REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 z nowym silnikiem 1.2 PureTech 110 KM to relatywnie niedrogi, a przy tym nowoczesny kompakt. Czy jego najnowsza jednostka napędowa, wykonana w duchu downsizingu, spełnia swoją funkcję?

Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Do tej pory w naszej redakcji gościliśmy wyłącznie dobrze wyposażone wersje Peugeota 308, w tym usportowioną odmianę GT z silnikiem o mocy 205 KM. Mocne jednostki napędowe i komfortowe wyposażenie sprawiły, że podróż tymi wersjami była niezwykle przyjemna. Postanowiliśmy zatem sprawdzić, czy równie pozytywne emocje może wzbudzić znacznie tańsza wersja Peugeota 308 – Active – napędzana nowym, turbodoładowanym silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM.

REKLAMA

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Peugeot 308 w wersji Active już na pierwszy rzut oka wygląda mniej efektownie od odmian Allure i GT. W pełni LED-owe reflektory zostały zastąpione klasycznymi, halogenowymi, a 18-calowe alufelgi z niskoprofilowymi oponami ustąpiły miejsca 16-calowym ich odpowiednikom z dużo wyższym profilem. Do tego na próżno też szukać w nim przyciemnianych tylnych szyb czy chromowanych listew wokół nich.

Test Peugeot 308 - wnętrze

Niższą cenę Peugeota widać także w jego wnętrzu. Aby obniżyć koszty, zastosowano prostsze fotele, których tapicerka, podobnie jak i boczków drzwi, została wykonana z materiału a nie skóry, a dźwignia zmiany biegów straciła swoja aluminiową gałkę. Zniknął także system audio marki Denon, a z nim odtwarzacz płyt CD. Nadal jednak kierowca może się cieszyć z kapitalnie leżącej w dłoniach kierownicy o niezwykle małej średnicy, wygodnej pozycji w fotelu czy dobrej widoczności. Nie każdemu przypadnie za to sterowanie klimatyzacją, radiem i nawigacją za pomocą dotykowego ekranu czy zegary przesłonięte częściowo kołem kierownicy. 

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW GT: sportowe zapędy kombi

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kabina Peugeota jest dobrze odizolowana od hałasu, jednak zawodzi nieco pod względem przestronności. O ile z przodu miejsca jest wystarczająco dużo zarówno nad głową czy na wysokości barków, o tyle podróżowanie na tylnej kanapie jest zdecydowanie mniej przyjemne. Brakuje miejsca na nogi na wysokości kolan, a zaskakująco wysoki próg przy drzwiach utrudnia opuszczanie pojazdu. Bagażnik jest duży, a 398-litrową przestrzeń można w pełni wykorzystać dzięki jego regularnym kształtom.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Test Peugeot 308 - silnik

Największą niespodzianką okazał się nowy silnik 1.2 PureTech. W mojej skromnej ocenie to jeden z najbardziej udanych małolitrażowych silników na rynku. Świetnie brzmi, jest bardzo elastyczny i zapewnia Peugeotowi bardzo dobre osiągi. Czterdzieści procent części współdzieli z wolnossącą jednostką 1.0 VTI, a zwarta konstrukcja pozwala na szybkie osiągnięcie jego temperatury roboczej. Francuski silnik spełnia najnowszą normę emisji spalin Euro 6.1, która obowiązuje od września 2014 roku.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Choć to słabsza, 110-konna wersja tego silnika, to zaskakuje ona łatwością z jaką rozpędza auto. Chętnie wkręca się pod czerwone pole obrotomierza, ale bez sprzeciwu radzi sobie także z jazdą na niskich obrotach. Potrafi generować jednak dość spore wibracje, odczuwalne przede wszystkim w trakcie uruchamiania silnika bądź na postoju. Zaletą silnika jest za to dość niskie zużycie paliwa. W mieście potrzebuje on ok. 7,9 l benzyny na 100 km, na trasie jego "apetyt" spada do ok. 6,3 l/100 km. Ciekawostką jest fakt, że w trakcie nabierania prędkości silnik generuje dźwięk mający w sobie coś z jednostek V8.

Test Peugeot 308 - skrzynia biegów

Dużo gorsze wrażenie pozostawiła za to manualna skrzynia biegów Peugeota 1.2 PureTech 110 KM. Jest nieprecyzyjna, a lewarek sterujący jej pracą porusza się chaotycznie i zbyt lekko. Zaskakuje za to bardzo dobrym zestopniowaniem poszczególnych jej przełożeń. Mimo tylko 5 przełożeń, nawet w trakcie jazdy autostradowej skutecznie ogranicza ona obroty silnika (przy 140 km/h na 5-tym biegu silnika ma ok. 3000 obr./min), obniżając tym samym hałas w kabinie. Silnik nie ma przy tym większych problemów aby na tym samym, piątym przełożeniu spokojnie rozpędzać auto nawet z prędkości niższej niż poniżej 80 km/h.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Zawieszenie Peugeota nie jest wyrafinowaną konstrukcją i opiera się na typowym dla tego francuskiego producenta aut rozwiązaniu - kolumny MacPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu. Mimo dość prostej konstrukcji, zapewnia ono naprawdę niezły komfort jazdy. Relatywnie cicho wybiera nawet większe nierówności, a przy tym gwarantuje odpowiednią sztywność na zakrętach. Przy mocnym dohamowaniu w zakręcie, auto ma jednak tendencję do wyraźnej nadsterowności. Jest ona jednak łatwa do opanowania nawet przy wyłączonych systemach stabilizacji toru jazdy pojazdu.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Test Peugeot 308 - układ kierowniczy

Mocną stroną Peugeota jest jego układ kierowniczy. Malutka kierownica zapewnia wyjątkowo dobry uchwyt, co w połączeniu bezpośrednio działająca przekładnią, zapewnia Peugeotowi 308 zaskakującą zwinność. Co prawda elektrycznie wspomagana przekładnia zakłóca nieco odbiór rzeczywistej sytuacji jaka ma miejsce na styku opon z nawierzchnią, ale i tak dość łatwo wyczuć granicę przyczepności przedniej osi. To naprawdę mocny punkt tego auta.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM

Kamil Fraszkiewicz

Test Peugeot 308 - opinia

Peugeot 308 1.2 PT 110 KM to ciekawa oferta dla osób poszukujących kompaktowego auta z dynamicznym, acz oszczędnym silnikiem. Oprócz świetnie spisującego się motoru, oferuje on przyzwoity komfort resorowania, bezpośredni układ kierowniczy i niezbędne wyposażenie. Co więcej, jego cena została utrzymana na rozsądnym poziomie.Odmiana Active z motorem 1.2 110 KM kosztuje 71 500 zł, a wyposażona tak jak prezentowany egzemplarz (m.in. automatyczna klimatyzacja, nawigacja, lusterka boczne składane elektrycznie z oświetleniem podłoża przy drzwiach,czujniki parkowania, alufelgi, lakier metalizowany) 76 990 zł i to bez rabatów.

Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.2 PureTech110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA