Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
REKLAMA
REKLAMA
GT Line to specyfikacja, która pojawiła się w cenniku Kii Sportage wraz z debiutem aktualnej generacji koreańskiego SUV-a.
REKLAMA
Ale nie każdą wersję silnikową nowego Sportage można zamówić z pakietem GT Line. Oferta ograniczona jest tylko na najmocniejszych jednostek – benzynowej 1.6 T-GDI/177 KM oraz wysokoprężnej 2.0 CRDi/185 KM.
Producent zadbał o to, żeby odmiana GT Line wygląda najefektowniej spośród wszystkich wersji nowej Kii Sportage. W wyposażeniu standardowym wspomnianej odmiany znajdują się m.in.: światła przeciwmgielne LED w stylistyce kostek lodu, podwójna końcówka układu wydechowego, dziewiętnastocalowe felgi aluminiowe z oponami Continental 245/45/R19, srebrne nakładki na przedni i tylny zderzak, satynowane elementy wykończenia nadwozia, sportowa kierownica, aluminiowe nakładki - progowe, bagażnika, na pedały, ozdobne listwy boczne. Ponadto zadbano również o stosowne wyróżnienie w przedziale pasażerskim, zainstalowano m.in.: elementy wykończenia konsoli centralnej lakierowane w kolorze fortepianowym, skórzaną tapicerkę siedzeń i podsufitkę w kolorze czarnym, czy manetki do zmiany biegów przy kolumnie kierownicy.
Kokpit Sportage wykonano z materiałów dobrej jakości. Cieszą oczy dokładność montażu i ładne wykończenie środkowej konsoli (wspomnianą wyżej wstawką w kolorze fortepianowym).
Fotele przednie zapewniają wygodę, nikt nie powinien też narzekać na brak przestrzeni. W komfortowych warunkach podróżują również pasażerowie tylnej kanapy. Zwłaszcza, że mogą regulować kąt pochylenia oparć. Co więcej, w wersji GT Line, tylna kanapa jest podgrzewana.
Przedział bagażowy Sportage pomieści 503 l (w opcji z zestawem naprawczym).
Zobacz też: Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line - Napęd/układ jezdny
REKLAMA
Benzynowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l rozwija moc maksymalną 177 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 265 Nm w zakresie od 1500 do 4500 obr./min. Z silnikiem współpracuje „automat” - siedmiobiegowa skrzynia DCT.
W codziennym ruchu miejskim większość kierowców doceni dostępność maksymalnego momentu obrotowego już od 1500 obr./min. Choć auto nie jest demonem dynamiki – według danych producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,1 s - Kia żwawo nabiera prędkości już od najniższych obrotów, a to często przydaje się podczas jazdy po mieście.
Cieszy też dobre wyciszenie jednostki napędowej w zakresie obrotów najczęściej używanych podczas codziennej jazdy. Ale, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 4,5 tys. obr./min odgłos pracy silnika staje się zbyt donośny.
Przekładnia DCT bez szarpnięć zmienia poszczególne przełożenia, ale komputer sterujący jej pracą działa zbyt wolno. Mechanizm wykazuje zauważalną zwłokę w reakcji na gaz. Bywa to irytujące zwłaszcza, gdy zamierzamy gwałtownie przyspieszyć przed wykonaniem manewru wyprzedzania.
Zobacz też: Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi 136 KM
Dalsza część testu Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Mimo dość sztywnego ustawienia zawieszenia, Sportage okazuje się samochodem sprawnie radzącym sobie z tłumieniem nierówności nawierzchni, zapewniając optimum komfortu którego oczekujemy od auta tego typu.
Łyżką dziegciu jest w układzie jezdnym Sportage trochę zbyt mało bezpośredni układ kierowniczy oraz wysokie zużycie paliwa w ruchu miejskim. Podczas jazd testowych widoczny na zdjęciach egzemplarz (wyposażony w napęd na obie osie) zużywał 11,2 l benzyny na 100 km przy mało dynamicznej jeździe i przy niewielkim ruchu oraz ok. 13 l na 100 km, gdy na ulicach panowało większe zagęszczenie.
Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line - Podsumowanie
Największą bolączką 177 konnej wersji Kii Sportage jest duże zużycie paliwa w ruchu miejskim. Ospałe reakcje automatycznej przekładni są niwelowane przez przyjemną dynamikę auta w niższych partiach obrotów i przyznajmy – dla większości nabywców Sportage, czas reakcji na kick down ma trzeciorzędne znaczenie. Miejską eksploatację auta uprzyjemniają niezła zwrotność i elektroniczni asystenci parkowania. Wielu użytkowników doceni też wygodne wnętrze i komfort jazdy. Nieźle, (biorąc pod uwagę wyposażenie i moc jednostki napędowej) Sportage wypada pod względem ceny.
Zobacz też: Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM
Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line - dane techniczne
Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT GT Line | |
Typ silnika | benzynowy, turbo |
Pojemność | 1591 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V |
Maksymalna moc | 177 KM/5500 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 265 Nm/1500-4500 obr./min. |
Napęd | 4x4 |
Skrzynia biegów | aut. 7-bieg. |
Pojemność bagażnika | 503/1480 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 448/185,5/164,5,3 cm |
Rozstaw osi | 267 cm |
V-max | 201 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,1 s |
Zużycie paliwa* | 9,2/6,5/7,5 l/100 km |
Cena od | 126 990 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.