REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Audi Q2 1.4 TSI 150 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Audi Q2 2016
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Audi Q2 zostało oficjalne zaprezentowane na rynku polskim. Model ten ma trafić w gusta młodszej klienteli marki. Czym producent chce ich przekonać do wyboru Q2? Postanowiliśmy to sprawdzić!

Audi Q2 - polska premiera!

Rynek crossoverów jest tak ogromny, że wydaje się wręcz pękać w szwach. Premiery nowych aut z tego segmentu następują wręcz jedna za drugą. Honda HR-V, Toyota C-HR, Opel Mokka X czy KIA Niro to tylko niektóre z zademonstrowanych w ostatnich miesiącach aut tej klasy. Teraz ich grono rozszerzyło się o Audi Q2 – crossovera, ale z nieco wyższej półki, adresowanego do osób bardziej zamożnych.

REKLAMA

Oparte na modułowej płycie podłogowej MQB nowe Audi Q2, to auto czerpiące garściami z rozwiązań zaadaptowanych z wyższych modeli niemieckiej marki. Pneumatyczne zawieszenie (opcja), progresywny układ kierowniczy czy napęd quattro (opcja) to tylko niektóre z rozwiązań jakie znaleźć mogą się w Q2.

Audi Q2 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man.

Tak naprawdę jednak pierwsze czym zwraca na siebie uwagę nowe Audi Q2 to niesztampowy projekt jego nadwozia! Przepełnione krzywiznami i ostrymi załamaniami albo od razu trafia w czyjś gust , albo nie. Wyróżnia je przede wszystkim tylny słupek C, który może być polakierowany srebrnym lub białym lakierem (Side Blade) oraz charakterystyczne, dość kontrowersyjne przetłoczenie na tylnych drzwiach ciągnące się od ich podszybia aż do tylnych świateł. Uwagę zawracają także ciekawe przednie reflektory, które wzorem tych z wyższych modeli mogą być w pełni ledowe (podobnie z resztą jak i tylne).

Audi Q2 2016

Kamil Fraszkiewicz

Warto podkreślić fakt, że design Audi Q2 ma podkreślić młodzieżowy charakter auta. Odejście od klasycznych, utartych schematów projektowania aut ma zainteresować przede wszystkim osoby młode, nowoczesne i modne. Pomóc mu w tym ma nie tylko niesztampowa linia nadwozia, ale także możliwość dość szerokiej personalizacji jego wyglądu. Korzystając z programu Audi exclusive można wybrać kolor lakieru lub nadać autu bardziej indywidualny charakter, pokrywając wiele jego elementów specjalnymi foliami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Audi A4 Allroad Quattro Ultra 2.0 TFSI 252 KM DSG

Wnętrze Audi Q2

Z racji gabarytów auta (długość całkowita 4,19 m, rozstaw osi 2695 mm) wnętrze Audi Q2 nie rozpieszcza pasażerów ilością miejsca w drugim rzędzie foteli, ale dysponuje rozsądnej pojemności bagażnikiem (405 l), bardzo wygodnymi przednimi fotelami i szeregiem nowoczesnych rozwiązań wspomagających kierowcę w trakcie jazdy. Wzorem modeli TT, A3 czy Q7 można wyposażyć je m.in. w Audi virtual cockpit czyli cyfrowy zestaw wskaźników o wysokiej rozdzielczości obrazu (1440 x 540 pikseli). Oprócz danych dotyczących prędkości może on prezentować mapy i wskazówki z nawigacji GPS, informacje z komputera pokładowego czy systemu multimedialnego.

Dobre materiały wykończeniowe i nowoczesne rozwiązania techniczne wyróżniają wnętrze Audi Q2. Szkoda tylko, że dość słabo wykończono boczki drzwi w nowym modelu Audi.

Kamil Fraszkiewicz

Gama nowoczesnych rozwiązań obejmuje także wyświetlacz przezierny HUD, głosowe sterowanie nawigacją MMI, naprawdę sprawnie działający moduł Wi-Fi (hot spot) czy Audi phone box z układem bezprzewodowego ładowania telefonu (wireless charging). Do tego klient może zamówić do swojego Q2 pięknie brzmiący, 14-głośnikowy zestaw audio marki Bang&Olufsen o mocy 705 W.

Audi virtual cockpit robi wrażenie! Ma świetną rozdzielczość, bardzo dobrze oddaje barwy a przy tym prezentuje wysokiej jakości mapy GPS.

Kamil Fraszkiewicz

Wnętrze Q2 swoim stylem nawiązuje do modelu A3. Dobrej jakości plastiki na desce rozdzielczej, porządne spasowanie elementów oraz podświetlana kilkoma kolorami ozdobna listwa ciągnąca się w poprzek konsoli centralnej (opcja) robią wrażenie. Szkoda tylko, że wyjątkowo słabo wykończono obicia drzwi. Ich twardy plastik przeciętnie komponuje się ze skórzanymi podłokietnikami. Rewelacyjna kierownica i dobre wyciszenie kabiny pozwalają jednak dość szybko zapomnieć o tych niedoskonałościach.

Systemy wsparcia kierowcy w nowym Audi Q2

Audi Q2 jako auto adresowane do młodego kierowcy, które ma być użytkowane głównie na terenie dużych aglomeracji, zostało do tego zadania solidnie przygotowane. Aby ułatwić eksplorację miasta Q2 wyposażono m.in. w asystenta zmiany pasa ruchu, który ostrzega o ryzyku najechania na inne auto, aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, który samoczynnie rozpędza i przyhamowuje samochód w trakcie jazdy w korku czy funkcję rozpoznawania znaków drogowych. Aby uniknąć kolizji na skrzyżowaniu, parkingu czy przejściu dla pieszych Q2 wyposażono (w standardzie) także w system Audi pre sense, który wykorzystując specjalny radar zatrzyma nasze auto, gdy pojawi się przed nim przeszkoda (jeśli tylko prędkość naszego samochodu na to pozwoli).

Paleta silnikowa Audi Q2

Gama jednostek napędowych nowego Audi Q2 obejmuje w tej chwili 3 silniki – dwa wysokoprężne (1.6 TDI 116 KM i 2.0 TDI 190 KM) i jeden benzynowy 1.4 TFSI 150 KM. My mieliśmy okazję testować wersję 1.4 TFSI z automatem DSG. I tu spotkało nas duże zaskoczenie. Relatywnie niska masa samochodu (1280 kg) w połączeniu wysokim momentem obrotowym silnika i krótkimi pierwszymi dwoma biegami, przekładają się na bardzo dobre osiągi Q2. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje mu 8,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 215 km/h. Automat S tronic szybko reaguje na mocne wciśnięcie gazu, błyskawicznie redukując przełożenia. Trudno też mieć większe uwagi do płynności samej zmiany biegu. Silnik 1.4 TFSI i przekładnia S tronic tworzą naprawdę zgrany duet na drodze.

Audi Q2 - prowadzenie

Niska masa Audi Q2 w połączeniu z pneumatycznym zawieszeniem o regulowanej sile tłumienia i progresywnym układem kierowniczym zapewniają świetne wrażenia zza kierownicy. Auto jest bardzo stabilne nawet przy dużych prędkościach, pozwala na precyzyjną zmianę kierunku poruszania się, a przy tym oferuje relatywnie wysoki komfort jazdy. Co prawda o jeździe w terenie możecie zapomnieć, zwłaszcza jeśli auto posiada wyłącznie przedni napęd, ale prześwit aut pozwala pewnie wjeżdżać i zjeżdżać z nieco wyższych krawężników czy innych przeszkód drogowych. Audi Q2 to typowa bulwarówka do jazdy po mieście i w tym środowisku czuje się najlepiej. 

Audi Q2 - cena i wyposażenie

Podstawowa wersja Audi Q2 kosztuje 104 100 zł. Model taki jak zaprezentowany w artykule to już auto którego cena zbliża się do granicy prawie 200 tys. zł. Dobrze wyposażony model tego auta kosztuje ok. 160-170 tys. zł.

Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi Q2 2016
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA