REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C4 Grand Picasso to jeden z najbardziej lubianych modeli w swojej klasie. Użytkownicy cenią go za bogate wyposażenie, oszczędne jednostki napędowe oraz ponadprzeciętny poziom komfortu. Sprawdziliśmy, jak jeździ w wersji poliftingowej, napędzany przez silnik Diesla o mocy 150 KM.

Trzeba mieć sokole oko, by bez problemu dostrzec zmiany w nadwoziu Citroena C4 Grand Picasso będące wynikiem modernizacji przeprowadzonej jesienią zeszłego roku.

REKLAMA

Podpowiemy, wersję poliftingową można rozpoznać m.in. po chromowanej listwie otaczającej światła do jazdy dziennej (LED), przeprojektowanym zderzaku przednim oraz większych reflektorach. Dodano również chromowane listwy w kształcie litery C otaczające światła przeciwmgłowe.

Nieco łatwiej dostrzec modyfikacje w tylnej części nadwozia. Przeprojektowano tylne lampy, a także dodano nowe logo producenta w kolorze czarnym z chromowanym obramowaniem. Ponadto zastosowano nowy kolor słupków C.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Citroen C4 Picasso

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6 - wnętrze

Rewolucji nie widać także we wnętrzu, choć zmiany efektywnie wpłynęły na komfort użytkowania pojazdu. Modernizacja dotyczy głównie systemu pokładowego – w stosunku do wersji sprzed liftingu łatwiej się go obsługuje (choć dalej warto popracować nad jego intuicyjnością), szybciej reaguje na poszczególne komendy. Zastosowano także wyższej jakości ekrany. Ten umieszczony niżej, na środkowej konsoli jest dotykowy i - co istotne w naszych warunkach klimatycznych - da się go obsługiwać poprzez rękawiczki.

Przedział pasażerski jest niezmiennie przepastny, wykończony materiałami dobrej jakości, zmontowany z dokładnością.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Recenzowany egzemplarz to najbogatsza wersja wyposażeniowa Shine, co oznacza że bez potrzeby dopłaty została wyposażona w pakiet Lounge obejmujący m.in. pięć zagłówków zapewniających wygodniejsze podparcie głowy, fotele przednie z funkcjami masażu, a także fotel przedniego pasażera o podwyższonym komforcie z wygodnym, elektrycznie wysuwanym podnóżkiem.

Duże wrażenie robi też przednia szyba – ogromna, zachodząca daleko na dach.

REKLAMA

Standardowo C4 Gran Picasso jest wyposażony w pięć miejsc. W drugim rzędzie zamontowane są trzy niezależne fotele. Bez potrzeby dopłaty otrzymamy rozkładane stoliki montowane w oparciach przednich foteli, oraz osobne nawiewy dla drugiego rzędu.

Zarówno na przednich fotelach, jak i w drugim rzędzie siedzi się bardzo wygodnie. Fotele są wystarczająco obszerne, przestrzeni wystarczy także dla wysokich pasażerów. Za dodatkowe 2000 zł, można zainstalować w Grand Picasso dwa dodatkowe fotele chowane w podłodze bagażnika. Jest to rozwiązanie znacznie podnoszące praktyczność pojazdu, ale dodatkowe miejsca należy traktować jako okazjonalne, a nie pełnowartościowe, na których ktoś mógłby spędzić podróż na wakacje (może ewentualnie dziecko). Dorosłym pasażerom o przeciętnym wzroście (ok. 180 cm) będzie brakowało miejsca na stopy, kolana i nad głową. Przesuwanie foteli drugiego rzędu do przodu tylko nieznacznie poprawia sytuację. W ciepłe dni pocieszeniem dla pasażerów trzeciego rzędu będzie z pewnością osobny nawiew.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Minimalna objętość bagażnika w opisywanej wersji Grand to 645 l. Należy jednak pamiętać, że jest to wartość w wersji dla pięciu pasażerów. Gdy rozłożymy dwa dodatkowe miejsca, przestrzeń bagażowa drastycznie się kurczy, tak że można w niej przewieźć co najwyżej teczkę.

Zobacz też: Test DS DS5 2.0 HDi 180 KM aut.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6 - napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Citroena C4 Grand Picasso znalazły się trzy jednostki benzynowe (1.2/110 KM, 1.2/130 KM i 1.6/165 KM) oraz trzy wysokoprężne (1.6/100 KM, 1.6/120 KM i 2.0/150 KM).

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez najmocniejszy dostępny silnik wysokoprężny o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 150 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 370 Nm dostępny od 2000 obr./min.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Z silnikiem współpracuje sześciobiegowa automatyczna przekładnia.

Według danych producenta ważący 1474 kg pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 207 km/h.

Dalsza część testu Citroena C4 Grand Picasso na następnej stronie

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM


To, co najbardziej cieszy kierowcę i pasażerów podczas jazdy Grand Picasso to ponadprzeciętny komfort jazdy. Zawieszenie cicho pochłania wszelkie nierówności nawierzchni nie niepokojąc podróżujących nadmiernymi podskokami. Cicho pracuje także jednostka napędowa. Ponadto, podróży z wyższymi prędkościami nie zakłóca także nadmierny odgłos szumu powietrza.

C4 Grand Picasso to taka komfortowa salonka, dzięki której można polubić nawet najdłuższą trasę. A jak sprawuje się w mieście?

Zaskakująco dobrze. Co prawda opisywany Citroen jest duży, ale jednak nie na tyle, by odnalezienie odpowiedniego miejsca do zaparkowania stanowiło duże wyzwanie. Tym bardziej, że auto okazuje się bardzo zwrotne, co w połączeniu z czujnikami parkingowymi z przodu i z tyłu znacznie ułatwia manewry.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Nie narzekaliśmy także na dynamikę pojazdu. 150 konny silnik okazuje się wystarczająco dynamicznym w zakresie obrotów, których najczęściej używamy w mieście. Poza tym absolutnie nie prowokuje do dynamicznej jazdy. Tym samym, choć nadwozie auta ma tendencję do przechylania się podczas szybszych skrętów, a układ kierowniczy został zestrojony w sposób, który nie przypadnie do gustu fanom sportowej jazdy i uczucia zespolenia kierowcy z autem, to jednak w przypadku tego samochodu ma to znaczenie trzeciorzędne i kompletnie nie przeszkadza.

Także nieco zbyt długa reakcja skrzyni na gaz (przy wymuszeniu funkcji kickdown) w przypadku Grand Picasso w ogóle nam nie przeszkadza. Bo, kto myśli o dynamicznej jeździe prowadząc Picasso?

150 konna jednostka napędowa wykazuje niewielkie zapotrzebowanie na paliwo. Zużycie na poziomie 8,2 l oleju napędowego na 100 km podczas jazdy zimą w gęstym ruchu miejskim na stosunkowo krótkich dystansach trzeba uznać za wynik satysfakcjonujący.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6 - podsumowanie

Duża praktyczność, komfortowe wnętrze, dobre materiały wykończeniowe, oszczędna i wystarczająco dynamiczna jednostka napędowa to bez wątpienia dużo „ważące” zalety nowego Citroena C4 Grand Picasso. W przypadku tego modelu mniejsze znaczenie ma dający niezbyt dobre wyczucie układ kierowniczy, czy zniechęcające do szybkiej jazdy po łukach przechyły nadwozia. Pozytywne zaskoczenie czeka nas po zerknięciu do cennika. Opisywana specyfikacja (wersja Grand, 150 konny silnik Diesla i automatyczna przekładnia w najbogatszej odmianie Shine) kosztuje niecałe 119 tys zł. Aktualna promocja obniża cenę o 9 tys zł.

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6 - dane techniczne

Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    Nowa benzyna E10 od 1 stycznia 2024 r. na stacjach. Co gdy silnik nie jest dostosowany do nowego PB 95?

    1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Zastąpi oferowane dotychczas PB 95 E5. A to oznacza jedno. Właściciele starszych samochodów powinni sprawdzić, czy ich samochód jest dostosowany do nowego paliwa.

    Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

    Przerobienie samochodu na napęd elektryczny staje się nośnym hasłem. Nośnym, ale czy realnym? Istnieje taka możliwość. Konwersje pojazdów spalinowych na elektryczne są jak najbardziej wykonalne. Takimi właśnie przeróbkami zajmuje się nawet polska firma.

    REKLAMA

    Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

    Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

    Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

    Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

    REKLAMA