REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Wygląda jak RS, przyspiesza do pierwszej setki w 5,5 sekundy, a do tego bardzo dobrze rozumie czym jest… komfort jazdy! Bo choć Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 sprawia wrażenie twardego sportowca, ma bardzo miękkie serce.

Sylwetka trzeciej generacji Superba jest świetnie znana kierowcom. To zestaw prostych i lejących się linii, którzy tworzy design nowoczesnego, ale i eleganckiego liftbacka. Co zmieniło się po liftingu? Tak naprawdę głównie światła przednie i tylne oraz grill (w wersji testowej polakierowany na czarno). Czy zmiany poszły na plus? Bez wątpienia tak. Za ich sprawą Skoda otrzymała nieco groźniejsze spojrzenie. Jeżeli chodzi o model testowy, to stylistycznie przypomina wersję RS np. Octavii. Na sportowy wygląd można się jednak oszukać. Bo choć wersja dostarczona przez Skodę była napędzana topowym benzyniakiem, równie dobrze pod maską może pracować silnik 1.5 TSI.

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Superb - jej drugie imię to… przestrzeń!

Nadwozie Skody Superb jest długie i szerokie. A to sprawia, że cztery osoby mogą podróżować tym autem w naprawdę komfortowych warunkach. Na tym jednak nie koniec, bo potężna klapa tylna ukrywa jeszcze bardziej potężny bagażnik! Kufer jest foremny i już w ustawieniu standardowym oferuje przestrzeń na poziomie 625 litrów. A to chyba rekord w segmencie D. Niewątpliwym plusem Superba po liftingu jest cała masa schowków. W konsoli pojawia się przestrzeń na telefon (posiada nawet ładowarkę indukcyjną), na tunelu centralnym zarysowane zostały uchwyty na kubki (mieszczą także duży kubek z kawą ze stacji!), a w drzwiach pojawiają się spore kieszenie na drobiazgi.

Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!

Kuba Brzeziński

Przestrzeń to jedno. Funkcjonalność drugie. Jakie jeszcze zalety ma kabina nowej Skody Superb? Bardzo spodobało mi się wyśmienite wygłuszenie. O tym, że samochód jedzie dość szybko, pasażerowie mogą się przekonać głównie za sprawą momentalnie zmieniających się obrazków za szybami. Nie ma żadnych mocnych szumów czy hałasów. Poza tym Superb to teraz synonim jakości. Konsola jest precyzyjnie złożona i w dużej mierze miękka. A fotel… ten był wyśmienity. Po pierwsze został obity miłą w dotyku alkantarą. Po drugie po pełnym ustawieniu sprawia wrażenie, jakby został uszyty na miarę. Po trzecie dobrze komponuje się ze spłaszczoną u dołu, sportową kierownicą.

Zobacz również: Test: Skoda Superb Combi Sportline 2.0 TDI DSG 190 KM

REKLAMA

Nowa Skoda Superb. Czego w niej brakuje?

Niestety od kwestii jakości w Skodzie Superb Sportline są pewne odstępstwa. Przykład? Szyberdach wyraźnie trzeszczał podczas pokonywania nierówności. A to w segmencie D znacząca wada! Na tym problemy z oknem dachowym jednak nie kończą się. Gdy patrzy się na nie z zewnątrz, wydaje się duże i szerokie. Od strony wnętrza otwór w dachu przypomina klasyczny szyberdach, a nie dach panoramiczny. Poza tym Skoda zapomniała np. o elektrycznie zasuwanej rolecie. Czego jeszcze brakuje w Superbie? Osobiście zaskoczył mnie fakt, że w aucie nie ma np. kamery 360 stopni. I nie mam jej nie tylko na liście wyposażenia modelu testowego, ale też nie znajdziecie jej w cenniku!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Choć testowa Skoda Superb była skonfigurowana w wersji Sportline i z topową jednostką napędową, na próżno szukać w tym aucie przesadniej sztywności zawieszenia. Czeski liftback stawia raczej na komfort. Bardzo miękko, ale też i sprężyście resoruje nierówności. Skutek? Auto prowadzi się z dużą łatwością i intuicyjnie. Co w sytuacji, w której kierowca Superba postanowi skorzystać z możliwości silnika? To też nie jest problem. Skoda nie boi się szybko pokonywanych zakrętów. Trakcję gwarantuje zawieszenie i czteronapęd, a poczucie pewności daje precyzyjny (aczkolwiek za mało komunikatywny) układ kierowniczy.

Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!

Kuba Brzeziński

Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - szybki, naprawdę szybki!

Skoda Super Sportline to bez wątpienia rzucająca się w oczy stylizacja, przepastne i dobrze wykonane wnętrze oraz komfortowy układ resorujący. I choć ciepłych słów pod adresem czeskiego auta już nie brakuje, nie przeszedłem jeszcze do największej jego zalety. A ta dotyczy… układu napędowego. Pod maską testowego Superba pracował silnik 2.0 TSI. Występował w topowej odmianie, miał 272 konie mocy, a do tego współpracował z elektronicznie sterowanym czteronapędem i 7-biegową skrzynią DSG. Sprint do pierwszej setki? Ten trwa zaledwie 5,5 sekundy - i to chyba jest najlepszą rekomendacją dla tego auta!

Zobacz również: Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Bardzo ważne dla układu napędowego Skody Superb Sportline 2.0 TSI są jeszcze dwa aspekty. Napęd na cztery koła sprawia, że każdy z 272 koni jest akuratny. W tym aucie nawet podczas dynamicznego startu ciężko zerwać trakcję. Poza tym jednostka bardzo dobrze pasuje do skrzyni DSG. Choć dwusprzęgłowy automat z Niemiec sparowany z mniejszymi motorami potrafi poszarpywać, tu pracuje gładko. Oszczędność? Na tą lepiej nie liczyć… Mocny benzyniak musi mieć swój apetyt. Szczególnie w sytuacji, w której kierowca odkryje magię dynamicznego startu i elastyczności w trasie. Skutek? Poza miastem da się osiągnąć spalanie rzędu 9 litrów. W mieście lepiej przygotować się na 11 litrów.

Test: Skoda Superb Sportline - podsumowanie:

Wiecie czemu pierwsza generacja Superba odniosła sukces? Bo był to tańszy i bardziej przestronny Passat. Dziś choć Skoda nadal oferuje więcej miejsca od niemieckiego rywala, zdążyła zakopać cenową przepaść. Przykład? Testowe auto zostało wycenione na - uwaga! - 221 300 złotych. Lista opcji składa się z dodatków wartych w sumie… 47 950 złotych. Różnica w stosunku do Volkswagena? Maksymalnie kilka tysięcy złotych. Czy wyższa cena sprawia, że Superb stracił zainteresowanie rynku? Wręcz przeciwnie. To auto jeszcze nigdy nie było takie popularne. A co to oznacza? Że cena przestała czynić cuda. W XXI wieku dużo lepszą metodą jest postawienie na jakość - i Czesi w porę to zrozumieli.

Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!

Kuba Brzeziński

Jak zatem podsumować Skodę Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4? Tak skonfigurowany liftback jest naprawdę szybki. W żadnym razie nie jest jednak sportowy! To komfortowy krążownik, w którym kierowca ma delektować się kolejnymi kilometrami trasy - czy to podczas dalekich wyjazdów, czy codziennego dojeżdżania do pracy. Co ze sportową stylizacją? To głównie sposób na karmienie odrobiny próżności u właściciela. I w tej historii wszystko byłoby naprawdę piękne, gdyby nie… cena. Tak, Superb jest wart tych 220 tysięcy - co do tego nie mam żadnych wątpliwości. Niestety to nadal dość wysoka kwota.

Zobacz również: Oznaczenia skrzyni DSG - jak odnaleźć się w kodach?

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 272 KM (przy 5600 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm (przy 2000 - 5400 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,5 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 66 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 10,5 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,3 litra
  • Długość: 4869 mm
  • Szerokość: 1864 mm
  • Wysokość: 1503 mm
  • Rozstaw osi: 2836 mm
  • Pojemność bagażnika: 625/1760 litrów
  • Cena: od 101 700 złotych

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - cena i wyposażenie:

  • Cena: 221 300 zł
  • Obręcze kół ze stopów lekkich 19 cali
  • Progresywny układ kierowniczy
  • Podgrzewana przednia szyba
  • VIRTUAL COCKPIT - cyfrowy zestaw wskaźników
  • ADAPTIVE CRUISE CONTROL - aktywny tempomat do 210 km/h
  • Kamera cofania
  • LANE i SIDE ASSIST
  • REAR TRAFFIC ALERT
  • TRAFFIC JAM ASSIST
  • EMERGENCY ASSIST
  • Bluetooth Premium
  • System nawigacji COLUMBUS 9,2'' z mapą Europy
  • Elektrycznie sterowane okno dachowe
  • Niezależny system ogrzewania ze zdalnym sterowaniem
  • PARK ASSIST system wspomagania parkowania
  • SOUND SYSTEM CANTON (12 głośników, moc 610 W)
  • CLIMATRONIC - automatyczna klimatyzacja trójstrefowa z regulacją elektroniczną
  • Elektrycznie sterowane przednie fotele sportowe z regulacją długości siedziska
  • Sportowa skórzana podgrzewana wielofunkcyjna kierownica dla DSG
  • Wycieraczka tylnej szyby AERO
  • Bezdotykowe otwieranie i zamykanie elektrycznie sterowanej pokrywy bagażnika
  • Zawieszenie adaptacyjne DCC wraz z DRIVING MODE SELECT
  • KESSY FULL bezkluczykowy system obsługi samochodu z alarmem (z funkcją SAFE)

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA