REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Mimo że niebawem na rynku pojawi się następca, postanowiliśmy ponownie przyjrzeć się obecnej generacji Renault Laguny. Czy schodzący z rynku model, ze 150-konnym silnikiem Diesla wciąż jest warty zainteresowania?

Spoglądając na obecną generację Renault Laguny trudno dostrzec, że od debiutu modelu na rynku mija właśnie 8 lat. Bo choć konkurenci oferują modele znacznie młodsze, to Renault wciąż prezentuje się atrakcyjnie.

REKLAMA

Przyciemnione reflektory i lampy tylne, ładne wzory aluminiowych obręczy kół, czy dostępne w wersji Limited przyciemnione szyby tylne dodają sylwetce elegancji. Nie zabrakło nawet modnych świateł LED do jazdy dziennej.

Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski Renault Laguny również skutecznie opiera się zębowi czasu. Kokpit, mimo że pozbawiony kolorowych, dotykowych wyświetlaczy HD o przekątnej telewizora, wciąż prezentuje się ładnie, a jakość spasowania poszczególnych elementów i jakość tworzyw użytych do wykończenia wnętrza zasługują na wysokie noty.

Cieszy wygoda foteli przednich, sprzyjająca długim podróżom. Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby, choć trzeba przyznać, ze przydałoby się trochę więcej miejsca w tylnym rzędzie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Recenzowana wersja Laguny to Limited. W wyposażeniu standardowym znalazły się m.in. system ISOFIX, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, tempomat, aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów,  czy tapicerka ze skórzanymi wstawkami.

Bagażnik Laguny Grandtour, czyli kombi ma objętość 508 l i regularny kształt. Jest to pojemność wystarczająca do spakowania czteroosobowej rodziny na długie wakacje, ale w porównaniu do konkurencji wynik co najwyżej przeciętny.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 4x4 kombi: uniwersalna maszyna

Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Renault Laguny znajdują się obecnie trzy silniki – benzynowy 2.0/140 KM, oraz dwa wysokoprężne – 1.5 dCi/110 KM i 2.0 dCi w trzech wariantach mocy – 130, 150 oraz 175 KM.

Do redakcyjnej recenzji trafiła wersja napędzana przez wysokoprężną jednostkę o mocy 150 KM z manualną sześciobiegową przekładnią.

Czterocylindrowy silnik Diesla stanowi sprawne źródło napędu dla ważącego 1483 kg samochodu. Co prawda jednostka wykazuje się dużą ospałością w zakresie do ok. 1600 obr./min., ale wyżej jest już o wiele lepiej. Gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 1700 obr./min Renault pewnie wyrywa do przodu. Przy czym dźwięk wkręcanego na wyższe obroty silnika nie jest dokuczliwy.

Cicho w kabinie jest również podczas jazdy z prędkością ok. 140 km/h. Podróżujących nie męczy ani odgłos pracy silnika ani szum opływającego nadwozie powietrza.

Cieszy też oszczędność jednostki napędowej. Wynik zużycia paliwa na poziomie 7 l na 100 km nie jest trudny do osiągnięcia. Z kolei w trasie nie trudno uzyskać pomiar „spalania” na poziomie 6 l na 100 km.

Zobacz też: Test Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer

Recenzowane Renault Laguna zostało standardowo wyposażone w 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich i ogumienie o stosunkowo niskim profilu.

Jednak dzięki bardzo charakterystycznemu dla tego modelu nastawowi zawieszenia, wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni są wręcz niezauważalne dla kierowcy i pasażerów.

Układ zawieszenia Renault doskonale radzi sobie z tłumieniem wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni, zachowując przy tym odpowiednią sztywność podczas jazdy po ciasnych łukach.

Układ kierowniczy pracuje lekko i zapewnia odpowiednie wyczucie prowadzenia. Zastrzeżenia można mieć jedynie do precyzji pracy dźwigni zmiany biegów.

Zobacz też: Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan

Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – podsumowanie

REKLAMA

Schodząca z rynku generacja Renault Laguny to wciąż interesująca propozycja na rynku. Przede wszystkim auto nadal przyciąga swoim największym atutem, czyli komfortem jazdy. Jest oszczędne, przestronne, po latach produkcji dopracowane, bogato wyposażone i dostępne za przystępną cenę. Podstawowa wersja, z silnikiem benzynowym o mocy 140 KM kosztuje 88 800 zł.

Recenzowana odmiana z silnikiem 150-konnym jest dostępna za 96 390 zł., przy czym jest wyposażone m.in.  w dwustrefową automatyczną klimatyzację, siedemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich, czy półskórzaną tapicerką.

Zobacz też: Test Toyota Verso 1.6 D-4D Premium

Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – dane techniczne

Renault Laguna 2.0 dCi
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1995 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 450/1377 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 469,5/181,1/144,5 cm
Rozstaw osi 275,6 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 6,3/4/4,8 l/100 km
Cena od 107 100 zł (96 390 zł) w promocji)
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA