REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C4 Grand Picasso to jeden z najbardziej lubianych modeli w swojej klasie. Użytkownicy cenią go za bogate wyposażenie, oszczędne jednostki napędowe oraz ponadprzeciętny poziom komfortu. Sprawdziliśmy, jak jeździ w wersji poliftingowej, napędzany przez silnik Diesla o mocy 150 KM.

Trzeba mieć sokole oko, by bez problemu dostrzec zmiany w nadwoziu Citroena C4 Grand Picasso będące wynikiem modernizacji przeprowadzonej jesienią zeszłego roku.

REKLAMA

REKLAMA

Podpowiemy, wersję poliftingową można rozpoznać m.in. po chromowanej listwie otaczającej światła do jazdy dziennej (LED), przeprojektowanym zderzaku przednim oraz większych reflektorach. Dodano również chromowane listwy w kształcie litery C otaczające światła przeciwmgłowe.

Nieco łatwiej dostrzec modyfikacje w tylnej części nadwozia. Przeprojektowano tylne lampy, a także dodano nowe logo producenta w kolorze czarnym z chromowanym obramowaniem. Ponadto zastosowano nowy kolor słupków C.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Citroen C4 Picasso

REKLAMA

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6 - wnętrze

Rewolucji nie widać także we wnętrzu, choć zmiany efektywnie wpłynęły na komfort użytkowania pojazdu. Modernizacja dotyczy głównie systemu pokładowego – w stosunku do wersji sprzed liftingu łatwiej się go obsługuje (choć dalej warto popracować nad jego intuicyjnością), szybciej reaguje na poszczególne komendy. Zastosowano także wyższej jakości ekrany. Ten umieszczony niżej, na środkowej konsoli jest dotykowy i - co istotne w naszych warunkach klimatycznych - da się go obsługiwać poprzez rękawiczki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział pasażerski jest niezmiennie przepastny, wykończony materiałami dobrej jakości, zmontowany z dokładnością.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Recenzowany egzemplarz to najbogatsza wersja wyposażeniowa Shine, co oznacza że bez potrzeby dopłaty została wyposażona w pakiet Lounge obejmujący m.in. pięć zagłówków zapewniających wygodniejsze podparcie głowy, fotele przednie z funkcjami masażu, a także fotel przedniego pasażera o podwyższonym komforcie z wygodnym, elektrycznie wysuwanym podnóżkiem.

Duże wrażenie robi też przednia szyba – ogromna, zachodząca daleko na dach.

Standardowo C4 Gran Picasso jest wyposażony w pięć miejsc. W drugim rzędzie zamontowane są trzy niezależne fotele. Bez potrzeby dopłaty otrzymamy rozkładane stoliki montowane w oparciach przednich foteli, oraz osobne nawiewy dla drugiego rzędu.

Zarówno na przednich fotelach, jak i w drugim rzędzie siedzi się bardzo wygodnie. Fotele są wystarczająco obszerne, przestrzeni wystarczy także dla wysokich pasażerów. Za dodatkowe 2000 zł, można zainstalować w Grand Picasso dwa dodatkowe fotele chowane w podłodze bagażnika. Jest to rozwiązanie znacznie podnoszące praktyczność pojazdu, ale dodatkowe miejsca należy traktować jako okazjonalne, a nie pełnowartościowe, na których ktoś mógłby spędzić podróż na wakacje (może ewentualnie dziecko). Dorosłym pasażerom o przeciętnym wzroście (ok. 180 cm) będzie brakowało miejsca na stopy, kolana i nad głową. Przesuwanie foteli drugiego rzędu do przodu tylko nieznacznie poprawia sytuację. W ciepłe dni pocieszeniem dla pasażerów trzeciego rzędu będzie z pewnością osobny nawiew.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Minimalna objętość bagażnika w opisywanej wersji Grand to 645 l. Należy jednak pamiętać, że jest to wartość w wersji dla pięciu pasażerów. Gdy rozłożymy dwa dodatkowe miejsca, przestrzeń bagażowa drastycznie się kurczy, tak że można w niej przewieźć co najwyżej teczkę.

Zobacz też: Test DS DS5 2.0 HDi 180 KM aut.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6 - napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Citroena C4 Grand Picasso znalazły się trzy jednostki benzynowe (1.2/110 KM, 1.2/130 KM i 1.6/165 KM) oraz trzy wysokoprężne (1.6/100 KM, 1.6/120 KM i 2.0/150 KM).

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez najmocniejszy dostępny silnik wysokoprężny o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 150 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 370 Nm dostępny od 2000 obr./min.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Z silnikiem współpracuje sześciobiegowa automatyczna przekładnia.

Według danych producenta ważący 1474 kg pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 207 km/h.

Dalsza część testu Citroena C4 Grand Picasso na następnej stronie

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM


To, co najbardziej cieszy kierowcę i pasażerów podczas jazdy Grand Picasso to ponadprzeciętny komfort jazdy. Zawieszenie cicho pochłania wszelkie nierówności nawierzchni nie niepokojąc podróżujących nadmiernymi podskokami. Cicho pracuje także jednostka napędowa. Ponadto, podróży z wyższymi prędkościami nie zakłóca także nadmierny odgłos szumu powietrza.

C4 Grand Picasso to taka komfortowa salonka, dzięki której można polubić nawet najdłuższą trasę. A jak sprawuje się w mieście?

Zaskakująco dobrze. Co prawda opisywany Citroen jest duży, ale jednak nie na tyle, by odnalezienie odpowiedniego miejsca do zaparkowania stanowiło duże wyzwanie. Tym bardziej, że auto okazuje się bardzo zwrotne, co w połączeniu z czujnikami parkingowymi z przodu i z tyłu znacznie ułatwia manewry.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Nie narzekaliśmy także na dynamikę pojazdu. 150 konny silnik okazuje się wystarczająco dynamicznym w zakresie obrotów, których najczęściej używamy w mieście. Poza tym absolutnie nie prowokuje do dynamicznej jazdy. Tym samym, choć nadwozie auta ma tendencję do przechylania się podczas szybszych skrętów, a układ kierowniczy został zestrojony w sposób, który nie przypadnie do gustu fanom sportowej jazdy i uczucia zespolenia kierowcy z autem, to jednak w przypadku tego samochodu ma to znaczenie trzeciorzędne i kompletnie nie przeszkadza.

Także nieco zbyt długa reakcja skrzyni na gaz (przy wymuszeniu funkcji kickdown) w przypadku Grand Picasso w ogóle nam nie przeszkadza. Bo, kto myśli o dynamicznej jeździe prowadząc Picasso?

150 konna jednostka napędowa wykazuje niewielkie zapotrzebowanie na paliwo. Zużycie na poziomie 8,2 l oleju napędowego na 100 km podczas jazdy zimą w gęstym ruchu miejskim na stosunkowo krótkich dystansach trzeba uznać za wynik satysfakcjonujący.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6 - podsumowanie

Duża praktyczność, komfortowe wnętrze, dobre materiały wykończeniowe, oszczędna i wystarczająco dynamiczna jednostka napędowa to bez wątpienia dużo „ważące” zalety nowego Citroena C4 Grand Picasso. W przypadku tego modelu mniejsze znaczenie ma dający niezbyt dobre wyczucie układ kierowniczy, czy zniechęcające do szybkiej jazdy po łukach przechyły nadwozia. Pozytywne zaskoczenie czeka nas po zerknięciu do cennika. Opisywana specyfikacja (wersja Grand, 150 konny silnik Diesla i automatyczna przekładnia w najbogatszej odmianie Shine) kosztuje niecałe 119 tys zł. Aktualna promocja obniża cenę o 9 tys zł.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6 - dane techniczne

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA