REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi 136 KM

KIA Cee'd SW 2016
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Kia Cee'd kombi po faceliftingu otrzymała nie tylko nowy wygląd, ale i zmodyfikowany silnik 1.6 CRDi. Do tego auto dostępne jest w sportowym pakiecie stylizacyjnym GT Line. Właśnie taki egzemplarz mieliśmy okazję przetestować

Kia Cee’d po faceliftingu

Kia Cee’d coraz bardziej rozpycha się w segmencie samochodów kompaktowych. Najnowsza jej odsłona wyraźnie zyskała na atrakcyjności. Nowy wygląd pojazdu przyciąga wzrok. Zwłaszcza, jeśli podobnie jak nasz testowy egzemplarz doposażony jest w pakiet GT Line.

REKLAMA

REKLAMA

KIA Cee'd SW 2016

Kamil Fraszkiewicz

W przedniej części auta wyróżnikiem usportowionej wersji GT Line są przede wszystkim białe, ‘kostkowe’ światła do jazdy dziennej LED. Z tyłu uwagę zwraca masywniejszy zderzak, delikatnie wkomponowany w niego dyfuzor oraz podwójna końcówka układu wydechowego (co istotne nie jest to atrapa jak w przypadku np. niektórych Peugeotów czy Volkswagenów). Przednie reflektory są potężne, a przy tym świetnie komponują się z dynamiczną linią boczną auta. Na dodatek całkiem nieźle spisują w tracie nocnej jazdy. Tylne lampy w wersji GT Line w standardzie są oparte na diodach LED.

KIA Cee'd SW 2016

Kamil Fraszkiewicz

Kia Cee’d SW - wnętrze

Po zajęciu miejsca w kabinie nowego Cee’da dobre wrażenie nie znika. Deska rozdzielcza ma ciekawy design, 7-calowy ekran systemu nawigacyjnego ma świetną rozdzielczość i mapy (TomTom), a użyte do wykończenia kokpitu i boczków drzwi materiały są przyjemnie miękkie w dotyku. Mało praktyczne w codziennej eksploatacji okazują się lakierowane na wysoki połysk czarne plastiki, które łatwo się brudzą i rysują. Irytuje także dziwnie wyprofilowana od strony kierowcy obudowa tunelu środkowego, której spiczaste zakończenie potrafi uwierać kierowcę w nogę.

KIA Cee'd SW 2016

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Zobacz też: Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

REKLAMA

Przednie fotele są całkiem wygodne, a przy oba mają podgrzewane trzystopniowo siedziska. Podgrzewana jest także kierownica, co szczególnie docenią osoby trzymające zimą auta na wolnym powietrzu. Warto także podkreślić fakt, że w wersji GT Line pedały otrzymały aluminiowe nakładki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Specyficznie wyprofilowana obudowa tunelu środkowego uniemożliwia wygodne oparcie nogi np. w trakcie jazdy autostradą.

Kamil Fraszkiewicz

Bagażnik jest duży, a dzięki regularnym kształtom ustawny. Za pomocą specjalnej belce na szynach można też całkiem skutecznie ograniczyć przemieszczające się po nim w czasie jazdy bagaże.

Kia Cee’d SW - silnik 1.6 CRDi

Pod maską prezentowanej Kii Cee’d pracuje silnik Diesla 1.6 CRDi, który obecnie ma moc zwiększoną ze 128 do 136 KM. Motor przekazuje napęd na przednie koła poprzez nową, 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów. Zastępuje ona dotychczas stosowaną przekładnie z klasycznym konwerterem. I to właśnie zespół napędowy wzbudził w nas mieszane odczucia. Mimo że to najmocniejszy w gamie tego modelu motor wysokoprężny, to napędzany nią Cee’d ustępuje dynamiką jazdy konkurencji. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h na poziomie 10,9 sekundy nie wygląda atrakcyjnie w porównaniu nie tylko mocnym, dwulitrowych konstrukcji Volkswagena czy Mazdy, ale nawet do osiągów słabszej aż o 16 KM Hondy Civic Tourer (10,4 s). Wina leży zapewne po stronie dość niskiego momentu obrotowego koreańskiego silnika, który w szczytowym momencie osiąga 280 Nm (w Hondzie aż 300 Nm mimo mniejszej mocy) oraz dużej masy pojazdu. Co więcej skrzynia biegów lubi pracować raczej przy wyższych obrotach co dodatkowo pogarsza komfort akustyczny w trakcie dynamicznej jazdy. Po prostu czuć, że silnik potrzebuje wyższych obrotów by wykrzesać zadowalającą dynamikę.

Zobacz też: Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT Line – wrażenia z jazdy

Cieszy za to fakt, że w średnim zakresie obrotów motor pracuje bardzo gładko cicho. Niestety, specyficzna charakterystyka pracy automatu Kii odbija się na podwyższonym zużyciu paliwa, które w mieście potrafi przekroczyć 7,3 l/100 km. Na trasie jest znacznie lepiej i wyniki na poziomie 5,3 l/100 km są w pełni osiągalne. Trudno nie odnieść wrażenia, że auto lepiej powinno sprawować się z manualną przekładnią. 

Kia Cee’d SW - zawieszenie

Zawieszenie Cee'da oparte z przodu na kolumnach MacPhersona, a z tyłu na konstrukcji wielowahaczowej zostało podporządkowane komfortowi. Miękko wybiera większość nierówności, gubiąc się jedynie na tych szybko następujących po sobie. W zakrętach ugięcie sprężyn jest dość wyraźne, ale auto zachowuje się w sposób przewidywalny. Mocniejsze dociśnięcie hamulca w zakręcie uwalnia dość łatwą do opanowania nadsterowność.

KIA Cee'd SW 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Toyota Auris 1.2 Turbo 116 KM

Nad stabilnością pojazdu zawsze czuwa zastęp układów asystujących kierowcy, w tym m.in. system podpowiedzi ruchu kierownicy, stabilizacji toru jazdy czy rozdziału siły hamowania. Auto nie posiada jednak systemów samoczynnie zatrzymujących pojazd przed przeszkodą czy radarów wykrywających potencjalne niebezpieczeństwo wokół pojazdu. To rozwiązania nadal zarezerwowane głównie dla aut klasy wyższej.

Kia Cee’d SW - układ kierowniczy

Układ kierowniczy Kii wyposażono w funkcję Kia Flex Steer, która pozwala regulować siłę wspomagania. Dostępne są 3 tryby jego działania (Comfort, Normal, Sport). W rzeczywistości funkcja ta wydaje się być zbędną, gdyż niezależnie od wybranego trybu jazdy, precyzja jej działania utrzymuje się na podobnym poziomie. Zmianie ulega jedynie łatwość z jaką można obracać kierownicę. Do czołowych przekładni Forda, Mazdy 3 czy Hondy Civic nadal jej jednak nieco brakuje. 

Kia Cee’d SW - cena i wyposażenie

Pierwsza generacja Kii Cee'd przyciągała klientów do salonów nie tylko swoją wysoką funkcjonalnością, ale także i niższą od pojazdów konkurencji ceną. Nowy Cee'd także nie odstrasza klientów ceną. Co prawda prezentowana wersja jest droga (kosztuje prawie 100 tys. zł), ale rezygnując z niektórych zastosowanych w niej rozwiązań, można nieco zaoszczędzić. Osobiście zrezygnowałbym z automatycznej skrzyni biegów (6000 zł) i panoramicznego szklanego dachu (3500 zł). Po odjęciu tych dwóch opcji otrzymujemy nadal dobrze się prezentujące, funkcjonalne kombi z jeszcze lepszymi osiągami i zdecydowanie atrakcyjniejszą ceną. 

KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA