REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line

Tomasz Korniejew
Test Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line
Test Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Kia Optima w wersji Kombi to jedna z najgorętszych premier motoryzacyjnych zeszłego roku. Przyglądamy się bliżej, jak ten długo wyczekiwany przez rynek model Kii sprawdza się w codziennym użytkowaniu.

Wraz z modernizacją modelu Optima, Kia wprowadziła do oferty długo wyczekiwany model Kombi. Oprócz tego w ofercie znalazła się także najmocniejsza, 245 konna odmiana GT oraz stylizowane na sportowe i bogato wyposażone odmiany GT Line. I to właśnie odmiana GT Line jest bohaterką obecnej recenzji.

REKLAMA

REKLAMA

Spoglądając na sylwetkę opisywanego auta nie można odmówić mu uroku. Zgrabną linię nadwozia dodatkowo ozdabiają wyraziste zderzaki, atrakcyjne osiemnastocalowe obręcze kół, czy dwie końcówki układu wydechowego wyprowadzone pod zderzakiem po bokach.

Test Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line

Tomasz Korniejew

Standardowym wyposażeniem odpisywanej odmiany są również świetnie wyglądające reflektory LED i tylne lampy LED.

Optima Kombi imponuje rozmiarem. Mierzy aż 485,5 cm długości, 186 cm szerokości oraz 147 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi w tym przypadku 280,5 cm.

REKLAMA

Dla porównania Volkswagen Passat Kombi mierzy 476,7 cm długości, 183,2 cm szerokości oraz 145,6 cm wysokości. Rozstaw osi w Passacie ma długość 279,1 cm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Test Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line - wnętrze

Imponujące rozmiary zewnętrzne przekładają się na przestronność przedziału pasażerskiego. Miejsca w Optimie Kombi jest bardzo dużo. Wyposażeniem standardowym odmian GT Line jest skórzana tapicerka z czerwonymi przeszyciami oraz sportowa kierownica obszyta skórą również z czerwonym szwem. Ponadto elementami nie wymagającymi dopłaty są bardzo wygodne dedykowane dla GT Line fotele przednie.

Cieszą także design i rozplanowanie tablicy przyrządów, nie budzi zastrzeżeń dokładność montażu. To, co razi w samochodzie tej klasy, to niedostatecznie wysoka jakość tworzyw użytych do wykończenia dolnych partii przedziału pasażerskiego. Króluje tam twardy, tani plastik, który nie pasuje do wizerunku nowej Optimy.

Widoczny na górze konsoli centralnej kolorowy, dotykowy ekran systemu pokładowego o przekątnej 8 cali to wyposażenie standardowe opisywanej wersji (od wersji podstawowej w standardzie dostępny jest ekran o przekątnej 7 cali). Co więcej, system nawigacji satelitarnej nie wymaga dopłaty w żadnej wersji Kii Optimy Kombi.

Test Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line

Tomasz Korniejew

Odpowiedni klimat we wnętrzu Optimy GT Line tworzą również czarne słupki i podsufitka (standard) a także aluminiowe nakładki na pedały.

Jak widać, producent oszczędził gdzieniegdzie na materiałach wykończeniowych ale nie poskąpił w Optimie wyposażenia standardowego.

Detalem, na który zwróciliśmy uwagę w opisywanej Optimie to praktyczne (bo niespotykanie duże) lusterka w osłonach przeciwsłonecznych. Tym bardziej szkoda, że producent nie zdecydował się na wykończenie schowków w drzwiach materiałową wykładziną, która eliminuje wszelkie odgłosy przesuwających się w czasie jazdy umieszczonych tam przedmiotów.

Biorąc pod uwagę fakt, że mamy do czynienia z wersją kombi, mocno rozczarowuje objętość bagażnika. W opisywanym aucie ma pojemność 552 l. Dla porównania – w mniejszym gabarytowo Passacie kombi bagażnik ma 650 l pojemności, czyli jest o niespełna 100 l większy.

Zobacz też: Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Test Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line - napęd/układ jezdny

O ile w gamie napędowej Optimy Kombi znalazły się trzy jednostki napędowe, o tyle specyfikacja GT Line została skonfigurowana tylko w zestawieniu z wysokoprężnym silnikiem 1.7 CRDi oraz siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną.

Według danych producenta wspomniana jednostka napędowa osiąga moc maksymalną 141 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 350 Nm dostępny w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.

I choć opisywana Optima nie jest mistrzem sprintu – według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,1 s, to w codziennym użytkowaniu ani razu nie mieliśmy powodów do narzekań na niedostatki w dynamice. Dzieje się tak, ponieważ auto wykazuje w pełni zadowalającą zrywność w zakresie obrotów, które najczęściej wykorzystujemy poruszając się w ruchu miejskim. Braki w dynamice są zauważalne, gdy staramy się gwałtownie przyspieszyć jadąc już dość szybko – z prędkością ok. 120 km/h. Pocieszające jest to, że bez względu jak szybko jedziemy, we wnętrzu Optimy zawsze panuje komfortowa cisza.

Dalsza cześć testu Kii Optimy Kombi na następnej stronie


Zawieszenie zestrojono miękko, co dobrze współgra z nieco leniwym charakterem jednostki napędowej. Optima nie zachęca do szybkiej jazdy po łukach, choć i w takim przypadku radzi sobie lepiej niż moglibyśmy się tego spodziewać prognozując po nastawie zawieszenia.

Do szybkiej jazdy w slalomie nie zachęca również progresywny układ kierowniczy, który w warunkach miejskich wykazuje nieco zbyt dużą jak na nasz gust siłę wspomagania.

Test Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line

Tomasz Korniejew

Także dwusprzęgłowa przekładnia DCT niezbyt żwawo reaguje na funkcję kick down, czyli wymuszoną redukcję po wciśnięciu pedału przyspieszania do oporu. Za to, gdy już zacznie zmieniać biegi robi to szybko i bez szarpnięć.

Niewątpliwą zaletą układu napędowego opisywanej Optimy jest nieduże zapotrzebowanie na paliwo. Podczas jazd w gęstym ruchu miejskim, przy dużym mrozie auto zużywało średnio około 8,9 l oleju napędowego na 100 km. Z kolei podczas jazdy po autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością zużycie paliwa malało do 5,8 l na 100 km.

Test Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line - podsumowanie

Mimo dość dynamicznego wyglądu, 141 konna Kia Optima Kombi nie jest samochodem imponującym dynamiką. To komfortowe, oszczędne kombi, które świetnie wygląda. Fakt, że nie imponuje obszernością bagażnika, ale dla wielu osób przestrzeń bagażowa o objętości 552 l będzie z pewnością wystarczająca. Tym bardziej, że łatwo ją w tym przypadku powiększyć.

Kompletnie wyposażona Optima GT Line z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów kosztuje 143 900 zł. Sporo? Nie, gdy uświadomimy sobie, że w wyposażeniu standardowym dostaniemy prawie wszystko, co Kia ma do zaoferowania w tej chwili w zakresie komfortu. Z podgrzewanymi siedziskami tylnej kanapy włącznie.

  

Test Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line

Tomasz Korniejew

Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line - dane techniczne

Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1685 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 141 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 552 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 485,5/186/147 cm
Rozstaw osi 280,5 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,1 s
Zużycie paliwa* 5,2/4,2/4,6 l/100 km
Cena od 143 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Optima Kombi 1.7 CRDi 7DCT GT Line
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA