Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
REKLAMA
REKLAMA
Spoglądając na obecną generację Renault Laguny trudno dostrzec, że od debiutu modelu na rynku mija właśnie 8 lat. Bo choć konkurenci oferują modele znacznie młodsze, to Renault wciąż prezentuje się atrakcyjnie.
REKLAMA
Przyciemnione reflektory i lampy tylne, ładne wzory aluminiowych obręczy kół, czy dostępne w wersji Limited przyciemnione szyby tylne dodają sylwetce elegancji. Nie zabrakło nawet modnych świateł LED do jazdy dziennej.
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – wnętrze
REKLAMA
Przedział pasażerski Renault Laguny również skutecznie opiera się zębowi czasu. Kokpit, mimo że pozbawiony kolorowych, dotykowych wyświetlaczy HD o przekątnej telewizora, wciąż prezentuje się ładnie, a jakość spasowania poszczególnych elementów i jakość tworzyw użytych do wykończenia wnętrza zasługują na wysokie noty.
Cieszy wygoda foteli przednich, sprzyjająca długim podróżom. Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby, choć trzeba przyznać, ze przydałoby się trochę więcej miejsca w tylnym rzędzie.
Recenzowana wersja Laguny to Limited. W wyposażeniu standardowym znalazły się m.in. system ISOFIX, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, tempomat, aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów, czy tapicerka ze skórzanymi wstawkami.
Bagażnik Laguny Grandtour, czyli kombi ma objętość 508 l i regularny kształt. Jest to pojemność wystarczająca do spakowania czteroosobowej rodziny na długie wakacje, ale w porównaniu do konkurencji wynik co najwyżej przeciętny.
Zobacz też: Test Skoda Octavia 4x4 kombi: uniwersalna maszyna
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – napęd/układ jezdny
W gamie napędowej Renault Laguny znajdują się obecnie trzy silniki – benzynowy 2.0/140 KM, oraz dwa wysokoprężne – 1.5 dCi/110 KM i 2.0 dCi w trzech wariantach mocy – 130, 150 oraz 175 KM.
Do redakcyjnej recenzji trafiła wersja napędzana przez wysokoprężną jednostkę o mocy 150 KM z manualną sześciobiegową przekładnią.
Czterocylindrowy silnik Diesla stanowi sprawne źródło napędu dla ważącego 1483 kg samochodu. Co prawda jednostka wykazuje się dużą ospałością w zakresie do ok. 1600 obr./min., ale wyżej jest już o wiele lepiej. Gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 1700 obr./min Renault pewnie wyrywa do przodu. Przy czym dźwięk wkręcanego na wyższe obroty silnika nie jest dokuczliwy.
Cicho w kabinie jest również podczas jazdy z prędkością ok. 140 km/h. Podróżujących nie męczy ani odgłos pracy silnika ani szum opływającego nadwozie powietrza.
Cieszy też oszczędność jednostki napędowej. Wynik zużycia paliwa na poziomie 7 l na 100 km nie jest trudny do osiągnięcia. Z kolei w trasie nie trudno uzyskać pomiar „spalania” na poziomie 6 l na 100 km.
Zobacz też: Test Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer
Recenzowane Renault Laguna zostało standardowo wyposażone w 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich i ogumienie o stosunkowo niskim profilu.
Jednak dzięki bardzo charakterystycznemu dla tego modelu nastawowi zawieszenia, wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni są wręcz niezauważalne dla kierowcy i pasażerów.
Układ zawieszenia Renault doskonale radzi sobie z tłumieniem wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni, zachowując przy tym odpowiednią sztywność podczas jazdy po ciasnych łukach.
Układ kierowniczy pracuje lekko i zapewnia odpowiednie wyczucie prowadzenia. Zastrzeżenia można mieć jedynie do precyzji pracy dźwigni zmiany biegów.
Zobacz też: Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – podsumowanie
REKLAMA
Schodząca z rynku generacja Renault Laguny to wciąż interesująca propozycja na rynku. Przede wszystkim auto nadal przyciąga swoim największym atutem, czyli komfortem jazdy. Jest oszczędne, przestronne, po latach produkcji dopracowane, bogato wyposażone i dostępne za przystępną cenę. Podstawowa wersja, z silnikiem benzynowym o mocy 140 KM kosztuje 88 800 zł.
Recenzowana odmiana z silnikiem 150-konnym jest dostępna za 96 390 zł., przy czym jest wyposażone m.in. w dwustrefową automatyczną klimatyzację, siedemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich, czy półskórzaną tapicerką.
Zobacz też: Test Toyota Verso 1.6 D-4D Premium
Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – dane techniczne
Renault Laguna 2.0 dCi | |
Typ silnika | turbodiesel |
Pojemność | 1995 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V |
Maksymalna moc | 150 KM/4000 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 340 Nm/2000 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 6-bieg. |
Pojemność bagażnika | 450/1377 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 469,5/181,1/144,5 cm |
Rozstaw osi | 275,6 cm |
V-max | 210 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,5 s |
Zużycie paliwa* | 6,3/4/4,8 l/100 km |
Cena od | 107 100 zł (96 390 zł) w promocji) |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.