REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch

Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma cudowny, niebieski lakier, 310-konny silnik pod maską oraz sztywne zawieszenie. Jazda Volvo V60 T6 AWD R-Design zapowiadała się zatem naprawdę idealnie. A jaka była? Kilka wad udało się znaleźć.

Volvo od lat dopracowuje stylizację, w której prostota przeplata się z przetłoczeniami. Właśnie dlatego V-sześćdziesiątka jest prosta, ale nie ascetyczna, nowoczesna, ale nie awangardowa oraz elegancka, ale mimo wszystko dość skromna. Testowe Volvo V60 T6 miało nadwozie wykończone lakierem o nazwie bursting blue. Hipnotyzujący niebieski jest zarezerwowany wyłącznie dla wersji R-Design. Do tego wymaga dopłaty wynoszącej 5200 złotych. Jest jednak warty każdej złotówki z tej kwoty! Rzuca się w oczy, pięknie mieni się w słońcu i sprawia, że rodzinny Szwed wygląda naprawdę rasowo.

REKLAMA

REKLAMA

Volvo V60 T6 AWD R-Design - dźwignia niczym w… myśliwcu!

Kabina pasażerska Volvo V60 T6 AWD R-Design jest raczej ascetyczna stylistycznie. Linie są proste, podczas gdy konsolę dominuje duży ekran systemu multimedialnego. W tej przestrzeni nie zabrakło jednak miejsca na kilka wysmakowanych akcentów. Bardzo dobrze wyglądają kratki nawiewów. Są zmyślnym dodatkiem. Poza tym centralny zamek podczas blokowania i odblokowywania się wydaje dźwięk trochę przypominający wystrzał małego kapiszonu, podczas gdy do rozruchu i gaszenia jednostki napędowej służy specjalna dźwignia. Tą trzeba nie nacisnąć, a przekręcić w lewą stronę.

Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch

Kuba Brzeziński

Volvo V60 T6 AWD R-Design jest mocnym i świetnie wyposażonym modelem. To jednak nadal rodzinne kombi. Jak zatem wygląda kwestia przestrzeni? Tej jest pod dostatkiem i to zarówno w pierwszym, jak i drugim rzędzie foteli. Przestronny jest też bagażnik. W ustawieniu podstawowym dysponuje on przestrzenią załadunkową o pojemności 529 litrów. Zmyślne gadżety? Dla przykładu roletę w bagażniku za sprawą specjalnej szyby można ustawić nieco wyżej niż normalnie. To pozwala bardziej załadować kufer podczas rodzinnego wyjazdu bez obawy, że np. w czasie mocnego hamowania któryś z przedmiotów wleci do kabiny.

Zobacz również: Oznaczenia silników Volvo V60 I - to był czas 5 cylindrów!

REKLAMA

Volvo V60 T6 AWD R-Design - jak na prywatnym koncercie…

W aucie testowym jedną z największych zalet kabiny pasażerskiej był… system audio. Zestaw 13 głośników o mocy 600 watów opracowanych przez firmę Harman Kardon gwarantuje idealną jakość dźwięku. Jak idealną? Kierowca słuchając muzyki podczas jazdy czuje się zupełnie tak, jakby wykupił sobie udział w prywatnym koncercie. Dla przykładu gdy słucha Lady Pank, ma wrażenie że Janusz Panasewicz wykonuje swoje utwory wprost z tylnej kanapy. Tak, system nie jest tani i wymaga dopłaty 3740 złotych. To jednak bez wątpienia jedna z najlepszych inwestycji na liście opcji!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Druga potężna zaleta dotyczy przednich foteli. Jeżeli ktoś twierdzi, że siedziska w samochodach Grupy Volkswagena pozwalają na wszechstronną regulację, to znaczy mniej więcej tyle że nigdy nie siedział w V60. Ja ustawiłem sobie fotel w taki sposób, że otaczał mnie zupełnie jak kubełki znane z aut sportowych. Podczas wsiadania dosłownie wpadałem w siedzisko i siedziałem prawie na podłodze. Pozycja za kierownicą Volvo była idealnie dopasowana do moich potrzeb. A to sprawiało, że nie tylko nie przesuwałem się podczas jazdy w zakręcie, ale też mogłem się cieszyć z wystarczającego poziomu wygody w czasie jazdy.

Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch

Kuba Brzeziński

Volvo V60 T6 AWD R-Design - sedan zamiast kombi? Dziwne…

Co z wadami? Testowe Volvo V60 T6 AWD R-Design miało kilka. Po pierwsze podczas np. wjeżdżania na krawężnik, potrafił trzeszczeć dach panoramiczny. Po drugie o ile skóra na kierownicy jest wyjątkowo miła w dotyku, a górna część konsoli miękka, o tyle Szwedom zdarzyły się wpadki w postaci schowka na rękawiczki. Jego drzwiczki są wykonane z cienkiego i twardego plastiku niskiej jakości. Trzecia z wad? To już właściwie drobiazg. Podczas korzystania z elektrycznego zamykania klapy bagażnika kierowca może zauważyć, że na przycisku umieszczonym na pokrywie pojawia się rysunek przedstawiający sedana, a nie kombi.

Zobacz również: Czym różni się kompresor od turbosprężarki?

Plakietka T6 pojawiająca się na nadwoziu zwiastuje moc. I to akurat prawda. Testowe Volvo V60 R-Design zostało wyposażone w 310-konną jednostkę benzynową. W przeciwieństwie do poprzednika nie ma ona jednak trzech, a dwa litry pojemności. Skutek? Podczas jazdy autostradowej motor potrafi dość głośno warczeć. Nigdy nie brakuje mu jednak mocy. Do tego jest elastyczny - a wszystko za sprawą połączenia kompresora i turbosprężarki. Podczas przyspieszania - a sprint do setki trwa tylko 5,8 sekundy! - wyraźnie słychać sprężarkę. Ta zwiastuje moc, która pojawia się w momencie przejęcia inicjatywy przez turbo.

Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch

Kuba Brzeziński

Volvo V60 T6 AWD R-Design - spalanie nie jest mocną stroną

Zastosowanie mniejszej jednostki napędowej w drugiej generacji Volvo V60 T6 Szwedzi tłumaczyli w jeden sposób - chodziło o spalanie i emisję szkodliwych związków. Na ile proces okazał się skuteczny? To raczej kwestia dość wątpliwa. Firma już w oficjalnych materiałach podaje średnie spalanie na poziomie 8,1 - 9,1 litra na sto kilometrów (norma WLTP). W prawdziwym życiu wynik jest jednak jeszcze mniej optymistyczny. W czasie testu zapotrzebowanie na paliwo oscylowało bardziej w granicy 11 litrów - przy czym nasz cykl mieszany w dużej mierze przebiegał w mieście.

Zawieszenie Volvo V60 T6 R-Design jest wyraźnie utwardzone. Samochód choć świetnie trzyma się nawierzchni w zakręcie, ma jedną wadę. 2-litrowy silnik chyba zbyt słabo dociąża przednią oś. W ten sposób Volvo potrafi delikatnie myszkować przednimi kołami pod wpływem podmuchów wiatru. Układ kierowniczy? Ten pracuje z oporem - nie na tyle dużym, aby ograniczać możliwość wykonywania manewrów na ciasnym parkingu, ale na tyle dużym, aby gwarantować dość precyzyjne prowadzenie. Dopełnieniem całości są hamulce, które pracują jak… brzytwa! Samochód w mieście staje praktycznie w miejscu. A to pozwala na stosowanie nieco bardziej sportowej techniki jazdy.

Zobacz również: Test: Volvo XC40 T4 FWD Inscription - dobrze się w nim poczujesz. Po prostu!

Volvo V60 T6 AWD R-Design - podsumowanie:

Choć Volvo V60 T6 AWD R-Design na zewnątrz wygląda jak rodzinne kombi, prowadzi się zupełnie jak gorący hatchback segmentu C. Trzyma się drogi jak przyklejony, rwie do przodu bez opamiętania, ma sztywne zawieszenie, po głębokim wciśnięciu hamulca staje dęba, a zza kierownicy całkowicie nie czuć jego rozmiarów. Tak, z pewnością ma kilka wad i bez wątpienia nie jest idealny. Mimo wszystko kierowca nie będzie musiał lubić go pomimo słabości, bo lista zalet jest przeważająca.

Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch

Kuba Brzeziński

Volvo V60 T6 AWD - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1969 cm3
  • Maksymalna moc: 310 KM (przy 5700 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm (przy 2200 - 5100 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,8 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna geartronic, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 60 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 10,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 9,1 litra
  • Długość: 4761 mm
  • Szerokość: 1850 mm
  • Wysokość: 1427 mm
  • Rozstaw osi: 2872 mm
  • Pojemność bagażnika: 529/1441 litrów
  • Cena: od 150 500 złotych

Volvo V60 T6 AWD - cena i wyposażenie:

  • Cena: 300 110 złotych
  • 7 poduszek powietrznych
  • system awaryjnego hamowania w razie wykrycia zagrożenia kolizji - w tym z pieszym czy rowerzystą
  • system ostrzegający o dekoncentracji kierowcy
  • asystent pasa ruchu
  • system rozpoznawania znaków drogowych
  • czujnik deszczu i światła
  • elektrycznie sterowany fotel kierowcy
  • sportowe zawieszenie
  • system ostrzegający o ruchu poprzecznym za pojazdem
  • światła wykonane w technologii LED-owej
  • panoramiczne okno dachowe
  • kamera 360 stopni
  • system nagłośnienia Harman Kardon z 13 głośnikami i kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 9 cali
  • nawigacja satelitarna

Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA