REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Bestsellerowy model Opla – Mokka, doczekał się liftingu. Wraz z modernizacją producent zdecydował się na dodanie do nazwy litery X. Co to oznacza? To skutek decyzji, że X będzie występował w nazwie każdego SUVa i Crossovera z portfolio Opla. Co (oprócz tego drobiazgu) się w zmodernizowanym Oplu Mokka zmieniło?

Modyfikacjom poddano wygląd przedniej i tylnej części zgrabnego crossovera. Uwagę przykuwają reflektory i zmienione lampy tylne. Obecnie nabywcy Mokka X mogą dokupić za ok. 5300 zł (opcja dla wersji Enjoy i Elite) reflektory AFL LED i w pakiecie tylne światła w technologii LED. W modelu sprzed liftingu w ofercie dla wspomnianych wersji znalazły się tylko reflektory biksenonowe ze światłami do jazdy dziennej LED, które kosztowały 5200 zł (bez tylnych świateł LED).

REKLAMA

Zmiany w designie nadwozia są w gruncie rzeczy kosmetyczne, ale na tyle efektywne że odnosimy wrażenie, że samochód przestał kojarzyć się z autem głównie dla pań.

Niemalże nie zmieniły się wymiary zewnętrze Opla Mokki. Długość nadwozia „Iksa” to 427,5 cm, co oznacza, że jest o 3 mm krótszy od wersji sprzed liftingu. Nie zmieniła się wysokość, która wynosi 165,8 cm. Za to Mokka X się o 4 mm rozszerzyła (do 178,1 cm).

Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat marki Opel znajdziesz tutaj

Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4 – wnętrze

Przy okazji modernizacji modelu producent odświeżył także wygląd kokpitu. Zastosowano m.in. nowe „zegary”, zrezygnowano z części przycisków na konsoli centralnej. Na górze środkowej konsoli wygospodarowano miejsce dla kolorowego, dotykowego ekranu (o przekątnej siedmiu cali) systemu multimedialnego R4.0 IntelliLink z łączami Bluetooth, USB, AUX-in. Co więcej system obsługuje połączenia ze smartfonami (Android Auto i Apple CarPlay), a także ma funkcję routera WiFi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obsługa systemu wymaga wprawy, choć jego menu nie jest nadto skomplikowane. Sam ekran sprawnie reaguje na gesty i dotyk, a komputer reaguje na komendy szybko.

Niestety jest to wyposażenie tylko najbogatszej odmiany Elite. W wersji Enjoy, system z ekranem wymagają dopłaty 1950 zł. Opcja nie jest dostępna dla podstawowej wersji Essentia.

Cieszy jakość materiałów użytych do wykończenia przedziału pasażerskiego. Nie można też narzekać na jakość montażu poszczególnych elementów ani na brak przestrzeni.

Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Tomasz Korniejew

Przednie fotele zapewniają odpowiedni komfort także podczas długich podróży. Na ciasnotę, czy niewygodę nie będą narzekały także osoby zajmujące miejsca na tylnej kanapie. Przestrzeni jest tam wystarczająco dużo dla pasażerów o wzroście ok. 180 cm.

Bagażnik Opla Mokka X jest stosunkowo niewielki, ma 356 l pojemności.

Zobacz też: Test Opel Insignia 2.0 CDTi

Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4 – wrażenia z jazdy

REKLAMA

W gamie napędowej Opla Mokki X znalazły się trzy jednostki benzynowe oraz dwie wysokoprężne. Dostępne silniki zasilane benzyną to 1.6/115 KM (z pięciobiegową skrzynią manualną), 1.4/140 KM (dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią lub sześciobiegową automatyczną; jest też opcja zasilana LPG) ora 1.4/152 KM (występujący z sześciobiegową skrzynią automatyczną). Najmocniejsza jednostka benzynowa jest standardowo dostępna z napędem na obie osie. W napęd 4x4 może też zostać wyposażona jednostka 140 konna w zestawieniu z manualną przekładnią.

Wśród jednostek wysokoprężnych znajdziemy dwie. Podstawowym jest silnik Diesla 1.6/110 KM występujący z sześciobiegową manualną przekładnią. Z kolei odmiana 1.6/136 KM może występować w wersji z automatyczną sześciobiegową przekładnią lub z manualną sześciobiegową, lub z manualną sześciobiegową i napędem na obie osie.

Dalszy ciąg testu Opla Mokki X na następnej stronie


Do redakcyjnej recenzji trafiła odmiana napędzana przez turbodoładowany silnik benzynowy 1.4/140 KM z manualną przekładnią i napędem na obie osie (w razie uślizgu kół przedniej osi komputer sterujący przekazuje moment obrotowy na koła tylnej osi). Ale choć recenzowany egzemplarz ma napęd 4x4 i zwiększony do 15,8 cm prześwit należy powściągliwie podchodzić do jego możliwości terenowych. Auto dodaje kierowcy pewności podczas jazdy po śliskiej nawierzchni i bez problemu wjedzie i wyjedzie z zaśnieżonego miejsca parkingowego. Sforsuje też grząską gruntową drogę dojazdową do domu, czy poradzi sobie z podjazdem pod zaśnieżone odcinki górskich dróg. Sprawdzi się w sytuacjach, z którymi spotyka się znaczna część zmotoryzowanych, ale wyprawa Mokką X w trudny teren to wyzwanie, któremu nie sprosta.

Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Tomasz Korniejew

REKLAMA

W codziennej miejskiej eksploatacji nowy Opel okazuje się samochodem komfortowym. Przedział pasażerski został dobrze wyciszony, a zawieszenie miękko i cicho tłumi nierówności nawierzchni. Turbodoładowany silnik wykazuje optymalną elastyczność. Dzięki temu nie trzeba przesadnie często zmieniać poszczególnych przełożeń, co dodatkowo zwiększa komfort użytkowania w mieście. Auto zaczyna chętniej wyrywać do przodu od ok. 1600 obr./min.

Niemniej kierowcy, którzy będą oczekiwać porywającej dynamiki od 140 konnego Opla poczują się rozczarowani. Według danych producenta opisywana Mokka X, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s, co jest wynikiem umiarkowanym. Tym bardziej rozczarowuje zużycie paliwa, które w gęstym ruchu miejskim (przy spokojnej jeździe) oscylowało wokół 11l benzyny na 100 km.

Zobacz też: Test Opel Karl 1.0 75 KM Cosmo: mieszczuch z aspiracjami

Podsumowanie

Mimo „na pierwszy rzut oka” kosmetycznych zmian w nadwoziu i wnętrzu Opla Mokka, model po modernizacji okazuje się sporo atrakcyjniejszy niż poprzednik. Pomijając możliwość zainstalowania w pojeździe najnowszych zdobyczy technologicznych, które uprzyjemniają eksploatację pojazdu, Mokka X nabrała bardziej uniwersalnego wyglądu i już nie kojarzy się jednoznacznie z autem dla pań.

Mocnymi stronami Mokka X są m.in. przestronne i solidnie wykończone wnętrze, wysoki komfort jazdy, napęd na obie osie i zwiększony prześwit. Wadami – stosunkowo wysokie zużycie paliwa w mieście i spora średnica zawracania. Jednak umiarkowana cena, za którą producent oferuje Mokkę X (ok. 87 tys, zł za bogato wyposażone auto z napędem na obie osie) raczej nie pozostawia wątpliwości, że jeszcze długo będzie się cieszyć dużym zainteresowaniem.

Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Tomasz Korniejew

Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4 – dane techniczne

Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1364 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 140 KM/4900 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1850-4900 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 356/1372 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 427,5/178,1/165,8 cm
Rozstaw osi 255,5 cm
V-max 186 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa* 8,3/5,6/6,5 l/100 km
Cena od 87 250 (82 250 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA