REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Pierwsza jazda: Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Pierwsza jazda: Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl

REKLAMA

REKLAMA

Najmniejszy crossover z Niemiec pojawił się na Polskim gruncie. A my mieliśmy okazję się nim przejechać. Podczas jednodniowej jazdy przyjrzeliśmy się Volkswagenowi T-Cross 1.0 TSI w wersji Style.

Nadwozie Volkswagena T-Cross to tak naprawdę zestaw dość prostych linii. W prostocie może jednak ukrywać się siła! Mały crossover prezentuje się muskularnie, a do tego ma mało posępne jak na niemieckie auto spojrzenie. Co więcej, wybrzuszone nadkola powodują, że auto wygląda na drodze na większe niż jest w rzeczywistości. Kolejny plus? Bardzo ciekawie wygląda paleta barw T-Crossa. Można w niej znaleźć lifestylowy i niezwykle efektowny morski - w takim właśnie kolorze było nasze auto testowe. Co z minusami? Tył mógłby otrzymać jakiś wyrazisty akcent.

REKLAMA

REKLAMA

Podstawą do budowy najmniejszego crossovera Volkswagena była platforma podłogowa MQB. Inżynierowie przesunęli w niej położenie przedniej osi. To zminimalizowało zwis przedni, ale także wygenerowało duży rozstaw osi. Ten wynosi 2551 mm. T-Cross ma 4,11 metra długości. To o 54 mm więcej od modelu Polo. Wysokość sięga 1,58 metra. To o 138 mm więcej niż w mniejszym bracie.

REKLAMA

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI - stylistyczny brat Polo

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po zajęciu miejsca w kabinie pasażerskiej kierowca może się poczuć zupełnie jak w mniejszym… Polo. Tak naprawdę konsola jest identyczna. Identyczne są też materiały wykończeniowe - konkretnie plastiki są stosunkowo twarde, ale z drugiej strony oferują wysoką jakość spasowania. Podczas jazdy z okolicy deski rozdzielczej Volkswagena T-Cross nie dochodzą żadne trzaski. Ergonomia? Standardowo dla Niemców utrzymuje się na wysokim poziomie. Przyzwoicie wypada też ilość przestrzeni.

Zobacz również: Test Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen T-Cross mieści czterech dorosłych pasażerów. Jednak tylko w przypadku, w którym nie są oni przesadnie wysocy, a do tego maksymalnie odsunięta zostanie tylna kanapa (zakres jej ruchu to 14 cm). Niemcy w informacji prasowej dotyczącej auta wytłuścili dość ciekawą informację - otóż osoby zajmujące miejsce w pierwszym rzędzie foteli siedzą dokładnie 597 mm nad powierzchnią asfaltu.

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Kuba Brzeziński

Infor.pl

Tylna kanapa Volkswagena T-Cross jest składana w stosunku 60:40. Opuszczane jest również oparcie fotela pasażera w przednim rzędzie - w ten sposób auto może przewozić dłuższe przedmioty. Jeżeli chodzi o przestrzeń załadunkową, bagażnik crossovera ma pojemność wynoszącą od 370 do nawet 1281 litrów.

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI - 3 cylindry i… sporo mocy!

Do końca tego roku Volkswagen T-Cross będzie oferowany w Polsce z jednym silnikiem benzynowym występującym w trzech konfiguracjach. Mowa o jednostce 1.0 TSI z serii EA 211. Motor ma 999 cm3 pojemności, 3 cylindry, bezpośredni wtrysk paliwa i… filtr cząstek stałych! Małolitrażowy benzyniak spełnia wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP. W modelach bazowych konstrukcja rozwija 95 koni mechanicznych i jest sparowana z 5-biegową przekładnią manualną. Oczko wyżej plasuje się 115-konny wariant przekazujący moc za pośrednictwem skrzyni 6 biegowej.

Na szczycie cennika plasuje się wersja 115-konna połączona z 7-biegową skrzynią automatyczną. Do tej roli Niemcy wybrali dwusprzęgłową przekładnię DSG. Według zapowiedzi importera już pod koniec roku w ofercie pojawi się również benzyniak 1.5 TSI. Półtoralitrowy silnik zaoferuje moc na poziomie 150 koni mechanicznych, a do tego będzie oferowany wyłącznie ze skrzynią DSG.

Silnik Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie w litrach na 100 km
1.0 TSI 95 KM 175 Nm 11,5 s. 180 km/h 4,9
1.0 TSI 115 KM 200 Nm 10,2 s. 193 km/h 5,6
1.0 TSI 115 KM DSG 200 Nm 10,2 s. 193 km/h 5,9

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI - wrażenia z jazdy?

Podczas testu mieliśmy okazję przejechać się Volkswagenem T-Cross 1.0 TSI 115 KM DSG. I ten układ napędowy jest wprost idealny do małego crossovera. Auto ma wystarczającą moc. Chętnie przyspiesza zarówno ze startu, jak i podczas wyprzedzania. Do tego wiele dobrego można powiedzieć o przekładni. Zmienia biegi płynnie, dość szybko reaguje redukcją na głębsze wciśnięcie pedału gazu i nie szarpie podczas ruszania. Silnik ma jeszcze jedną zaletę - pracuje niezwykle szybko. Przy prędkości 90 km/h słychać przede wszystkim pracę opon. Nie ma zatem mowy o charakterystycznym gangu 3-cylindrowego benzyniaka znanym z wersji wolnossącej.

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Kuba Brzeziński

Infor.pl

Podczas jazdy na plus warto jednak ocenić nie tylko zachowanie silnika. Poprawny jest też układ kierowniczy. Niemcy wspomagają go dość mocno. W ten sposób kierowca nie otrzymuje pełnej informacji o sytuacji na drodze, mimo wszystko w miarę precyzyjnie może wykonywać manewry. Zawieszenie pracuje dość twardo, ale w tym samym czasie sprężyście. Do tego resoruje nierówności z wyjątkową kulturą. Nawet podczas najeżdżania na większe dziury w jezdni, do kabiny pasażerskiej nie docierają żadne głośne stuki.

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI - cena od 69 790 złotych

Cennik Volkswagena T-Cross startuje od 69 790 złotych. Konkurenci w postaci m.in. Renault Captur potrafią być sporo tańsi. Mimo wszystko Niemiec dużo daje w zamian. Bazowy model bez dopłaty otrzymuje takie elementy jak tylne światła wykonane w technologii LED, manualną klimatyzację oraz radio Composition Color wraz z zestawem głośnomówiącym Bluetooth. Poza tym posiada rozbudowany pakiet systemów bezpieczeństwa. Standardem jest m.in. system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i wykrywania pieszych, Blind Spot wykrywający pojazdy znajdujące się w martwym polu, system aktywnej ochrony pasażerów PreCrash oraz system wspierania kierowcy podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem.

Volkswagen T-Cross cennik

Materiały prasowe Volkswagen

Kolejny poziom wyposażenia - wersja Life - rozszerza listę o obręcze aluminiowe o wielkości 16 cali, czarne relingi dachowe, podłokietnik dla kierowcy, składane oparcie przedniego fotela czy podwójną podłogę bagażnika. W topowym Style standardem stają się ponadto 17-calowe felgi aluminiowe, światła przednie wykonane w technologii LED, srebrne relingi dachowe oraz multifunkcyjna kierownica wykończona skórą. Spore pole do popisu dla nabywcy Volkswagena T-Cross daje lista wyposażenia opcjonalnego.

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Kuba Brzeziński

Infor.pl

Kupujący może dopłacić m.in. za monitor w miejscu zegarów, 8-kanałowy system nagłośnienia Beats o mocy 300 watów, bezkluczykowy dostęp do auta, 18-calowe felgi aluminiowe czy nawigację satelitarną. A więc ile kosztował testowy Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115 KM DSG w efektownym, morskim kolorze i z pełnym wyposażeniem? Według naszych wyliczeń tak skonfigurowany model zostanie wyceniony przez salon sprzedaży na kwotę 119 410 złotych. A to… całkiem sporo jak na niewielkiego crossovera.

Pierwsza jazda: Volkswagen T-Cross 1.0 TSI - podsumowanie:

Volkswagen T-Cross jest nieco pudełkowaty i ma twarde plastiki we wnętrzu. Z drugiej strony jakość spasowania nie budzi większych zastrzeżeń, a sposób zachowania się auta na drodze dużo bardziej przywodzi na myśl większe konstrukcje. Czy zatem T-Crossa 1.0 TSI warto kupić? Jak najbardziej. Podczas konfigurowania modelu lepiej jednak dość uważnie dawkować kolejne elementy wyposażenia dodatkowego. W przeciwnym razie kierowca szybko zabrnie w ślepy zaułek, na końcu którego widnieć będzie napis: przesadzona cena!

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA