REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 z nowym silnikiem 1.2 PureTech 110 KM to relatywnie niedrogi, a przy tym nowoczesny kompakt. Czy jego najnowsza jednostka napędowa, wykonana w duchu downsizingu, spełnia swoją funkcję?

Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Do tej pory w naszej redakcji gościliśmy wyłącznie dobrze wyposażone wersje Peugeota 308, w tym usportowioną odmianę GT z silnikiem o mocy 205 KM. Mocne jednostki napędowe i komfortowe wyposażenie sprawiły, że podróż tymi wersjami była niezwykle przyjemna. Postanowiliśmy zatem sprawdzić, czy równie pozytywne emocje może wzbudzić znacznie tańsza wersja Peugeota 308 – Active – napędzana nowym, turbodoładowanym silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM.

REKLAMA

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Peugeot 308 w wersji Active już na pierwszy rzut oka wygląda mniej efektownie od odmian Allure i GT. W pełni LED-owe reflektory zostały zastąpione klasycznymi, halogenowymi, a 18-calowe alufelgi z niskoprofilowymi oponami ustąpiły miejsca 16-calowym ich odpowiednikom z dużo wyższym profilem. Do tego na próżno też szukać w nim przyciemnianych tylnych szyb czy chromowanych listew wokół nich.

Test Peugeot 308 - wnętrze

Niższą cenę Peugeota widać także w jego wnętrzu. Aby obniżyć koszty, zastosowano prostsze fotele, których tapicerka, podobnie jak i boczków drzwi, została wykonana z materiału a nie skóry, a dźwignia zmiany biegów straciła swoja aluminiową gałkę. Zniknął także system audio marki Denon, a z nim odtwarzacz płyt CD. Nadal jednak kierowca może się cieszyć z kapitalnie leżącej w dłoniach kierownicy o niezwykle małej średnicy, wygodnej pozycji w fotelu czy dobrej widoczności. Nie każdemu przypadnie za to sterowanie klimatyzacją, radiem i nawigacją za pomocą dotykowego ekranu czy zegary przesłonięte częściowo kołem kierownicy. 

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW GT: sportowe zapędy kombi

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kabina Peugeota jest dobrze odizolowana od hałasu, jednak zawodzi nieco pod względem przestronności. O ile z przodu miejsca jest wystarczająco dużo zarówno nad głową czy na wysokości barków, o tyle podróżowanie na tylnej kanapie jest zdecydowanie mniej przyjemne. Brakuje miejsca na nogi na wysokości kolan, a zaskakująco wysoki próg przy drzwiach utrudnia opuszczanie pojazdu. Bagażnik jest duży, a 398-litrową przestrzeń można w pełni wykorzystać dzięki jego regularnym kształtom.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Test Peugeot 308 - silnik

Największą niespodzianką okazał się nowy silnik 1.2 PureTech. W mojej skromnej ocenie to jeden z najbardziej udanych małolitrażowych silników na rynku. Świetnie brzmi, jest bardzo elastyczny i zapewnia Peugeotowi bardzo dobre osiągi. Czterdzieści procent części współdzieli z wolnossącą jednostką 1.0 VTI, a zwarta konstrukcja pozwala na szybkie osiągnięcie jego temperatury roboczej. Francuski silnik spełnia najnowszą normę emisji spalin Euro 6.1, która obowiązuje od września 2014 roku.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Choć to słabsza, 110-konna wersja tego silnika, to zaskakuje ona łatwością z jaką rozpędza auto. Chętnie wkręca się pod czerwone pole obrotomierza, ale bez sprzeciwu radzi sobie także z jazdą na niskich obrotach. Potrafi generować jednak dość spore wibracje, odczuwalne przede wszystkim w trakcie uruchamiania silnika bądź na postoju. Zaletą silnika jest za to dość niskie zużycie paliwa. W mieście potrzebuje on ok. 7,9 l benzyny na 100 km, na trasie jego "apetyt" spada do ok. 6,3 l/100 km. Ciekawostką jest fakt, że w trakcie nabierania prędkości silnik generuje dźwięk mający w sobie coś z jednostek V8.

Test Peugeot 308 - skrzynia biegów

Dużo gorsze wrażenie pozostawiła za to manualna skrzynia biegów Peugeota 1.2 PureTech 110 KM. Jest nieprecyzyjna, a lewarek sterujący jej pracą porusza się chaotycznie i zbyt lekko. Zaskakuje za to bardzo dobrym zestopniowaniem poszczególnych jej przełożeń. Mimo tylko 5 przełożeń, nawet w trakcie jazdy autostradowej skutecznie ogranicza ona obroty silnika (przy 140 km/h na 5-tym biegu silnika ma ok. 3000 obr./min), obniżając tym samym hałas w kabinie. Silnik nie ma przy tym większych problemów aby na tym samym, piątym przełożeniu spokojnie rozpędzać auto nawet z prędkości niższej niż poniżej 80 km/h.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Zawieszenie Peugeota nie jest wyrafinowaną konstrukcją i opiera się na typowym dla tego francuskiego producenta aut rozwiązaniu - kolumny MacPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu. Mimo dość prostej konstrukcji, zapewnia ono naprawdę niezły komfort jazdy. Relatywnie cicho wybiera nawet większe nierówności, a przy tym gwarantuje odpowiednią sztywność na zakrętach. Przy mocnym dohamowaniu w zakręcie, auto ma jednak tendencję do wyraźnej nadsterowności. Jest ona jednak łatwa do opanowania nawet przy wyłączonych systemach stabilizacji toru jazdy pojazdu.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Test Peugeot 308 - układ kierowniczy

Mocną stroną Peugeota jest jego układ kierowniczy. Malutka kierownica zapewnia wyjątkowo dobry uchwyt, co w połączeniu bezpośrednio działająca przekładnią, zapewnia Peugeotowi 308 zaskakującą zwinność. Co prawda elektrycznie wspomagana przekładnia zakłóca nieco odbiór rzeczywistej sytuacji jaka ma miejsce na styku opon z nawierzchnią, ale i tak dość łatwo wyczuć granicę przyczepności przedniej osi. To naprawdę mocny punkt tego auta.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Test Peugeot 308 - opinia

Peugeot 308 1.2 PT 110 KM to ciekawa oferta dla osób poszukujących kompaktowego auta z dynamicznym, acz oszczędnym silnikiem. Oprócz świetnie spisującego się motoru, oferuje on przyzwoity komfort resorowania, bezpośredni układ kierowniczy i niezbędne wyposażenie. Co więcej, jego cena została utrzymana na rozsądnym poziomie.Odmiana Active z motorem 1.2 110 KM kosztuje 71 500 zł, a wyposażona tak jak prezentowany egzemplarz (m.in. automatyczna klimatyzacja, nawigacja, lusterka boczne składane elektrycznie z oświetleniem podłoża przy drzwiach,czujniki parkowania, alufelgi, lakier metalizowany) 76 990 zł i to bez rabatów.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA