REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man.

Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W ofercie najnowszego Audi A3 Sportback znajduje się ciekawa jednostka 1.4 TFSI cod, czyli z technologią cylinder on demand. Co to za technologiat? Wyjaśniamy w naszym teście.

Atrakcyjny wygląd prezentowanego na zdjęciach Audi A3 Sportback to w dużej mierze zasługa zastosowania opcjonalnego pakietu S-Line Selection (koszt to ok. 6000 zł), dzięki  któremu pojazd został ozdobiony m.in. wlotami powietrza w strukturze plastra miodu z chromowanymi wstawkami, chromowanymi końcówkami rur wydechowych (pojedyncze lub podwójne w zależności od mocy silnika), dyfuzorem w kolorze czarnym z wstawkami o strukturze plastra miodu, bocznymi listwami progowymi w sportowej stylistyce, logami S-line na przednich błotnikach, spoilerem dachowym S line, a także zderzakami o sportowej stylistyce.

REKLAMA

Bez wspomnianego pakietu, A3 Sportback prezentuje się skromniej, choć wciąż nie można odmówić nadwoziu eleganckiego wyglądu i dobrych proporcji.

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Audi znajdziesz tutaj

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man. – wnętrze

REKLAMA

Efektowności kokpitowi opisywanego Audi dodają multimedialne dodatki. W tym świetnie sprawdzający się Audi Virtual Cockpit (koszt ok. 3100 zł), na którym podczas postoju można wyświetlić nawet obraz Google Street View. Ponadto przyciągającym wzrok dodatkiem jest wysuwany, siedmiocalowy ekran systemu pokładowego i nawigacji MMI (koszt – 6290 zł).

To co rzuci się w oczy estetom rozglądającym się po desce rozdzielczej to także wysokiej jakości materiały wykończeniowe, dokładność montażu oraz detale typu ładnie zaprojektowane kratki nawiewów, czy przyjemne w dotyku przyciski i pokrętła.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Tomasz Korniejew

A3 Sportback rozpieszcza pasażerów wygodnymi fotelami i tylną kanapą, które sprzyjają długim podróżom, a także przestronnością wnętrza.

Bagażnik Audi A3 Sportback ma 380 l pojemności. Jak na klasę kompaktową nie jest to imponujący wynik, choć na pewno dla wielu użytkowników wystarczający.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi Q2 1.4 TSI 150 KM

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man. –  napęd/układ jezdny

Pod maską opisywanego pojazdu pracuje czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,4 l z serii TFSI, który rozwija moc maksymalną 150 KM przy 5000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie od 1500 do 3500 obr./min.

Ciekawostką jest, że jednostka napędowa została wyposażona w technologię cod, czyli cylinder on demand. W przypadku, gdy kierowca porusza się stosunkowo płynnie, bez nagłych przyspieszeń i bez wykorzystywania hamowania silnikiem, komputer sterujący pracą silnika przy niskim i średnim obciążeniu jednostki odłącza drugi i trzeci cylinder. Oczywiście celem takiej operacji jest obniżenie zużycia paliwa. Więcej na temat technologii cylinder on demand pisaliśmy tutaj:  Cylinder on demand – oszczędność według Audi

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Tomasz Korniejew

A jak jazda A3 z odłączanymi cylindrami wygląda w praktyce?

W praktyce proces wyłączania i dołączania do pracy dwóch cylindrów przebiega dla kierowcy niezauważalnie. A3 Sportback jest samochodem doskonale wyciszonym, w którym odgłos pracy jednostki napędowej jest ledwie słyszalny. A biorąc pod uwagę fakt, że podczas hamowania silnikiem, czy podczas dynamicznego przyspieszania, kiedy wykorzystywane są wyższe obroty jednostki napędowej zawsze pracują wszystkie cztery cylindry, trzeba się bardzo skupić by wychwycić moment, w którym Audi porusza się z wykorzystaniem dwóch cylindrów.

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Audi RS6 Performance

Dalszy ciąg testu Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM na następnej stronie


Różnicę w stosunku do konwencjonalnie pracującego silnika czterocylindrowego widać dopiero na stacji benzynowej. 150 konne Audi zużywa niewiele paliwa. Podczas płynnej jazdy po mieście z łatwością można uzyskać wynik zużycia paliwa na poziomie 6,7 l na 100 km. Z kolei na krótkich dystansach przy bardzo dużym natężeniu ruchu zużycie paliwa oscylowało wokół 9,4 l na 100 km. To dobry wynik, zwłaszcza gdy uświadomimy sobie, że według informacji producenta opisywane A3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 8,2 s.

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Tomasz Korniejew

Choć 150 konne Audi jest samochodem dynamicznym, konstruktorzy zestroili zawieszenie w sposób, który zapewnia pasażerom odpowiedni komfort podczas jazdy po nierównościach.

Kierowca doceni z pewnością precyzyjny układ kierowniczy i dużą stabilność pojazdu podczas jazdy po autostradzie i szybkiej jazdy po ciasnych łukach, mimo że do tego drugiego auto absolutnie nie prowokuje.

Nie bez znaczenia dla przyjemności prowadzenia jest także precyzja działania dźwigni zmiany biegów. Ma krótki skok i z łatwością trafia w poszczególne przełożenia.

W codziennym użytkowaniu miejskim oprócz wspomnianego niskiego zużycia paliwa cieszy duża zwrotność, co ułatwia manewry na ciasnych parkingach.

Coś, co z naszego punktu widzenia wydało się niezbyt wygodnym rozwiązaniem to umieszczenie przycisku do uruchamiania i wyłączania silnika na panelu pomiędzy przednimi fotelami.

Zobacz też: Test Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 KM S tronic (B9)

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man – podsumowanie

Recenzowane Audi A3 Sportback ze 150 konnym silnikiem i pakietem stylizacyjnym S-line to świetnie wyglądający dynamiczny, oszczędny i komfortowy (także w użytkowaniu na co dzień) pojazd, który przypadnie do gustu większości kierowców.

REKLAMA

Można ponarzekać na trochę zbyt mały bagażnik, czy niewygodne umiejscowienie przycisku uruchamiania silnika ale przedział bagażowy i tak spełni oczekiwania większości użytkujących A3 Sportback, a uruchamianie pojazdu przyciskiem nie jest wyposażeniem standardowym.

Największą bolączką A3 jest jego cena. Pozornie jest przystępna, bo cennik pięciodrzwiowego 150 konnego Audi A3 otwiera kwota 105 400 zł. Jednak podczas przeglądania oferty wyposażenia opcjonalnego radzimy zachować wstrzemięźliwość. Cena widocznego na zdjęciach egzemplarza po doposażeniu wzrosła do ponad 180 tys. zł. I warto zaznaczyć, że auto nie zostało wyposażone w takie pozycje z listy opcji, jak zautomatyzowana skrzynia Stronic, adaptacyjne zawieszenie, czy kamera cofania…

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod

Tomasz Korniejew

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man - dane techniczne

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM CoD man.
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1395 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm/1500-3500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 380 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 431,3/178,5/142,6 cm
Rozstaw osi 263,7 cm
V-max** 220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h** 8,2 s
Zużycie paliwa* 6,1/4,4/5,0 l/100 km
Cena od 105 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 150 KM cod
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA