobre wyciszenie jednostki napędowej. 180 konny silnik nie jest nazbyt słyszalny w żadnym zakresie obrotów. Cechą charakterystyczną silników HDi jest ich oszczędność. Nie inaczej jest w tym przypadku. Podczas jazd w ruchu miejskim RXH zużywał średnio 7,8 l oleju napędowego na 100 km. Z kolei podczas jazdy z prędkością ok. 130 km/h „spalanie” malało do około 6,2 l na 100 km.

To niewiele, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę nie tylko spore gabaryty samochodu ale też niezłą dynamikę. Co prawda Peugeot ochoczo rozpędza się do ok. 150 km/h, a powyżej tej prędkości dynamika rozpędzania odczuwalnie słabnie, niemniej w najczęściej używanym przedziale obrotów i prędkości auto napędza się bardzo sprawnie.

Cieszy też zachowanie auta podczas jazdy po autostradzie. Mimo zwiększonego prześwitu samochód nie jest podatny na boczne podmuchy wiatru i prowadzi się stabilnie.

Zwieszenie zostało zestrojone dość miękko, co ma swoje przełożenie podczas szybkiej jazdy po zakrętach. Nadwozie przechyla się wtedy znaczniej niż w przypadku pozostałych wersji 508 SW jednak auto zachowuje się przewidywalnie.

Dobrze, że producent standardowo wyposaża RXH w przednie i tylne czujniki parkowania oraz kolorową kamerę cofania. Urządzenia są przydatne podczas parkingowych manewrów - RXH jest duży i ma spory promień skrętu.

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT - podsumowanie

Podstawowe pytanie, które powinno zostać zadane przy pisaniu tej recenzji brzmi – czy 508 RXH dużo stracił na użyteczności skoro producent pozbawił go napędu na obie osie?

Odpowiedź brzmi – i tak, i nie. Rozpatrując tę kwestię teoretycznie oczywiście stracił. 508 RXH z napędem na obie osie byłby bardziej użyteczny podczas jazdy z dala od utwardzonych szlaków. Ale mając na uwadze praktykę – w warunkach, w których go użytkowaliśmy (czyli w mieście i na autostradzie) wiele nie stracił. Wysoki prześwit przydał się nie raz, gdy zaszła potrzeba podjechania pod wysoki krawężnik, czy konieczność przejazdu po nierównej gruntowej drodze. W takich warunkach napęd 4x4 nie był niezbędny. I większości mieszkańców miast napęd na obie osie potrzebny nie jest. Jednak inaczej na tę kwestię mogą spojrzeć mieszkańcy przedmieść. Bo zdajemy sobie sprawę z faktu, że gdybyśmy po tej gruntowej drodze jechali tuż po jesiennej ulewie bądź wiosennych roztopach sprawa napędu na obie osie miałaby większą wagę.

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Tomasz Korniejew

Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT – dane techniczne

Peugeot 508 RXH 2.0 HDi/180 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 180 KM/3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm/2000-3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 550 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 481,7/185,3/152,5 cm
Rozstaw osi 281,7 cm
V-max** 220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h** 8,9 s
Zużycie paliwa* 5,2/4,2/4,6 l/100 km
Cena od 155 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA