REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Mimo że niebawem na rynku pojawi się następca, postanowiliśmy ponownie przyjrzeć się obecnej generacji Renault Laguny. Czy schodzący z rynku model, ze 150-konnym silnikiem Diesla wciąż jest warty zainteresowania?

Spoglądając na obecną generację Renault Laguny trudno dostrzec, że od debiutu modelu na rynku mija właśnie 8 lat. Bo choć konkurenci oferują modele znacznie młodsze, to Renault wciąż prezentuje się atrakcyjnie.

REKLAMA

Przyciemnione reflektory i lampy tylne, ładne wzory aluminiowych obręczy kół, czy dostępne w wersji Limited przyciemnione szyby tylne dodają sylwetce elegancji. Nie zabrakło nawet modnych świateł LED do jazdy dziennej.

Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski Renault Laguny również skutecznie opiera się zębowi czasu. Kokpit, mimo że pozbawiony kolorowych, dotykowych wyświetlaczy HD o przekątnej telewizora, wciąż prezentuje się ładnie, a jakość spasowania poszczególnych elementów i jakość tworzyw użytych do wykończenia wnętrza zasługują na wysokie noty.

Cieszy wygoda foteli przednich, sprzyjająca długim podróżom. Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby, choć trzeba przyznać, ze przydałoby się trochę więcej miejsca w tylnym rzędzie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Recenzowana wersja Laguny to Limited. W wyposażeniu standardowym znalazły się m.in. system ISOFIX, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, tempomat, aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów,  czy tapicerka ze skórzanymi wstawkami.

Bagażnik Laguny Grandtour, czyli kombi ma objętość 508 l i regularny kształt. Jest to pojemność wystarczająca do spakowania czteroosobowej rodziny na długie wakacje, ale w porównaniu do konkurencji wynik co najwyżej przeciętny.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 4x4 kombi: uniwersalna maszyna

Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Renault Laguny znajdują się obecnie trzy silniki – benzynowy 2.0/140 KM, oraz dwa wysokoprężne – 1.5 dCi/110 KM i 2.0 dCi w trzech wariantach mocy – 130, 150 oraz 175 KM.

Do redakcyjnej recenzji trafiła wersja napędzana przez wysokoprężną jednostkę o mocy 150 KM z manualną sześciobiegową przekładnią.

Czterocylindrowy silnik Diesla stanowi sprawne źródło napędu dla ważącego 1483 kg samochodu. Co prawda jednostka wykazuje się dużą ospałością w zakresie do ok. 1600 obr./min., ale wyżej jest już o wiele lepiej. Gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 1700 obr./min Renault pewnie wyrywa do przodu. Przy czym dźwięk wkręcanego na wyższe obroty silnika nie jest dokuczliwy.

Cicho w kabinie jest również podczas jazdy z prędkością ok. 140 km/h. Podróżujących nie męczy ani odgłos pracy silnika ani szum opływającego nadwozie powietrza.

Cieszy też oszczędność jednostki napędowej. Wynik zużycia paliwa na poziomie 7 l na 100 km nie jest trudny do osiągnięcia. Z kolei w trasie nie trudno uzyskać pomiar „spalania” na poziomie 6 l na 100 km.

Zobacz też: Test Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer

Recenzowane Renault Laguna zostało standardowo wyposażone w 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich i ogumienie o stosunkowo niskim profilu.

Jednak dzięki bardzo charakterystycznemu dla tego modelu nastawowi zawieszenia, wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni są wręcz niezauważalne dla kierowcy i pasażerów.

Układ zawieszenia Renault doskonale radzi sobie z tłumieniem wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni, zachowując przy tym odpowiednią sztywność podczas jazdy po ciasnych łukach.

Układ kierowniczy pracuje lekko i zapewnia odpowiednie wyczucie prowadzenia. Zastrzeżenia można mieć jedynie do precyzji pracy dźwigni zmiany biegów.

Zobacz też: Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan

Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – podsumowanie

REKLAMA

Schodząca z rynku generacja Renault Laguny to wciąż interesująca propozycja na rynku. Przede wszystkim auto nadal przyciąga swoim największym atutem, czyli komfortem jazdy. Jest oszczędne, przestronne, po latach produkcji dopracowane, bogato wyposażone i dostępne za przystępną cenę. Podstawowa wersja, z silnikiem benzynowym o mocy 140 KM kosztuje 88 800 zł.

Recenzowana odmiana z silnikiem 150-konnym jest dostępna za 96 390 zł., przy czym jest wyposażone m.in.  w dwustrefową automatyczną klimatyzację, siedemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich, czy półskórzaną tapicerką.

Zobacz też: Test Toyota Verso 1.6 D-4D Premium

Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – dane techniczne

Renault Laguna 2.0 dCi
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1995 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 450/1377 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 469,5/181,1/144,5 cm
Rozstaw osi 275,6 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 6,3/4/4,8 l/100 km
Cena od 107 100 zł (96 390 zł) w promocji)
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

REKLAMA

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

Kończy się czas dla przewoźników na wymianę tachografów

Przewoźnicy muszą wymienić tachografy na nowe do dnia 18 sierpnia 2025 roku. Z jakimi konsekwencjami muszą liczyć się przedsiębiorcy, którzy po tym terminie będą korzystali ze starych tachografów?

REKLAMA