REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic

Tomasz Korniejew
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Podczas niedawnej modernizacji modelu A1, konstruktorzy Audi postawili przede wszystkim na udoskonalenie właściwości jezdnych. Efekt? Jest piorunujący!

Zmiany w wyglądzie zmodernizowanego Audi A1 są kosmetyczne. Unowocześniono wygląd reflektorów i lamp tylnych, zmodyfikowano zderzaki, zmieniono ofertę kolorystyczną oraz zmodyfikowano opcje personalizacji wyglądu nadwozia.

REKLAMA

Całość prezentuje się zgrabnie i w zależności od wersji oraz fantazji zamawiającego miejskie Audi może z dyskretną elegancją komponować się z architekturą miejskich ulic, bądź wyraziście się spośród niej wyróżniać.

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski najmniejszego Audi został wykończony materiałami wysokiej jakości, w zasadzie nie spotykanymi w tej klasie pojazdów. Kokpit jest przejrzysty, intuicyjny w obsłudze, a poszczególne jego elementy zostały spasowane z dokładnością.

Cieszy wygoda przednich foteli i pozycja za kierownicą. Prowadzący A1 ma wrażenie, że może bez zawahania przemierzyć nim całą Europę, a i tak nie odczuje bólu pleców po wielu godzinach podróży.

W przedniej części kabiny, nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekali na brak wystarczającej ilości przestrzeni.

Gorzej, gdyby przyszło im podróżować na tylnej kanapie. Co prawda recenzowane Audi zostało wyposażone w pięcioro drzwi, co bardzo ułatwia codzienną eksploatację pojazdu, jednak są one niewielkie. Poza tym, z tyłu jest ciasno. Nawet osobom o średnim wzroście może brakować miejsca na kolana i nad głową. Długim podróżom nie sprzyja też kąt pochylenia oparcia kanapy – zbyt pionowy, by wygodnie się na niej rozsiąść.

Dlatego Audi A1 należy traktować jako pojazd dla dwóch osób, ewentualnie dla pary z małym dzieckiem.

Świadczy o tym również pojemność bagażnika. 270 l, to wynik wystarczający dla dwójki dorosłych ale należy pamiętać, że spakowanie dwóch dużych i sztywnych walizek może być kłopotliwe (bagażnik jest stosunkowo wąski) i może wymagać rozłożenia części oparcia tylnej kanapy.

Zobacz też: Test Audi A7 Sportback 3.0 TFSI facelifting: kropka nad i!

Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic – napęd/układ jazdy

REKLAMA

A pokusa do dalekiego podróżowania A1 jest duża. Zwłaszcza wersją, która trafiła do redakcyjnej recenzji – z silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDI, który rozwija moc maksymalną 116 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie 1500-3000 obr./min. z siedmiobiegową skrzynią S tronic.

Trzeba przyznać, ze taki zestaw spisuje się doskonale i jest nadzwyczaj uniwersalny. W ruchu miejskim cieszą płynność i szybkość zmiany biegów automatycznej przekładni oraz znikome zużycie paliwa, rzadko kiedy przekraczające 5,2 l na 100 km.

Dodatkowo, manewry ułatwia duża zwrotność małego Audi i… dostępne czujniki cofania, bo wbrew pozorom widoczność do tyłu mogłaby być lepsza.

Z kolei podczas jazdy po drogach szybkiego ruchu A1 zaskakuje ponadprzeciętną stabilnością, którą trudno spotkać nawet w wielu pojazdach wyższej klasy!

Podróżowanie z prędkością 140 km/h nie stanowi najmniejszego wyzwania dla recenzowanego pojazdu. Nie dość, że bez wysiłku osiąga prędkość autostradową to jeszcze podróżujący nie są męczeni nadmiernym hałasem. Kabina jest dobrze odizolowana od otoczenia.

Kierowcę A1 cieszy precyzja układu kierowniczego oraz łatwość z jaką auto pokonuje ciasne łuki. Bardzo trudno wyprowadzić je z założonego przez kierowcę toru jazdy.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w adaptacyjne zawieszenie, którego tryb pracy może dobrać kierowca. Dostępne są opcje Sport, Efficiency oraz Comfort.

Podczas spokojnej jazdy po mieście, przydaje się opcja Comfort. Krótki rozstaw osi i dość sztywny nastaw zawieszenia powodują, że w aucie mocno trzęsie podczas pokonywania nierówności poprzecznych. Opcja komfort trochę redukuje to nieprzyjemne zjawisko, choć trzeba przyznać, że pracy zawieszenia nie towarzyszą jakiekolwiek nieprzyjemne postukiwania.

Zobacz też: Test Audi Q3 2.0 TFSI quattro: jak działa napęd 4x4?

Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic – podsumowanie

Poziom dopracowania i wysoka jakość prowadzenia Audi A1 ma swoją cenę. Najtańsza odmiana modelu kosztuje 75 tys. zł. Najtańsza odmiana z silnikiem wysokoprężnym o mocy 116 KM z manualną skrzynią biegów kosztuje 90 tys. zł. Z kolei wyposażona w skrzynię S tronic – 99 tys. zł

Dokładając do tego wyposażenie opcjonalne (lista jest bardzo długa), bez trudu można dojść do kwoty przekraczającej 130 tys. zł za Audi A1 1.6 TDI. To cena, za którą można kupić np. 230-konnego Volkswagena Golfa GTI Performance z przekładnią DSG i dodatkowym wyposażeniem (koszt podstawowego modelu 122 tys. zł).

Ale nie oznacza to, że zakup A1 jest pozbawiony sensu. Przede wszystkim nie wszyscy potrzebują większego i szybszego samochodu. Mieszkańcy dużych aglomeracji często wybierają samochody segmentu miejskiego. A skoro osoby zamożne, chcą kupić auto do miasta, dlaczego nie mieliby sięgnąć po ofertę klasy Premium, która oprócz jakości wykończenia i jakości prowadzenia, wyróżnia się również bogatą listą wyposażenia opcjonalnego, niedostępnego w pojazdach miejskich popularnych marek.

Zobacz też: Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic – dane techniczne

Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 116 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm/1500-3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 270 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 397,3/174,6/142,2 cm
Rozstaw osi 246,9 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 4,3/3,4/3,7 l/100 km
Cena od 98 600 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi A1 Sportback 1.6 TDI 116 KM S-tronic
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA