REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze Renault Megane GT kusi niebanalnym wyglądem i… stosunkowo atrakcyjną ceną. W naszym teście francuski kompakt napędzany przez turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 205 KM.

Samochody określane jako hot hatch’e mają duże grono miłośników. Pojęcie to skupia usportowione wersje aut z nadwoziem hatchback. Przy czym, nie chodzi jedynie o modyfikacje w wyglądzie. Mocna jednostka napędowa to jeden z niezbędnych elementów, by konkretny pojazd można było nazwać hot hatch’em.

REKLAMA

Od jakiegoś czasu tego typu pojazdy kojarzone są głównie z prawdziwie sportowymi wersjami aut klasy kompakt, czy segmentu B, jak Clio RS, Polo GTI, Golf R, Focus RS, czy Megane RS. Tak jakby miłośnicy motoryzacji przestali dostrzegać konstrukcje nieco słabsze, choć dostarczające niewiele mniej emocji. Takich jak Renault Megane GT.

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Renault znajdziesz tutaj

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Standardowo Megane GT jest ozdobione siedemnasto calowymi obręczami ze stopów lekkich. Za dopłatą 1500 zł można nabyć obręcze osiemnasto calowe, które dodają nadwoziu sportowego sznytu. Projektanci wyróżnili 205 konną odmianę francuskiego kompaktu m.in. zmodyfikowanym zderzakiem z grillem o strukturze plastra miodu, czy dyfuzorem F1 z imitacją dwóch końcówek wydechu wyprowadzonych po bokach pod tylnym zderzakiem (spaliny wydobywają się przez jedną z nich).

Całość prezentuje się bardzo dobrze, zwłaszcza z elementami ozdobnymi w kolorze szarym i z reflektorami Full LED, które są wyposażeniem standardowym opisywanej wersji GT.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Do zajęcia miejsca w środku francuskiego auta zachęcają kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Wyglądają doskonale i zapewniają bardzo dobre podparcie dla ciała w każdych warunkach. Niestety, choć są też bardzo komfortowe, ograniczają nieco użyteczność pojazdu. Wysoka krawędź siedziska utrudnia zajmowanie miejsca. Z kolei grube oparcia, ograniczają przestrzeń na nogi dla pasażerów tylnej kanapy. Niemniej dokładnie takich foteli oczekujemy od wersji GT.

Dodatkowymi smaczkami świadczącymi o sportowym wizerunku pojazdu są m.in. spłaszczona u dołu kierownica (z odrobinę zbyt grubym wieńcem) oraz duże manetki umieszczone tuż za nią służące do manualnej zmiany przełożeń dwusprzęgłowej siedmiobiegowej skrzyni EDC.

Centralnym punktem tablicy przyrządów nowego Renault GT jest kolorowy, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 8,7 cala systemu R-link 2. Sam ekran, otoczony dużą ilością plastiku nie wygląda najlepiej, choć de facto nie można nic zarzucić jakości wykończenia przedziału pasażerskiego, czy jakości materiałów. Zastrzeżenia budzi też intuicyjność systemu R-link 2. Na przykład, żeby ustawić siłę i kierunki nawiewu, trzeba zagłębić się w menu komputera (temperaturę ustawia się wygodnymi pokrętłami), co nie jest najwygodniejsze, zwłaszcza podczas jazdy. Żeby sprawnie obsługiwać cały system, trzeba poświęcić mu dużo uwagi, a i wtedy irytację może wzbudzać nie zawsze sprawna reakcja wyświetlacza na dotyk.

Za to warto docenić ekran który zastąpił tradycyjne „zegary”. Pokazywane są na nim m.in. informacje o aktualnym dostępie mocy czy momentu obrotowego silnika.

W tylnej części kabiny miejsca jest mniej niż w odmianach Renault z klasycznymi fotelami. Oparcie tylnej kanapy GT jest ustawione pod trochę zbyt pionowym kątem, niemniej plus za głębsze wyprofilowanie tylnych miejsc.

Bagażnik ma objętość 384 l, co jest wynikiem wystarczającym do spakowania nawet na dłuższe wakacje, choć należy zauważyć, że załadunek utrudnia wysoki próg.

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM – napęd/układ jezdny

Mimo kilku drobiazgów, które ograniczają funkcjonalność pojazdu, Renault Megane GT już od chwili zajęcia miejsca w wygodnym sportowym fotelu wprawia kierowcę w dobry nastrój. Choć, po uruchomieniu, czterocylindrowa jednostka napędowa nie brzmi szlachetnie, to jednak sportowa aura unosząca się w solidnie wykonanym wnętrzu robi swoje.

Dalsza część testu Renault Megane GT 1.6 205 KM na następnej stronie


Kierowca ma do wyboru pięć trybów jazdy – Eco, Comfort, Sport, Neutral i Personal (możliwość ustawienia pracy układu napędowego i modelowania dźwięku silnika). Bez względu na to, który tryb ustawimy auto sprawnie, bez zbędnej zwłoki rusza z miejsca. W trybie Neutral biegi zmieniane są płynnie, układ kierowniczy pracuje z mniejszym oporem, a auto wykazuje skokowy wzrost dynamiki po przekroczeniu ok. 3,5 tys. obr./min. Prawdziwie narowiste robi się w trybie Sport (który można wywołać m.in. poprzez wciśnięcie przycisku RS na konsoli centralnej). Wtedy skrzynia biegów utrzymuje długo niższe przełożenia, a Renault gwałtownie zrywa się do przodu już od 2,5 tys. obr./min. Siedmiobiegowa przekładnia sprawnie zmienia poszczególne przełożenia i szybko reaguje na kick down.

Z kolei tryb Comfort przydaje się podczas jazdy po nierównościach. Tłumienie niedoskonałej nawierzchni odbywa się wtedy bez uszczerbku w komforcie jazdy.

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Opisywane Megane jest standardowo wyposażone w układ 4Control, czyli w cztery koła skrętne. To rozwiązanie, które doskonale sprawdza się m.in. podczas parkingowych manewrów (auto jest bardziej zwrotne) ale nie wszystkim przypada do gustu podczas jazdy z prędkościami do ok. 80 km/h. W zależności od tego jaki tryb jazdy ustawimy, do prędkości 50 lub 80 km/h (w trybie Sport) tylne koła skręcane są w przeciwnym kierunku do przednich lub w tę samą stronę co przednie. Pierwszy sposób skręcenia kół zmniejsza promień skrętu, drugi sprawdza się podczas jazdy z większymi prędkościami.

Opisywane Renault bardzo dobrze radzi sobie podczas szybkiej jazdy po ciasnych łukach. Przy czym jeżdżąc w trybie Neutral szybciej wykazuje tendencję do podsterowności niż w trybie Sport, w którym można pozwolić sobie na dużo więcej szaleństwa.

A jak, Megane GT wypada pod względem zużycia paliwa? W ruchu miejskim, na krótkich odcinkach i w korkach „spalanie” oscyluje wokół 12-12,5 l na 100 km. Gdy na ulicach jest luźniej można uzyskać wynik o około 1,5 l na 100 km niższy.

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Tomasz Korniejew

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM - podsumowanie

Świetny wygląd, dynamiczna jednostka napędowa, wysoka jakość prowadzenia, sprawna dwusprzęgłowa przekładnia i bogate wyposażenie standardowe to niewątpliwe zalety testowanego Renault Megane GT. Te cechy sprawiają że z łatwością zapominamy o niezbyt intuicyjnym w obsłudze systemie pokładowym, ograniczonej ilości przestrzeni we wnętrzu, czy dość wysokim zużyciu paliwa. Dobre wrażenie nie znika po zerknięciu w cennik. Megane GT z przekładnią EDC kosztuje 102 100 zł. Dla porównania – Peugeot 308 z silnikiem o takiej samej pojemności i takiej samej mocy ale z manualną przekładnią jest o 2200 zł tańszy. Słabsza o 1 KM Kia Cee’d GT, również z manualną przekładnią kosztuje 96 990 zł. Z kolei mocniejszy (220 KM) Golf GTi z przekładnią DSG jest o ok. 20 tys. zł droższy. Przeglądając listę wyposażenia standardowego Megane GT, trzeba przyznać, że oferta jest atrakcyjna.

Renault Megane GT 1.6 205 KM – dane techniczne

Renault Megane GT 1.6 205 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1618 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 205 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm/2400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 384 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 435,9/181,4/144,7 cm
Rozstaw osi 266,9 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,1 s
Zużycie paliwa* 7,8/4,9/6,0 l/100 km
Cena od 102 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Renault
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA