REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C4 Grand Picasso to jeden z najbardziej lubianych modeli w swojej klasie. Użytkownicy cenią go za bogate wyposażenie, oszczędne jednostki napędowe oraz ponadprzeciętny poziom komfortu. Sprawdziliśmy, jak jeździ w wersji poliftingowej, napędzany przez silnik Diesla o mocy 150 KM.

Trzeba mieć sokole oko, by bez problemu dostrzec zmiany w nadwoziu Citroena C4 Grand Picasso będące wynikiem modernizacji przeprowadzonej jesienią zeszłego roku.

REKLAMA

Podpowiemy, wersję poliftingową można rozpoznać m.in. po chromowanej listwie otaczającej światła do jazdy dziennej (LED), przeprojektowanym zderzaku przednim oraz większych reflektorach. Dodano również chromowane listwy w kształcie litery C otaczające światła przeciwmgłowe.

Nieco łatwiej dostrzec modyfikacje w tylnej części nadwozia. Przeprojektowano tylne lampy, a także dodano nowe logo producenta w kolorze czarnym z chromowanym obramowaniem. Ponadto zastosowano nowy kolor słupków C.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Citroen C4 Picasso

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6 - wnętrze

Rewolucji nie widać także we wnętrzu, choć zmiany efektywnie wpłynęły na komfort użytkowania pojazdu. Modernizacja dotyczy głównie systemu pokładowego – w stosunku do wersji sprzed liftingu łatwiej się go obsługuje (choć dalej warto popracować nad jego intuicyjnością), szybciej reaguje na poszczególne komendy. Zastosowano także wyższej jakości ekrany. Ten umieszczony niżej, na środkowej konsoli jest dotykowy i - co istotne w naszych warunkach klimatycznych - da się go obsługiwać poprzez rękawiczki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział pasażerski jest niezmiennie przepastny, wykończony materiałami dobrej jakości, zmontowany z dokładnością.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Recenzowany egzemplarz to najbogatsza wersja wyposażeniowa Shine, co oznacza że bez potrzeby dopłaty została wyposażona w pakiet Lounge obejmujący m.in. pięć zagłówków zapewniających wygodniejsze podparcie głowy, fotele przednie z funkcjami masażu, a także fotel przedniego pasażera o podwyższonym komforcie z wygodnym, elektrycznie wysuwanym podnóżkiem.

Duże wrażenie robi też przednia szyba – ogromna, zachodząca daleko na dach.

REKLAMA

Standardowo C4 Gran Picasso jest wyposażony w pięć miejsc. W drugim rzędzie zamontowane są trzy niezależne fotele. Bez potrzeby dopłaty otrzymamy rozkładane stoliki montowane w oparciach przednich foteli, oraz osobne nawiewy dla drugiego rzędu.

Zarówno na przednich fotelach, jak i w drugim rzędzie siedzi się bardzo wygodnie. Fotele są wystarczająco obszerne, przestrzeni wystarczy także dla wysokich pasażerów. Za dodatkowe 2000 zł, można zainstalować w Grand Picasso dwa dodatkowe fotele chowane w podłodze bagażnika. Jest to rozwiązanie znacznie podnoszące praktyczność pojazdu, ale dodatkowe miejsca należy traktować jako okazjonalne, a nie pełnowartościowe, na których ktoś mógłby spędzić podróż na wakacje (może ewentualnie dziecko). Dorosłym pasażerom o przeciętnym wzroście (ok. 180 cm) będzie brakowało miejsca na stopy, kolana i nad głową. Przesuwanie foteli drugiego rzędu do przodu tylko nieznacznie poprawia sytuację. W ciepłe dni pocieszeniem dla pasażerów trzeciego rzędu będzie z pewnością osobny nawiew.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Minimalna objętość bagażnika w opisywanej wersji Grand to 645 l. Należy jednak pamiętać, że jest to wartość w wersji dla pięciu pasażerów. Gdy rozłożymy dwa dodatkowe miejsca, przestrzeń bagażowa drastycznie się kurczy, tak że można w niej przewieźć co najwyżej teczkę.

Zobacz też: Test DS DS5 2.0 HDi 180 KM aut.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6 - napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Citroena C4 Grand Picasso znalazły się trzy jednostki benzynowe (1.2/110 KM, 1.2/130 KM i 1.6/165 KM) oraz trzy wysokoprężne (1.6/100 KM, 1.6/120 KM i 2.0/150 KM).

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez najmocniejszy dostępny silnik wysokoprężny o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 150 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 370 Nm dostępny od 2000 obr./min.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Z silnikiem współpracuje sześciobiegowa automatyczna przekładnia.

Według danych producenta ważący 1474 kg pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 207 km/h.

Dalsza część testu Citroena C4 Grand Picasso na następnej stronie

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM


To, co najbardziej cieszy kierowcę i pasażerów podczas jazdy Grand Picasso to ponadprzeciętny komfort jazdy. Zawieszenie cicho pochłania wszelkie nierówności nawierzchni nie niepokojąc podróżujących nadmiernymi podskokami. Cicho pracuje także jednostka napędowa. Ponadto, podróży z wyższymi prędkościami nie zakłóca także nadmierny odgłos szumu powietrza.

C4 Grand Picasso to taka komfortowa salonka, dzięki której można polubić nawet najdłuższą trasę. A jak sprawuje się w mieście?

Zaskakująco dobrze. Co prawda opisywany Citroen jest duży, ale jednak nie na tyle, by odnalezienie odpowiedniego miejsca do zaparkowania stanowiło duże wyzwanie. Tym bardziej, że auto okazuje się bardzo zwrotne, co w połączeniu z czujnikami parkingowymi z przodu i z tyłu znacznie ułatwia manewry.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Nie narzekaliśmy także na dynamikę pojazdu. 150 konny silnik okazuje się wystarczająco dynamicznym w zakresie obrotów, których najczęściej używamy w mieście. Poza tym absolutnie nie prowokuje do dynamicznej jazdy. Tym samym, choć nadwozie auta ma tendencję do przechylania się podczas szybszych skrętów, a układ kierowniczy został zestrojony w sposób, który nie przypadnie do gustu fanom sportowej jazdy i uczucia zespolenia kierowcy z autem, to jednak w przypadku tego samochodu ma to znaczenie trzeciorzędne i kompletnie nie przeszkadza.

Także nieco zbyt długa reakcja skrzyni na gaz (przy wymuszeniu funkcji kickdown) w przypadku Grand Picasso w ogóle nam nie przeszkadza. Bo, kto myśli o dynamicznej jeździe prowadząc Picasso?

150 konna jednostka napędowa wykazuje niewielkie zapotrzebowanie na paliwo. Zużycie na poziomie 8,2 l oleju napędowego na 100 km podczas jazdy zimą w gęstym ruchu miejskim na stosunkowo krótkich dystansach trzeba uznać za wynik satysfakcjonujący.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6 - podsumowanie

Duża praktyczność, komfortowe wnętrze, dobre materiały wykończeniowe, oszczędna i wystarczająco dynamiczna jednostka napędowa to bez wątpienia dużo „ważące” zalety nowego Citroena C4 Grand Picasso. W przypadku tego modelu mniejsze znaczenie ma dający niezbyt dobre wyczucie układ kierowniczy, czy zniechęcające do szybkiej jazdy po łukach przechyły nadwozia. Pozytywne zaskoczenie czeka nas po zerknięciu do cennika. Opisywana specyfikacja (wersja Grand, 150 konny silnik Diesla i automatyczna przekładnia w najbogatszej odmianie Shine) kosztuje niecałe 119 tys zł. Aktualna promocja obniża cenę o 9 tys zł.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6 - dane techniczne

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA