REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze Renault Megane GT kusi niebanalnym wyglądem i… stosunkowo atrakcyjną ceną. W naszym teście francuski kompakt napędzany przez turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 205 KM.

Samochody określane jako hot hatch’e mają duże grono miłośników. Pojęcie to skupia usportowione wersje aut z nadwoziem hatchback. Przy czym, nie chodzi jedynie o modyfikacje w wyglądzie. Mocna jednostka napędowa to jeden z niezbędnych elementów, by konkretny pojazd można było nazwać hot hatch’em.

REKLAMA

Od jakiegoś czasu tego typu pojazdy kojarzone są głównie z prawdziwie sportowymi wersjami aut klasy kompakt, czy segmentu B, jak Clio RS, Polo GTI, Golf R, Focus RS, czy Megane RS. Tak jakby miłośnicy motoryzacji przestali dostrzegać konstrukcje nieco słabsze, choć dostarczające niewiele mniej emocji. Takich jak Renault Megane GT.

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Renault znajdziesz tutaj

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Standardowo Megane GT jest ozdobione siedemnasto calowymi obręczami ze stopów lekkich. Za dopłatą 1500 zł można nabyć obręcze osiemnasto calowe, które dodają nadwoziu sportowego sznytu. Projektanci wyróżnili 205 konną odmianę francuskiego kompaktu m.in. zmodyfikowanym zderzakiem z grillem o strukturze plastra miodu, czy dyfuzorem F1 z imitacją dwóch końcówek wydechu wyprowadzonych po bokach pod tylnym zderzakiem (spaliny wydobywają się przez jedną z nich).

Całość prezentuje się bardzo dobrze, zwłaszcza z elementami ozdobnymi w kolorze szarym i z reflektorami Full LED, które są wyposażeniem standardowym opisywanej wersji GT.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Do zajęcia miejsca w środku francuskiego auta zachęcają kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Wyglądają doskonale i zapewniają bardzo dobre podparcie dla ciała w każdych warunkach. Niestety, choć są też bardzo komfortowe, ograniczają nieco użyteczność pojazdu. Wysoka krawędź siedziska utrudnia zajmowanie miejsca. Z kolei grube oparcia, ograniczają przestrzeń na nogi dla pasażerów tylnej kanapy. Niemniej dokładnie takich foteli oczekujemy od wersji GT.

Dodatkowymi smaczkami świadczącymi o sportowym wizerunku pojazdu są m.in. spłaszczona u dołu kierownica (z odrobinę zbyt grubym wieńcem) oraz duże manetki umieszczone tuż za nią służące do manualnej zmiany przełożeń dwusprzęgłowej siedmiobiegowej skrzyni EDC.

Centralnym punktem tablicy przyrządów nowego Renault GT jest kolorowy, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 8,7 cala systemu R-link 2. Sam ekran, otoczony dużą ilością plastiku nie wygląda najlepiej, choć de facto nie można nic zarzucić jakości wykończenia przedziału pasażerskiego, czy jakości materiałów. Zastrzeżenia budzi też intuicyjność systemu R-link 2. Na przykład, żeby ustawić siłę i kierunki nawiewu, trzeba zagłębić się w menu komputera (temperaturę ustawia się wygodnymi pokrętłami), co nie jest najwygodniejsze, zwłaszcza podczas jazdy. Żeby sprawnie obsługiwać cały system, trzeba poświęcić mu dużo uwagi, a i wtedy irytację może wzbudzać nie zawsze sprawna reakcja wyświetlacza na dotyk.

Za to warto docenić ekran który zastąpił tradycyjne „zegary”. Pokazywane są na nim m.in. informacje o aktualnym dostępie mocy czy momentu obrotowego silnika.

W tylnej części kabiny miejsca jest mniej niż w odmianach Renault z klasycznymi fotelami. Oparcie tylnej kanapy GT jest ustawione pod trochę zbyt pionowym kątem, niemniej plus za głębsze wyprofilowanie tylnych miejsc.

Bagażnik ma objętość 384 l, co jest wynikiem wystarczającym do spakowania nawet na dłuższe wakacje, choć należy zauważyć, że załadunek utrudnia wysoki próg.

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM – napęd/układ jezdny

Mimo kilku drobiazgów, które ograniczają funkcjonalność pojazdu, Renault Megane GT już od chwili zajęcia miejsca w wygodnym sportowym fotelu wprawia kierowcę w dobry nastrój. Choć, po uruchomieniu, czterocylindrowa jednostka napędowa nie brzmi szlachetnie, to jednak sportowa aura unosząca się w solidnie wykonanym wnętrzu robi swoje.

Dalsza część testu Renault Megane GT 1.6 205 KM na następnej stronie


Kierowca ma do wyboru pięć trybów jazdy – Eco, Comfort, Sport, Neutral i Personal (możliwość ustawienia pracy układu napędowego i modelowania dźwięku silnika). Bez względu na to, który tryb ustawimy auto sprawnie, bez zbędnej zwłoki rusza z miejsca. W trybie Neutral biegi zmieniane są płynnie, układ kierowniczy pracuje z mniejszym oporem, a auto wykazuje skokowy wzrost dynamiki po przekroczeniu ok. 3,5 tys. obr./min. Prawdziwie narowiste robi się w trybie Sport (który można wywołać m.in. poprzez wciśnięcie przycisku RS na konsoli centralnej). Wtedy skrzynia biegów utrzymuje długo niższe przełożenia, a Renault gwałtownie zrywa się do przodu już od 2,5 tys. obr./min. Siedmiobiegowa przekładnia sprawnie zmienia poszczególne przełożenia i szybko reaguje na kick down.

Z kolei tryb Comfort przydaje się podczas jazdy po nierównościach. Tłumienie niedoskonałej nawierzchni odbywa się wtedy bez uszczerbku w komforcie jazdy.

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Opisywane Megane jest standardowo wyposażone w układ 4Control, czyli w cztery koła skrętne. To rozwiązanie, które doskonale sprawdza się m.in. podczas parkingowych manewrów (auto jest bardziej zwrotne) ale nie wszystkim przypada do gustu podczas jazdy z prędkościami do ok. 80 km/h. W zależności od tego jaki tryb jazdy ustawimy, do prędkości 50 lub 80 km/h (w trybie Sport) tylne koła skręcane są w przeciwnym kierunku do przednich lub w tę samą stronę co przednie. Pierwszy sposób skręcenia kół zmniejsza promień skrętu, drugi sprawdza się podczas jazdy z większymi prędkościami.

Opisywane Renault bardzo dobrze radzi sobie podczas szybkiej jazdy po ciasnych łukach. Przy czym jeżdżąc w trybie Neutral szybciej wykazuje tendencję do podsterowności niż w trybie Sport, w którym można pozwolić sobie na dużo więcej szaleństwa.

A jak, Megane GT wypada pod względem zużycia paliwa? W ruchu miejskim, na krótkich odcinkach i w korkach „spalanie” oscyluje wokół 12-12,5 l na 100 km. Gdy na ulicach jest luźniej można uzyskać wynik o około 1,5 l na 100 km niższy.

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Tomasz Korniejew

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM - podsumowanie

Świetny wygląd, dynamiczna jednostka napędowa, wysoka jakość prowadzenia, sprawna dwusprzęgłowa przekładnia i bogate wyposażenie standardowe to niewątpliwe zalety testowanego Renault Megane GT. Te cechy sprawiają że z łatwością zapominamy o niezbyt intuicyjnym w obsłudze systemie pokładowym, ograniczonej ilości przestrzeni we wnętrzu, czy dość wysokim zużyciu paliwa. Dobre wrażenie nie znika po zerknięciu w cennik. Megane GT z przekładnią EDC kosztuje 102 100 zł. Dla porównania – Peugeot 308 z silnikiem o takiej samej pojemności i takiej samej mocy ale z manualną przekładnią jest o 2200 zł tańszy. Słabsza o 1 KM Kia Cee’d GT, również z manualną przekładnią kosztuje 96 990 zł. Z kolei mocniejszy (220 KM) Golf GTi z przekładnią DSG jest o ok. 20 tys. zł droższy. Przeglądając listę wyposażenia standardowego Megane GT, trzeba przyznać, że oferta jest atrakcyjna.

Renault Megane GT 1.6 205 KM – dane techniczne

Renault Megane GT 1.6 205 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1618 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 205 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm/2400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 384 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 435,9/181,4/144,7 cm
Rozstaw osi 266,9 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,1 s
Zużycie paliwa* 7,8/4,9/6,0 l/100 km
Cena od 102 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Renault
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

    W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

    REKLAMA

    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    Twój e-PIT 2024. Roczne rozliczenie podatku a ulga lub podatek za samochód. Gdzie wpisać kwotę w elektronicznym druku?

    Rozliczenie roczne w usłudze "Twój e-PIT" jest naprawdę proste. Wystarczy zalogować się na rządowej stronie. Tylko czy można rozliczyć w elektronicznym PIT ulgę rehabilitacyjną za samochód, koszty dojazdy do pracy i podatek od sprzedaży auta? Można. Oto instrukcja.

    REKLAMA

    Prognozy dla globalnego handlu i logistyki na 2024 rok wiszą na włosku
    Stacje wodorowe w Polsce. Orlen zbuduje 17 ogólnodostępnych punktów

    Orlen idzie w wodorową rewolucję. Koncern paliwowy w najbliższym czasie chce postawić w Polsce 17 stacji wodorowych. Lokalizacje zostały już wybrane. Kiedy ruszy realizacja projektu?

    REKLAMA