REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive

Tomasz Korniejew
Test Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive
Test Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Seat Ateca to gorący debiut 2016 r. W teście sprawdzamy, jak jeździ w najbogatszej wersji Xcellence z silnikiem Diesla o mocy 190 KM.

Nowy model Seata – Ateca to bez wątpienia jedna z najgłośniejszych premier motoryzacyjnych zeszłego roku. Typowany przed oficjalnym debiutem na bliźniaka Volkswagena Tiguana okazał się być od niego mniejszy. Czy to oznacza, że jest dużo mniej praktyczny? Nic bardziej błędnego. Seat Ateca to największe pozytywne zaskoczenie zeszłego roku.

REKLAMA

Test Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive

Test Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Długość nadwozia nowego suva Seata wynosi 436,3 cm, szerokość – 184,1 cm, a wysokość 161,5 cm. Auto zostało zbudowane na platformie MQB, czyli tej samej, na której Volkswagen Tiguan, ale ten drugi jest od Seata sporo dłuższy i wyższy - mierzy 448,6 cm długości, 183,9 cm szerokości oraz 167,2 cm wysokości. Rozstaw osi w Seacie Ateca wynosi 263,8 cm, a w Tiguanie 267,7 cm.

W sylwetce nowego Seata widać niemieckie geny. Stosunkowo kanciasta bryła, przetłoczenia i kształt świateł przywodzą na myśl konstrukcje rodem z Wolfsburga. Całość może nie jest porywająca, ale trzeba przyznać, ze nowy Seat prezentuje się dobrze, a bryła nadwozia ma odpowiednie proporcje.

Od wersji Style (pośredniej) wyposażeniem standardowym są reflektory full LED, co dodaje sylwetce nowoczesnego sznytu.

Zobacz też: Test Seat Leon Cupra 2.0 TSI 290 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive - wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski Seata Ateca jest bardzo przestronny. Przednie fotele są wygodne, wystarczająco obszerne i mają bardzo szeroki zakres regulacji. Nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni, czy niewygodę.

Odpowiedni komfort podróży zapewnia także tylna kanapa. Miejsca jest tam pod dostatkiem.

Cieszy jakość wykończenia. Tablica przyrządów została wykonana z materiałów bardzo dobrej jakości. Wszelkie elementy kokpitu spasowano z dokładnością.

REKLAMA

Do redakcyjnej recenzji trafiła najbogatsza odmiana Xcellence, której standardowym wyposażeniem jest m.in. czarna podsufitka. Zastosowanie czarnego materiału stwarza specyficzny klimat we wnętrzu, który akurat naszej redakcji przypadł bardzo do gustu.

Design kokpitu przypomina deskę rozdzielczą Leona - jest przejrzysta ale nie efektowna. Tablica przyrządów jest uporządkowana, a jej obsługa intuicyjna. Tym bardziej zaskoczyło nas jedno rażąco nieergonomiczne rozwiązanie. Otóż, żeby włączyć podgrzewanie przedniej szyby (opcja za 745 zł) trzeba zagłębić się poprzez dotykowy ekran w ustawienia nawiewu… W większości samochodów podgrzewanie przedniej szyby włącza się po prostu przyciskiem zlokalizowanym gdzieś w okolicach podgrzewania tylnej szyby.

Test Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive

Test Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive

Seat

SEAT

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w układ ogrzewania postojowego, które bardzo doceniliśmy użytkując Atecę podczas siarczystych mrozów. Ogrzewanie można uruchamiać zdalnie pilotem, lub zaprogramować uruchomienie z poziomu systemu pokładowego. Trzeba przyznać, że w mroźne dni układ ogrzewania wnętrza sprawdza się doskonale, a my nie traciliśmy czasu na odmrażanie szyb. Rano wchodziliśmy do nagrzanego auta, po którego szybach spływały resztki śniegu.

Bagażnik w wersji z napędem na obie osie ma regularny kształt i pojemność 485 l, odmiana z napędem na przód ma przestrzeń bagażową o objętości 510 l.

Test Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive

Test Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Seat Toledo 1.4 TSI/125 KM DSG FR-line

Test Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive - napęd/układ jezdny

Opisywany egzemplarz Seata Ateca jest napędzany przez wysokoprężny silnik 2.0 TDI, który rozwija moc maksymalną 190 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 1900 do 3300 obr./min. Z napędem współpracuje siedmiobiegowa przekładnia DSG, ponadto auto jest wyposażone w napęd na obie osie. Według danych technicznych 190 konny Seat przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7 s i może pojechać z maksymalną prędkością 212 km/h.

Kierowca ma do wyboru aż sześć profili jazdy: NORMAL, SPORT, ECO i INDIVIDUAL, które umożliwiają ustawienie reakcji silnika, wspomagania kierownicy oraz przełożeń skrzyni DSG oraz dwa profile jazdy w utrudnionych warunkach drogowych SNOW i OFF-ROAD.

Ateca nie jest wyposażona w adaptacyjne zwieszenie, niemniej nie stanowi to problemu.

Zobacz też: Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG

Dalsza część testu Seata Ateca na następnej stronie


Cały układ jezdny Seata Ateci zrobił na nas dobre wrażenie. Precyzyjny układ kierowniczy, zwłaszcza w trybie Sport pracuje z przyjemnym dla odczuć prowadzącego oporem. Zawieszenie jest sprężyste, a nadwozie zwarte, co dodaje pewności kierowcy podczas szybszej jady po łukach. Prowadzenie Ateca przypomina kierowanie tradycyjnym autem osobowym, a nie suvem z podwyższonym prześwitem.

Pomijając zwłokę w reakcji skrzyni DSG na wciskanie pedału przyspieszania, cały układ napędowy jest ponadprzeciętnie dynamiczny. Opisywany Seat nie traci wigoru nawet podczas bardzo szybkiej jazdy po autostradzie z kompletem pasażerów i bagażem.

A to wszystko przy akceptowalnym zapotrzebowaniu na paliwo. Podczas jazdy w gęstym ruchu miejskim, czteronapędowy, 190 konny Seat zużywał 9,2 l oleju napędowego na 100 km.

Test Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive

Test Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Seat Ibiza 1.0 MPI - sprawdzone rozwiązanie

Test Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive - podsumowanie

Najgorętsza premiera motoryzacyjna zeszłego roku nie rozczarowuje. Seat Ateca, to przemyślany, świetnie wykończony, kompaktowy suv. Ma ponadprzeciętnie przestronne, praktyczne i starannie wykończone wnętrze, dopracowany układ jezdny i bogate wyposażenie. 190 konna odmiana 4Drive w wersji Xcellence to najdroższa pozycja w cenniku modelu, której cena wynosi 148 300 zł. Najbogatsza wersja Tiguana z tym samym silnikiem jest o ok. 8 tys. zł droższa. Nowość Skody – model Kodiaq jest w wersji 190 konnej i najbogatszej odmianie droższy o ok. 1500 zł. Dla wielu potencjalnych nabywców może to być zbyt mała różnica w cenie, żeby zdecydować się na wybór mniejszego Seata. Dlatego pewnie większość potencjalnych nabywców zwróci uwagę na odmianę pośrednią Style, z napędem na obie osie i 150 konnym silnikiem benzynowym. Jej wyposażenie nie pozostawia wiele do życzenia, a cena została ustalona na 111 200 zł. To ogromna różnica.

Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive – dane techniczne

Test Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive
Tomasz Korniejew
Test Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive
Tomasz Korniejew
Test Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive
Tomasz Korniejew
Test Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive
Seat
SEAT
Test Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive
Seat
SEAT
Test Seat Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

REKLAMA

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA