REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W ofercie najnowszego Audi A3 Sportback znajduje się ciekawa jednostka 1.4 TFSI cod, czyli z technologią cylinder on demand. Co to za technologiat? Wyjaśniamy w naszym teście.

Atrakcyjny wygląd prezentowanego na zdjęciach Audi A3 Sportback to w dużej mierze zasługa zastosowania opcjonalnego pakietu S-Line Selection (koszt to ok. 6000 zł), dzięki  któremu pojazd został ozdobiony m.in. wlotami powietrza w strukturze plastra miodu z chromowanymi wstawkami, chromowanymi końcówkami rur wydechowych (pojedyncze lub podwójne w zależności od mocy silnika), dyfuzorem w kolorze czarnym z wstawkami o strukturze plastra miodu, bocznymi listwami progowymi w sportowej stylistyce, logami S-line na przednich błotnikach, spoilerem dachowym S line, a także zderzakami o sportowej stylistyce.

REKLAMA

Bez wspomnianego pakietu, A3 Sportback prezentuje się skromniej, choć wciąż nie można odmówić nadwoziu eleganckiego wyglądu i dobrych proporcji.

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Audi znajdziesz tutaj

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man. – wnętrze

REKLAMA

Efektowności kokpitowi opisywanego Audi dodają multimedialne dodatki. W tym świetnie sprawdzający się Audi Virtual Cockpit (koszt ok. 3100 zł), na którym podczas postoju można wyświetlić nawet obraz Google Street View. Ponadto przyciągającym wzrok dodatkiem jest wysuwany, siedmiocalowy ekran systemu pokładowego i nawigacji MMI (koszt – 6290 zł).

To co rzuci się w oczy estetom rozglądającym się po desce rozdzielczej to także wysokiej jakości materiały wykończeniowe, dokładność montażu oraz detale typu ładnie zaprojektowane kratki nawiewów, czy przyjemne w dotyku przyciski i pokrętła.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Tomasz Korniejew

A3 Sportback rozpieszcza pasażerów wygodnymi fotelami i tylną kanapą, które sprzyjają długim podróżom, a także przestronnością wnętrza.

Bagażnik Audi A3 Sportback ma 380 l pojemności. Jak na klasę kompaktową nie jest to imponujący wynik, choć na pewno dla wielu użytkowników wystarczający.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi Q2 1.4 TSI 150 KM

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man. –  napęd/układ jezdny

Pod maską opisywanego pojazdu pracuje czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,4 l z serii TFSI, który rozwija moc maksymalną 150 KM przy 5000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie od 1500 do 3500 obr./min.

Ciekawostką jest, że jednostka napędowa została wyposażona w technologię cod, czyli cylinder on demand. W przypadku, gdy kierowca porusza się stosunkowo płynnie, bez nagłych przyspieszeń i bez wykorzystywania hamowania silnikiem, komputer sterujący pracą silnika przy niskim i średnim obciążeniu jednostki odłącza drugi i trzeci cylinder. Oczywiście celem takiej operacji jest obniżenie zużycia paliwa. Więcej na temat technologii cylinder on demand pisaliśmy tutaj:  Cylinder on demand – oszczędność według Audi

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Tomasz Korniejew

A jak jazda A3 z odłączanymi cylindrami wygląda w praktyce?

W praktyce proces wyłączania i dołączania do pracy dwóch cylindrów przebiega dla kierowcy niezauważalnie. A3 Sportback jest samochodem doskonale wyciszonym, w którym odgłos pracy jednostki napędowej jest ledwie słyszalny. A biorąc pod uwagę fakt, że podczas hamowania silnikiem, czy podczas dynamicznego przyspieszania, kiedy wykorzystywane są wyższe obroty jednostki napędowej zawsze pracują wszystkie cztery cylindry, trzeba się bardzo skupić by wychwycić moment, w którym Audi porusza się z wykorzystaniem dwóch cylindrów.

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Audi RS6 Performance

Dalszy ciąg testu Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM na następnej stronie


Różnicę w stosunku do konwencjonalnie pracującego silnika czterocylindrowego widać dopiero na stacji benzynowej. 150 konne Audi zużywa niewiele paliwa. Podczas płynnej jazdy po mieście z łatwością można uzyskać wynik zużycia paliwa na poziomie 6,7 l na 100 km. Z kolei na krótkich dystansach przy bardzo dużym natężeniu ruchu zużycie paliwa oscylowało wokół 9,4 l na 100 km. To dobry wynik, zwłaszcza gdy uświadomimy sobie, że według informacji producenta opisywane A3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 8,2 s.

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Tomasz Korniejew

Choć 150 konne Audi jest samochodem dynamicznym, konstruktorzy zestroili zawieszenie w sposób, który zapewnia pasażerom odpowiedni komfort podczas jazdy po nierównościach.

Kierowca doceni z pewnością precyzyjny układ kierowniczy i dużą stabilność pojazdu podczas jazdy po autostradzie i szybkiej jazdy po ciasnych łukach, mimo że do tego drugiego auto absolutnie nie prowokuje.

Nie bez znaczenia dla przyjemności prowadzenia jest także precyzja działania dźwigni zmiany biegów. Ma krótki skok i z łatwością trafia w poszczególne przełożenia.

W codziennym użytkowaniu miejskim oprócz wspomnianego niskiego zużycia paliwa cieszy duża zwrotność, co ułatwia manewry na ciasnych parkingach.

Coś, co z naszego punktu widzenia wydało się niezbyt wygodnym rozwiązaniem to umieszczenie przycisku do uruchamiania i wyłączania silnika na panelu pomiędzy przednimi fotelami.

Zobacz też: Test Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 KM S tronic (B9)

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man – podsumowanie

Recenzowane Audi A3 Sportback ze 150 konnym silnikiem i pakietem stylizacyjnym S-line to świetnie wyglądający dynamiczny, oszczędny i komfortowy (także w użytkowaniu na co dzień) pojazd, który przypadnie do gustu większości kierowców.

REKLAMA

Można ponarzekać na trochę zbyt mały bagażnik, czy niewygodne umiejscowienie przycisku uruchamiania silnika ale przedział bagażowy i tak spełni oczekiwania większości użytkujących A3 Sportback, a uruchamianie pojazdu przyciskiem nie jest wyposażeniem standardowym.

Największą bolączką A3 jest jego cena. Pozornie jest przystępna, bo cennik pięciodrzwiowego 150 konnego Audi A3 otwiera kwota 105 400 zł. Jednak podczas przeglądania oferty wyposażenia opcjonalnego radzimy zachować wstrzemięźliwość. Cena widocznego na zdjęciach egzemplarza po doposażeniu wzrosła do ponad 180 tys. zł. I warto zaznaczyć, że auto nie zostało wyposażone w takie pozycje z listy opcji, jak zautomatyzowana skrzynia Stronic, adaptacyjne zawieszenie, czy kamera cofania…

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Tomasz Korniejew

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man - dane techniczne

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM CoD man.
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1395 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm/1500-3500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 380 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 431,3/178,5/142,6 cm
Rozstaw osi 263,7 cm
V-max** 220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h** 8,2 s
Zużycie paliwa* 6,1/4,4/5,0 l/100 km
Cena od 105 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA