REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Bestsellerowy model Opla – Mokka, doczekał się liftingu. Wraz z modernizacją producent zdecydował się na dodanie do nazwy litery X. Co to oznacza? To skutek decyzji, że X będzie występował w nazwie każdego SUVa i Crossovera z portfolio Opla. Co (oprócz tego drobiazgu) się w zmodernizowanym Oplu Mokka zmieniło?

Modyfikacjom poddano wygląd przedniej i tylnej części zgrabnego crossovera. Uwagę przykuwają reflektory i zmienione lampy tylne. Obecnie nabywcy Mokka X mogą dokupić za ok. 5300 zł (opcja dla wersji Enjoy i Elite) reflektory AFL LED i w pakiecie tylne światła w technologii LED. W modelu sprzed liftingu w ofercie dla wspomnianych wersji znalazły się tylko reflektory biksenonowe ze światłami do jazdy dziennej LED, które kosztowały 5200 zł (bez tylnych świateł LED).

REKLAMA

REKLAMA

Zmiany w designie nadwozia są w gruncie rzeczy kosmetyczne, ale na tyle efektywne że odnosimy wrażenie, że samochód przestał kojarzyć się z autem głównie dla pań.

Niemalże nie zmieniły się wymiary zewnętrze Opla Mokki. Długość nadwozia „Iksa” to 427,5 cm, co oznacza, że jest o 3 mm krótszy od wersji sprzed liftingu. Nie zmieniła się wysokość, która wynosi 165,8 cm. Za to Mokka X się o 4 mm rozszerzyła (do 178,1 cm).

Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat marki Opel znajdziesz tutaj

REKLAMA

Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4 – wnętrze

Przy okazji modernizacji modelu producent odświeżył także wygląd kokpitu. Zastosowano m.in. nowe „zegary”, zrezygnowano z części przycisków na konsoli centralnej. Na górze środkowej konsoli wygospodarowano miejsce dla kolorowego, dotykowego ekranu (o przekątnej siedmiu cali) systemu multimedialnego R4.0 IntelliLink z łączami Bluetooth, USB, AUX-in. Co więcej system obsługuje połączenia ze smartfonami (Android Auto i Apple CarPlay), a także ma funkcję routera WiFi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obsługa systemu wymaga wprawy, choć jego menu nie jest nadto skomplikowane. Sam ekran sprawnie reaguje na gesty i dotyk, a komputer reaguje na komendy szybko.

Niestety jest to wyposażenie tylko najbogatszej odmiany Elite. W wersji Enjoy, system z ekranem wymagają dopłaty 1950 zł. Opcja nie jest dostępna dla podstawowej wersji Essentia.

Cieszy jakość materiałów użytych do wykończenia przedziału pasażerskiego. Nie można też narzekać na jakość montażu poszczególnych elementów ani na brak przestrzeni.

Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Tomasz Korniejew

Przednie fotele zapewniają odpowiedni komfort także podczas długich podróży. Na ciasnotę, czy niewygodę nie będą narzekały także osoby zajmujące miejsca na tylnej kanapie. Przestrzeni jest tam wystarczająco dużo dla pasażerów o wzroście ok. 180 cm.

Bagażnik Opla Mokka X jest stosunkowo niewielki, ma 356 l pojemności.

Zobacz też: Test Opel Insignia 2.0 CDTi

Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4 – wrażenia z jazdy

W gamie napędowej Opla Mokki X znalazły się trzy jednostki benzynowe oraz dwie wysokoprężne. Dostępne silniki zasilane benzyną to 1.6/115 KM (z pięciobiegową skrzynią manualną), 1.4/140 KM (dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią lub sześciobiegową automatyczną; jest też opcja zasilana LPG) ora 1.4/152 KM (występujący z sześciobiegową skrzynią automatyczną). Najmocniejsza jednostka benzynowa jest standardowo dostępna z napędem na obie osie. W napęd 4x4 może też zostać wyposażona jednostka 140 konna w zestawieniu z manualną przekładnią.

Wśród jednostek wysokoprężnych znajdziemy dwie. Podstawowym jest silnik Diesla 1.6/110 KM występujący z sześciobiegową manualną przekładnią. Z kolei odmiana 1.6/136 KM może występować w wersji z automatyczną sześciobiegową przekładnią lub z manualną sześciobiegową, lub z manualną sześciobiegową i napędem na obie osie.

Dalszy ciąg testu Opla Mokki X na następnej stronie


Do redakcyjnej recenzji trafiła odmiana napędzana przez turbodoładowany silnik benzynowy 1.4/140 KM z manualną przekładnią i napędem na obie osie (w razie uślizgu kół przedniej osi komputer sterujący przekazuje moment obrotowy na koła tylnej osi). Ale choć recenzowany egzemplarz ma napęd 4x4 i zwiększony do 15,8 cm prześwit należy powściągliwie podchodzić do jego możliwości terenowych. Auto dodaje kierowcy pewności podczas jazdy po śliskiej nawierzchni i bez problemu wjedzie i wyjedzie z zaśnieżonego miejsca parkingowego. Sforsuje też grząską gruntową drogę dojazdową do domu, czy poradzi sobie z podjazdem pod zaśnieżone odcinki górskich dróg. Sprawdzi się w sytuacjach, z którymi spotyka się znaczna część zmotoryzowanych, ale wyprawa Mokką X w trudny teren to wyzwanie, któremu nie sprosta.

Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Tomasz Korniejew

W codziennej miejskiej eksploatacji nowy Opel okazuje się samochodem komfortowym. Przedział pasażerski został dobrze wyciszony, a zawieszenie miękko i cicho tłumi nierówności nawierzchni. Turbodoładowany silnik wykazuje optymalną elastyczność. Dzięki temu nie trzeba przesadnie często zmieniać poszczególnych przełożeń, co dodatkowo zwiększa komfort użytkowania w mieście. Auto zaczyna chętniej wyrywać do przodu od ok. 1600 obr./min.

Niemniej kierowcy, którzy będą oczekiwać porywającej dynamiki od 140 konnego Opla poczują się rozczarowani. Według danych producenta opisywana Mokka X, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s, co jest wynikiem umiarkowanym. Tym bardziej rozczarowuje zużycie paliwa, które w gęstym ruchu miejskim (przy spokojnej jeździe) oscylowało wokół 11l benzyny na 100 km.

Zobacz też: Test Opel Karl 1.0 75 KM Cosmo: mieszczuch z aspiracjami

Podsumowanie

Mimo „na pierwszy rzut oka” kosmetycznych zmian w nadwoziu i wnętrzu Opla Mokka, model po modernizacji okazuje się sporo atrakcyjniejszy niż poprzednik. Pomijając możliwość zainstalowania w pojeździe najnowszych zdobyczy technologicznych, które uprzyjemniają eksploatację pojazdu, Mokka X nabrała bardziej uniwersalnego wyglądu i już nie kojarzy się jednoznacznie z autem dla pań.

Mocnymi stronami Mokka X są m.in. przestronne i solidnie wykończone wnętrze, wysoki komfort jazdy, napęd na obie osie i zwiększony prześwit. Wadami – stosunkowo wysokie zużycie paliwa w mieście i spora średnica zawracania. Jednak umiarkowana cena, za którą producent oferuje Mokkę X (ok. 87 tys, zł za bogato wyposażone auto z napędem na obie osie) raczej nie pozostawia wątpliwości, że jeszcze długo będzie się cieszyć dużym zainteresowaniem.

Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Tomasz Korniejew

Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4 – dane techniczne

Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1364 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 140 KM/4900 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1850-4900 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 356/1372 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 427,5/178,1/165,8 cm
Rozstaw osi 255,5 cm
V-max 186 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa* 8,3/5,6/6,5 l/100 km
Cena od 87 250 (82 250 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA