REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda - Audi A3 po faceliftingu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

W 4 lata po rynkowym debiucie, Audi A3 trzeciej generacji zostało poddane modernizacji. Wersja po tzw. faceliftingu wyróżnia się m.in. nowymi reflektorami, zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa, odświeżoną gamą silnikową a także nowymi gadżetami takimi jak chociażby wirtualny kokpit. Co dokładnie zmienili inżynierowie Audi w nowym A3? Sprawdziliśmy to w Zakopanem jeżdżąc wersją Sportback z silnikiem 1.4 TFSI o mocy 150 KM.

Audi A3 Sportback po faceliftingu

Modernizacja  trzeciej generacji Audi A3 nastąpiła 4 lata po jej rynkowej premierze. W tym czasie sprzedano ponad milion egzemplarzy tej wersji! W odświeżonym modelu zmienił się nie tylko jego wygląd, ale i rozwiązania technika. Nowe A3 oferuje teraz systemy z najwyższej półki niemieckiego producenta, dzięki którym po raz kolejny ma zyskać przewagę nad konkurencją.

REKLAMA

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Kamil Fraszkiewicz

Z zewnątrz nowe Audi A3 poznać można po reflektorach z charakterystycznymi rogami podobnymi do tych z Audi A4, po przeprojektowanych tylnych światłach czy szerszej osłonie chłodnicy Singleframe. Dodatkowo egzemplarze wyposażone w pakiet stylizacyjny S-line otrzymały nieco inne niż dotąd zderzaki, progi i przede wszystkim tylny dyfuzor. Ten ostatni, z dwoma pokaźnych rozmiarów prostokątami wzbudza sporo kontrowersji. Osobiście uważam, że ich gabaryty są nieco przytłaczające. Prawdziwą innowacją zastosowaną w nowym Audi A3 są za to reflektory Matrix LED pozwalające na ciągłą jazdę na światłach drogowych (długich) bez ryzyka oślepienia innych kierowców.

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Kamil Fraszkiewicz

Wnętrze Audi A3 FL

Nowe zawitało także do wnętrza Audi A3. Pojawił się przede wszystkim wirtualny kokpit z Audi TT (opcja) czyli 12,3-calowy wyświetlacz TFT, który zastąpił klasyczne zegary ich cyfrowymi odpowiednikami. Na jego ekranie mogą być prezentowane jednak nie tylko wskazania dotyczące prędkości czy obrotów silnika, ale także informacje z nawigacji (w tym mapa satelitarna Google’a) czy systemu audio. Co istotne dane te mogą być wyświetlane także na 7-calowym, wysuwanym ekranie systemu multimedialnego MMI, dzięki czemu są one dostępne także dla pasażera.

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Kamil Fraszkiewicz

Odświeżone wnętrze A3 rozpoznać można także po nowej, trójramiennej kierownicy świetnie leżącej w dłoniach, oraz nowej konsoli sterującej system multimedialnym MMI (pokrętło może mieć wbudowany panel dotykowy do ręcznego wpisywania liter i cyfr a nawet oddalania czy przybliżania mapy etc.).

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Wirtualny kokpit nowego Audi A3 Sportback

Kamil Fraszkiewicz

Audi A3 otrzymało także szereg nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, oferowanych dotąd wyłącznie w wyższej klasie aut. Oprócz wspomnianych reflektorów matrycowych, auto otrzymało m.in. asystenta jazdy w korku (utrzymuje on bezpieczny odstęp naszego auta od pojazdu jadącego bezpośrednio przed nim) czy zespół radarów automatycznie zatrzymujących pojazd jeśli auto zbyt szybko zbliża się do poprzedzającego pojazdu lub w trakcie wycofywania z miejsca parkingowego. Nowością jest także unowocześniony asystent parkowania, pozwalający dokończyć za kierowcę manewr parkowania prostopadłego przodem. Jeśli kierowca uzna, że nie podoła temu zadaniu, może wyręczyć się systemem radarowym Audi. Jeśli zespół czujników w połączeniu z komputerem uzna, że miejsca jest wystarczająco dużo by zaparkować bezpiecznie pojazd, manewr zostanie dokończony (komputer może nawet wycofać auto i zrobić tzw. korektę jeśli kierowca źle ustawił auto do parkowania!).

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Audi A3 Sportback facelifting 2016

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zakres modyfikacji w nowym Audi A3 objął zatem nie tylko jego wygląd, ale i rozwiązania bezpośrednio podnoszące bezpieczeństwo i wygodę użytkowania tego modelu. A jak spisuje się na drodze odświeżone Audi A3?

Silnik 1.4 TFSI Ultra 150 KM

Egzemplarz, który wybrałem do jazd testowych został wyposażony w motor 1.4 TFSI o mocy 150 KM, który przenosił moc na przednie koła poprzez 6-stopniową, ręczną skrzynię biegów. W mojej ocenie taka wersja A3 powinna w pełni usatysfakcjonować osoby, poszukujące kompaktowego auta do miasta, którym nie będzie problemu wybrać się w dłuższą podróż za miasto. Dlaczego?

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Kamil Fraszkiewicz

Po pierwsze z uwagi na zastosowany w tym samochodzie silnik. Nowy motor 1.4 TFSI, z funkcją dezaktywacji 2 i 3 cylindra w trakcie jednostajnej jazdy (Cylinder On Demand), zapewnia autu świetne osiągi (0-100 km/h w 8,2 s, prędkość maksymalna 220 km/h), jest bardzo elastyczny (już od 1500 obr./min czuć jak zaczyna nabierać werwy), a przy tym jest świetnie wyciszony. Nawet przy bardzo wysokich obrotach odgłos pracy motoru jest ledwo słyszalny i nie przeszkadza zarówno w rozmowie, jak i w trakcie w słuchania muzyki.  Co ważne, inżynierowie zwrócili także uwagę na poziom wibracji generowanych przez motor i skutecznie odizolowali kabinę i jej pasażerów od jakichkolwiek drgań silnika.

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Kamil Fraszkiewicz

Ogromną frajdę z jazdy zapewnia bardzo precyzyjna, dobrze zestopniowana, ręczna skrzynia biegów. Jej lewarek pracuje lekko, a odpowiednia długość przełożeń pozwala w pełni wykorzystać potencjał motoru w trakcie przyspieszania (zwłaszcza od 80 do 130 km/h). Funkcja odłączania dwóch z czterech cylindrów ma z kolei ograniczyć zużycie paliwa przez silnika. W trakcie dynamicznej jazdy do górskich serpentynach w okolicach Zakopanego nie miałem jednak okazji sprawdzić tej funkcji. Zrobię to w trakcie klasycznego testu.

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Kamil Fraszkiewicz

Kręte i wąskie odcinki tatrzańskich dróg pozwoliły za to ocenić zachowanie auta w zakrętach. Pod tym względem nowe Audi A3 spisuje się doskonale, zwłaszcza jeśli jest wyposażone tak jak prezentowany egzemplarz w aktywne amortyzatory o regulowanej sztywności. W trybie Comfort nawet na dziurawych odcinkach zawieszenie przyjemnie niweluje wszelkie nierówności, nie wydając przy tym żadnych nieprzyjemnych dźwięków (żadnych!). Z kolei tryb Dynamic usztywnia zawieszenie, wyraźnie ograniczając przechyły nadwozia w szybko pokonywanych łukach. Jednak nawet w tej konfiguracji komfort jest w pełni akceptowalny, gdyż układowi daleko jest do stricte sportowej charakterystyki pracy. Przechyły nadwozie choć wyraźnie mniejsze, są odczuwalne.

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Kamil Fraszkiewicz

Dobre wrażenie pozostawił po sobie także układ kierowniczy A3. Działa on w sposób typowy dla nowych modeli Audi – lekko, precyzyjnie, z rosnącym wraz z prędkością oporem na kole kierownicy. W przeciwieństwie do wielu układów z elektrycznym wspomaganiem, przekazuje sporo informacji na temat przyczepności przednich kół do drogi. W trybie Dynamic oczekiwałbym jednak jeszcze mniejszej siły jego wspomagania i jeszcze większego oporu stawianego kierowcy przez koło kierownicy.

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Kamil Fraszkiewicz

Opinia

Nowe Audi A3 1.4 TFSI Sportback jest porządnie wykończone, ma dobre osiągi i świetnie się prowadzi. Do tego może zostać wyposażone w szereg naprawdę topowych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa czy komfortu jazdy. Niestety przekłada się to wyraźnie na cenę auta, która dla przeciętnego Polaka jest wręcz abstrakcyjna. Podstawowy model Audi A3 z silnikiem 1.0 TFSI 116 KM kosztuje 98 300 zł, natomiast z 1.4 TFSI 150 KM co najmniej 105 400 zł. Jednak aby auto miało takie wyposażenie jak prezentowany egzemplarz tj. adaptacyjne zawieszenie, wirtualny kokpit, system multimedialny MMI z nawigacją pakiet stylizacyjny S-line czy skórzaną tapicerkę trzeba zapłacić astronomiczne 183 tys. zł! To kwota ogromna, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę wielkość auta czy jego silnik. Z drugiej strony, ogromne zainteresowanie dotychczasową wersją A3 każe przypuszczać, że cena nie jest w tym segmencie decydującym czynnikiem. Tym bardziej, że Audi oferuje nowe A3 w specjalnym systemie finansowania Audi Perfect Lease, w którym można je mieć już za 982 zł miesięcznie.

Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA