REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda RX-VISION 2016

Subskrybuj nas na Youtube
Mazda RX-VISION 2016
Mazda RX-VISION 2016
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Mazda RX-VISION to najnowszy samochód koncepcyjny z charakterystycznym dla Mazdy silnikiem z tłokiem wirującym. Jakie ma osiągi?

Debiutująca w Genewie RX-VISION jest najnowszym pojazdem koncepcyjnym marki. Samochód jest wyposażony w niewielki silnik z tłokiem obrotowym SKYACTIV-R. Model, który w styczniu otrzymał nagrodę dla „Najpiękniejszego Samochodu Koncepcyjnego Roku” na Międzynarodowym Festiwalu Motoryzacyjnym w Paryżu, jest dowodem dążenia Mazdy do doskonałości w zakresie projektowania lekkich samochodów sportowych z tylnym napędem oraz wykorzystywania potencjału silników rotorowych.

REKLAMA

Zobacz też: Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015: Powrót królowej

REKLAMA

Szeroka, przysadzista sylwetka oraz krótkie zwisy zdradzają dynamiczny charakter samochodu oraz osiągi, jakie oferuje jego doskonały układ napędowy. Swoją drogą, tak niskie poprowadzenie linii maski byłoby niemożliwe, gdyby nie kompaktowe wymiary silnika SKYACTIV-R. Na wzór innych modeli wykorzystujących zasady KODO, RX-VISION cechuje stylistyczna lekkość, która sprawia, iż samochód wygląda bardzo dynamicznie nawet na postoju. Inżynierowie Mazdy skupili się na elegancji, ale bez sztywnego trzymania się utartych wzorców linii nadwozia. Dzięki temu sylwetka auta zdaje się zmieniać zależnie od miejsca, z którego się je ogląda, a głęboka czerwień lakieru uwydatnia grę światła i cienia.

Wewnątrz projektanci postawili na prostotę, która najsilniej oddziałuje na zmysły, oraz na połączenie klasycznego  rzemiosła  z technologiczną innowacyjnością. Widać wyraźnie, że głównym założeniem projektu było, aby elegancka kabina RX-VISION potęgowała przyjemność z jazdy. Wzrok przykuwa tu stylistycznie stonowany panel instrumentów oraz konsola środkowa, które w zestawieniu z tapicerką ze skóry naturalnej tworzą nowoczesny klimat, pełen nawiązań do bogatej historii Mazdy i jej sportowych modeli.

Zobacz też: Nowa Toyota GT86 z silnikiem Mazdy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda RX-VISION 2016 z silnikiem z wirującym tłokiem

REKLAMA

Rotorowy napęd oparty na technologii Wankla utożsamiany jest z Mazdą oraz jej zaangażowaniem w prace nad rozwiązaniami dającymi największą radość z jazdy. Po debiucie w 1967 roku pierwszego modelu z napędem rotorowym, tzn. Mazdy Cosmo 110S, japoński koncern pozostaje jedynym producentem z branży motoryzacyjnej, któremu udało się z powodzeniem przekuć tę technologię na sukces rynkowy, i to w okresie kilku dziesięcioleci. Stąd też, silnik rotorowy zdaje się być najbardziej wyrazistym symbolem nietuzinkowej filozofii Mazdy, która niestrudzenie podąża drogą, jakiej inni nie odważyli się wybrać.

Przełamywanie konwencji zaowocowało powstaniem bezkompromisowych rozwiązań technologicznych SKYACTIV. Strategia ta pozwala również otworzyć nowy rozdział w historii silnika Wankla, bowiem na horyzoncie pojawia się Mazda RX-VISION – urzekający, dwumiejscowy, studyjny model sportowy zasilany silnikiem SKYACTIV-R najnowszej generacji.

Zobacz też: Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

Aby stworzyć idealny silnik spalinowy, konstruktorzy Mazdy wrócili do desek kreślarskich i „od zera” zaprojektowali wysokoprężny motor SKYACTIV-D oraz benzynową jednostkę SKYACTIV-G. Taką samą strategię zastosowano w przypadku silnika rotorowego, który stanowi niezwykle istotną cząstkę DNA Mazdy.

Te same przesłanki, które kierowały inżynierami firmy przy budowie pakietu technologii SKYACTIV, zaowocowały rozwiązaniami poprawiającymi parametry w trzech kluczowych sferach związanych z silnikami rotorowymi – zużyciem paliwa, poziomem emisji oraz niezawodnością. W porównaniu z klasycznymi jednostkami napędowymi, silniki rotorowe mogą pochwalić się m.in. mniejszymi gabarytami i masą własną oraz prostszą konstrukcją i mniejszą liczbą podzespołów ruchomych. Zapewniają one płynny, liniowy przyrost mocy przy płaskiej krzywej momentu, a podczas pracy generują znacznie mniejszy hałas i wibracje, mocą nie ustępując jednak większym silnikom o konwencjonalnej budowie. Poprzednia wersja produkcyjna silnika z tłokiem obrotowym Mazdy oferowała jedne z najlepszych osiągów na rynku – w przeliczeniu liczby koni mechanicznych na litr pojemności – i mogły się z nią równać jedynie układy napędowe niektórych ekskluzywnych supersamochodów. Dlatego silniki rotorowe znakomicie sprawdzają się, gdy najważniejsza jest przyjemność z jazdy, a do tego przecież Mazda dąży we wszystkich swoich modelach.

Mazda RX-VISION 2016 - dane techniczne

Mazda RX-VISION – podstawowe dane techniczne
Ilość miejsc 2
Dł. x szer. x wys. całk. 4389 x 1925 x 1160 
Rozstaw osi 2700
Silnik  SKYACTIV-R
Układ napędowy Silnik umieszczony z przodu, napęd na tylną oś
Opony Przód: 245/40 R20  /  Tył: 285/35 R20
Felgi Przód: 20 x 9.5J  / Tył: 20 x 11J

Źródło: Mazda

Mazda RX-VISION 2016
Mazda
Mazda RX-VISION 2016
Mazda
Mazda RX-VISION 2016
Mazda
Mazda RX-VISION 2016
Mazda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA