REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Choć Volvo konsekwentnie odświeża swoją gamę modelową wciąż mocną pozycją w ofercie szwedzkiego producenta jest model V60. Mimo że następca czai się za rogiem postanowiliśmy przypomnieć, jak jeździ aktualna odmiana modelu. W naszym teście Volvo V60 z silnikiem Diesla o mocy 150 KM.

Volvo idzie jak burza. Producent co kilka miesięcy prezentuje kolejne generacje poszczególnych modeli, które zdobywają uznanie motoryzacyjnego światka. Ofensywa modelowa nie jest niespodzianką. Jest to działanie konsekwentne, bo przedstawiciele producenta podczas premiery doskonale przyjętego przez rynek XC90 powiedzieli jasno, że debiutujący SUV za cztery lata będzie najstarszym modelem w gamie Volvo.

REKLAMA

REKLAMA

Tym samym na rynku pojawiły się już nowe XC90, S90 i V90. Producent nie ukrywa, że niebawem do sprzedaży wjedzie zupełnie nowa konstrukcja – XC40, a także nowa generacja S60/V60. W kuluarach mówi się również o szykowanym eleganckim coupe.

Niemniej, dziś wciąż można nabyć aktualne V60, które choć jest już obecne na rynku dość długo, nadal przyciąga wzrok ładną linią nadwozia.

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Dokąd zmierza Volvo?

REKLAMA

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM - wnętrze

Materiały użyte do wykończenia przedziału pasażerskiego Volvo są wysokiej jakości i wciąż prezentują się dobrze. Design tablicy przyrządów nie wygląda już tak nowocześnie jak kilka lat temu, choć będący standardowym wyposażeniem najbogatszej odmiany Summum kolorowy wyświetlacz „zegarów” (o przekątnej 8 cali) dodaje wnętrzu V60 nowoczesnego sznytu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Auto jest bogato wyposażone. Już w podstawowej odmianie Kinetic bez potrzeby dopłaty znajdziemy m.in.

  • tempomat
  • układ szybkiego nagrzewania wnętrza PTC (Positive Temperature Control)
  • klucz zintegrowany z pilotem centralnego zamka (KIR - KEY INTEGRATED REMOTE)
  • elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
  • elektronicznie sterowaną klimatyzację ECC (dwustrefowa)
  • układ recyrkulacji powietrza we wnętrzu samochodu
  • AQS (AIR QUALITY SYSTEM) - system poprawy jakości powietrza w kabinie z czujnikiem wilgotności
  • pakiet czystego wnętrza (CZIP) - układ recyrkulacji powietrza, spełniający wymogi Szwedzkiego Stowarzyszenia ds. Astmy i Alergii.
  • trójramienną, skórzaną kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach
  • barwione szyby
  • elektrycznie sterowane szyby boczne z przodu i z tyłu, z funkcją opuszczania i domykania
  • skórzane pokrycie dźwigni zmiany biegów (dla automatycznej przekładni)
  • 5” kolorowy wyświetlacz LCD, 4x20W 6 głośników (1 CD), złącze AUX
  • sterowanie audio z kierownicy

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM

Tomasz Korniejew

Cieszy wygoda przednich foteli, ilość przestrzeni nie jest zbyt duża, ale wystarczająca. W tylnej części kabiny też siedzi się wygodnie, ale ilość przestrzeni jest dużo mniejsza niż z przodu. Volvo V60 to ma też stosunkowo mały bagażnik. Co prawda 430 l wystarczy na spakowanie rodziny na wakacje, ale pamiętajmy, że to kombi segmentu D i w tej klasie bagażnik tej wielkości jest uznawany za nieduży.

Zobacz też: Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM – napęd/układ jezdny

Recenzowany egzemplarz V60 został oznaczony emblematem D3. Oznacza to, że jest napędzany przez wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 150 KM przy 3750 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm dostępny w zakresie od 1750 do 3000 obr./min.

Według danych producenta ważące 1600 kg auto (w konfiguracji z sześciobiegową automatyczną skrzynią) rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 210 km/h.

Umiarkowane osiągi auta umożliwiają sprawną jazdę po mieście i w trasie nawet obciążonym autem, choć pojazd traci sporo wigoru powyżej prędkości 130 km/h.

Najbardziej optymalna z punktu widzenia dynamiki i komfortu jazdy praca jednostki napędowej odbywa się  między 2, a 3 tys obr./min. Gdy wskazówka obrotomierza zbliża się do wartości 4 tys. obr/min. dźwięk silnika staje się zbyt donośny. Zbyt donośny odgłos towarzyszy także pracy zimnej jednostki napędowej, zwłaszcza podczas mrozów.

Cieszy za to niskie zużycie paliwa. Podczas jazd w ruchu miejskim Volvo zużywało średnio 7,8 l na 100 km (krótkie odcinki podczas mrozów). Z kolei podczas jazdy w trasie (prędkość ok. 130 km/h) zużycie paliwa malało do 5,9 l na 100 km.

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volvo V90 D5 AWD

Ciąg dalszy testu Volvo V60 D3 na następnej stronie


Zawieszenie zostało zestrojone dość twardo, co daje się we znaki, gdy najedziemy na większą nierówność asfaltu. Mniejsze nierówności tłumione są z należytym komfortem.

Ale zarówno układ kierowniczy, jak i ospałość automatycznej przekładni w reakcji na kick down nie zachęcają do dynamicznej jazdy. 150 konna odmiana Volvo będzie doskonale współpracowała z kierowcami preferującymi spokojniejszy styl jazdy.

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Volvo V90 Cross Country - polski cennik

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM – podsumowanie

150 konne V60 D3 z manualną przekładnią kosztuje 142 700 zł. Wersja z sześciobiegowym „automatem” jest o ok. 10 tys. zł droższa. Porównując ceny do konkurentów – BMW serii 3, Audi A4, czy Mercedesa-Benza Klasy C z jednostkami o podobnej mocy i automatycznymi skrzyniami biegów widać, że Volvo jest od nich tańsze (co najmniej 7 tys. zł). Jak wspomnieliśmy na początku tekstu cieszy też bogate wyposażenie standardowe pojazdu.

Recenzowana jednostka napędowa nie jest mistrzem sprintu, ale umożliwia sprawne wyprzedzanie nawet załadowanym autem i odznacza się niewielkim zapotrzebowaniem na paliwo.

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM

Tomasz Korniejew

Volvo V60 D3 2.0 150 KM  - dane techniczne

Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Volvo V60 D3 2.0 150 KM
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA