REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi 136 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
KIA Cee'd SW 2016
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Kia Cee'd kombi po faceliftingu otrzymała nie tylko nowy wygląd, ale i zmodyfikowany silnik 1.6 CRDi. Do tego auto dostępne jest w sportowym pakiecie stylizacyjnym GT Line. Właśnie taki egzemplarz mieliśmy okazję przetestować

Kia Cee’d po faceliftingu

Kia Cee’d coraz bardziej rozpycha się w segmencie samochodów kompaktowych. Najnowsza jej odsłona wyraźnie zyskała na atrakcyjności. Nowy wygląd pojazdu przyciąga wzrok. Zwłaszcza, jeśli podobnie jak nasz testowy egzemplarz doposażony jest w pakiet GT Line.

REKLAMA

KIA Cee'd SW 2016

Kamil Fraszkiewicz

W przedniej części auta wyróżnikiem usportowionej wersji GT Line są przede wszystkim białe, ‘kostkowe’ światła do jazdy dziennej LED. Z tyłu uwagę zwraca masywniejszy zderzak, delikatnie wkomponowany w niego dyfuzor oraz podwójna końcówka układu wydechowego (co istotne nie jest to atrapa jak w przypadku np. niektórych Peugeotów czy Volkswagenów). Przednie reflektory są potężne, a przy tym świetnie komponują się z dynamiczną linią boczną auta. Na dodatek całkiem nieźle spisują w tracie nocnej jazdy. Tylne lampy w wersji GT Line w standardzie są oparte na diodach LED.

KIA Cee'd SW 2016

Kamil Fraszkiewicz

Kia Cee’d SW - wnętrze

Po zajęciu miejsca w kabinie nowego Cee’da dobre wrażenie nie znika. Deska rozdzielcza ma ciekawy design, 7-calowy ekran systemu nawigacyjnego ma świetną rozdzielczość i mapy (TomTom), a użyte do wykończenia kokpitu i boczków drzwi materiały są przyjemnie miękkie w dotyku. Mało praktyczne w codziennej eksploatacji okazują się lakierowane na wysoki połysk czarne plastiki, które łatwo się brudzą i rysują. Irytuje także dziwnie wyprofilowana od strony kierowcy obudowa tunelu środkowego, której spiczaste zakończenie potrafi uwierać kierowcę w nogę.

KIA Cee'd SW 2016

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Zobacz też: Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Przednie fotele są całkiem wygodne, a przy oba mają podgrzewane trzystopniowo siedziska. Podgrzewana jest także kierownica, co szczególnie docenią osoby trzymające zimą auta na wolnym powietrzu. Warto także podkreślić fakt, że w wersji GT Line pedały otrzymały aluminiowe nakładki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Specyficznie wyprofilowana obudowa tunelu środkowego uniemożliwia wygodne oparcie nogi np. w trakcie jazdy autostradą.

Kamil Fraszkiewicz

Bagażnik jest duży, a dzięki regularnym kształtom ustawny. Za pomocą specjalnej belce na szynach można też całkiem skutecznie ograniczyć przemieszczające się po nim w czasie jazdy bagaże.

Kia Cee’d SW - silnik 1.6 CRDi

Pod maską prezentowanej Kii Cee’d pracuje silnik Diesla 1.6 CRDi, który obecnie ma moc zwiększoną ze 128 do 136 KM. Motor przekazuje napęd na przednie koła poprzez nową, 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów. Zastępuje ona dotychczas stosowaną przekładnie z klasycznym konwerterem. I to właśnie zespół napędowy wzbudził w nas mieszane odczucia. Mimo że to najmocniejszy w gamie tego modelu motor wysokoprężny, to napędzany nią Cee’d ustępuje dynamiką jazdy konkurencji. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h na poziomie 10,9 sekundy nie wygląda atrakcyjnie w porównaniu nie tylko mocnym, dwulitrowych konstrukcji Volkswagena czy Mazdy, ale nawet do osiągów słabszej aż o 16 KM Hondy Civic Tourer (10,4 s). Wina leży zapewne po stronie dość niskiego momentu obrotowego koreańskiego silnika, który w szczytowym momencie osiąga 280 Nm (w Hondzie aż 300 Nm mimo mniejszej mocy) oraz dużej masy pojazdu. Co więcej skrzynia biegów lubi pracować raczej przy wyższych obrotach co dodatkowo pogarsza komfort akustyczny w trakcie dynamicznej jazdy. Po prostu czuć, że silnik potrzebuje wyższych obrotów by wykrzesać zadowalającą dynamikę.

Zobacz też: Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT Line – wrażenia z jazdy

Cieszy za to fakt, że w średnim zakresie obrotów motor pracuje bardzo gładko cicho. Niestety, specyficzna charakterystyka pracy automatu Kii odbija się na podwyższonym zużyciu paliwa, które w mieście potrafi przekroczyć 7,3 l/100 km. Na trasie jest znacznie lepiej i wyniki na poziomie 5,3 l/100 km są w pełni osiągalne. Trudno nie odnieść wrażenia, że auto lepiej powinno sprawować się z manualną przekładnią. 

Kia Cee’d SW - zawieszenie

Zawieszenie Cee'da oparte z przodu na kolumnach MacPhersona, a z tyłu na konstrukcji wielowahaczowej zostało podporządkowane komfortowi. Miękko wybiera większość nierówności, gubiąc się jedynie na tych szybko następujących po sobie. W zakrętach ugięcie sprężyn jest dość wyraźne, ale auto zachowuje się w sposób przewidywalny. Mocniejsze dociśnięcie hamulca w zakręcie uwalnia dość łatwą do opanowania nadsterowność.

KIA Cee'd SW 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Toyota Auris 1.2 Turbo 116 KM

Nad stabilnością pojazdu zawsze czuwa zastęp układów asystujących kierowcy, w tym m.in. system podpowiedzi ruchu kierownicy, stabilizacji toru jazdy czy rozdziału siły hamowania. Auto nie posiada jednak systemów samoczynnie zatrzymujących pojazd przed przeszkodą czy radarów wykrywających potencjalne niebezpieczeństwo wokół pojazdu. To rozwiązania nadal zarezerwowane głównie dla aut klasy wyższej.

Kia Cee’d SW - układ kierowniczy

Układ kierowniczy Kii wyposażono w funkcję Kia Flex Steer, która pozwala regulować siłę wspomagania. Dostępne są 3 tryby jego działania (Comfort, Normal, Sport). W rzeczywistości funkcja ta wydaje się być zbędną, gdyż niezależnie od wybranego trybu jazdy, precyzja jej działania utrzymuje się na podobnym poziomie. Zmianie ulega jedynie łatwość z jaką można obracać kierownicę. Do czołowych przekładni Forda, Mazdy 3 czy Hondy Civic nadal jej jednak nieco brakuje. 

Kia Cee’d SW - cena i wyposażenie

Pierwsza generacja Kii Cee'd przyciągała klientów do salonów nie tylko swoją wysoką funkcjonalnością, ale także i niższą od pojazdów konkurencji ceną. Nowy Cee'd także nie odstrasza klientów ceną. Co prawda prezentowana wersja jest droga (kosztuje prawie 100 tys. zł), ale rezygnując z niektórych zastosowanych w niej rozwiązań, można nieco zaoszczędzić. Osobiście zrezygnowałbym z automatycznej skrzyni biegów (6000 zł) i panoramicznego szklanego dachu (3500 zł). Po odjęciu tych dwóch opcji otrzymujemy nadal dobrze się prezentujące, funkcjonalne kombi z jeszcze lepszymi osiągami i zdecydowanie atrakcyjniejszą ceną. 

KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd SW 2016
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

REKLAMA

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

REKLAMA

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

REKLAMA