REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM

Tomasz Korniejew
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Obecny na rynku od siedmiu lat, urzekający stylem, Fiat 500, doczekał się modernizacji. Ale w myśl zasady, że lepsze jest wrogiem dobrego, producent ograniczył zmiany do minimum.

Bez wątpienia Fiat 500 to jeden z najładniej zaprojektowanych modeli samochodów w historii motoryzacji. Bez względu na fakt, czy spoglądamy na model historyczny, czy współczesny, ponadczasowa linia nadwozia urzeka kształtem i wysmakowanymi detalami.

REKLAMA

W efekcie „Pięćsetka” najnowszej generacji, choć jest obecna w sprzedaży od siedmiu lat, wciąż prezentuje się świetnie.

Mając na uwadze fakt, że auto nadal jest modne, producent zdecydował się na przeprowadzenie drobnego liftingu, poprawiając detale, ale nie przeprowadzając stylizacyjnej rewolucji.

Oprócz zmiany w ofercie kolorystycznej, wprawni obserwatorzy zauważą, że można teraz zamówić Fiata 500 z reflektorami ksenonowymi (koszt 3000 zł). Dotychczas, reflektory ksenonowe były zarezerwowane jedynie dla topowych odmian modelu (Cabrio i wersji Abarth).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

Test Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM – wnętrze

REKLAMA

Dyskrecję zmian, widać również we wnętrzu. Nie zmienił się design deski rozdzielczej, ale w miejscu analogowych „zegarów” może pojawić się kolorowy wyświetlacz o przekątnej siedmiu cali (standard w wersji Sport, w wersji Lounge dostępny za dopłatą 1000 zł, niedostępny w wersji podstawowej POP).

Nie zmieniły się również fotele przednie i ilość dostępnej przestrzeni. Kierowca Fiata 500 wciąż musi się przyzwyczaić do oryginalnej pozycji za kierownicą (siedzisko umieszczone jest wysoko nad podłogą) oraz do skromnego zakresu regulacji kierownicy.

Na tylnej kanapie - choć trudno się tam dostać – miejsca jest więcej niż można się tego spodziewać. Oczywiście nie jest tak, że wysocy pasażerowie zmieszczą się tam bez narzekania na brak komfortu, niemniej osobom o przeciętnym wzroście miejsca wystarczy.

Bagażnik w Fiacie 500 ma pojemność 185 l i można go powiększyć do 520 l. Jest mało ustawny i trzeba mieć na uwadze fakt, że w przypadku, gdy zajdzie konieczność spakowania walizek, może się okazać konieczne rozłożenie tylnej kanapy.

Zobacz też: Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Test Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Fiata 500 znalazła się jedna jednostka wysokoprężna. Szesnastozaworowy silnik Multijet ma pojemność 1,3 l i rozwija moc maksymalną 95 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500 obr./min.

Trzeba przyznać, że jednostka napędowa stanowi świetne źródło napędu dla miejskiego Fiata. Silnik sprawnie rozpędza „Pięćsetkę” od dolnych zakresów obrotów i traci wigor dopiero w górnym polu obrotomierza.

Elastyczność silnika zwiększa komfort prowadzenia w ruchu miejskim, bo nie trzeba często sięgać do dźwigni manualnej, pięciobiegowej przekładni.

Jednostkę charakteryzuje ponadprzeciętna oszczędność. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik zużycia oleju napędowego na poziomie 5,5 l na 100 km. W trasie „spalanie” spada do około 4,3 l na 100 km.

REKLAMA

A czy małym Fiatem można wybrać się w daleką podróż? Można, bo jazda z prędkością autostradową nie stanowi dla niego problemu. Gorzej wypada wtedy pod względem hałasu. Żeby odgłosy pracy jednostki napędowej oraz szumu powietrza nie były zbyt natarczywe, nie należy przekraczać prędkości 130 km/h.

Fiat 500 zaskakująco dobrze jeździ po zakrętach. Twarde zawieszenie, utrzymuje auto w ryzach podczas jazdy po ciasnych łukach, ale jest jednocześnie (wraz z krótkim rozstawem osi) przyczyną dyskomfortu podczas jazdy po nierównościach.

Zobacz też: Test Toyota Yaris 1,33 Dynamic

Test Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM – podsumowanie

Mimo upływu siedmiu lat od debiutu rynkowego, Fiat 500 wciąż urzeka nieprzeciętnym stylem. Drobna modernizacja modelu dostosowała ofertę do współczesnych wymagań rynkowych ale nie pozbawiła małego Fiata jego największego atutu – stylu jednoznacznie odwołującego się do historii.

Podstawowa, benzynowa odmiana Fiata 500, kosztuje 38 500 zł. Najtańsza wersja z silnikiem wysokoprężnym – 66 500 zł (61 500 zł w promocji). Jak na auto miejskie to sporo, ale rzeczy o ponadczasowy stylu do tanich nie należą.

Zobacz też: Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape

Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM – dane techniczne

Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1248 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 95 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 185/610 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 354,6/162,7/148,8 cm
Rozstaw osi 230 cm
V-max 165 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 15,2 s
Zużycie paliwa* 5/3,7/4,2 l/100 km
Cena od 66 600 zł (61 500 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM światła halogeny
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM wlew paliwa
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM komputer pokładowy
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM fotele
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500 FL 1.3 JTD 95 KM
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA