REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Audi Q2 1.4 TSI 150 KM

Audi Q2 2016
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Audi Q2 zostało oficjalne zaprezentowane na rynku polskim. Model ten ma trafić w gusta młodszej klienteli marki. Czym producent chce ich przekonać do wyboru Q2? Postanowiliśmy to sprawdzić!

Audi Q2 - polska premiera!

Rynek crossoverów jest tak ogromny, że wydaje się wręcz pękać w szwach. Premiery nowych aut z tego segmentu następują wręcz jedna za drugą. Honda HR-V, Toyota C-HR, Opel Mokka X czy KIA Niro to tylko niektóre z zademonstrowanych w ostatnich miesiącach aut tej klasy. Teraz ich grono rozszerzyło się o Audi Q2 – crossovera, ale z nieco wyższej półki, adresowanego do osób bardziej zamożnych.

REKLAMA

Oparte na modułowej płycie podłogowej MQB nowe Audi Q2, to auto czerpiące garściami z rozwiązań zaadaptowanych z wyższych modeli niemieckiej marki. Pneumatyczne zawieszenie (opcja), progresywny układ kierowniczy czy napęd quattro (opcja) to tylko niektóre z rozwiązań jakie znaleźć mogą się w Q2.

Audi Q2 2016

Audi Q2 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man.

Tak naprawdę jednak pierwsze czym zwraca na siebie uwagę nowe Audi Q2 to niesztampowy projekt jego nadwozia! Przepełnione krzywiznami i ostrymi załamaniami albo od razu trafia w czyjś gust , albo nie. Wyróżnia je przede wszystkim tylny słupek C, który może być polakierowany srebrnym lub białym lakierem (Side Blade) oraz charakterystyczne, dość kontrowersyjne przetłoczenie na tylnych drzwiach ciągnące się od ich podszybia aż do tylnych świateł. Uwagę zawracają także ciekawe przednie reflektory, które wzorem tych z wyższych modeli mogą być w pełni ledowe (podobnie z resztą jak i tylne).

Audi Q2 2016

Audi Q2 2016

Kamil Fraszkiewicz

Warto podkreślić fakt, że design Audi Q2 ma podkreślić młodzieżowy charakter auta. Odejście od klasycznych, utartych schematów projektowania aut ma zainteresować przede wszystkim osoby młode, nowoczesne i modne. Pomóc mu w tym ma nie tylko niesztampowa linia nadwozia, ale także możliwość dość szerokiej personalizacji jego wyglądu. Korzystając z programu Audi exclusive można wybrać kolor lakieru lub nadać autu bardziej indywidualny charakter, pokrywając wiele jego elementów specjalnymi foliami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Audi A4 Allroad Quattro Ultra 2.0 TFSI 252 KM DSG

Wnętrze Audi Q2

Z racji gabarytów auta (długość całkowita 4,19 m, rozstaw osi 2695 mm) wnętrze Audi Q2 nie rozpieszcza pasażerów ilością miejsca w drugim rzędzie foteli, ale dysponuje rozsądnej pojemności bagażnikiem (405 l), bardzo wygodnymi przednimi fotelami i szeregiem nowoczesnych rozwiązań wspomagających kierowcę w trakcie jazdy. Wzorem modeli TT, A3 czy Q7 można wyposażyć je m.in. w Audi virtual cockpit czyli cyfrowy zestaw wskaźników o wysokiej rozdzielczości obrazu (1440 x 540 pikseli). Oprócz danych dotyczących prędkości może on prezentować mapy i wskazówki z nawigacji GPS, informacje z komputera pokładowego czy systemu multimedialnego.

Audi Q2 2016

Dobre materiały wykończeniowe i nowoczesne rozwiązania techniczne wyróżniają wnętrze Audi Q2. Szkoda tylko, że dość słabo wykończono boczki drzwi w nowym modelu Audi.

Kamil Fraszkiewicz

Gama nowoczesnych rozwiązań obejmuje także wyświetlacz przezierny HUD, głosowe sterowanie nawigacją MMI, naprawdę sprawnie działający moduł Wi-Fi (hot spot) czy Audi phone box z układem bezprzewodowego ładowania telefonu (wireless charging). Do tego klient może zamówić do swojego Q2 pięknie brzmiący, 14-głośnikowy zestaw audio marki Bang&Olufsen o mocy 705 W.

Audi Q2 2016

Audi virtual cockpit robi wrażenie! Ma świetną rozdzielczość, bardzo dobrze oddaje barwy a przy tym prezentuje wysokiej jakości mapy GPS.

Kamil Fraszkiewicz

Wnętrze Q2 swoim stylem nawiązuje do modelu A3. Dobrej jakości plastiki na desce rozdzielczej, porządne spasowanie elementów oraz podświetlana kilkoma kolorami ozdobna listwa ciągnąca się w poprzek konsoli centralnej (opcja) robią wrażenie. Szkoda tylko, że wyjątkowo słabo wykończono obicia drzwi. Ich twardy plastik przeciętnie komponuje się ze skórzanymi podłokietnikami. Rewelacyjna kierownica i dobre wyciszenie kabiny pozwalają jednak dość szybko zapomnieć o tych niedoskonałościach.

Systemy wsparcia kierowcy w nowym Audi Q2

Audi Q2 jako auto adresowane do młodego kierowcy, które ma być użytkowane głównie na terenie dużych aglomeracji, zostało do tego zadania solidnie przygotowane. Aby ułatwić eksplorację miasta Q2 wyposażono m.in. w asystenta zmiany pasa ruchu, który ostrzega o ryzyku najechania na inne auto, aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, który samoczynnie rozpędza i przyhamowuje samochód w trakcie jazdy w korku czy funkcję rozpoznawania znaków drogowych. Aby uniknąć kolizji na skrzyżowaniu, parkingu czy przejściu dla pieszych Q2 wyposażono (w standardzie) także w system Audi pre sense, który wykorzystując specjalny radar zatrzyma nasze auto, gdy pojawi się przed nim przeszkoda (jeśli tylko prędkość naszego samochodu na to pozwoli).

Paleta silnikowa Audi Q2

Gama jednostek napędowych nowego Audi Q2 obejmuje w tej chwili 3 silniki – dwa wysokoprężne (1.6 TDI 116 KM i 2.0 TDI 190 KM) i jeden benzynowy 1.4 TFSI 150 KM. My mieliśmy okazję testować wersję 1.4 TFSI z automatem DSG. I tu spotkało nas duże zaskoczenie. Relatywnie niska masa samochodu (1280 kg) w połączeniu wysokim momentem obrotowym silnika i krótkimi pierwszymi dwoma biegami, przekładają się na bardzo dobre osiągi Q2. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje mu 8,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 215 km/h. Automat S tronic szybko reaguje na mocne wciśnięcie gazu, błyskawicznie redukując przełożenia. Trudno też mieć większe uwagi do płynności samej zmiany biegu. Silnik 1.4 TFSI i przekładnia S tronic tworzą naprawdę zgrany duet na drodze.

Audi Q2 - prowadzenie

Niska masa Audi Q2 w połączeniu z pneumatycznym zawieszeniem o regulowanej sile tłumienia i progresywnym układem kierowniczym zapewniają świetne wrażenia zza kierownicy. Auto jest bardzo stabilne nawet przy dużych prędkościach, pozwala na precyzyjną zmianę kierunku poruszania się, a przy tym oferuje relatywnie wysoki komfort jazdy. Co prawda o jeździe w terenie możecie zapomnieć, zwłaszcza jeśli auto posiada wyłącznie przedni napęd, ale prześwit aut pozwala pewnie wjeżdżać i zjeżdżać z nieco wyższych krawężników czy innych przeszkód drogowych. Audi Q2 to typowa bulwarówka do jazdy po mieście i w tym środowisku czuje się najlepiej. 

Audi Q2 - cena i wyposażenie

Podstawowa wersja Audi Q2 kosztuje 104 100 zł. Model taki jak zaprezentowany w artykule to już auto którego cena zbliża się do granicy prawie 200 tys. zł. Dobrze wyposażony model tego auta kosztuje ok. 160-170 tys. zł.

Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA