REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Audi Q2 1.4 TSI 150 KM

Audi Q2 2016
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Audi Q2 zostało oficjalne zaprezentowane na rynku polskim. Model ten ma trafić w gusta młodszej klienteli marki. Czym producent chce ich przekonać do wyboru Q2? Postanowiliśmy to sprawdzić!

Audi Q2 - polska premiera!

Rynek crossoverów jest tak ogromny, że wydaje się wręcz pękać w szwach. Premiery nowych aut z tego segmentu następują wręcz jedna za drugą. Honda HR-V, Toyota C-HR, Opel Mokka X czy KIA Niro to tylko niektóre z zademonstrowanych w ostatnich miesiącach aut tej klasy. Teraz ich grono rozszerzyło się o Audi Q2 – crossovera, ale z nieco wyższej półki, adresowanego do osób bardziej zamożnych.

REKLAMA

REKLAMA

Oparte na modułowej płycie podłogowej MQB nowe Audi Q2, to auto czerpiące garściami z rozwiązań zaadaptowanych z wyższych modeli niemieckiej marki. Pneumatyczne zawieszenie (opcja), progresywny układ kierowniczy czy napęd quattro (opcja) to tylko niektóre z rozwiązań jakie znaleźć mogą się w Q2.

Audi Q2 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man.

Tak naprawdę jednak pierwsze czym zwraca na siebie uwagę nowe Audi Q2 to niesztampowy projekt jego nadwozia! Przepełnione krzywiznami i ostrymi załamaniami albo od razu trafia w czyjś gust , albo nie. Wyróżnia je przede wszystkim tylny słupek C, który może być polakierowany srebrnym lub białym lakierem (Side Blade) oraz charakterystyczne, dość kontrowersyjne przetłoczenie na tylnych drzwiach ciągnące się od ich podszybia aż do tylnych świateł. Uwagę zawracają także ciekawe przednie reflektory, które wzorem tych z wyższych modeli mogą być w pełni ledowe (podobnie z resztą jak i tylne).

REKLAMA

Audi Q2 2016

Kamil Fraszkiewicz

Warto podkreślić fakt, że design Audi Q2 ma podkreślić młodzieżowy charakter auta. Odejście od klasycznych, utartych schematów projektowania aut ma zainteresować przede wszystkim osoby młode, nowoczesne i modne. Pomóc mu w tym ma nie tylko niesztampowa linia nadwozia, ale także możliwość dość szerokiej personalizacji jego wyglądu. Korzystając z programu Audi exclusive można wybrać kolor lakieru lub nadać autu bardziej indywidualny charakter, pokrywając wiele jego elementów specjalnymi foliami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Audi A4 Allroad Quattro Ultra 2.0 TFSI 252 KM DSG

Wnętrze Audi Q2

Z racji gabarytów auta (długość całkowita 4,19 m, rozstaw osi 2695 mm) wnętrze Audi Q2 nie rozpieszcza pasażerów ilością miejsca w drugim rzędzie foteli, ale dysponuje rozsądnej pojemności bagażnikiem (405 l), bardzo wygodnymi przednimi fotelami i szeregiem nowoczesnych rozwiązań wspomagających kierowcę w trakcie jazdy. Wzorem modeli TT, A3 czy Q7 można wyposażyć je m.in. w Audi virtual cockpit czyli cyfrowy zestaw wskaźników o wysokiej rozdzielczości obrazu (1440 x 540 pikseli). Oprócz danych dotyczących prędkości może on prezentować mapy i wskazówki z nawigacji GPS, informacje z komputera pokładowego czy systemu multimedialnego.

Dobre materiały wykończeniowe i nowoczesne rozwiązania techniczne wyróżniają wnętrze Audi Q2. Szkoda tylko, że dość słabo wykończono boczki drzwi w nowym modelu Audi.

Kamil Fraszkiewicz

Gama nowoczesnych rozwiązań obejmuje także wyświetlacz przezierny HUD, głosowe sterowanie nawigacją MMI, naprawdę sprawnie działający moduł Wi-Fi (hot spot) czy Audi phone box z układem bezprzewodowego ładowania telefonu (wireless charging). Do tego klient może zamówić do swojego Q2 pięknie brzmiący, 14-głośnikowy zestaw audio marki Bang&Olufsen o mocy 705 W.

Audi virtual cockpit robi wrażenie! Ma świetną rozdzielczość, bardzo dobrze oddaje barwy a przy tym prezentuje wysokiej jakości mapy GPS.

Kamil Fraszkiewicz

Wnętrze Q2 swoim stylem nawiązuje do modelu A3. Dobrej jakości plastiki na desce rozdzielczej, porządne spasowanie elementów oraz podświetlana kilkoma kolorami ozdobna listwa ciągnąca się w poprzek konsoli centralnej (opcja) robią wrażenie. Szkoda tylko, że wyjątkowo słabo wykończono obicia drzwi. Ich twardy plastik przeciętnie komponuje się ze skórzanymi podłokietnikami. Rewelacyjna kierownica i dobre wyciszenie kabiny pozwalają jednak dość szybko zapomnieć o tych niedoskonałościach.

Systemy wsparcia kierowcy w nowym Audi Q2

Audi Q2 jako auto adresowane do młodego kierowcy, które ma być użytkowane głównie na terenie dużych aglomeracji, zostało do tego zadania solidnie przygotowane. Aby ułatwić eksplorację miasta Q2 wyposażono m.in. w asystenta zmiany pasa ruchu, który ostrzega o ryzyku najechania na inne auto, aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, który samoczynnie rozpędza i przyhamowuje samochód w trakcie jazdy w korku czy funkcję rozpoznawania znaków drogowych. Aby uniknąć kolizji na skrzyżowaniu, parkingu czy przejściu dla pieszych Q2 wyposażono (w standardzie) także w system Audi pre sense, który wykorzystując specjalny radar zatrzyma nasze auto, gdy pojawi się przed nim przeszkoda (jeśli tylko prędkość naszego samochodu na to pozwoli).

Paleta silnikowa Audi Q2

Gama jednostek napędowych nowego Audi Q2 obejmuje w tej chwili 3 silniki – dwa wysokoprężne (1.6 TDI 116 KM i 2.0 TDI 190 KM) i jeden benzynowy 1.4 TFSI 150 KM. My mieliśmy okazję testować wersję 1.4 TFSI z automatem DSG. I tu spotkało nas duże zaskoczenie. Relatywnie niska masa samochodu (1280 kg) w połączeniu wysokim momentem obrotowym silnika i krótkimi pierwszymi dwoma biegami, przekładają się na bardzo dobre osiągi Q2. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje mu 8,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 215 km/h. Automat S tronic szybko reaguje na mocne wciśnięcie gazu, błyskawicznie redukując przełożenia. Trudno też mieć większe uwagi do płynności samej zmiany biegu. Silnik 1.4 TFSI i przekładnia S tronic tworzą naprawdę zgrany duet na drodze.

Audi Q2 - prowadzenie

Niska masa Audi Q2 w połączeniu z pneumatycznym zawieszeniem o regulowanej sile tłumienia i progresywnym układem kierowniczym zapewniają świetne wrażenia zza kierownicy. Auto jest bardzo stabilne nawet przy dużych prędkościach, pozwala na precyzyjną zmianę kierunku poruszania się, a przy tym oferuje relatywnie wysoki komfort jazdy. Co prawda o jeździe w terenie możecie zapomnieć, zwłaszcza jeśli auto posiada wyłącznie przedni napęd, ale prześwit aut pozwala pewnie wjeżdżać i zjeżdżać z nieco wyższych krawężników czy innych przeszkód drogowych. Audi Q2 to typowa bulwarówka do jazdy po mieście i w tym środowisku czuje się najlepiej. 

Audi Q2 - cena i wyposażenie

Podstawowa wersja Audi Q2 kosztuje 104 100 zł. Model taki jak zaprezentowany w artykule to już auto którego cena zbliża się do granicy prawie 200 tys. zł. Dobrze wyposażony model tego auta kosztuje ok. 160-170 tys. zł.

Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA