REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Tomasz Korniejew
Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Opel Adam to propozycja dla osób, dla których samochód nie jest bezwyrazowym środkiem transportu, ale przedmiotem uzupełniającym wizerunek. A ogromna oferta personalizacji wyglądu małego Opla tylko dowodzi faktu, że to auto dla osób, które nie decydują się na jego zakup przez przypadek. Czym konkretnie uwodzi Adam? W teście wersja Rocks z silnikiem o mocy 115 KM.

Rozejrzyjmy się dookoła. Obok mijającego nas potoku podobnie wyglądających przechodniów przejeżdża masa szaro-czarnych pojazdów, spośród których trudno wyłuskać jakiś interesujący pojazd.

REKLAMA

REKLAMA

Kierowcy, którzy szczególnie cenią sobie wizerunek i nie chcą jeździć samochodem wyglądającym tak samo, jak większość dostępnych na rynku pojazdów mają ograniczony wybór. Pomiędzy Fiatem 500, Mini, modelami DS i Volkswagenem Beetle jest jeszcze sporo przestrzeni do zagospodarowania. Bo klientów, którzy wybierają pojazd taki, jakiego potrzebują, a nie możliwie najpraktyczniejszy w dostępnym budżecie, jest coraz więcej.

Wiedzą o tym szefowie Opla, którzy tak skonstruowali ofertę na model Adam, by każdy nabywca miał niespotykane możliwości personalizacji wyglądu pojazdu. Jakby tego było mało, stosunkowo niedawno ofertę Adama rozszerzyły wersje sportowa – Adam S oraz ze zwiększonym o 1,5 cm prześwitem – Adam Rocks. Ta ostatnia jest bohaterem dzisiejszej recenzji.

Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Opel Adam Rocks 1.0/115 KM - recenzja

Dziarsko wyglądające osłony zderzaków i nadkoli oraz wyższe niż w przypadku pozostałych odmian Adama zawieszenie to zmiany, które należy rozpatrywać głównie pod względem atrakcyjności wizualnej nadwozia małego Opla. Owszem, prześwit jest większy niż w „zwykłym” Adamie, ale wciąż na tyle niewielki, że nie czyni z opisywanego pojazdu pogromcy wysokich krawężników, czy gruntowych dróg.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za to zamawiający Adama Rocks może wybierać spośród wielu opcji wyboru felg ze stopów lekkich, barw nadwozia, barw dachu, atrapy chłodnicy, czy lusterek zewnętrznych.

Więcej informacji na temat marki Opel znajdziesz tutaj

Duża możliwość personalizacji dotyczy także wyglądu przedziału pasażerskiego. Nabywcy mogą wybierać spośród różnych wariantów wykończenia wnętrza, a nawet wzoru podsufitki.

Nas, w Adamie Rocks, najbardziej ujęła dość sportowa pozycja za kierownicą. Siedzisko wygodnego fotela kierowcy jest osadzone dość nisko, zatem zasiadając na miejscu kierowcy nogi mamy bardziej niż zazwyczaj wyciągnięte do przodu.

Cieszą przestronność przedniej części kabiny i jakość wykończenia. Przyjemny dla oka design kokpitu nie ograniczył ergonomii. Szkoda tylko, że producent nie zdecydował się wyposażyć Opla w podłokietnik dla pasażerów przedniego rzędu. Podczas dłużej podróży brakuje wygodnego podparcia dla łokcia.

Widoczny na zdjęciach kolorowy ekran dotykowy o przekątnej siedmiu cali to wyświetlacz systemu multimedialnego R 4.0, który wymaga dopłaty 1500 zł.

Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Tomasz Korniejew

Oceniając przedział pasażerski Adama, nie można oprzeć się wrażeniu, że jest to pojazd zaprojektowany dla dwóch osób. O ile w przedniej części siedzi się bardzo wygodnie, o tyle wsiadanie na tylną kanapę i siedzenie tam nie należy do przyjemnych czynności.

Osobom o wzroście około 180 cm będzie brakowało miejsca nad głową i na nogi.

Niewielki jest także bagażnik. Wykorzystanie przestrzeni bagażowej o deklarowanej przez producenta objętości 170 l utrudniają jej stosunkowo wąski kształt, oraz wysoki próg załadunku. Co więcej, półka zakrywająca przestrzeń bagażową nie jest połączona z pokrywą bagażnika sznurkami zatem należy ją uchylać ręcznie i pamiętać, by po załadowaniu bagażnika z powrotem opuścić. Nie jest to wygodne rozwiązanie.

Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Opel Astra 1.4 Turbo 125 KM - ogromny progres!

Opel Adam Rocks 1.0/115 KM  - napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego Adama Rocks pracuje trzycylindrowa, turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności 1 l, która rozwija moc maksymalną 115 KM w zakresie od 5000 do 6000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 170 Nm dostępny w zakresie od 1800 do 4500 obr./min.

Według danych producenta 115 konny Adam Rocks przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s i może pojechać z maksymalną prędkością 196 km/h.

Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Tomasz Korniejew

W praktyce trzycylindrowa jednostka napędowa okazuje się bardzo sprawnym źródłem napędu dla opisywanego pojazdu. Auto ochoczo wyrywa do przodu już poniżej 2 tys. obr./min.i żwawo nabiera prędkości, tracąc wigor dopiero, gdy podejmujemy próbę przyspieszenia od około 120 km/h. Niemniej, dzięki zastosowaniu sześciobiegowej manualnej przekładni jazda z maksymalną dozwoloną prędkością po autostradzie przebiega w komfortowych warunkach i nie stanowi dla Adama wyzwania.

W codziennym ruchu miejskim trzeba dość często sięgać do dźwigni zmiany biegów, ale czynność tę uprzyjemnia precyzyjne działanie lewarka.

O zawieszeniu Opla Adama Rocks przeczytasz na następnej stronie


Największą zaletą Adama Rocks jest jego zawieszenie, które idealnie dopełnia dość dynamicznym „charakter” jednostki napędowej. Jest wystarczająco sprężyste, by popuścić wodze fantazji na krętym odcinku drogi, a jednocześnie z zaskakującą skutecznością i komfortem pochłania wszelkie niedoskonałości nawierzchni. Co więcej, przyjemność z prowadzenia tego niepozornego auta dodatkowo potęguje słyszalny w wyższych zakresach obrotów dziarski pomruk trzycylindrowego silnika.

Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Tomasz Korniejew

Łyżką dziegciu w beczce miodu jest niewielki rozstaw osi (231,1 cm), który skutkuje podskokami auta podczas pokonywania nierówności poprzecznych.

W codziennym miejskim użytkowaniu dużymi atutami Opla są także niewielki promień skrętu oraz rozmiary zewnętrzne ułatwiające znalezienie miejsca do zaparkowania.

A jak 115 konny Adam Rock wypada pod względem zużycia paliwa? Umiarkowanie. W ruchu miejskim nietrudno o wynik na poziomie 7,4 l benzyny na 100 km, choć trzeba przyznać, że na krótkich miejskich dystansach można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 9,4 l benzyny na 100 km.

Podsumowanie

Niewiele jest na rynku samochodów, które dają tyle radości z jazdy, co niepozorny Opel Adam Rocks. Ale mimo, że przejażdżka nim może wzbudzić emocje, jego zakup powinien być dobrze przemyślany. Najtańsza odmiana Adama Rocks kosztuje 65 300 zł. Wersja z opisywaną jednostką napędową 76 400 zł (73 400 zł w promocji) i należy pamiętać, że jest to samochód o bardzo ograniczonych możliwościach przewozowych. W komfortowych warunkach przewiezie dwie osoby. Żeby zabrać większy bagaż trzeba będzie rozłożyć tylną kanapę. Niemniej, w kategorii auta miejskiego, którym co jakiś czas wybierzemy się na krótki urlop Adam Rocks sprawdzi się doskonale. A przy okazji podkreśli indywidualny styl właściciela. Bezcenne?

Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Tomasz Korniejew

Opel Adam Rocks 1.0/115 KM - dane techniczne

Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  999 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 115 KM/5200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm/1800-4500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 170/663 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 374,7/180,7/149,3 cm
Rozstaw osi 231,1 cm
V-max 196 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa* 6,3/4,4/5,1 l/100 km
Cena od 72 600 (66 700 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

REKLAMA

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

REKLAMA

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA