REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C4 Grand Picasso to jeden z najbardziej lubianych modeli w swojej klasie. Użytkownicy cenią go za bogate wyposażenie, oszczędne jednostki napędowe oraz ponadprzeciętny poziom komfortu. Sprawdziliśmy, jak jeździ w wersji poliftingowej, napędzany przez silnik Diesla o mocy 150 KM.

Trzeba mieć sokole oko, by bez problemu dostrzec zmiany w nadwoziu Citroena C4 Grand Picasso będące wynikiem modernizacji przeprowadzonej jesienią zeszłego roku.

REKLAMA

REKLAMA

Podpowiemy, wersję poliftingową można rozpoznać m.in. po chromowanej listwie otaczającej światła do jazdy dziennej (LED), przeprojektowanym zderzaku przednim oraz większych reflektorach. Dodano również chromowane listwy w kształcie litery C otaczające światła przeciwmgłowe.

Nieco łatwiej dostrzec modyfikacje w tylnej części nadwozia. Przeprojektowano tylne lampy, a także dodano nowe logo producenta w kolorze czarnym z chromowanym obramowaniem. Ponadto zastosowano nowy kolor słupków C.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Citroen C4 Picasso

REKLAMA

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6 - wnętrze

Rewolucji nie widać także we wnętrzu, choć zmiany efektywnie wpłynęły na komfort użytkowania pojazdu. Modernizacja dotyczy głównie systemu pokładowego – w stosunku do wersji sprzed liftingu łatwiej się go obsługuje (choć dalej warto popracować nad jego intuicyjnością), szybciej reaguje na poszczególne komendy. Zastosowano także wyższej jakości ekrany. Ten umieszczony niżej, na środkowej konsoli jest dotykowy i - co istotne w naszych warunkach klimatycznych - da się go obsługiwać poprzez rękawiczki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział pasażerski jest niezmiennie przepastny, wykończony materiałami dobrej jakości, zmontowany z dokładnością.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Recenzowany egzemplarz to najbogatsza wersja wyposażeniowa Shine, co oznacza że bez potrzeby dopłaty została wyposażona w pakiet Lounge obejmujący m.in. pięć zagłówków zapewniających wygodniejsze podparcie głowy, fotele przednie z funkcjami masażu, a także fotel przedniego pasażera o podwyższonym komforcie z wygodnym, elektrycznie wysuwanym podnóżkiem.

Duże wrażenie robi też przednia szyba – ogromna, zachodząca daleko na dach.

Standardowo C4 Gran Picasso jest wyposażony w pięć miejsc. W drugim rzędzie zamontowane są trzy niezależne fotele. Bez potrzeby dopłaty otrzymamy rozkładane stoliki montowane w oparciach przednich foteli, oraz osobne nawiewy dla drugiego rzędu.

Zarówno na przednich fotelach, jak i w drugim rzędzie siedzi się bardzo wygodnie. Fotele są wystarczająco obszerne, przestrzeni wystarczy także dla wysokich pasażerów. Za dodatkowe 2000 zł, można zainstalować w Grand Picasso dwa dodatkowe fotele chowane w podłodze bagażnika. Jest to rozwiązanie znacznie podnoszące praktyczność pojazdu, ale dodatkowe miejsca należy traktować jako okazjonalne, a nie pełnowartościowe, na których ktoś mógłby spędzić podróż na wakacje (może ewentualnie dziecko). Dorosłym pasażerom o przeciętnym wzroście (ok. 180 cm) będzie brakowało miejsca na stopy, kolana i nad głową. Przesuwanie foteli drugiego rzędu do przodu tylko nieznacznie poprawia sytuację. W ciepłe dni pocieszeniem dla pasażerów trzeciego rzędu będzie z pewnością osobny nawiew.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Minimalna objętość bagażnika w opisywanej wersji Grand to 645 l. Należy jednak pamiętać, że jest to wartość w wersji dla pięciu pasażerów. Gdy rozłożymy dwa dodatkowe miejsca, przestrzeń bagażowa drastycznie się kurczy, tak że można w niej przewieźć co najwyżej teczkę.

Zobacz też: Test DS DS5 2.0 HDi 180 KM aut.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6 - napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Citroena C4 Grand Picasso znalazły się trzy jednostki benzynowe (1.2/110 KM, 1.2/130 KM i 1.6/165 KM) oraz trzy wysokoprężne (1.6/100 KM, 1.6/120 KM i 2.0/150 KM).

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez najmocniejszy dostępny silnik wysokoprężny o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 150 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 370 Nm dostępny od 2000 obr./min.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Z silnikiem współpracuje sześciobiegowa automatyczna przekładnia.

Według danych producenta ważący 1474 kg pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 207 km/h.

Dalsza część testu Citroena C4 Grand Picasso na następnej stronie

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM


To, co najbardziej cieszy kierowcę i pasażerów podczas jazdy Grand Picasso to ponadprzeciętny komfort jazdy. Zawieszenie cicho pochłania wszelkie nierówności nawierzchni nie niepokojąc podróżujących nadmiernymi podskokami. Cicho pracuje także jednostka napędowa. Ponadto, podróży z wyższymi prędkościami nie zakłóca także nadmierny odgłos szumu powietrza.

C4 Grand Picasso to taka komfortowa salonka, dzięki której można polubić nawet najdłuższą trasę. A jak sprawuje się w mieście?

Zaskakująco dobrze. Co prawda opisywany Citroen jest duży, ale jednak nie na tyle, by odnalezienie odpowiedniego miejsca do zaparkowania stanowiło duże wyzwanie. Tym bardziej, że auto okazuje się bardzo zwrotne, co w połączeniu z czujnikami parkingowymi z przodu i z tyłu znacznie ułatwia manewry.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Nie narzekaliśmy także na dynamikę pojazdu. 150 konny silnik okazuje się wystarczająco dynamicznym w zakresie obrotów, których najczęściej używamy w mieście. Poza tym absolutnie nie prowokuje do dynamicznej jazdy. Tym samym, choć nadwozie auta ma tendencję do przechylania się podczas szybszych skrętów, a układ kierowniczy został zestrojony w sposób, który nie przypadnie do gustu fanom sportowej jazdy i uczucia zespolenia kierowcy z autem, to jednak w przypadku tego samochodu ma to znaczenie trzeciorzędne i kompletnie nie przeszkadza.

Także nieco zbyt długa reakcja skrzyni na gaz (przy wymuszeniu funkcji kickdown) w przypadku Grand Picasso w ogóle nam nie przeszkadza. Bo, kto myśli o dynamicznej jeździe prowadząc Picasso?

150 konna jednostka napędowa wykazuje niewielkie zapotrzebowanie na paliwo. Zużycie na poziomie 8,2 l oleju napędowego na 100 km podczas jazdy zimą w gęstym ruchu miejskim na stosunkowo krótkich dystansach trzeba uznać za wynik satysfakcjonujący.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6 - podsumowanie

Duża praktyczność, komfortowe wnętrze, dobre materiały wykończeniowe, oszczędna i wystarczająco dynamiczna jednostka napędowa to bez wątpienia dużo „ważące” zalety nowego Citroena C4 Grand Picasso. W przypadku tego modelu mniejsze znaczenie ma dający niezbyt dobre wyczucie układ kierowniczy, czy zniechęcające do szybkiej jazdy po łukach przechyły nadwozia. Pozytywne zaskoczenie czeka nas po zerknięciu do cennika. Opisywana specyfikacja (wersja Grand, 150 konny silnik Diesla i automatyczna przekładnia w najbogatszej odmianie Shine) kosztuje niecałe 119 tys zł. Aktualna promocja obniża cenę o 9 tys zł.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6 - dane techniczne

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA