REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 z nowym silnikiem 1.2 PureTech 110 KM to relatywnie niedrogi, a przy tym nowoczesny kompakt. Czy jego najnowsza jednostka napędowa, wykonana w duchu downsizingu, spełnia swoją funkcję?

Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Do tej pory w naszej redakcji gościliśmy wyłącznie dobrze wyposażone wersje Peugeota 308, w tym usportowioną odmianę GT z silnikiem o mocy 205 KM. Mocne jednostki napędowe i komfortowe wyposażenie sprawiły, że podróż tymi wersjami była niezwykle przyjemna. Postanowiliśmy zatem sprawdzić, czy równie pozytywne emocje może wzbudzić znacznie tańsza wersja Peugeota 308 – Active – napędzana nowym, turbodoładowanym silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM.

REKLAMA

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Peugeot 308 w wersji Active już na pierwszy rzut oka wygląda mniej efektownie od odmian Allure i GT. W pełni LED-owe reflektory zostały zastąpione klasycznymi, halogenowymi, a 18-calowe alufelgi z niskoprofilowymi oponami ustąpiły miejsca 16-calowym ich odpowiednikom z dużo wyższym profilem. Do tego na próżno też szukać w nim przyciemnianych tylnych szyb czy chromowanych listew wokół nich.

Test Peugeot 308 - wnętrze

Niższą cenę Peugeota widać także w jego wnętrzu. Aby obniżyć koszty, zastosowano prostsze fotele, których tapicerka, podobnie jak i boczków drzwi, została wykonana z materiału a nie skóry, a dźwignia zmiany biegów straciła swoja aluminiową gałkę. Zniknął także system audio marki Denon, a z nim odtwarzacz płyt CD. Nadal jednak kierowca może się cieszyć z kapitalnie leżącej w dłoniach kierownicy o niezwykle małej średnicy, wygodnej pozycji w fotelu czy dobrej widoczności. Nie każdemu przypadnie za to sterowanie klimatyzacją, radiem i nawigacją za pomocą dotykowego ekranu czy zegary przesłonięte częściowo kołem kierownicy. 

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW GT: sportowe zapędy kombi

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kabina Peugeota jest dobrze odizolowana od hałasu, jednak zawodzi nieco pod względem przestronności. O ile z przodu miejsca jest wystarczająco dużo zarówno nad głową czy na wysokości barków, o tyle podróżowanie na tylnej kanapie jest zdecydowanie mniej przyjemne. Brakuje miejsca na nogi na wysokości kolan, a zaskakująco wysoki próg przy drzwiach utrudnia opuszczanie pojazdu. Bagażnik jest duży, a 398-litrową przestrzeń można w pełni wykorzystać dzięki jego regularnym kształtom.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Test Peugeot 308 - silnik

Największą niespodzianką okazał się nowy silnik 1.2 PureTech. W mojej skromnej ocenie to jeden z najbardziej udanych małolitrażowych silników na rynku. Świetnie brzmi, jest bardzo elastyczny i zapewnia Peugeotowi bardzo dobre osiągi. Czterdzieści procent części współdzieli z wolnossącą jednostką 1.0 VTI, a zwarta konstrukcja pozwala na szybkie osiągnięcie jego temperatury roboczej. Francuski silnik spełnia najnowszą normę emisji spalin Euro 6.1, która obowiązuje od września 2014 roku.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Choć to słabsza, 110-konna wersja tego silnika, to zaskakuje ona łatwością z jaką rozpędza auto. Chętnie wkręca się pod czerwone pole obrotomierza, ale bez sprzeciwu radzi sobie także z jazdą na niskich obrotach. Potrafi generować jednak dość spore wibracje, odczuwalne przede wszystkim w trakcie uruchamiania silnika bądź na postoju. Zaletą silnika jest za to dość niskie zużycie paliwa. W mieście potrzebuje on ok. 7,9 l benzyny na 100 km, na trasie jego "apetyt" spada do ok. 6,3 l/100 km. Ciekawostką jest fakt, że w trakcie nabierania prędkości silnik generuje dźwięk mający w sobie coś z jednostek V8.

Test Peugeot 308 - skrzynia biegów

Dużo gorsze wrażenie pozostawiła za to manualna skrzynia biegów Peugeota 1.2 PureTech 110 KM. Jest nieprecyzyjna, a lewarek sterujący jej pracą porusza się chaotycznie i zbyt lekko. Zaskakuje za to bardzo dobrym zestopniowaniem poszczególnych jej przełożeń. Mimo tylko 5 przełożeń, nawet w trakcie jazdy autostradowej skutecznie ogranicza ona obroty silnika (przy 140 km/h na 5-tym biegu silnika ma ok. 3000 obr./min), obniżając tym samym hałas w kabinie. Silnik nie ma przy tym większych problemów aby na tym samym, piątym przełożeniu spokojnie rozpędzać auto nawet z prędkości niższej niż poniżej 80 km/h.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Zawieszenie Peugeota nie jest wyrafinowaną konstrukcją i opiera się na typowym dla tego francuskiego producenta aut rozwiązaniu - kolumny MacPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu. Mimo dość prostej konstrukcji, zapewnia ono naprawdę niezły komfort jazdy. Relatywnie cicho wybiera nawet większe nierówności, a przy tym gwarantuje odpowiednią sztywność na zakrętach. Przy mocnym dohamowaniu w zakręcie, auto ma jednak tendencję do wyraźnej nadsterowności. Jest ona jednak łatwa do opanowania nawet przy wyłączonych systemach stabilizacji toru jazdy pojazdu.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Test Peugeot 308 - układ kierowniczy

Mocną stroną Peugeota jest jego układ kierowniczy. Malutka kierownica zapewnia wyjątkowo dobry uchwyt, co w połączeniu bezpośrednio działająca przekładnią, zapewnia Peugeotowi 308 zaskakującą zwinność. Co prawda elektrycznie wspomagana przekładnia zakłóca nieco odbiór rzeczywistej sytuacji jaka ma miejsce na styku opon z nawierzchnią, ale i tak dość łatwo wyczuć granicę przyczepności przedniej osi. To naprawdę mocny punkt tego auta.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Test Peugeot 308 - opinia

Peugeot 308 1.2 PT 110 KM to ciekawa oferta dla osób poszukujących kompaktowego auta z dynamicznym, acz oszczędnym silnikiem. Oprócz świetnie spisującego się motoru, oferuje on przyzwoity komfort resorowania, bezpośredni układ kierowniczy i niezbędne wyposażenie. Co więcej, jego cena została utrzymana na rozsądnym poziomie.Odmiana Active z motorem 1.2 110 KM kosztuje 71 500 zł, a wyposażona tak jak prezentowany egzemplarz (m.in. automatyczna klimatyzacja, nawigacja, lusterka boczne składane elektrycznie z oświetleniem podłoża przy drzwiach,czujniki parkowania, alufelgi, lakier metalizowany) 76 990 zł i to bez rabatów.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA