REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Wygląda jak RS, przyspiesza do pierwszej setki w 5,5 sekundy, a do tego bardzo dobrze rozumie czym jest… komfort jazdy! Bo choć Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 sprawia wrażenie twardego sportowca, ma bardzo miękkie serce.

Sylwetka trzeciej generacji Superba jest świetnie znana kierowcom. To zestaw prostych i lejących się linii, którzy tworzy design nowoczesnego, ale i eleganckiego liftbacka. Co zmieniło się po liftingu? Tak naprawdę głównie światła przednie i tylne oraz grill (w wersji testowej polakierowany na czarno). Czy zmiany poszły na plus? Bez wątpienia tak. Za ich sprawą Skoda otrzymała nieco groźniejsze spojrzenie. Jeżeli chodzi o model testowy, to stylistycznie przypomina wersję RS np. Octavii. Na sportowy wygląd można się jednak oszukać. Bo choć wersja dostarczona przez Skodę była napędzana topowym benzyniakiem, równie dobrze pod maską może pracować silnik 1.5 TSI.

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Superb - jej drugie imię to… przestrzeń!

Nadwozie Skody Superb jest długie i szerokie. A to sprawia, że cztery osoby mogą podróżować tym autem w naprawdę komfortowych warunkach. Na tym jednak nie koniec, bo potężna klapa tylna ukrywa jeszcze bardziej potężny bagażnik! Kufer jest foremny i już w ustawieniu standardowym oferuje przestrzeń na poziomie 625 litrów. A to chyba rekord w segmencie D. Niewątpliwym plusem Superba po liftingu jest cała masa schowków. W konsoli pojawia się przestrzeń na telefon (posiada nawet ładowarkę indukcyjną), na tunelu centralnym zarysowane zostały uchwyty na kubki (mieszczą także duży kubek z kawą ze stacji!), a w drzwiach pojawiają się spore kieszenie na drobiazgi.

Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!

Kuba Brzeziński

Przestrzeń to jedno. Funkcjonalność drugie. Jakie jeszcze zalety ma kabina nowej Skody Superb? Bardzo spodobało mi się wyśmienite wygłuszenie. O tym, że samochód jedzie dość szybko, pasażerowie mogą się przekonać głównie za sprawą momentalnie zmieniających się obrazków za szybami. Nie ma żadnych mocnych szumów czy hałasów. Poza tym Superb to teraz synonim jakości. Konsola jest precyzyjnie złożona i w dużej mierze miękka. A fotel… ten był wyśmienity. Po pierwsze został obity miłą w dotyku alkantarą. Po drugie po pełnym ustawieniu sprawia wrażenie, jakby został uszyty na miarę. Po trzecie dobrze komponuje się ze spłaszczoną u dołu, sportową kierownicą.

Zobacz również: Test: Skoda Superb Combi Sportline 2.0 TDI DSG 190 KM

REKLAMA

Nowa Skoda Superb. Czego w niej brakuje?

Niestety od kwestii jakości w Skodzie Superb Sportline są pewne odstępstwa. Przykład? Szyberdach wyraźnie trzeszczał podczas pokonywania nierówności. A to w segmencie D znacząca wada! Na tym problemy z oknem dachowym jednak nie kończą się. Gdy patrzy się na nie z zewnątrz, wydaje się duże i szerokie. Od strony wnętrza otwór w dachu przypomina klasyczny szyberdach, a nie dach panoramiczny. Poza tym Skoda zapomniała np. o elektrycznie zasuwanej rolecie. Czego jeszcze brakuje w Superbie? Osobiście zaskoczył mnie fakt, że w aucie nie ma np. kamery 360 stopni. I nie mam jej nie tylko na liście wyposażenia modelu testowego, ale też nie znajdziecie jej w cenniku!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Choć testowa Skoda Superb była skonfigurowana w wersji Sportline i z topową jednostką napędową, na próżno szukać w tym aucie przesadniej sztywności zawieszenia. Czeski liftback stawia raczej na komfort. Bardzo miękko, ale też i sprężyście resoruje nierówności. Skutek? Auto prowadzi się z dużą łatwością i intuicyjnie. Co w sytuacji, w której kierowca Superba postanowi skorzystać z możliwości silnika? To też nie jest problem. Skoda nie boi się szybko pokonywanych zakrętów. Trakcję gwarantuje zawieszenie i czteronapęd, a poczucie pewności daje precyzyjny (aczkolwiek za mało komunikatywny) układ kierowniczy.

Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!

Kuba Brzeziński

Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - szybki, naprawdę szybki!

Skoda Super Sportline to bez wątpienia rzucająca się w oczy stylizacja, przepastne i dobrze wykonane wnętrze oraz komfortowy układ resorujący. I choć ciepłych słów pod adresem czeskiego auta już nie brakuje, nie przeszedłem jeszcze do największej jego zalety. A ta dotyczy… układu napędowego. Pod maską testowego Superba pracował silnik 2.0 TSI. Występował w topowej odmianie, miał 272 konie mocy, a do tego współpracował z elektronicznie sterowanym czteronapędem i 7-biegową skrzynią DSG. Sprint do pierwszej setki? Ten trwa zaledwie 5,5 sekundy - i to chyba jest najlepszą rekomendacją dla tego auta!

Zobacz również: Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Bardzo ważne dla układu napędowego Skody Superb Sportline 2.0 TSI są jeszcze dwa aspekty. Napęd na cztery koła sprawia, że każdy z 272 koni jest akuratny. W tym aucie nawet podczas dynamicznego startu ciężko zerwać trakcję. Poza tym jednostka bardzo dobrze pasuje do skrzyni DSG. Choć dwusprzęgłowy automat z Niemiec sparowany z mniejszymi motorami potrafi poszarpywać, tu pracuje gładko. Oszczędność? Na tą lepiej nie liczyć… Mocny benzyniak musi mieć swój apetyt. Szczególnie w sytuacji, w której kierowca odkryje magię dynamicznego startu i elastyczności w trasie. Skutek? Poza miastem da się osiągnąć spalanie rzędu 9 litrów. W mieście lepiej przygotować się na 11 litrów.

Test: Skoda Superb Sportline - podsumowanie:

Wiecie czemu pierwsza generacja Superba odniosła sukces? Bo był to tańszy i bardziej przestronny Passat. Dziś choć Skoda nadal oferuje więcej miejsca od niemieckiego rywala, zdążyła zakopać cenową przepaść. Przykład? Testowe auto zostało wycenione na - uwaga! - 221 300 złotych. Lista opcji składa się z dodatków wartych w sumie… 47 950 złotych. Różnica w stosunku do Volkswagena? Maksymalnie kilka tysięcy złotych. Czy wyższa cena sprawia, że Superb stracił zainteresowanie rynku? Wręcz przeciwnie. To auto jeszcze nigdy nie było takie popularne. A co to oznacza? Że cena przestała czynić cuda. W XXI wieku dużo lepszą metodą jest postawienie na jakość - i Czesi w porę to zrozumieli.

Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!

Kuba Brzeziński

Jak zatem podsumować Skodę Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4? Tak skonfigurowany liftback jest naprawdę szybki. W żadnym razie nie jest jednak sportowy! To komfortowy krążownik, w którym kierowca ma delektować się kolejnymi kilometrami trasy - czy to podczas dalekich wyjazdów, czy codziennego dojeżdżania do pracy. Co ze sportową stylizacją? To głównie sposób na karmienie odrobiny próżności u właściciela. I w tej historii wszystko byłoby naprawdę piękne, gdyby nie… cena. Tak, Superb jest wart tych 220 tysięcy - co do tego nie mam żadnych wątpliwości. Niestety to nadal dość wysoka kwota.

Zobacz również: Oznaczenia skrzyni DSG - jak odnaleźć się w kodach?

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 272 KM (przy 5600 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm (przy 2000 - 5400 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,5 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 66 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 10,5 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,3 litra
  • Długość: 4869 mm
  • Szerokość: 1864 mm
  • Wysokość: 1503 mm
  • Rozstaw osi: 2836 mm
  • Pojemność bagażnika: 625/1760 litrów
  • Cena: od 101 700 złotych

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - cena i wyposażenie:

  • Cena: 221 300 zł
  • Obręcze kół ze stopów lekkich 19 cali
  • Progresywny układ kierowniczy
  • Podgrzewana przednia szyba
  • VIRTUAL COCKPIT - cyfrowy zestaw wskaźników
  • ADAPTIVE CRUISE CONTROL - aktywny tempomat do 210 km/h
  • Kamera cofania
  • LANE i SIDE ASSIST
  • REAR TRAFFIC ALERT
  • TRAFFIC JAM ASSIST
  • EMERGENCY ASSIST
  • Bluetooth Premium
  • System nawigacji COLUMBUS 9,2'' z mapą Europy
  • Elektrycznie sterowane okno dachowe
  • Niezależny system ogrzewania ze zdalnym sterowaniem
  • PARK ASSIST system wspomagania parkowania
  • SOUND SYSTEM CANTON (12 głośników, moc 610 W)
  • CLIMATRONIC - automatyczna klimatyzacja trójstrefowa z regulacją elektroniczną
  • Elektrycznie sterowane przednie fotele sportowe z regulacją długości siedziska
  • Sportowa skórzana podgrzewana wielofunkcyjna kierownica dla DSG
  • Wycieraczka tylnej szyby AERO
  • Bezdotykowe otwieranie i zamykanie elektrycznie sterowanej pokrywy bagażnika
  • Zawieszenie adaptacyjne DCC wraz z DRIVING MODE SELECT
  • KESSY FULL bezkluczykowy system obsługi samochodu z alarmem (z funkcją SAFE)

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

REKLAMA

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA