Nowe Volvo XC60 2017 – cennik
REKLAMA
REKLAMA
Nowe Volvo XC60 2017 – nowa generacja szwedzkiego bestsellera
Poprzednia generacja Volvo XC60 było oferowane przez niemal 9 lat i do końca sprzedawało się jak przysłowiowe świeże bułeczki. Model zyskał popularność także na polskim rynku.
REKLAMA
Na tegorocznym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie producent przedstawił światu kolejną generację swojego bestsellera. Nie jest to modernizacja dotychczas dostępnej konstrukcji lecz pojazd skonstruowany od nowa.
Projektanci Volvo nie zawiedli. Nowe XC60 zostało zaprojektowane w stylu znanym z ciepło przyjętych przez rynek XC90, S90, czy V90. Auto ma doskonałe proporcje i prezentuje się świeżo, ale wprawni obserwatorzy zauważą nawiązania kształtem karoserii i tylnych lamp do poprzednika.
Zobacz też: Dokąd zmierza Volvo?
REKLAMA
Jak powiedział Henrik Green z działu jakości i produktu – „Tworząc nowe XC60, skupiliśmy się na tym aby pobudzało ono wszystkie zmysły – kierowca siedząc za kierownicą, patrzy na drogę, widzi również pięknie wykończoną deskę rozdzielczą, wykonaną ze szlachetnych materiałów takich jak prawdziwe drewno, skóra, czy metal. W tym samochodzie kierowca odpoczywa i na chwile może oderwać się od zgiełku codziennych obowiązków.”
Tym bardziej, że najnowsze XC60 w sytuacji awaryjnej będzie w stanie przejąć kontrolę nad kierownicą! Układ Steer Assist, który został dodany do systemu City Safety przejmie kontrolę nad torem jazdy samochodu, w przypadku gdy podczas automatycznego hamowania, oceni że nie da rady uniknąć zderzenia. W takiej sytuacji przejmie kontrolę nad kierownicą i zmieni tor jazdy, by uniknąć kolizji.
Ponadto w nowym XC60 znajdziemy rozbudowany system BLISS, który nie tylko będzie ostrzegał o tym, że w martwym polu znajduje się jakiś pojazd, ale także w razie podjęcia próby zmiany pasa przez kierowcę (mimo ostrzeżeń systemu), zmieni tor jazdy auta zapobiegając kolizji.
Zobacz też: Test Volvo S90 T6 2.0 320 KM AWD
Nowe Volvo XC60 2017 – jakie będą dostępne silniki?
W momencie debiutu na polskim rynku pojazd będzie dostępny z dwoma silnikami Diesla – w wersji D4 z jednostką o mocy 190 KM i wersji D5 z jednostką o mocy 235 KM oraz z dwoma silnikami benzynowymi w wersjach T5 z jednostką o mocy 245 KM i T6 z jednostką o mocy 320 KM. Ponadto w ofercie znajdzie się hybrydowa wersja T8 z napędem generującym moc maksymalną 407 KM. Wszystkie odmiany standardowo będą wyposażone w napęd na obie osie , a 190 konna odmiana z silnikiem wysokoprężnym będzie dostępna także z manualną skrzynią biegów.
Zobacz też: Test Volvo V90 D5 AWD
Nowe Volvo XC60 2017 – wyposażenie standardowe
Podstawową odmianą wyposażeniową nowego Volvo będzie Momentum. Ponadto w cenniku będą dostępne jeszcze wersje Inscription i R-Design.
Produkcja najnowszego modelu Volvo ruszy w połowie kwietnia w szwedzkiej fabryce Torslanda pod Goeteborgiem.
Wybrane elementy wyposażenia Momentum:
- Systemy Bezpieczeństwa (bez BLIS i aktywnego tempomatu – Pilot Assist II gen)
- Koła ze stopów lekkich 18”
- Reflektory w technologii LED
- Tapicerka T-tec (winylowo-tekstylna)
- Radio High Performance z centralnym, dużym wyświetlaczem 9” i Bluetooth i możliwością podłączenia do internetu
- Wykończenie wnętrza aluminium
- Czujniki parkowania tył
- Tempomat
- Srebrne relingi dachowe
Zobacz też: Volvo S90 Excellence - najbardziej luksusowe Volvo w historii firmy
Wersja Inscription zawiera dodatkowo:
- Fotele komfortowe z tapicerką skórzaną MORITZ XAX0
- Koła ze stopów lekkich 19″
- Wykończenie wnętrza drewno DRIFT (jasno-szare)
- 12,3″ wyświetlacz cyfrowy zegarów kierowcy
- Elektrycznie regulowany fotel pasażera z pamięcią ustawień
- Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne z oświetleniem podłoża
- Automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne
- Drive Mode – regulacja trybów jazdy
- Kluczyk Inscription w kolorze tapicerki
- Stylizacja nadwozia Inscription
Nowe Volvo XC60 2017 – cennik
Ceny wersji z silnikami wysokoprężnymi (w zł)
Ceny wersji z silnikami benzynowymi (w zł)
Źródło: Volvo
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA