REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 z nowym silnikiem 1.2 PureTech 110 KM to relatywnie niedrogi, a przy tym nowoczesny kompakt. Czy jego najnowsza jednostka napędowa, wykonana w duchu downsizingu, spełnia swoją funkcję?

Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Do tej pory w naszej redakcji gościliśmy wyłącznie dobrze wyposażone wersje Peugeota 308, w tym usportowioną odmianę GT z silnikiem o mocy 205 KM. Mocne jednostki napędowe i komfortowe wyposażenie sprawiły, że podróż tymi wersjami była niezwykle przyjemna. Postanowiliśmy zatem sprawdzić, czy równie pozytywne emocje może wzbudzić znacznie tańsza wersja Peugeota 308 – Active – napędzana nowym, turbodoładowanym silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM.

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Peugeot 308 w wersji Active już na pierwszy rzut oka wygląda mniej efektownie od odmian Allure i GT. W pełni LED-owe reflektory zostały zastąpione klasycznymi, halogenowymi, a 18-calowe alufelgi z niskoprofilowymi oponami ustąpiły miejsca 16-calowym ich odpowiednikom z dużo wyższym profilem. Do tego na próżno też szukać w nim przyciemnianych tylnych szyb czy chromowanych listew wokół nich.

Test Peugeot 308 - wnętrze

Niższą cenę Peugeota widać także w jego wnętrzu. Aby obniżyć koszty, zastosowano prostsze fotele, których tapicerka, podobnie jak i boczków drzwi, została wykonana z materiału a nie skóry, a dźwignia zmiany biegów straciła swoja aluminiową gałkę. Zniknął także system audio marki Denon, a z nim odtwarzacz płyt CD. Nadal jednak kierowca może się cieszyć z kapitalnie leżącej w dłoniach kierownicy o niezwykle małej średnicy, wygodnej pozycji w fotelu czy dobrej widoczności. Nie każdemu przypadnie za to sterowanie klimatyzacją, radiem i nawigacją za pomocą dotykowego ekranu czy zegary przesłonięte częściowo kołem kierownicy. 

REKLAMA

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW GT: sportowe zapędy kombi

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kabina Peugeota jest dobrze odizolowana od hałasu, jednak zawodzi nieco pod względem przestronności. O ile z przodu miejsca jest wystarczająco dużo zarówno nad głową czy na wysokości barków, o tyle podróżowanie na tylnej kanapie jest zdecydowanie mniej przyjemne. Brakuje miejsca na nogi na wysokości kolan, a zaskakująco wysoki próg przy drzwiach utrudnia opuszczanie pojazdu. Bagażnik jest duży, a 398-litrową przestrzeń można w pełni wykorzystać dzięki jego regularnym kształtom.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Test Peugeot 308 - silnik

Największą niespodzianką okazał się nowy silnik 1.2 PureTech. W mojej skromnej ocenie to jeden z najbardziej udanych małolitrażowych silników na rynku. Świetnie brzmi, jest bardzo elastyczny i zapewnia Peugeotowi bardzo dobre osiągi. Czterdzieści procent części współdzieli z wolnossącą jednostką 1.0 VTI, a zwarta konstrukcja pozwala na szybkie osiągnięcie jego temperatury roboczej. Francuski silnik spełnia najnowszą normę emisji spalin Euro 6.1, która obowiązuje od września 2014 roku.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Choć to słabsza, 110-konna wersja tego silnika, to zaskakuje ona łatwością z jaką rozpędza auto. Chętnie wkręca się pod czerwone pole obrotomierza, ale bez sprzeciwu radzi sobie także z jazdą na niskich obrotach. Potrafi generować jednak dość spore wibracje, odczuwalne przede wszystkim w trakcie uruchamiania silnika bądź na postoju. Zaletą silnika jest za to dość niskie zużycie paliwa. W mieście potrzebuje on ok. 7,9 l benzyny na 100 km, na trasie jego "apetyt" spada do ok. 6,3 l/100 km. Ciekawostką jest fakt, że w trakcie nabierania prędkości silnik generuje dźwięk mający w sobie coś z jednostek V8.

Test Peugeot 308 - skrzynia biegów

Dużo gorsze wrażenie pozostawiła za to manualna skrzynia biegów Peugeota 1.2 PureTech 110 KM. Jest nieprecyzyjna, a lewarek sterujący jej pracą porusza się chaotycznie i zbyt lekko. Zaskakuje za to bardzo dobrym zestopniowaniem poszczególnych jej przełożeń. Mimo tylko 5 przełożeń, nawet w trakcie jazdy autostradowej skutecznie ogranicza ona obroty silnika (przy 140 km/h na 5-tym biegu silnika ma ok. 3000 obr./min), obniżając tym samym hałas w kabinie. Silnik nie ma przy tym większych problemów aby na tym samym, piątym przełożeniu spokojnie rozpędzać auto nawet z prędkości niższej niż poniżej 80 km/h.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Zawieszenie Peugeota nie jest wyrafinowaną konstrukcją i opiera się na typowym dla tego francuskiego producenta aut rozwiązaniu - kolumny MacPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu. Mimo dość prostej konstrukcji, zapewnia ono naprawdę niezły komfort jazdy. Relatywnie cicho wybiera nawet większe nierówności, a przy tym gwarantuje odpowiednią sztywność na zakrętach. Przy mocnym dohamowaniu w zakręcie, auto ma jednak tendencję do wyraźnej nadsterowności. Jest ona jednak łatwa do opanowania nawet przy wyłączonych systemach stabilizacji toru jazdy pojazdu.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Test Peugeot 308 - układ kierowniczy

Mocną stroną Peugeota jest jego układ kierowniczy. Malutka kierownica zapewnia wyjątkowo dobry uchwyt, co w połączeniu bezpośrednio działająca przekładnią, zapewnia Peugeotowi 308 zaskakującą zwinność. Co prawda elektrycznie wspomagana przekładnia zakłóca nieco odbiór rzeczywistej sytuacji jaka ma miejsce na styku opon z nawierzchnią, ale i tak dość łatwo wyczuć granicę przyczepności przedniej osi. To naprawdę mocny punkt tego auta.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Test Peugeot 308 - opinia

Peugeot 308 1.2 PT 110 KM to ciekawa oferta dla osób poszukujących kompaktowego auta z dynamicznym, acz oszczędnym silnikiem. Oprócz świetnie spisującego się motoru, oferuje on przyzwoity komfort resorowania, bezpośredni układ kierowniczy i niezbędne wyposażenie. Co więcej, jego cena została utrzymana na rozsądnym poziomie.Odmiana Active z motorem 1.2 110 KM kosztuje 71 500 zł, a wyposażona tak jak prezentowany egzemplarz (m.in. automatyczna klimatyzacja, nawigacja, lusterka boczne składane elektrycznie z oświetleniem podłoża przy drzwiach,czujniki parkowania, alufelgi, lakier metalizowany) 76 990 zł i to bez rabatów.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA