REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze Renault Megane GT kusi niebanalnym wyglądem i… stosunkowo atrakcyjną ceną. W naszym teście francuski kompakt napędzany przez turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 205 KM.

Samochody określane jako hot hatch’e mają duże grono miłośników. Pojęcie to skupia usportowione wersje aut z nadwoziem hatchback. Przy czym, nie chodzi jedynie o modyfikacje w wyglądzie. Mocna jednostka napędowa to jeden z niezbędnych elementów, by konkretny pojazd można było nazwać hot hatch’em.

REKLAMA

Od jakiegoś czasu tego typu pojazdy kojarzone są głównie z prawdziwie sportowymi wersjami aut klasy kompakt, czy segmentu B, jak Clio RS, Polo GTI, Golf R, Focus RS, czy Megane RS. Tak jakby miłośnicy motoryzacji przestali dostrzegać konstrukcje nieco słabsze, choć dostarczające niewiele mniej emocji. Takich jak Renault Megane GT.

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Renault znajdziesz tutaj

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Standardowo Megane GT jest ozdobione siedemnasto calowymi obręczami ze stopów lekkich. Za dopłatą 1500 zł można nabyć obręcze osiemnasto calowe, które dodają nadwoziu sportowego sznytu. Projektanci wyróżnili 205 konną odmianę francuskiego kompaktu m.in. zmodyfikowanym zderzakiem z grillem o strukturze plastra miodu, czy dyfuzorem F1 z imitacją dwóch końcówek wydechu wyprowadzonych po bokach pod tylnym zderzakiem (spaliny wydobywają się przez jedną z nich).

Całość prezentuje się bardzo dobrze, zwłaszcza z elementami ozdobnymi w kolorze szarym i z reflektorami Full LED, które są wyposażeniem standardowym opisywanej wersji GT.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Do zajęcia miejsca w środku francuskiego auta zachęcają kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Wyglądają doskonale i zapewniają bardzo dobre podparcie dla ciała w każdych warunkach. Niestety, choć są też bardzo komfortowe, ograniczają nieco użyteczność pojazdu. Wysoka krawędź siedziska utrudnia zajmowanie miejsca. Z kolei grube oparcia, ograniczają przestrzeń na nogi dla pasażerów tylnej kanapy. Niemniej dokładnie takich foteli oczekujemy od wersji GT.

Dodatkowymi smaczkami świadczącymi o sportowym wizerunku pojazdu są m.in. spłaszczona u dołu kierownica (z odrobinę zbyt grubym wieńcem) oraz duże manetki umieszczone tuż za nią służące do manualnej zmiany przełożeń dwusprzęgłowej siedmiobiegowej skrzyni EDC.

Centralnym punktem tablicy przyrządów nowego Renault GT jest kolorowy, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 8,7 cala systemu R-link 2. Sam ekran, otoczony dużą ilością plastiku nie wygląda najlepiej, choć de facto nie można nic zarzucić jakości wykończenia przedziału pasażerskiego, czy jakości materiałów. Zastrzeżenia budzi też intuicyjność systemu R-link 2. Na przykład, żeby ustawić siłę i kierunki nawiewu, trzeba zagłębić się w menu komputera (temperaturę ustawia się wygodnymi pokrętłami), co nie jest najwygodniejsze, zwłaszcza podczas jazdy. Żeby sprawnie obsługiwać cały system, trzeba poświęcić mu dużo uwagi, a i wtedy irytację może wzbudzać nie zawsze sprawna reakcja wyświetlacza na dotyk.

Za to warto docenić ekran który zastąpił tradycyjne „zegary”. Pokazywane są na nim m.in. informacje o aktualnym dostępie mocy czy momentu obrotowego silnika.

W tylnej części kabiny miejsca jest mniej niż w odmianach Renault z klasycznymi fotelami. Oparcie tylnej kanapy GT jest ustawione pod trochę zbyt pionowym kątem, niemniej plus za głębsze wyprofilowanie tylnych miejsc.

Bagażnik ma objętość 384 l, co jest wynikiem wystarczającym do spakowania nawet na dłuższe wakacje, choć należy zauważyć, że załadunek utrudnia wysoki próg.

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM – napęd/układ jezdny

Mimo kilku drobiazgów, które ograniczają funkcjonalność pojazdu, Renault Megane GT już od chwili zajęcia miejsca w wygodnym sportowym fotelu wprawia kierowcę w dobry nastrój. Choć, po uruchomieniu, czterocylindrowa jednostka napędowa nie brzmi szlachetnie, to jednak sportowa aura unosząca się w solidnie wykonanym wnętrzu robi swoje.

Dalsza część testu Renault Megane GT 1.6 205 KM na następnej stronie


Kierowca ma do wyboru pięć trybów jazdy – Eco, Comfort, Sport, Neutral i Personal (możliwość ustawienia pracy układu napędowego i modelowania dźwięku silnika). Bez względu na to, który tryb ustawimy auto sprawnie, bez zbędnej zwłoki rusza z miejsca. W trybie Neutral biegi zmieniane są płynnie, układ kierowniczy pracuje z mniejszym oporem, a auto wykazuje skokowy wzrost dynamiki po przekroczeniu ok. 3,5 tys. obr./min. Prawdziwie narowiste robi się w trybie Sport (który można wywołać m.in. poprzez wciśnięcie przycisku RS na konsoli centralnej). Wtedy skrzynia biegów utrzymuje długo niższe przełożenia, a Renault gwałtownie zrywa się do przodu już od 2,5 tys. obr./min. Siedmiobiegowa przekładnia sprawnie zmienia poszczególne przełożenia i szybko reaguje na kick down.

Z kolei tryb Comfort przydaje się podczas jazdy po nierównościach. Tłumienie niedoskonałej nawierzchni odbywa się wtedy bez uszczerbku w komforcie jazdy.

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Opisywane Megane jest standardowo wyposażone w układ 4Control, czyli w cztery koła skrętne. To rozwiązanie, które doskonale sprawdza się m.in. podczas parkingowych manewrów (auto jest bardziej zwrotne) ale nie wszystkim przypada do gustu podczas jazdy z prędkościami do ok. 80 km/h. W zależności od tego jaki tryb jazdy ustawimy, do prędkości 50 lub 80 km/h (w trybie Sport) tylne koła skręcane są w przeciwnym kierunku do przednich lub w tę samą stronę co przednie. Pierwszy sposób skręcenia kół zmniejsza promień skrętu, drugi sprawdza się podczas jazdy z większymi prędkościami.

Opisywane Renault bardzo dobrze radzi sobie podczas szybkiej jazdy po ciasnych łukach. Przy czym jeżdżąc w trybie Neutral szybciej wykazuje tendencję do podsterowności niż w trybie Sport, w którym można pozwolić sobie na dużo więcej szaleństwa.

A jak, Megane GT wypada pod względem zużycia paliwa? W ruchu miejskim, na krótkich odcinkach i w korkach „spalanie” oscyluje wokół 12-12,5 l na 100 km. Gdy na ulicach jest luźniej można uzyskać wynik o około 1,5 l na 100 km niższy.

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Tomasz Korniejew

Test Renault Megane GT 1.6 205 KM - podsumowanie

Świetny wygląd, dynamiczna jednostka napędowa, wysoka jakość prowadzenia, sprawna dwusprzęgłowa przekładnia i bogate wyposażenie standardowe to niewątpliwe zalety testowanego Renault Megane GT. Te cechy sprawiają że z łatwością zapominamy o niezbyt intuicyjnym w obsłudze systemie pokładowym, ograniczonej ilości przestrzeni we wnętrzu, czy dość wysokim zużyciu paliwa. Dobre wrażenie nie znika po zerknięciu w cennik. Megane GT z przekładnią EDC kosztuje 102 100 zł. Dla porównania – Peugeot 308 z silnikiem o takiej samej pojemności i takiej samej mocy ale z manualną przekładnią jest o 2200 zł tańszy. Słabsza o 1 KM Kia Cee’d GT, również z manualną przekładnią kosztuje 96 990 zł. Z kolei mocniejszy (220 KM) Golf GTi z przekładnią DSG jest o ok. 20 tys. zł droższy. Przeglądając listę wyposażenia standardowego Megane GT, trzeba przyznać, że oferta jest atrakcyjna.

Renault Megane GT 1.6 205 KM – dane techniczne

Renault Megane GT 1.6 205 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1618 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 205 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm/2400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 384 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 435,9/181,4/144,7 cm
Rozstaw osi 266,9 cm
V-max 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,1 s
Zużycie paliwa* 7,8/4,9/6,0 l/100 km
Cena od 102 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Renault
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Megane GT 1.6 205 KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA