REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W najnowszym teście Kii Sportage GT Line, sprawdzamy, jak radzi sobie z napędem ważącego ok. 1500 kg auta stosunkowo nowa, turbodoałowana jednostka benzynowa, rozwijająca moc maksymalną 177 KM.

GT Line to specyfikacja, która pojawiła się w cenniku Kii Sportage wraz z debiutem aktualnej generacji koreańskiego SUV-a.

REKLAMA

Ale nie każdą wersję silnikową nowego Sportage można zamówić z pakietem GT Line. Oferta ograniczona jest tylko na najmocniejszych jednostek – benzynowej 1.6 T-GDI/177 KM oraz wysokoprężnej 2.0 CRDi/185 KM.

Producent zadbał o to, żeby odmiana GT Line wygląda najefektowniej spośród wszystkich wersji nowej Kii Sportage. W wyposażeniu standardowym wspomnianej odmiany znajdują się m.in.: światła przeciwmgielne LED w stylistyce kostek lodu, podwójna końcówka układu wydechowego, dziewiętnastocalowe felgi aluminiowe z oponami Continental 245/45/R19, srebrne nakładki na przedni i tylny zderzak, satynowane elementy wykończenia nadwozia, sportowa kierownica, aluminiowe nakładki - progowe, bagażnika, na pedały, ozdobne listwy boczne. Ponadto zadbano również o stosowne wyróżnienie w przedziale pasażerskim, zainstalowano m.in.: elementy wykończenia konsoli centralnej lakierowane w kolorze fortepianowym, skórzaną tapicerkę siedzeń i podsufitkę w kolorze czarnym, czy manetki do zmiany biegów przy kolumnie kierownicy.

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Tomasz Korniejew

Kokpit Sportage wykonano z materiałów dobrej jakości. Cieszą oczy dokładność montażu i ładne wykończenie środkowej konsoli (wspomnianą wyżej wstawką w kolorze fortepianowym).

Fotele przednie zapewniają wygodę, nikt nie powinien też narzekać na brak przestrzeni. W komfortowych warunkach podróżują również pasażerowie tylnej kanapy. Zwłaszcza, że mogą regulować kąt pochylenia oparć. Co więcej, w wersji GT Line, tylna kanapa jest podgrzewana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział bagażowy Sportage pomieści 503 l (w opcji z zestawem naprawczym).

Zobacz też: Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line - Napęd/układ jezdny

REKLAMA

Benzynowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l rozwija moc maksymalną 177 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 265 Nm w zakresie od 1500 do 4500 obr./min. Z silnikiem współpracuje „automat” - siedmiobiegowa skrzynia DCT.

W codziennym ruchu miejskim większość kierowców doceni dostępność maksymalnego momentu obrotowego już od 1500 obr./min. Choć auto nie jest demonem dynamiki – według danych producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,1 s - Kia żwawo nabiera prędkości już od najniższych obrotów, a to często przydaje się podczas jazdy po mieście.

Cieszy też dobre wyciszenie jednostki napędowej w zakresie obrotów najczęściej używanych podczas codziennej jazdy. Ale, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 4,5 tys. obr./min odgłos pracy silnika staje się zbyt donośny.

Przekładnia DCT bez szarpnięć zmienia poszczególne przełożenia, ale komputer sterujący jej pracą działa zbyt wolno. Mechanizm wykazuje zauważalną zwłokę w reakcji na gaz. Bywa to irytujące zwłaszcza, gdy zamierzamy gwałtownie przyspieszyć przed wykonaniem manewru wyprzedzania.

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi 136 KM

Dalsza część testu Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line


Mimo dość sztywnego ustawienia zawieszenia, Sportage okazuje się samochodem sprawnie radzącym sobie z tłumieniem nierówności nawierzchni, zapewniając optimum komfortu którego oczekujemy od auta tego typu.

Łyżką dziegciu jest w układzie jezdnym Sportage trochę zbyt mało bezpośredni układ kierowniczy oraz wysokie zużycie paliwa w ruchu miejskim. Podczas jazd testowych widoczny na zdjęciach egzemplarz (wyposażony w napęd na obie osie) zużywał 11,2 l benzyny na 100 km przy mało dynamicznej jeździe i przy niewielkim ruchu oraz ok. 13 l na 100 km, gdy na ulicach panowało większe zagęszczenie.

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Tomasz Korniejew

Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line - Podsumowanie

Największą bolączką 177 konnej wersji Kii Sportage jest duże zużycie paliwa w ruchu miejskim. Ospałe reakcje automatycznej przekładni są niwelowane przez przyjemną dynamikę auta w niższych partiach obrotów i przyznajmy – dla większości nabywców Sportage, czas reakcji na kick down ma trzeciorzędne znaczenie. Miejską eksploatację auta uprzyjemniają niezła zwrotność i elektroniczni asystenci parkowania. Wielu użytkowników doceni też wygodne wnętrze i komfort jazdy. Nieźle, (biorąc pod uwagę wyposażenie i moc jednostki napędowej) Sportage wypada pod względem ceny.

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line - dane techniczne

Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT GT Line
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1591 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 177 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm/1500-4500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 503/1480 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 448/185,5/164,5,3 cm
Rozstaw osi 267 cm
V-max 201 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,1 s
Zużycie paliwa* 9,2/6,5/7,5 l/100 km
Cena od 126 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

REKLAMA

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

REKLAMA

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA