REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Audi Q2 1.4 TSI 150 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Audi Q2 2016
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Audi Q2 zostało oficjalne zaprezentowane na rynku polskim. Model ten ma trafić w gusta młodszej klienteli marki. Czym producent chce ich przekonać do wyboru Q2? Postanowiliśmy to sprawdzić!

Audi Q2 - polska premiera!

Rynek crossoverów jest tak ogromny, że wydaje się wręcz pękać w szwach. Premiery nowych aut z tego segmentu następują wręcz jedna za drugą. Honda HR-V, Toyota C-HR, Opel Mokka X czy KIA Niro to tylko niektóre z zademonstrowanych w ostatnich miesiącach aut tej klasy. Teraz ich grono rozszerzyło się o Audi Q2 – crossovera, ale z nieco wyższej półki, adresowanego do osób bardziej zamożnych.

REKLAMA

Oparte na modułowej płycie podłogowej MQB nowe Audi Q2, to auto czerpiące garściami z rozwiązań zaadaptowanych z wyższych modeli niemieckiej marki. Pneumatyczne zawieszenie (opcja), progresywny układ kierowniczy czy napęd quattro (opcja) to tylko niektóre z rozwiązań jakie znaleźć mogą się w Q2.

Audi Q2 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man.

Tak naprawdę jednak pierwsze czym zwraca na siebie uwagę nowe Audi Q2 to niesztampowy projekt jego nadwozia! Przepełnione krzywiznami i ostrymi załamaniami albo od razu trafia w czyjś gust , albo nie. Wyróżnia je przede wszystkim tylny słupek C, który może być polakierowany srebrnym lub białym lakierem (Side Blade) oraz charakterystyczne, dość kontrowersyjne przetłoczenie na tylnych drzwiach ciągnące się od ich podszybia aż do tylnych świateł. Uwagę zawracają także ciekawe przednie reflektory, które wzorem tych z wyższych modeli mogą być w pełni ledowe (podobnie z resztą jak i tylne).

Audi Q2 2016

Kamil Fraszkiewicz

Warto podkreślić fakt, że design Audi Q2 ma podkreślić młodzieżowy charakter auta. Odejście od klasycznych, utartych schematów projektowania aut ma zainteresować przede wszystkim osoby młode, nowoczesne i modne. Pomóc mu w tym ma nie tylko niesztampowa linia nadwozia, ale także możliwość dość szerokiej personalizacji jego wyglądu. Korzystając z programu Audi exclusive można wybrać kolor lakieru lub nadać autu bardziej indywidualny charakter, pokrywając wiele jego elementów specjalnymi foliami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Audi A4 Allroad Quattro Ultra 2.0 TFSI 252 KM DSG

Wnętrze Audi Q2

Z racji gabarytów auta (długość całkowita 4,19 m, rozstaw osi 2695 mm) wnętrze Audi Q2 nie rozpieszcza pasażerów ilością miejsca w drugim rzędzie foteli, ale dysponuje rozsądnej pojemności bagażnikiem (405 l), bardzo wygodnymi przednimi fotelami i szeregiem nowoczesnych rozwiązań wspomagających kierowcę w trakcie jazdy. Wzorem modeli TT, A3 czy Q7 można wyposażyć je m.in. w Audi virtual cockpit czyli cyfrowy zestaw wskaźników o wysokiej rozdzielczości obrazu (1440 x 540 pikseli). Oprócz danych dotyczących prędkości może on prezentować mapy i wskazówki z nawigacji GPS, informacje z komputera pokładowego czy systemu multimedialnego.

Dobre materiały wykończeniowe i nowoczesne rozwiązania techniczne wyróżniają wnętrze Audi Q2. Szkoda tylko, że dość słabo wykończono boczki drzwi w nowym modelu Audi.

Kamil Fraszkiewicz

Gama nowoczesnych rozwiązań obejmuje także wyświetlacz przezierny HUD, głosowe sterowanie nawigacją MMI, naprawdę sprawnie działający moduł Wi-Fi (hot spot) czy Audi phone box z układem bezprzewodowego ładowania telefonu (wireless charging). Do tego klient może zamówić do swojego Q2 pięknie brzmiący, 14-głośnikowy zestaw audio marki Bang&Olufsen o mocy 705 W.

Audi virtual cockpit robi wrażenie! Ma świetną rozdzielczość, bardzo dobrze oddaje barwy a przy tym prezentuje wysokiej jakości mapy GPS.

Kamil Fraszkiewicz

Wnętrze Q2 swoim stylem nawiązuje do modelu A3. Dobrej jakości plastiki na desce rozdzielczej, porządne spasowanie elementów oraz podświetlana kilkoma kolorami ozdobna listwa ciągnąca się w poprzek konsoli centralnej (opcja) robią wrażenie. Szkoda tylko, że wyjątkowo słabo wykończono obicia drzwi. Ich twardy plastik przeciętnie komponuje się ze skórzanymi podłokietnikami. Rewelacyjna kierownica i dobre wyciszenie kabiny pozwalają jednak dość szybko zapomnieć o tych niedoskonałościach.

Systemy wsparcia kierowcy w nowym Audi Q2

Audi Q2 jako auto adresowane do młodego kierowcy, które ma być użytkowane głównie na terenie dużych aglomeracji, zostało do tego zadania solidnie przygotowane. Aby ułatwić eksplorację miasta Q2 wyposażono m.in. w asystenta zmiany pasa ruchu, który ostrzega o ryzyku najechania na inne auto, aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, który samoczynnie rozpędza i przyhamowuje samochód w trakcie jazdy w korku czy funkcję rozpoznawania znaków drogowych. Aby uniknąć kolizji na skrzyżowaniu, parkingu czy przejściu dla pieszych Q2 wyposażono (w standardzie) także w system Audi pre sense, który wykorzystując specjalny radar zatrzyma nasze auto, gdy pojawi się przed nim przeszkoda (jeśli tylko prędkość naszego samochodu na to pozwoli).

Paleta silnikowa Audi Q2

Gama jednostek napędowych nowego Audi Q2 obejmuje w tej chwili 3 silniki – dwa wysokoprężne (1.6 TDI 116 KM i 2.0 TDI 190 KM) i jeden benzynowy 1.4 TFSI 150 KM. My mieliśmy okazję testować wersję 1.4 TFSI z automatem DSG. I tu spotkało nas duże zaskoczenie. Relatywnie niska masa samochodu (1280 kg) w połączeniu wysokim momentem obrotowym silnika i krótkimi pierwszymi dwoma biegami, przekładają się na bardzo dobre osiągi Q2. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje mu 8,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 215 km/h. Automat S tronic szybko reaguje na mocne wciśnięcie gazu, błyskawicznie redukując przełożenia. Trudno też mieć większe uwagi do płynności samej zmiany biegu. Silnik 1.4 TFSI i przekładnia S tronic tworzą naprawdę zgrany duet na drodze.

Audi Q2 - prowadzenie

Niska masa Audi Q2 w połączeniu z pneumatycznym zawieszeniem o regulowanej sile tłumienia i progresywnym układem kierowniczym zapewniają świetne wrażenia zza kierownicy. Auto jest bardzo stabilne nawet przy dużych prędkościach, pozwala na precyzyjną zmianę kierunku poruszania się, a przy tym oferuje relatywnie wysoki komfort jazdy. Co prawda o jeździe w terenie możecie zapomnieć, zwłaszcza jeśli auto posiada wyłącznie przedni napęd, ale prześwit aut pozwala pewnie wjeżdżać i zjeżdżać z nieco wyższych krawężników czy innych przeszkód drogowych. Audi Q2 to typowa bulwarówka do jazdy po mieście i w tym środowisku czuje się najlepiej. 

Audi Q2 - cena i wyposażenie

Podstawowa wersja Audi Q2 kosztuje 104 100 zł. Model taki jak zaprezentowany w artykule to już auto którego cena zbliża się do granicy prawie 200 tys. zł. Dobrze wyposażony model tego auta kosztuje ok. 160-170 tys. zł.

Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA