REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM

Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Mimo że niebawem na rynku pojawi się następca, postanowiliśmy ponownie przyjrzeć się obecnej generacji Renault Laguny. Czy schodzący z rynku model, ze 150-konnym silnikiem Diesla wciąż jest warty zainteresowania?

Spoglądając na obecną generację Renault Laguny trudno dostrzec, że od debiutu modelu na rynku mija właśnie 8 lat. Bo choć konkurenci oferują modele znacznie młodsze, to Renault wciąż prezentuje się atrakcyjnie.

REKLAMA

Przyciemnione reflektory i lampy tylne, ładne wzory aluminiowych obręczy kół, czy dostępne w wersji Limited przyciemnione szyby tylne dodają sylwetce elegancji. Nie zabrakło nawet modnych świateł LED do jazdy dziennej.

Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski Renault Laguny również skutecznie opiera się zębowi czasu. Kokpit, mimo że pozbawiony kolorowych, dotykowych wyświetlaczy HD o przekątnej telewizora, wciąż prezentuje się ładnie, a jakość spasowania poszczególnych elementów i jakość tworzyw użytych do wykończenia wnętrza zasługują na wysokie noty.

Cieszy wygoda foteli przednich, sprzyjająca długim podróżom. Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby, choć trzeba przyznać, ze przydałoby się trochę więcej miejsca w tylnym rzędzie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Recenzowana wersja Laguny to Limited. W wyposażeniu standardowym znalazły się m.in. system ISOFIX, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, tempomat, aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów,  czy tapicerka ze skórzanymi wstawkami.

Bagażnik Laguny Grandtour, czyli kombi ma objętość 508 l i regularny kształt. Jest to pojemność wystarczająca do spakowania czteroosobowej rodziny na długie wakacje, ale w porównaniu do konkurencji wynik co najwyżej przeciętny.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 4x4 kombi: uniwersalna maszyna

Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Renault Laguny znajdują się obecnie trzy silniki – benzynowy 2.0/140 KM, oraz dwa wysokoprężne – 1.5 dCi/110 KM i 2.0 dCi w trzech wariantach mocy – 130, 150 oraz 175 KM.

Do redakcyjnej recenzji trafiła wersja napędzana przez wysokoprężną jednostkę o mocy 150 KM z manualną sześciobiegową przekładnią.

Czterocylindrowy silnik Diesla stanowi sprawne źródło napędu dla ważącego 1483 kg samochodu. Co prawda jednostka wykazuje się dużą ospałością w zakresie do ok. 1600 obr./min., ale wyżej jest już o wiele lepiej. Gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 1700 obr./min Renault pewnie wyrywa do przodu. Przy czym dźwięk wkręcanego na wyższe obroty silnika nie jest dokuczliwy.

Cicho w kabinie jest również podczas jazdy z prędkością ok. 140 km/h. Podróżujących nie męczy ani odgłos pracy silnika ani szum opływającego nadwozie powietrza.

Cieszy też oszczędność jednostki napędowej. Wynik zużycia paliwa na poziomie 7 l na 100 km nie jest trudny do osiągnięcia. Z kolei w trasie nie trudno uzyskać pomiar „spalania” na poziomie 6 l na 100 km.

Zobacz też: Test Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer

Recenzowane Renault Laguna zostało standardowo wyposażone w 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich i ogumienie o stosunkowo niskim profilu.

Jednak dzięki bardzo charakterystycznemu dla tego modelu nastawowi zawieszenia, wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni są wręcz niezauważalne dla kierowcy i pasażerów.

Układ zawieszenia Renault doskonale radzi sobie z tłumieniem wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni, zachowując przy tym odpowiednią sztywność podczas jazdy po ciasnych łukach.

Układ kierowniczy pracuje lekko i zapewnia odpowiednie wyczucie prowadzenia. Zastrzeżenia można mieć jedynie do precyzji pracy dźwigni zmiany biegów.

Zobacz też: Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan

Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – podsumowanie

REKLAMA

Schodząca z rynku generacja Renault Laguny to wciąż interesująca propozycja na rynku. Przede wszystkim auto nadal przyciąga swoim największym atutem, czyli komfortem jazdy. Jest oszczędne, przestronne, po latach produkcji dopracowane, bogato wyposażone i dostępne za przystępną cenę. Podstawowa wersja, z silnikiem benzynowym o mocy 140 KM kosztuje 88 800 zł.

Recenzowana odmiana z silnikiem 150-konnym jest dostępna za 96 390 zł., przy czym jest wyposażone m.in.  w dwustrefową automatyczną klimatyzację, siedemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich, czy półskórzaną tapicerką.

Zobacz też: Test Toyota Verso 1.6 D-4D Premium

Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – dane techniczne

Renault Laguna 2.0 dCi
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1995 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 450/1377 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 469,5/181,1/144,5 cm
Rozstaw osi 275,6 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 6,3/4/4,8 l/100 km
Cena od 107 100 zł (96 390 zł) w promocji)
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

REKLAMA

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

REKLAMA

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA