REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C4 Grand Picasso to jeden z najbardziej lubianych modeli w swojej klasie. Użytkownicy cenią go za bogate wyposażenie, oszczędne jednostki napędowe oraz ponadprzeciętny poziom komfortu. Sprawdziliśmy, jak jeździ w wersji poliftingowej, napędzany przez silnik Diesla o mocy 150 KM.

Trzeba mieć sokole oko, by bez problemu dostrzec zmiany w nadwoziu Citroena C4 Grand Picasso będące wynikiem modernizacji przeprowadzonej jesienią zeszłego roku.

REKLAMA

Podpowiemy, wersję poliftingową można rozpoznać m.in. po chromowanej listwie otaczającej światła do jazdy dziennej (LED), przeprojektowanym zderzaku przednim oraz większych reflektorach. Dodano również chromowane listwy w kształcie litery C otaczające światła przeciwmgłowe.

Nieco łatwiej dostrzec modyfikacje w tylnej części nadwozia. Przeprojektowano tylne lampy, a także dodano nowe logo producenta w kolorze czarnym z chromowanym obramowaniem. Ponadto zastosowano nowy kolor słupków C.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Citroen C4 Picasso

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6 - wnętrze

Rewolucji nie widać także we wnętrzu, choć zmiany efektywnie wpłynęły na komfort użytkowania pojazdu. Modernizacja dotyczy głównie systemu pokładowego – w stosunku do wersji sprzed liftingu łatwiej się go obsługuje (choć dalej warto popracować nad jego intuicyjnością), szybciej reaguje na poszczególne komendy. Zastosowano także wyższej jakości ekrany. Ten umieszczony niżej, na środkowej konsoli jest dotykowy i - co istotne w naszych warunkach klimatycznych - da się go obsługiwać poprzez rękawiczki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział pasażerski jest niezmiennie przepastny, wykończony materiałami dobrej jakości, zmontowany z dokładnością.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Recenzowany egzemplarz to najbogatsza wersja wyposażeniowa Shine, co oznacza że bez potrzeby dopłaty została wyposażona w pakiet Lounge obejmujący m.in. pięć zagłówków zapewniających wygodniejsze podparcie głowy, fotele przednie z funkcjami masażu, a także fotel przedniego pasażera o podwyższonym komforcie z wygodnym, elektrycznie wysuwanym podnóżkiem.

Duże wrażenie robi też przednia szyba – ogromna, zachodząca daleko na dach.

REKLAMA

Standardowo C4 Gran Picasso jest wyposażony w pięć miejsc. W drugim rzędzie zamontowane są trzy niezależne fotele. Bez potrzeby dopłaty otrzymamy rozkładane stoliki montowane w oparciach przednich foteli, oraz osobne nawiewy dla drugiego rzędu.

Zarówno na przednich fotelach, jak i w drugim rzędzie siedzi się bardzo wygodnie. Fotele są wystarczająco obszerne, przestrzeni wystarczy także dla wysokich pasażerów. Za dodatkowe 2000 zł, można zainstalować w Grand Picasso dwa dodatkowe fotele chowane w podłodze bagażnika. Jest to rozwiązanie znacznie podnoszące praktyczność pojazdu, ale dodatkowe miejsca należy traktować jako okazjonalne, a nie pełnowartościowe, na których ktoś mógłby spędzić podróż na wakacje (może ewentualnie dziecko). Dorosłym pasażerom o przeciętnym wzroście (ok. 180 cm) będzie brakowało miejsca na stopy, kolana i nad głową. Przesuwanie foteli drugiego rzędu do przodu tylko nieznacznie poprawia sytuację. W ciepłe dni pocieszeniem dla pasażerów trzeciego rzędu będzie z pewnością osobny nawiew.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Minimalna objętość bagażnika w opisywanej wersji Grand to 645 l. Należy jednak pamiętać, że jest to wartość w wersji dla pięciu pasażerów. Gdy rozłożymy dwa dodatkowe miejsca, przestrzeń bagażowa drastycznie się kurczy, tak że można w niej przewieźć co najwyżej teczkę.

Zobacz też: Test DS DS5 2.0 HDi 180 KM aut.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6 - napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Citroena C4 Grand Picasso znalazły się trzy jednostki benzynowe (1.2/110 KM, 1.2/130 KM i 1.6/165 KM) oraz trzy wysokoprężne (1.6/100 KM, 1.6/120 KM i 2.0/150 KM).

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez najmocniejszy dostępny silnik wysokoprężny o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 150 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 370 Nm dostępny od 2000 obr./min.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Z silnikiem współpracuje sześciobiegowa automatyczna przekładnia.

Według danych producenta ważący 1474 kg pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 207 km/h.

Dalsza część testu Citroena C4 Grand Picasso na następnej stronie

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM


To, co najbardziej cieszy kierowcę i pasażerów podczas jazdy Grand Picasso to ponadprzeciętny komfort jazdy. Zawieszenie cicho pochłania wszelkie nierówności nawierzchni nie niepokojąc podróżujących nadmiernymi podskokami. Cicho pracuje także jednostka napędowa. Ponadto, podróży z wyższymi prędkościami nie zakłóca także nadmierny odgłos szumu powietrza.

C4 Grand Picasso to taka komfortowa salonka, dzięki której można polubić nawet najdłuższą trasę. A jak sprawuje się w mieście?

Zaskakująco dobrze. Co prawda opisywany Citroen jest duży, ale jednak nie na tyle, by odnalezienie odpowiedniego miejsca do zaparkowania stanowiło duże wyzwanie. Tym bardziej, że auto okazuje się bardzo zwrotne, co w połączeniu z czujnikami parkingowymi z przodu i z tyłu znacznie ułatwia manewry.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Nie narzekaliśmy także na dynamikę pojazdu. 150 konny silnik okazuje się wystarczająco dynamicznym w zakresie obrotów, których najczęściej używamy w mieście. Poza tym absolutnie nie prowokuje do dynamicznej jazdy. Tym samym, choć nadwozie auta ma tendencję do przechylania się podczas szybszych skrętów, a układ kierowniczy został zestrojony w sposób, który nie przypadnie do gustu fanom sportowej jazdy i uczucia zespolenia kierowcy z autem, to jednak w przypadku tego samochodu ma to znaczenie trzeciorzędne i kompletnie nie przeszkadza.

Także nieco zbyt długa reakcja skrzyni na gaz (przy wymuszeniu funkcji kickdown) w przypadku Grand Picasso w ogóle nam nie przeszkadza. Bo, kto myśli o dynamicznej jeździe prowadząc Picasso?

150 konna jednostka napędowa wykazuje niewielkie zapotrzebowanie na paliwo. Zużycie na poziomie 8,2 l oleju napędowego na 100 km podczas jazdy zimą w gęstym ruchu miejskim na stosunkowo krótkich dystansach trzeba uznać za wynik satysfakcjonujący.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6 - podsumowanie

Duża praktyczność, komfortowe wnętrze, dobre materiały wykończeniowe, oszczędna i wystarczająco dynamiczna jednostka napędowa to bez wątpienia dużo „ważące” zalety nowego Citroena C4 Grand Picasso. W przypadku tego modelu mniejsze znaczenie ma dający niezbyt dobre wyczucie układ kierowniczy, czy zniechęcające do szybkiej jazdy po łukach przechyły nadwozia. Pozytywne zaskoczenie czeka nas po zerknięciu do cennika. Opisywana specyfikacja (wersja Grand, 150 konny silnik Diesla i automatyczna przekładnia w najbogatszej odmianie Shine) kosztuje niecałe 119 tys zł. Aktualna promocja obniża cenę o 9 tys zł.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6 - dane techniczne

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA