REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Mazda6 2017 – zmiany i cennik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Nowa Mazda6 2017
Nowa Mazda6 2017
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Mazda6, model na rok 2017 z zewnątrz prawie nie różni się od wersji sprzed modernizacji. W nowym modelu pojawiło się za to sporo innowacji. I - tradycyjnie już dla Mazdy – nie zabrakło rozwiązań unikatowych.

Nowa Mazda6 2017 – bez zmian w stylizacji?

Mazda6 to flagowy model japońskiego producenta, który przebojem wszedł na europejski rynek. Klientom (także w Polsce) szczególnie przypadła do gustu nietuzinkowa stylizacja „Szóstki”, której niebanalność jednocześnie nie pozbawia nadwozia dostojności.

REKLAMA

O tym, jak dużym atutem jest w tym przypadku stylizacja zdaje sobie sprawę również producent, który przy okazji modernizacji modelu zdecydował się na przeprowadzenie minimalnych zmian w wyglądzie karoserii. Jak zgodnie twierdzą przedstawiciele Mazdy – w tej chwili modyfikacja świetnie wyglądającego nadwozia nie ma sensu. Tym samym jedynymi nowościami w tym zakresie są lekko zmodyfikowane lusterka boczne (z większymi lampami kierunkowskazów i funkcją elektrycznego składania) oraz wprowadzenia do oferty nowego koloru – Machine Grey.

Oprócz tego zdecydowano się na drobną modyfikację wyglądu niektórych elementów wnętrza.

Poza wprowadzeniem nowych elementów dekoracyjnych m.in. chromowanych wstawek na tablicy przyrządów, modyfikacją schowków w kieszeniach drzwi, czy wprowadzeniem nowego oświetlenia LED, zmodyfikowano koło kierownicy (m.in. w nowy sposób rozmieszczono przyciski wielofunkcyjne). Zmiany objęły również panel z prędkościomierzem i obrotomierzem. Wskaźniki są teraz czytelniejsze, poprawiono również wygląd wyświetlacza komputera pokładowego znajdującego się na panelu z „zegarami”.

Nowa Mazda6 2017

Mazda

Mazda

Więcej informacji na temat Mazdy znajdziesz tutaj

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zmodernizowano też wygląd wyświetlacza head-up. Teraz jest kolorowy, a jego ustawienie jest zapisywane w pamięci razem z ustawieniem fotela kierowcy.

Ponadto m.in. zwiększono efektywność systemu klimatyzacji i rozszerzono ofertę o możliwość zamówienia podgrzewanego koła kierownicy.

REKLAMA

Szkoda, że przy okazji modernizacji producent nie zdecydował się na modyfikacje ułatwiające obsługę systemu pokładowego. Centralny wyświetlacz (umieszczony na górze środkowej konsoli) można obsługiwać dotykowo tylko na postoju. W czasie jazdy sterowanie systemem pokładowym jest możliwe tylko przy użyciu pokrętła i przycisków zlokalizowanych na panelu między fotelami. To rodzi niedogodności, np. w przypadku, gdy chcemy podczas jazdy szybko zmienić punkt docelowy ustawiony w nawigacji. Gdyby ekran nie miał w takim przypadku zablokowanej funkcji obsługi dotykowej, byłoby łatwiej.

Nie zmieniła się również przestronność wnętrza. Tradycyjnie już w Mazdzie6 podróżujący na tylnej kanapie wersji sedan mają odrobinę więcej przestrzeni niż podróżujący na tylnej kanapie wersji Sport Kombi. Z tą różnicą, że teraz tylna kanapa może być podgrzewana. Pojemność bagażnika wersji sedan wynosi 480 l, a wersji kombi 522 l.

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca

  

Nowa MAzda6 2017 - Napęd/układ jezdny

Wciąż w gamie napędowej Mazdy6 2017 znajdziemy pięć jednostek napędowych. Trzy benzynowe: 2.0/145 KM, 2.0/165 KM oraz 2.5/192 KM oraz dwie jednostki wysokoprężne: 2.2/150 KM i 2.2/175 KM. W ofercie znalazły się także automatyczne skrzynie biegów i tak jak dotychczas odmiana Sport Kombi z silnikiem wysokoprężnym może być wyposażona w napęd na obie osie.

Japońscy konstruktorzy zdecydowali się tym razem na modyfikację w jednostkach wysokoprężnych SKYACTIVE-D. Modernizacja miała na celu wyciszenie pracy silników wysokoprężnych oraz zwiększenie ich dynamiki.

Według informacji producenta zastosowano trzy nowe rozwiązania:

System High-Precision DE Boost Control zwiększa ciśnienie doładowania oraz umożliwia bardziej precyzyjny wtrysk paliwa, tym samym dynamizując reakcję na naciśnięcie pedału przyspieszenia.

System Natural Sound Smoother tłumi charakterystyczny odgłos pracy silnika wysokoprężnego w zakresie 3,5 kHz, w którym jest on najbardziej dokuczliwy dla podróżujących.

System Natural Sound Frequency Control steruje fazami rozrządu, aby zneutralizować fale ciśnienia i stłumić trzy krytyczne pasma częstotliwości (1,3 kHz, 1,7 kHz oraz 2,5 kHz), przy których elementy silnika wpadają w najgłośniejsze wibracje.

Nowa Mazda6 2017

Mazda

Mazda

REKLAMA

Jednak nowatorskim systemem zastosowanym po raz pierwszy w Mazdzie6 2017, z którego inżynierowie Mazdy są najbardziej dumni jest GVC (G-Vectoring Control). W dużym skrócie, jest to układ zwiększający komfort jazdy oraz poprawiający trakcję podczas jazdy po zakrętach. Co prawda wielu konkurentów posiada już tego typu systemy, jednak G-Vectoring Control, jako jedyny działa poprzez sterowanie momentem obrotowym jednostki napędowej, a nie układem hamulcowym.

Działanie systemu, japoński producent tłumaczy następująco: „W początkowej fazie obrotu koła kierownicy, np. w momencie wchodzenia w zakręt, system GVC redukuje wartość momentu obrotowego silnika, generując siłę przeciążenia, która w normalnych warunkach występuje podczas hamowania, co skutkuje dociążeniem kół osi przedniej. To z kolei owocuje wzrostem przyczepności tych kół i większą precyzją prowadzenia. A w sytuacji, gdy kierowca utrzymywać będzie stały kąt skrętu koła kierownicy, system GVC niezwłocznie zwiększy wartość momentu obrotowego, co przełoży się na dociążenie kół tylnej osi i poprawę stabilności toru jazdy.”

System ten wpływa również na poprawę komfortu jazdy, bo efektem jego działania jest m.in. stabilniejsza, bardziej płynna jazda po zakrętach.

Oprócz tego zwiększono funkcjonalności już dostępnych systemów wspomagających kierowcę, w tym m.in.:

W systemie wspomagającym hamowanie - Advanced SCBS, laserowy czujnik bliskiej podczerwieni zastąpiono kamerą monitorującą obszar przed samochodem, co umożliwiło zwiększenie zakresu prędkości przy których system jest aktywny z 4-40 km/h do 4-80 km/h. Co więcej system jest w stanie wykryć przechodniów, a dodatkowe czujniki ultradźwiękowe zapewniają działanie podczas cofania w zakresie prędkości 2-8 km/h.

Dzięki zastosowaniu nowoczesnej kamery monitorującej zwiększono też zakres prędkości (do 15-160 km/h z 14-145 km/h), w których działa system inteligentnego wspomagania hamowania SBS, który wykrywając przed pojazdem szybko zbliżającą się przeszkodę, najpierw uaktywnia ostrzegawczy sygnał dźwiękowy i zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, a gdy wciąż kierowca nie reaguje, wyhamowuje samochód do zatrzymania.

Nowa kamera umożliwiła także rozszerzenie funkcji komputera pokładowego o system rozpoznawania znaków drogowych, które są też wyświetlane na kolorowym wyświetlaczu head up.

Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję przejechać się Mazdą6 2017 w wersji z silnikiem wysokoprężnym. Rzeczywiście, czuć wyraźną poprawę kultury pracy i wyciszenia silnika Diesla względem wersji sprzed modernizacji.

Choć po krótkiej przejażdżce i bez bezpośredniego porównania z wersją sprzed modernizacji trudno jest ocenić efektywność działania systemu GVC, to faktem jest że nowa „Szóstka” bardzo dobrze radzi sobie z dynamiczną jazdą po ciasnych łukach. Zwłaszcza, że zestrojenie zawieszenia pozostało bardzo mocną stroną modelu.

Nowa Mazda6 2017

Mazda

Mazda

Podsumowanie

Inżynierowie z Hiroszimy (tam znajduje się kwatera główna koncernu) nie zdecydowali się na rewolucyjne zmiany w obrębie Mazdy6. Skupili się na lepszym wykorzystaniu drzemiącego w tej konstrukcji potencjału oraz zwiększyli zastosowanie nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę. Spoglądając na poczynania Japończyków z „Szóstką” można wysnuć wniosek, że jej stałe udoskonalanie to droga, którą zdecydowali się podążać. Tym samym Mazda po raz kolejny udowadnia, że podąża własną ścieżką dystansując się od presji by możliwie najszybciej wprowadzać do sprzedaży kolejne generacje modelu. I dobrze.

Mazda6 2017 – cennik

Sedan/Sport Kombi SkyGO SkyMOTION SkyENERGY SkyPassion
2.0l SKYACTIV-G 145KM 6MT 89 900 - - -
2.0l SKYACTIV-G 165KM 6MT - 101 900 111 900 zł -
2.0l SKYACTIV-G 165KM 6MT i-ELOOP - - - 123 900 zł
2.0l SKYACTIV-G 165KM 6AT - 109 900 zł 119 900 zł
2.5l SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP - - - 143 900 zł
2.2l SKYACTIV-D 150KM 6MT i-ELOOP - 123 900 zł 133 900 zł -
2.2l SKYACTIV-D 150KM 6AT i-ELOOP - 130 900 zł 140 900 zł -
2.2l SKYACTIV-D 175KM 6MT i-ELOOP - - - 145 900 zł
2.2l SKYACTIV-D 175KM 6AT i-ELOOP - - - 157 900 zł
Sport Kombi 4×4 i-ACTIV AWD
2.2l SKYACTIV-D 150KM 6MT i-ELOOP 4×4 - 133 900 zł 143 900 zł -
2.2l SKYACTIV-D 175KM 6AT i-ELOOP 4×4 - - - 167 900 zł
Nowa Mazda6 2017
Mazda
Nowa Mazda6 2017
Mazda
Nowa Mazda6 2017
Mazda
Nowa Mazda6 2017
Mazda
Nowa Mazda6 2017
Mazda
Nowa Mazda6 2017
Mazda
Nowa Mazda6 2017
Mazda
Nowa Mazda6 2017
Mazda
Nowa Mazda6 2017
Mazda
Nowa Mazda6 2017
Mazda
Nowa Mazda6 2017
Mazda
Nowa Mazda6 2017
Mazda
Nowa Mazda6 2017
Mazda
Nowa Mazda6 2017
Mazda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA