REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Kia Rio ma pomóc koreańskiej marce w zwiększeniu udziału w rynku samochodów segmentu B. Rio to po Sportage i Cee’d trzeci najlepiej sprzedający się model Kii (także w Polsce). Oczekiwania wobec najnowszej generacji miejskiego auta są duże. Zarówno po stronie producenta, jak i potencjalnych klientów.

Przedstawiciele Kii są dumni ze wzrostów sprzedaży, jakie marka notuje na całym europejskim rynku, ale nie ukrywają że mają apetyt na więcej. Jednym z segmentów, w którym chcą poprawić wyniki sprzedaży jest segment B. Istotny dla każdej popularnej marki motoryzacyjnej głównie dlatego, że to właśnie od modelu segmentu B kierowcy najczęściej rozpoczynają swoją przygodę z motoryzacją. Co więcej, auto segmentu B często towarzyszy zmotoryzowanym także w późniejszych etapach życia.

REKLAMA

REKLAMA

A spoglądając na ofertę rynkową nie trudno zauważyć, że konkurencja w klasie, w której walczy Rio jest bardzo mocna.

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Kia Rio 2017 - kiedy wejdzie do sprzedaży?

Nowa Kia Rio 2017

Choć z zewnątrz nowe Rio jest diametralnie inne od modelu schodzącego z rynku, jego stylizacja nie zaskakuje. Jest zbliżona do znanego już na naszym rynku, siostrzanego Hyundaia i20.

REKLAMA

W porównaniu do poprzednika nowe Rio jest o 1,5 cm dłuższe (długość auta wynosi 406,5 cm) i o 0,5 cm niższe (liczy 145 cm wysokości). Ponadto ma dłuższy o 1 cm rozstaw osi, który wynosi obecnie 258 cm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szkoda, że producent wciąż nie oferuje do Rio reflektorów full LED. Obecnie dostępne są światła projekcyjne ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED. W technologii LED mogą być też wykonane lampy tylne.

Zwiększone względem poprzednika rozmiary nadwozia poskutkowały zwiększoną przestronnością wnętrza i przedziału bagażowego

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Nowa Kia Rio 2017 – wnętrze

Przedział pasażerski nowego Rio jest przestronny. Przednie fotele są wygodne choć mają dość krótkie siedziska i stosunkowo płytki profil oparć. Pozytywne wrażenie dotyczy także obszerności tylnej części kabiny. Na tylnej kanapie siedzi się wygodnie, a większość osób o wzroście około 180 cm nie będzie narzekała na brak przestrzeni nad głową czy w okolicach kolan. Może się za to pojawić problem zbyt małej ilości przestrzeni pod przednimi fotelami, dla niektórych niewystarczającej by wygodnie wsunąć tam stopy.

Nowe Rio ma bagażnik o pojemności 325 l, co oznacza że jest większy niż w poprzedniku o 37 l. Udało nam się bez trudu wpakować do niego trzy spore weekendowe walizki, co należy uznać za wynik satysfakcjonujący biorąc pod uwagę klasę pojazdu.

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Kia

Zobacz też: Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi 136 KM

Cieszy też design kokpitu. „Zegary” są ładnie podświetlone i czytelne. Efektowny kolorowy wyświetlacz systemu pokładowego i nawigacji to element wyposażenia standardowego najbogatszej odmiany XL. W uboższej wersji L cały pakiet Kia Navi System obejmujący system nawigacji satelitarnej z obsługą w języku polskim, zintegrowany z usługami TomTom, interfejs Apple CarPlay oraz Android Auto, 7-letni plan darmowej aktualizacji map, wspomniany 7 calowy kolorowy ekran dotykowy, radioodtwarzacz MP3 z RDS, tuner radia cyfrowego DAB+, port USB oraz złącze AUX, 6 głośników, Bluetooth z zestawem głośnomówiącym do telefonu i funkcją rozpoznawania komend głosowych, kamerę cofania oraz anteną dachową typu "płetwa rekina” wymaga dopłaty 3500 zł.

To, co nieco rozczarowuje to jakość tworzyw użytych do wykonania deski rozdzielczej. Nie można nic zarzucić jakości montażu poszczególnych elementów, ale twarde tworzywa mogłyby się chociaż aż tak nie świecić.

Zobacz też: Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

W gamie silnikowej nowej Kii Rio na polskim rynku znajdą się trzy silniki. Dwa benzynowe (1.2/84 KM oraz 1.4/100 KM) i jeden wysokoprężny (1.4/90 KM). Trzycylindrowy, turbodoładowany silnik 1.0 T-GDI dostępny w dwóch wersjach mocy - 100 lub 120 KM nie będzie na naszym rynku oferowany. Przedstawiciele producenta nie mają wątpliwości, że sprzedaż trzycylindrowej wersji Rio byłaby w Polsce znikoma.

Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ wersja, która będzie się cieszyła najprawdopodobniej największym zainteresowaniem wśród klientów – napędzana przez benzynowy silnik wolnossący o pojemności 1,2 l, który rozwija moc maksymalną 84 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 122 Nm przy 4000 obr./min.

Według danych producenta, ważąca 1035 kg, 84 konna Kia rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,9 s i może pojechać z maksymalną prędkością 170 km/h.

Szkoda, że producent nie oferuje 84 konnej jednostki w konfiguracji z sześciobiegową przekładnią (ta występuje w parze z silnikiem 100 konnym oraz z dieslem), dostępna jest jedynie wersja pięciobiegowa.

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Kia

Zobacz też: Nowa Kia Optima Sportswagon 2016 – wrażenia z jazdy

Nie da się ukryć, że choć Rio bez trudu (dla pasażerów) może pokonać dłuższą trasę, wersja 84 konna (m.in. przez pięciobiegową przekładnię) lepiej czuje się w mieście. Poniżej 2000 obr./min silnik jest ospały. Żwawo zaczyna przyspieszać od około 2 tys. obr./min.

Także wspinaczka na dość strome wzniesienia to często dla 84 konnej Kii wyzwanie, podobnie do przyspieszania na piątym biegu od ok. 120 km/h. Najsprawniej napęd radzi sobie w warunkach miejskich, lub gdy na pokładzie nie znajduje się więcej niż dwie osoby. Podczas jazd testowych wybraliśmy się na przejażdżkę we trójkę z bagażami, co jednostka o pojemności 1,2 l wyraźnie odczuwała.

O zużyciu paliwa przez nową Kię Rio 2017 przeczytasz na następnej stronie


Cieszy za to zużycie paliwa. Poruszając się mocno obciążonym autem, po górskim odcinku, pełnym podjazdów, które wymagały redukcji biegów osiągnęliśmy średni wynik zużycia paliwa na poziomie 7,3 l na 100 km.  Podczas jazdy po autostradzie z prędkością około 120 km/h bez trudu obniżyliśmy zużycie paliwa do 5,9 l benzyny na 100 km.

Ale to, co najbardziej zaskakuje w nowym Rio to jakość układu jezdnego. Doskonale zestrojony, precyzyjny, uprzyjemniający prowadzenie pojazdu tak można scharakteryzować układ kierowniczy nowego Rio. Wysokie noty należą się także zawieszeniu, które komfortowo tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni. To zaskakujące, bo jednocześnie nowa Kia Rio zachowuje neutralność podczas szybkiej jazdy po zakrętach i bardzo późno wykazuje tendencję do podsterowności. A opisujemy przecież podstawową wersję silnikową. Rewelacja.

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy - podsumowanie

Wiemy już, że nowe Rio to przestronne i komfortowe (jak na segment B) auto, z kokpitem wykonanym z przeciętnych materiałów, którego rewelacyjny układ kierowniczy i zawieszenie rekompensują niedosyt po zastosowaniu (w wersji 84 konnej)  pięciobiegowej manualnej przekładni.

Ale zerkając w specyfikację dowiemy się, że jest także pojazdem rozsądnie skalkulowanym i przyzwoicie wyposażonym. Najtańsza odmiana nowego Rio kosztuje 47 990 zł i jest wyposażona m.in. w:

  • 6 poduszek powietrznych

• pakiet systemów bezpieczeństwa z ESC, systemem kontroli hamowania w zakrętach oraz systemem stabilizacji toru jazdy podczas hamowania

• elektryczne sterowane szyby drzwi przednich z funkcją bezpieczeństwa

• elektrycznie regulowane lusterka z funkcją podgrzewania

• centralny zamek z alarmem i składanym kluczykiem

• zestaw zegarów z wyświetlaczem o przekątnej 3,5 cala dla komputera pokładowego

• klimatyzację manualną

• Kia Eco Dynamics – system automatycznego wyłączania oraz włączania silnika pozwalający zaoszczędzić paliwo

• radio CD MP3 z RDS, 4 głośniki, port USB, złącze AUX, Bluetooth z zestawem głośnomówiącym do telefonu

• 15" stalowe obręcze kół z oponami 185/65/R15 oraz kołpaki

Fakt, brakuje choćby w opcji reflektorów full LED, ale mimo to wygląda na to, że Kia znów osiągnie wyznaczone cele sprzedażowe.

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Kia

  

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Tomasz Korniejew
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Tomasz Korniejew
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Kia
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Kia
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Kia
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Kia
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Kia
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Kia
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Kia
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Kia
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Kia
Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA