REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Opel Adam to propozycja dla osób, dla których samochód nie jest bezwyrazowym środkiem transportu, ale przedmiotem uzupełniającym wizerunek. A ogromna oferta personalizacji wyglądu małego Opla tylko dowodzi faktu, że to auto dla osób, które nie decydują się na jego zakup przez przypadek. Czym konkretnie uwodzi Adam? W teście wersja Rocks z silnikiem o mocy 115 KM.

Rozejrzyjmy się dookoła. Obok mijającego nas potoku podobnie wyglądających przechodniów przejeżdża masa szaro-czarnych pojazdów, spośród których trudno wyłuskać jakiś interesujący pojazd.

REKLAMA

REKLAMA

Kierowcy, którzy szczególnie cenią sobie wizerunek i nie chcą jeździć samochodem wyglądającym tak samo, jak większość dostępnych na rynku pojazdów mają ograniczony wybór. Pomiędzy Fiatem 500, Mini, modelami DS i Volkswagenem Beetle jest jeszcze sporo przestrzeni do zagospodarowania. Bo klientów, którzy wybierają pojazd taki, jakiego potrzebują, a nie możliwie najpraktyczniejszy w dostępnym budżecie, jest coraz więcej.

Wiedzą o tym szefowie Opla, którzy tak skonstruowali ofertę na model Adam, by każdy nabywca miał niespotykane możliwości personalizacji wyglądu pojazdu. Jakby tego było mało, stosunkowo niedawno ofertę Adama rozszerzyły wersje sportowa – Adam S oraz ze zwiększonym o 1,5 cm prześwitem – Adam Rocks. Ta ostatnia jest bohaterem dzisiejszej recenzji.

Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Opel Adam Rocks 1.0/115 KM - recenzja

Dziarsko wyglądające osłony zderzaków i nadkoli oraz wyższe niż w przypadku pozostałych odmian Adama zawieszenie to zmiany, które należy rozpatrywać głównie pod względem atrakcyjności wizualnej nadwozia małego Opla. Owszem, prześwit jest większy niż w „zwykłym” Adamie, ale wciąż na tyle niewielki, że nie czyni z opisywanego pojazdu pogromcy wysokich krawężników, czy gruntowych dróg.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za to zamawiający Adama Rocks może wybierać spośród wielu opcji wyboru felg ze stopów lekkich, barw nadwozia, barw dachu, atrapy chłodnicy, czy lusterek zewnętrznych.

Więcej informacji na temat marki Opel znajdziesz tutaj

Duża możliwość personalizacji dotyczy także wyglądu przedziału pasażerskiego. Nabywcy mogą wybierać spośród różnych wariantów wykończenia wnętrza, a nawet wzoru podsufitki.

Nas, w Adamie Rocks, najbardziej ujęła dość sportowa pozycja za kierownicą. Siedzisko wygodnego fotela kierowcy jest osadzone dość nisko, zatem zasiadając na miejscu kierowcy nogi mamy bardziej niż zazwyczaj wyciągnięte do przodu.

Cieszą przestronność przedniej części kabiny i jakość wykończenia. Przyjemny dla oka design kokpitu nie ograniczył ergonomii. Szkoda tylko, że producent nie zdecydował się wyposażyć Opla w podłokietnik dla pasażerów przedniego rzędu. Podczas dłużej podróży brakuje wygodnego podparcia dla łokcia.

Widoczny na zdjęciach kolorowy ekran dotykowy o przekątnej siedmiu cali to wyświetlacz systemu multimedialnego R 4.0, który wymaga dopłaty 1500 zł.

Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Tomasz Korniejew

Oceniając przedział pasażerski Adama, nie można oprzeć się wrażeniu, że jest to pojazd zaprojektowany dla dwóch osób. O ile w przedniej części siedzi się bardzo wygodnie, o tyle wsiadanie na tylną kanapę i siedzenie tam nie należy do przyjemnych czynności.

Osobom o wzroście około 180 cm będzie brakowało miejsca nad głową i na nogi.

Niewielki jest także bagażnik. Wykorzystanie przestrzeni bagażowej o deklarowanej przez producenta objętości 170 l utrudniają jej stosunkowo wąski kształt, oraz wysoki próg załadunku. Co więcej, półka zakrywająca przestrzeń bagażową nie jest połączona z pokrywą bagażnika sznurkami zatem należy ją uchylać ręcznie i pamiętać, by po załadowaniu bagażnika z powrotem opuścić. Nie jest to wygodne rozwiązanie.

Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Opel Astra 1.4 Turbo 125 KM - ogromny progres!

Opel Adam Rocks 1.0/115 KM  - napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego Adama Rocks pracuje trzycylindrowa, turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności 1 l, która rozwija moc maksymalną 115 KM w zakresie od 5000 do 6000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 170 Nm dostępny w zakresie od 1800 do 4500 obr./min.

Według danych producenta 115 konny Adam Rocks przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s i może pojechać z maksymalną prędkością 196 km/h.

Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Tomasz Korniejew

W praktyce trzycylindrowa jednostka napędowa okazuje się bardzo sprawnym źródłem napędu dla opisywanego pojazdu. Auto ochoczo wyrywa do przodu już poniżej 2 tys. obr./min.i żwawo nabiera prędkości, tracąc wigor dopiero, gdy podejmujemy próbę przyspieszenia od około 120 km/h. Niemniej, dzięki zastosowaniu sześciobiegowej manualnej przekładni jazda z maksymalną dozwoloną prędkością po autostradzie przebiega w komfortowych warunkach i nie stanowi dla Adama wyzwania.

W codziennym ruchu miejskim trzeba dość często sięgać do dźwigni zmiany biegów, ale czynność tę uprzyjemnia precyzyjne działanie lewarka.

O zawieszeniu Opla Adama Rocks przeczytasz na następnej stronie


Największą zaletą Adama Rocks jest jego zawieszenie, które idealnie dopełnia dość dynamicznym „charakter” jednostki napędowej. Jest wystarczająco sprężyste, by popuścić wodze fantazji na krętym odcinku drogi, a jednocześnie z zaskakującą skutecznością i komfortem pochłania wszelkie niedoskonałości nawierzchni. Co więcej, przyjemność z prowadzenia tego niepozornego auta dodatkowo potęguje słyszalny w wyższych zakresach obrotów dziarski pomruk trzycylindrowego silnika.

Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Tomasz Korniejew

Łyżką dziegciu w beczce miodu jest niewielki rozstaw osi (231,1 cm), który skutkuje podskokami auta podczas pokonywania nierówności poprzecznych.

W codziennym miejskim użytkowaniu dużymi atutami Opla są także niewielki promień skrętu oraz rozmiary zewnętrzne ułatwiające znalezienie miejsca do zaparkowania.

A jak 115 konny Adam Rock wypada pod względem zużycia paliwa? Umiarkowanie. W ruchu miejskim nietrudno o wynik na poziomie 7,4 l benzyny na 100 km, choć trzeba przyznać, że na krótkich miejskich dystansach można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 9,4 l benzyny na 100 km.

Podsumowanie

Niewiele jest na rynku samochodów, które dają tyle radości z jazdy, co niepozorny Opel Adam Rocks. Ale mimo, że przejażdżka nim może wzbudzić emocje, jego zakup powinien być dobrze przemyślany. Najtańsza odmiana Adama Rocks kosztuje 65 300 zł. Wersja z opisywaną jednostką napędową 76 400 zł (73 400 zł w promocji) i należy pamiętać, że jest to samochód o bardzo ograniczonych możliwościach przewozowych. W komfortowych warunkach przewiezie dwie osoby. Żeby zabrać większy bagaż trzeba będzie rozłożyć tylną kanapę. Niemniej, w kategorii auta miejskiego, którym co jakiś czas wybierzemy się na krótki urlop Adam Rocks sprawdzi się doskonale. A przy okazji podkreśli indywidualny styl właściciela. Bezcenne?

Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Tomasz Korniejew

Opel Adam Rocks 1.0/115 KM - dane techniczne

Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  999 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 115 KM/5200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm/1800-4500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 170/663 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 374,7/180,7/149,3 cm
Rozstaw osi 231,1 cm
V-max 196 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa* 6,3/4,4/5,1 l/100 km
Cena od 72 600 (66 700 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

REKLAMA

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

REKLAMA