REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda - Audi A3 po faceliftingu

Audi A3 Sportback facelifting 2016
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

W 4 lata po rynkowym debiucie, Audi A3 trzeciej generacji zostało poddane modernizacji. Wersja po tzw. faceliftingu wyróżnia się m.in. nowymi reflektorami, zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa, odświeżoną gamą silnikową a także nowymi gadżetami takimi jak chociażby wirtualny kokpit. Co dokładnie zmienili inżynierowie Audi w nowym A3? Sprawdziliśmy to w Zakopanem jeżdżąc wersją Sportback z silnikiem 1.4 TFSI o mocy 150 KM.

Audi A3 Sportback po faceliftingu

Modernizacja  trzeciej generacji Audi A3 nastąpiła 4 lata po jej rynkowej premierze. W tym czasie sprzedano ponad milion egzemplarzy tej wersji! W odświeżonym modelu zmienił się nie tylko jego wygląd, ale i rozwiązania technika. Nowe A3 oferuje teraz systemy z najwyższej półki niemieckiego producenta, dzięki którym po raz kolejny ma zyskać przewagę nad konkurencją.

REKLAMA

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Kamil Fraszkiewicz

Z zewnątrz nowe Audi A3 poznać można po reflektorach z charakterystycznymi rogami podobnymi do tych z Audi A4, po przeprojektowanych tylnych światłach czy szerszej osłonie chłodnicy Singleframe. Dodatkowo egzemplarze wyposażone w pakiet stylizacyjny S-line otrzymały nieco inne niż dotąd zderzaki, progi i przede wszystkim tylny dyfuzor. Ten ostatni, z dwoma pokaźnych rozmiarów prostokątami wzbudza sporo kontrowersji. Osobiście uważam, że ich gabaryty są nieco przytłaczające. Prawdziwą innowacją zastosowaną w nowym Audi A3 są za to reflektory Matrix LED pozwalające na ciągłą jazdę na światłach drogowych (długich) bez ryzyka oślepienia innych kierowców.

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Kamil Fraszkiewicz

Wnętrze Audi A3 FL

Nowe zawitało także do wnętrza Audi A3. Pojawił się przede wszystkim wirtualny kokpit z Audi TT (opcja) czyli 12,3-calowy wyświetlacz TFT, który zastąpił klasyczne zegary ich cyfrowymi odpowiednikami. Na jego ekranie mogą być prezentowane jednak nie tylko wskazania dotyczące prędkości czy obrotów silnika, ale także informacje z nawigacji (w tym mapa satelitarna Google’a) czy systemu audio. Co istotne dane te mogą być wyświetlane także na 7-calowym, wysuwanym ekranie systemu multimedialnego MMI, dzięki czemu są one dostępne także dla pasażera.

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Kamil Fraszkiewicz

Odświeżone wnętrze A3 rozpoznać można także po nowej, trójramiennej kierownicy świetnie leżącej w dłoniach, oraz nowej konsoli sterującej system multimedialnym MMI (pokrętło może mieć wbudowany panel dotykowy do ręcznego wpisywania liter i cyfr a nawet oddalania czy przybliżania mapy etc.).

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Wirtualny kokpit nowego Audi A3 Sportback

Kamil Fraszkiewicz

Audi A3 otrzymało także szereg nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, oferowanych dotąd wyłącznie w wyższej klasie aut. Oprócz wspomnianych reflektorów matrycowych, auto otrzymało m.in. asystenta jazdy w korku (utrzymuje on bezpieczny odstęp naszego auta od pojazdu jadącego bezpośrednio przed nim) czy zespół radarów automatycznie zatrzymujących pojazd jeśli auto zbyt szybko zbliża się do poprzedzającego pojazdu lub w trakcie wycofywania z miejsca parkingowego. Nowością jest także unowocześniony asystent parkowania, pozwalający dokończyć za kierowcę manewr parkowania prostopadłego przodem. Jeśli kierowca uzna, że nie podoła temu zadaniu, może wyręczyć się systemem radarowym Audi. Jeśli zespół czujników w połączeniu z komputerem uzna, że miejsca jest wystarczająco dużo by zaparkować bezpiecznie pojazd, manewr zostanie dokończony (komputer może nawet wycofać auto i zrobić tzw. korektę jeśli kierowca źle ustawił auto do parkowania!).

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zakres modyfikacji w nowym Audi A3 objął zatem nie tylko jego wygląd, ale i rozwiązania bezpośrednio podnoszące bezpieczeństwo i wygodę użytkowania tego modelu. A jak spisuje się na drodze odświeżone Audi A3?

Silnik 1.4 TFSI Ultra 150 KM

Egzemplarz, który wybrałem do jazd testowych został wyposażony w motor 1.4 TFSI o mocy 150 KM, który przenosił moc na przednie koła poprzez 6-stopniową, ręczną skrzynię biegów. W mojej ocenie taka wersja A3 powinna w pełni usatysfakcjonować osoby, poszukujące kompaktowego auta do miasta, którym nie będzie problemu wybrać się w dłuższą podróż za miasto. Dlaczego?

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Kamil Fraszkiewicz

Po pierwsze z uwagi na zastosowany w tym samochodzie silnik. Nowy motor 1.4 TFSI, z funkcją dezaktywacji 2 i 3 cylindra w trakcie jednostajnej jazdy (Cylinder On Demand), zapewnia autu świetne osiągi (0-100 km/h w 8,2 s, prędkość maksymalna 220 km/h), jest bardzo elastyczny (już od 1500 obr./min czuć jak zaczyna nabierać werwy), a przy tym jest świetnie wyciszony. Nawet przy bardzo wysokich obrotach odgłos pracy motoru jest ledwo słyszalny i nie przeszkadza zarówno w rozmowie, jak i w trakcie w słuchania muzyki.  Co ważne, inżynierowie zwrócili także uwagę na poziom wibracji generowanych przez motor i skutecznie odizolowali kabinę i jej pasażerów od jakichkolwiek drgań silnika.

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Kamil Fraszkiewicz

Ogromną frajdę z jazdy zapewnia bardzo precyzyjna, dobrze zestopniowana, ręczna skrzynia biegów. Jej lewarek pracuje lekko, a odpowiednia długość przełożeń pozwala w pełni wykorzystać potencjał motoru w trakcie przyspieszania (zwłaszcza od 80 do 130 km/h). Funkcja odłączania dwóch z czterech cylindrów ma z kolei ograniczyć zużycie paliwa przez silnika. W trakcie dynamicznej jazdy do górskich serpentynach w okolicach Zakopanego nie miałem jednak okazji sprawdzić tej funkcji. Zrobię to w trakcie klasycznego testu.

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Kamil Fraszkiewicz

Kręte i wąskie odcinki tatrzańskich dróg pozwoliły za to ocenić zachowanie auta w zakrętach. Pod tym względem nowe Audi A3 spisuje się doskonale, zwłaszcza jeśli jest wyposażone tak jak prezentowany egzemplarz w aktywne amortyzatory o regulowanej sztywności. W trybie Comfort nawet na dziurawych odcinkach zawieszenie przyjemnie niweluje wszelkie nierówności, nie wydając przy tym żadnych nieprzyjemnych dźwięków (żadnych!). Z kolei tryb Dynamic usztywnia zawieszenie, wyraźnie ograniczając przechyły nadwozia w szybko pokonywanych łukach. Jednak nawet w tej konfiguracji komfort jest w pełni akceptowalny, gdyż układowi daleko jest do stricte sportowej charakterystyki pracy. Przechyły nadwozie choć wyraźnie mniejsze, są odczuwalne.

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Kamil Fraszkiewicz

Dobre wrażenie pozostawił po sobie także układ kierowniczy A3. Działa on w sposób typowy dla nowych modeli Audi – lekko, precyzyjnie, z rosnącym wraz z prędkością oporem na kole kierownicy. W przeciwieństwie do wielu układów z elektrycznym wspomaganiem, przekazuje sporo informacji na temat przyczepności przednich kół do drogi. W trybie Dynamic oczekiwałbym jednak jeszcze mniejszej siły jego wspomagania i jeszcze większego oporu stawianego kierowcy przez koło kierownicy.

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Audi A3 Sportback facelifting 2016

Kamil Fraszkiewicz

Opinia

Nowe Audi A3 1.4 TFSI Sportback jest porządnie wykończone, ma dobre osiągi i świetnie się prowadzi. Do tego może zostać wyposażone w szereg naprawdę topowych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa czy komfortu jazdy. Niestety przekłada się to wyraźnie na cenę auta, która dla przeciętnego Polaka jest wręcz abstrakcyjna. Podstawowy model Audi A3 z silnikiem 1.0 TFSI 116 KM kosztuje 98 300 zł, natomiast z 1.4 TFSI 150 KM co najmniej 105 400 zł. Jednak aby auto miało takie wyposażenie jak prezentowany egzemplarz tj. adaptacyjne zawieszenie, wirtualny kokpit, system multimedialny MMI z nawigacją pakiet stylizacyjny S-line czy skórzaną tapicerkę trzeba zapłacić astronomiczne 183 tys. zł! To kwota ogromna, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę wielkość auta czy jego silnik. Z drugiej strony, ogromne zainteresowanie dotychczasową wersją A3 każe przypuszczać, że cena nie jest w tym segmencie decydującym czynnikiem. Tym bardziej, że Audi oferuje nowe A3 w specjalnym systemie finansowania Audi Perfect Lease, w którym można je mieć już za 982 zł miesięcznie.

Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Sportback facelifting 2016
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA