REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W najnowszym teście Kii Sportage GT Line, sprawdzamy, jak radzi sobie z napędem ważącego ok. 1500 kg auta stosunkowo nowa, turbodoałowana jednostka benzynowa, rozwijająca moc maksymalną 177 KM.

GT Line to specyfikacja, która pojawiła się w cenniku Kii Sportage wraz z debiutem aktualnej generacji koreańskiego SUV-a.

REKLAMA

Ale nie każdą wersję silnikową nowego Sportage można zamówić z pakietem GT Line. Oferta ograniczona jest tylko na najmocniejszych jednostek – benzynowej 1.6 T-GDI/177 KM oraz wysokoprężnej 2.0 CRDi/185 KM.

Producent zadbał o to, żeby odmiana GT Line wygląda najefektowniej spośród wszystkich wersji nowej Kii Sportage. W wyposażeniu standardowym wspomnianej odmiany znajdują się m.in.: światła przeciwmgielne LED w stylistyce kostek lodu, podwójna końcówka układu wydechowego, dziewiętnastocalowe felgi aluminiowe z oponami Continental 245/45/R19, srebrne nakładki na przedni i tylny zderzak, satynowane elementy wykończenia nadwozia, sportowa kierownica, aluminiowe nakładki - progowe, bagażnika, na pedały, ozdobne listwy boczne. Ponadto zadbano również o stosowne wyróżnienie w przedziale pasażerskim, zainstalowano m.in.: elementy wykończenia konsoli centralnej lakierowane w kolorze fortepianowym, skórzaną tapicerkę siedzeń i podsufitkę w kolorze czarnym, czy manetki do zmiany biegów przy kolumnie kierownicy.

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Tomasz Korniejew

Kokpit Sportage wykonano z materiałów dobrej jakości. Cieszą oczy dokładność montażu i ładne wykończenie środkowej konsoli (wspomnianą wyżej wstawką w kolorze fortepianowym).

Fotele przednie zapewniają wygodę, nikt nie powinien też narzekać na brak przestrzeni. W komfortowych warunkach podróżują również pasażerowie tylnej kanapy. Zwłaszcza, że mogą regulować kąt pochylenia oparć. Co więcej, w wersji GT Line, tylna kanapa jest podgrzewana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział bagażowy Sportage pomieści 503 l (w opcji z zestawem naprawczym).

Zobacz też: Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line - Napęd/układ jezdny

REKLAMA

Benzynowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l rozwija moc maksymalną 177 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 265 Nm w zakresie od 1500 do 4500 obr./min. Z silnikiem współpracuje „automat” - siedmiobiegowa skrzynia DCT.

W codziennym ruchu miejskim większość kierowców doceni dostępność maksymalnego momentu obrotowego już od 1500 obr./min. Choć auto nie jest demonem dynamiki – według danych producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,1 s - Kia żwawo nabiera prędkości już od najniższych obrotów, a to często przydaje się podczas jazdy po mieście.

Cieszy też dobre wyciszenie jednostki napędowej w zakresie obrotów najczęściej używanych podczas codziennej jazdy. Ale, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 4,5 tys. obr./min odgłos pracy silnika staje się zbyt donośny.

Przekładnia DCT bez szarpnięć zmienia poszczególne przełożenia, ale komputer sterujący jej pracą działa zbyt wolno. Mechanizm wykazuje zauważalną zwłokę w reakcji na gaz. Bywa to irytujące zwłaszcza, gdy zamierzamy gwałtownie przyspieszyć przed wykonaniem manewru wyprzedzania.

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi 136 KM

Dalsza część testu Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line


Mimo dość sztywnego ustawienia zawieszenia, Sportage okazuje się samochodem sprawnie radzącym sobie z tłumieniem nierówności nawierzchni, zapewniając optimum komfortu którego oczekujemy od auta tego typu.

Łyżką dziegciu jest w układzie jezdnym Sportage trochę zbyt mało bezpośredni układ kierowniczy oraz wysokie zużycie paliwa w ruchu miejskim. Podczas jazd testowych widoczny na zdjęciach egzemplarz (wyposażony w napęd na obie osie) zużywał 11,2 l benzyny na 100 km przy mało dynamicznej jeździe i przy niewielkim ruchu oraz ok. 13 l na 100 km, gdy na ulicach panowało większe zagęszczenie.

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Tomasz Korniejew

Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line - Podsumowanie

Największą bolączką 177 konnej wersji Kii Sportage jest duże zużycie paliwa w ruchu miejskim. Ospałe reakcje automatycznej przekładni są niwelowane przez przyjemną dynamikę auta w niższych partiach obrotów i przyznajmy – dla większości nabywców Sportage, czas reakcji na kick down ma trzeciorzędne znaczenie. Miejską eksploatację auta uprzyjemniają niezła zwrotność i elektroniczni asystenci parkowania. Wielu użytkowników doceni też wygodne wnętrze i komfort jazdy. Nieźle, (biorąc pod uwagę wyposażenie i moc jednostki napędowej) Sportage wypada pod względem ceny.

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line - dane techniczne

Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT GT Line
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1591 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 177 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm/1500-4500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 503/1480 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 448/185,5/164,5,3 cm
Rozstaw osi 267 cm
V-max 201 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,1 s
Zużycie paliwa* 9,2/6,5/7,5 l/100 km
Cena od 126 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA