REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W najnowszym teście Kii Sportage GT Line, sprawdzamy, jak radzi sobie z napędem ważącego ok. 1500 kg auta stosunkowo nowa, turbodoałowana jednostka benzynowa, rozwijająca moc maksymalną 177 KM.

GT Line to specyfikacja, która pojawiła się w cenniku Kii Sportage wraz z debiutem aktualnej generacji koreańskiego SUV-a.

REKLAMA

Ale nie każdą wersję silnikową nowego Sportage można zamówić z pakietem GT Line. Oferta ograniczona jest tylko na najmocniejszych jednostek – benzynowej 1.6 T-GDI/177 KM oraz wysokoprężnej 2.0 CRDi/185 KM.

Producent zadbał o to, żeby odmiana GT Line wygląda najefektowniej spośród wszystkich wersji nowej Kii Sportage. W wyposażeniu standardowym wspomnianej odmiany znajdują się m.in.: światła przeciwmgielne LED w stylistyce kostek lodu, podwójna końcówka układu wydechowego, dziewiętnastocalowe felgi aluminiowe z oponami Continental 245/45/R19, srebrne nakładki na przedni i tylny zderzak, satynowane elementy wykończenia nadwozia, sportowa kierownica, aluminiowe nakładki - progowe, bagażnika, na pedały, ozdobne listwy boczne. Ponadto zadbano również o stosowne wyróżnienie w przedziale pasażerskim, zainstalowano m.in.: elementy wykończenia konsoli centralnej lakierowane w kolorze fortepianowym, skórzaną tapicerkę siedzeń i podsufitkę w kolorze czarnym, czy manetki do zmiany biegów przy kolumnie kierownicy.

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Tomasz Korniejew

Kokpit Sportage wykonano z materiałów dobrej jakości. Cieszą oczy dokładność montażu i ładne wykończenie środkowej konsoli (wspomnianą wyżej wstawką w kolorze fortepianowym).

Fotele przednie zapewniają wygodę, nikt nie powinien też narzekać na brak przestrzeni. W komfortowych warunkach podróżują również pasażerowie tylnej kanapy. Zwłaszcza, że mogą regulować kąt pochylenia oparć. Co więcej, w wersji GT Line, tylna kanapa jest podgrzewana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział bagażowy Sportage pomieści 503 l (w opcji z zestawem naprawczym).

Zobacz też: Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line - Napęd/układ jezdny

REKLAMA

Benzynowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l rozwija moc maksymalną 177 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 265 Nm w zakresie od 1500 do 4500 obr./min. Z silnikiem współpracuje „automat” - siedmiobiegowa skrzynia DCT.

W codziennym ruchu miejskim większość kierowców doceni dostępność maksymalnego momentu obrotowego już od 1500 obr./min. Choć auto nie jest demonem dynamiki – według danych producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,1 s - Kia żwawo nabiera prędkości już od najniższych obrotów, a to często przydaje się podczas jazdy po mieście.

Cieszy też dobre wyciszenie jednostki napędowej w zakresie obrotów najczęściej używanych podczas codziennej jazdy. Ale, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 4,5 tys. obr./min odgłos pracy silnika staje się zbyt donośny.

Przekładnia DCT bez szarpnięć zmienia poszczególne przełożenia, ale komputer sterujący jej pracą działa zbyt wolno. Mechanizm wykazuje zauważalną zwłokę w reakcji na gaz. Bywa to irytujące zwłaszcza, gdy zamierzamy gwałtownie przyspieszyć przed wykonaniem manewru wyprzedzania.

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi 136 KM

Dalsza część testu Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line


Mimo dość sztywnego ustawienia zawieszenia, Sportage okazuje się samochodem sprawnie radzącym sobie z tłumieniem nierówności nawierzchni, zapewniając optimum komfortu którego oczekujemy od auta tego typu.

Łyżką dziegciu jest w układzie jezdnym Sportage trochę zbyt mało bezpośredni układ kierowniczy oraz wysokie zużycie paliwa w ruchu miejskim. Podczas jazd testowych widoczny na zdjęciach egzemplarz (wyposażony w napęd na obie osie) zużywał 11,2 l benzyny na 100 km przy mało dynamicznej jeździe i przy niewielkim ruchu oraz ok. 13 l na 100 km, gdy na ulicach panowało większe zagęszczenie.

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Tomasz Korniejew

Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line - Podsumowanie

Największą bolączką 177 konnej wersji Kii Sportage jest duże zużycie paliwa w ruchu miejskim. Ospałe reakcje automatycznej przekładni są niwelowane przez przyjemną dynamikę auta w niższych partiach obrotów i przyznajmy – dla większości nabywców Sportage, czas reakcji na kick down ma trzeciorzędne znaczenie. Miejską eksploatację auta uprzyjemniają niezła zwrotność i elektroniczni asystenci parkowania. Wielu użytkowników doceni też wygodne wnętrze i komfort jazdy. Nieźle, (biorąc pod uwagę wyposażenie i moc jednostki napędowej) Sportage wypada pod względem ceny.

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line - dane techniczne

Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT GT Line
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1591 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 177 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm/1500-4500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 503/1480 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 448/185,5/164,5,3 cm
Rozstaw osi 267 cm
V-max 201 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,1 s
Zużycie paliwa* 9,2/6,5/7,5 l/100 km
Cena od 126 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA