REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Audi Q2 1.4 TSI 150 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Audi Q2 2016
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Audi Q2 zostało oficjalne zaprezentowane na rynku polskim. Model ten ma trafić w gusta młodszej klienteli marki. Czym producent chce ich przekonać do wyboru Q2? Postanowiliśmy to sprawdzić!

Audi Q2 - polska premiera!

Rynek crossoverów jest tak ogromny, że wydaje się wręcz pękać w szwach. Premiery nowych aut z tego segmentu następują wręcz jedna za drugą. Honda HR-V, Toyota C-HR, Opel Mokka X czy KIA Niro to tylko niektóre z zademonstrowanych w ostatnich miesiącach aut tej klasy. Teraz ich grono rozszerzyło się o Audi Q2 – crossovera, ale z nieco wyższej półki, adresowanego do osób bardziej zamożnych.

REKLAMA

REKLAMA

Oparte na modułowej płycie podłogowej MQB nowe Audi Q2, to auto czerpiące garściami z rozwiązań zaadaptowanych z wyższych modeli niemieckiej marki. Pneumatyczne zawieszenie (opcja), progresywny układ kierowniczy czy napęd quattro (opcja) to tylko niektóre z rozwiązań jakie znaleźć mogą się w Q2.

Audi Q2 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man.

Tak naprawdę jednak pierwsze czym zwraca na siebie uwagę nowe Audi Q2 to niesztampowy projekt jego nadwozia! Przepełnione krzywiznami i ostrymi załamaniami albo od razu trafia w czyjś gust , albo nie. Wyróżnia je przede wszystkim tylny słupek C, który może być polakierowany srebrnym lub białym lakierem (Side Blade) oraz charakterystyczne, dość kontrowersyjne przetłoczenie na tylnych drzwiach ciągnące się od ich podszybia aż do tylnych świateł. Uwagę zawracają także ciekawe przednie reflektory, które wzorem tych z wyższych modeli mogą być w pełni ledowe (podobnie z resztą jak i tylne).

REKLAMA

Audi Q2 2016

Kamil Fraszkiewicz

Warto podkreślić fakt, że design Audi Q2 ma podkreślić młodzieżowy charakter auta. Odejście od klasycznych, utartych schematów projektowania aut ma zainteresować przede wszystkim osoby młode, nowoczesne i modne. Pomóc mu w tym ma nie tylko niesztampowa linia nadwozia, ale także możliwość dość szerokiej personalizacji jego wyglądu. Korzystając z programu Audi exclusive można wybrać kolor lakieru lub nadać autu bardziej indywidualny charakter, pokrywając wiele jego elementów specjalnymi foliami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Audi A4 Allroad Quattro Ultra 2.0 TFSI 252 KM DSG

Wnętrze Audi Q2

Z racji gabarytów auta (długość całkowita 4,19 m, rozstaw osi 2695 mm) wnętrze Audi Q2 nie rozpieszcza pasażerów ilością miejsca w drugim rzędzie foteli, ale dysponuje rozsądnej pojemności bagażnikiem (405 l), bardzo wygodnymi przednimi fotelami i szeregiem nowoczesnych rozwiązań wspomagających kierowcę w trakcie jazdy. Wzorem modeli TT, A3 czy Q7 można wyposażyć je m.in. w Audi virtual cockpit czyli cyfrowy zestaw wskaźników o wysokiej rozdzielczości obrazu (1440 x 540 pikseli). Oprócz danych dotyczących prędkości może on prezentować mapy i wskazówki z nawigacji GPS, informacje z komputera pokładowego czy systemu multimedialnego.

Dobre materiały wykończeniowe i nowoczesne rozwiązania techniczne wyróżniają wnętrze Audi Q2. Szkoda tylko, że dość słabo wykończono boczki drzwi w nowym modelu Audi.

Kamil Fraszkiewicz

Gama nowoczesnych rozwiązań obejmuje także wyświetlacz przezierny HUD, głosowe sterowanie nawigacją MMI, naprawdę sprawnie działający moduł Wi-Fi (hot spot) czy Audi phone box z układem bezprzewodowego ładowania telefonu (wireless charging). Do tego klient może zamówić do swojego Q2 pięknie brzmiący, 14-głośnikowy zestaw audio marki Bang&Olufsen o mocy 705 W.

Audi virtual cockpit robi wrażenie! Ma świetną rozdzielczość, bardzo dobrze oddaje barwy a przy tym prezentuje wysokiej jakości mapy GPS.

Kamil Fraszkiewicz

Wnętrze Q2 swoim stylem nawiązuje do modelu A3. Dobrej jakości plastiki na desce rozdzielczej, porządne spasowanie elementów oraz podświetlana kilkoma kolorami ozdobna listwa ciągnąca się w poprzek konsoli centralnej (opcja) robią wrażenie. Szkoda tylko, że wyjątkowo słabo wykończono obicia drzwi. Ich twardy plastik przeciętnie komponuje się ze skórzanymi podłokietnikami. Rewelacyjna kierownica i dobre wyciszenie kabiny pozwalają jednak dość szybko zapomnieć o tych niedoskonałościach.

Systemy wsparcia kierowcy w nowym Audi Q2

Audi Q2 jako auto adresowane do młodego kierowcy, które ma być użytkowane głównie na terenie dużych aglomeracji, zostało do tego zadania solidnie przygotowane. Aby ułatwić eksplorację miasta Q2 wyposażono m.in. w asystenta zmiany pasa ruchu, który ostrzega o ryzyku najechania na inne auto, aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, który samoczynnie rozpędza i przyhamowuje samochód w trakcie jazdy w korku czy funkcję rozpoznawania znaków drogowych. Aby uniknąć kolizji na skrzyżowaniu, parkingu czy przejściu dla pieszych Q2 wyposażono (w standardzie) także w system Audi pre sense, który wykorzystując specjalny radar zatrzyma nasze auto, gdy pojawi się przed nim przeszkoda (jeśli tylko prędkość naszego samochodu na to pozwoli).

Paleta silnikowa Audi Q2

Gama jednostek napędowych nowego Audi Q2 obejmuje w tej chwili 3 silniki – dwa wysokoprężne (1.6 TDI 116 KM i 2.0 TDI 190 KM) i jeden benzynowy 1.4 TFSI 150 KM. My mieliśmy okazję testować wersję 1.4 TFSI z automatem DSG. I tu spotkało nas duże zaskoczenie. Relatywnie niska masa samochodu (1280 kg) w połączeniu wysokim momentem obrotowym silnika i krótkimi pierwszymi dwoma biegami, przekładają się na bardzo dobre osiągi Q2. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje mu 8,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 215 km/h. Automat S tronic szybko reaguje na mocne wciśnięcie gazu, błyskawicznie redukując przełożenia. Trudno też mieć większe uwagi do płynności samej zmiany biegu. Silnik 1.4 TFSI i przekładnia S tronic tworzą naprawdę zgrany duet na drodze.

Audi Q2 - prowadzenie

Niska masa Audi Q2 w połączeniu z pneumatycznym zawieszeniem o regulowanej sile tłumienia i progresywnym układem kierowniczym zapewniają świetne wrażenia zza kierownicy. Auto jest bardzo stabilne nawet przy dużych prędkościach, pozwala na precyzyjną zmianę kierunku poruszania się, a przy tym oferuje relatywnie wysoki komfort jazdy. Co prawda o jeździe w terenie możecie zapomnieć, zwłaszcza jeśli auto posiada wyłącznie przedni napęd, ale prześwit aut pozwala pewnie wjeżdżać i zjeżdżać z nieco wyższych krawężników czy innych przeszkód drogowych. Audi Q2 to typowa bulwarówka do jazdy po mieście i w tym środowisku czuje się najlepiej. 

Audi Q2 - cena i wyposażenie

Podstawowa wersja Audi Q2 kosztuje 104 100 zł. Model taki jak zaprezentowany w artykule to już auto którego cena zbliża się do granicy prawie 200 tys. zł. Dobrze wyposażony model tego auta kosztuje ok. 160-170 tys. zł.

Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA