REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W najnowszym teście Kii Sportage GT Line, sprawdzamy, jak radzi sobie z napędem ważącego ok. 1500 kg auta stosunkowo nowa, turbodoałowana jednostka benzynowa, rozwijająca moc maksymalną 177 KM.

GT Line to specyfikacja, która pojawiła się w cenniku Kii Sportage wraz z debiutem aktualnej generacji koreańskiego SUV-a.

REKLAMA

Ale nie każdą wersję silnikową nowego Sportage można zamówić z pakietem GT Line. Oferta ograniczona jest tylko na najmocniejszych jednostek – benzynowej 1.6 T-GDI/177 KM oraz wysokoprężnej 2.0 CRDi/185 KM.

Producent zadbał o to, żeby odmiana GT Line wygląda najefektowniej spośród wszystkich wersji nowej Kii Sportage. W wyposażeniu standardowym wspomnianej odmiany znajdują się m.in.: światła przeciwmgielne LED w stylistyce kostek lodu, podwójna końcówka układu wydechowego, dziewiętnastocalowe felgi aluminiowe z oponami Continental 245/45/R19, srebrne nakładki na przedni i tylny zderzak, satynowane elementy wykończenia nadwozia, sportowa kierownica, aluminiowe nakładki - progowe, bagażnika, na pedały, ozdobne listwy boczne. Ponadto zadbano również o stosowne wyróżnienie w przedziale pasażerskim, zainstalowano m.in.: elementy wykończenia konsoli centralnej lakierowane w kolorze fortepianowym, skórzaną tapicerkę siedzeń i podsufitkę w kolorze czarnym, czy manetki do zmiany biegów przy kolumnie kierownicy.

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Tomasz Korniejew

Kokpit Sportage wykonano z materiałów dobrej jakości. Cieszą oczy dokładność montażu i ładne wykończenie środkowej konsoli (wspomnianą wyżej wstawką w kolorze fortepianowym).

Fotele przednie zapewniają wygodę, nikt nie powinien też narzekać na brak przestrzeni. W komfortowych warunkach podróżują również pasażerowie tylnej kanapy. Zwłaszcza, że mogą regulować kąt pochylenia oparć. Co więcej, w wersji GT Line, tylna kanapa jest podgrzewana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział bagażowy Sportage pomieści 503 l (w opcji z zestawem naprawczym).

Zobacz też: Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line - Napęd/układ jezdny

REKLAMA

Benzynowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l rozwija moc maksymalną 177 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 265 Nm w zakresie od 1500 do 4500 obr./min. Z silnikiem współpracuje „automat” - siedmiobiegowa skrzynia DCT.

W codziennym ruchu miejskim większość kierowców doceni dostępność maksymalnego momentu obrotowego już od 1500 obr./min. Choć auto nie jest demonem dynamiki – według danych producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,1 s - Kia żwawo nabiera prędkości już od najniższych obrotów, a to często przydaje się podczas jazdy po mieście.

Cieszy też dobre wyciszenie jednostki napędowej w zakresie obrotów najczęściej używanych podczas codziennej jazdy. Ale, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 4,5 tys. obr./min odgłos pracy silnika staje się zbyt donośny.

Przekładnia DCT bez szarpnięć zmienia poszczególne przełożenia, ale komputer sterujący jej pracą działa zbyt wolno. Mechanizm wykazuje zauważalną zwłokę w reakcji na gaz. Bywa to irytujące zwłaszcza, gdy zamierzamy gwałtownie przyspieszyć przed wykonaniem manewru wyprzedzania.

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi 136 KM

Dalsza część testu Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line


Mimo dość sztywnego ustawienia zawieszenia, Sportage okazuje się samochodem sprawnie radzącym sobie z tłumieniem nierówności nawierzchni, zapewniając optimum komfortu którego oczekujemy od auta tego typu.

Łyżką dziegciu jest w układzie jezdnym Sportage trochę zbyt mało bezpośredni układ kierowniczy oraz wysokie zużycie paliwa w ruchu miejskim. Podczas jazd testowych widoczny na zdjęciach egzemplarz (wyposażony w napęd na obie osie) zużywał 11,2 l benzyny na 100 km przy mało dynamicznej jeździe i przy niewielkim ruchu oraz ok. 13 l na 100 km, gdy na ulicach panowało większe zagęszczenie.

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Tomasz Korniejew

Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line - Podsumowanie

Największą bolączką 177 konnej wersji Kii Sportage jest duże zużycie paliwa w ruchu miejskim. Ospałe reakcje automatycznej przekładni są niwelowane przez przyjemną dynamikę auta w niższych partiach obrotów i przyznajmy – dla większości nabywców Sportage, czas reakcji na kick down ma trzeciorzędne znaczenie. Miejską eksploatację auta uprzyjemniają niezła zwrotność i elektroniczni asystenci parkowania. Wielu użytkowników doceni też wygodne wnętrze i komfort jazdy. Nieźle, (biorąc pod uwagę wyposażenie i moc jednostki napędowej) Sportage wypada pod względem ceny.

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowa Kia Optima GT 2016 - 2.0 T-GDi/245 KM

Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line - dane techniczne

Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT GT Line
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1591 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 177 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm/1500-4500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 503/1480 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 448/185,5/164,5,3 cm
Rozstaw osi 267 cm
V-max 201 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,1 s
Zużycie paliwa* 9,2/6,5/7,5 l/100 km
Cena od 126 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA