REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?
Kuba Brzeziński
Infor.pl

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Fabia nie jest autem, które powstało z myślą o poruszaniu serc motomaniaków. Mimo wszystko wersję Style z litrowym, 75-konnym silnikiem benzynowym naprawdę można polubić. Tylko czy tak naprawdę warto ją kupić?

Skody produkowane pod koniec lat dziewięćdziesiątych i na początku nowego millenium miały raczej przeciętne stylizacje. Trzecia generacja Fabii postanowiła to jednak zmienić. Nadwozie ma kształt klina, a do tego zostało uzupełnione szeregiem ostrych linii. Tym samym Skoda - i nie boję się tego powiedzieć - prezentuje się naprawdę dobrze. Szczególnie w wersji Style, która na dole przedniego zderzaka ma fajny, zadziorny spojlerek. Zastrzeżenia? Tak naprawdę mam jedno. Po liftingu auto zyskało wybrzuszony grill, który w pierwszym momencie nieco zaburza odbiór całości.

REKLAMA

Skoda Fabia 1.0 MPi została wyposażona w efektownie wyglądające felgi aluminiowe. Czarne obręcze w połączeniu z niebieskim lakierem wyglądają jak milion dolarów! Felgi mają 16 cali i z ich wyborem wiąże się pewna niedogodność. Założone na nich opony mają dość nietypowy rozmiar 215/45 R16. W tym punkcie mam zatem użyteczną wskazówkę: przy nietypowym rozmiarze zakup np. zimówek lub kolejnego kompletu ogumienia letniego będzie z pewnością dość dużym wydatkiem.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Kuba Brzeziński

Infor.pl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - wygoda i czytelność!

Po zajęciu miejsca w kabinie pasażerskiej kierowca zwraca uwagę na trzy rzeczy. Fotel jest zaskakująco wygodny. Poza tym zegary są czytelne, a komputer pokładowy pokazuje nie tylko wszystkie potrzebne informacje, ale i dużo więcej. Po trzecie strasznie… brzydki jest przycisk uruchamiania auta. Model został bowiem wyposażony w opcję bezkluczykowego dostępu (element pakietu Comfort dostępnego za 200 złotych w wersji Style). Po dłuższej jeździe Skodą Fabią 1.0 MPi refleksja jest jeszcze jedna. Choć kierownica jest świetnie wyprofilowana, a poziom jej wielofunkcyjności wysoki, koło mogłoby być nieco mniejsze.

Zobacz również: Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man.

Co z jakością materiałów wykończeniowych? Tapicerki w Skodzie Fabii Style robią naprawdę solidne wrażenie. Siedzisko w jednym miejscu jest nawet wyłożone materiałem przypominającym alkantarę! Jeżeli chodzi o plastiki, te są stosunkowo twarde. Z drugiej strony nie okazują się nieprzyjemne w dotyku i co ważniejsze, zostały dobrze spasowane. W ten sposób wykończenie Skody Fabii robi wrażenie solidnego i wyróżnia się na tle takich rywali jak chociażby Renault Clio. Na plus kabinie pasażerskiej warto zapisać też pojemność bagażnika. 330 litrów to jeden z rekordów w segmencie B.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Kuba Brzeziński

Infor.pl

Testowa Fabia nie otrzymała emocjonującej jednostki napędowej. Pod maską auta gościł bowiem litrowy benzyniak o mocy 75 koni mechanicznych. Według oficjalnej specyfikacji sprint do pierwszej setki zajmuje 14,7 sekundy. To potwornie długo! Podczas jazdy silnik mimo wszystko zaskakuje, bo przy prędkościach miejskich sprawia wrażenie dynamicznego. A to powinno wystarczyć spokojniejszym kierowcom lub osobom, które jeżdżą głównie w mieście. Poza tym motor ma jeszcze jedną zaletę. Potrafi jeździć na kropelce! Podczas testu na 45-litrowym zbiorniku udało mi się pokonać blisko 850 kilometrów. Dwie trzecie tego dystansu stanowiło miasto. A to oznacza, że średnio Skoda Fabia 1.0 MPi spaliła tylko 5,3 litra paliwa.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - spróbuj wrzucić dwójkę…

Litrowy silnik Skody to 3-cylindrowa konstrukcja. Tak, jednostka potrafi wibrować na postoju. Wibracje te są jednak delikatne i mało wyczuwalne. A to tego benzyniak brzmi dość specyficznie. Przy obrotach do 3 tysięcy dźwięk można uznać za całkiem przyjemny, a może nawet delikatnie sportowy. Powyżej motor zaczyna głośno bulgotać i staje się hałaśliwy. Nieco uwagi należy się również skrzyni biegów. 5-biegowa przekładnia pracuje lekko, niestety poszczególne biegi mają długi skok. Poza tym praktycznie nie da się wrzucić dwójki i trójki bez szarpnięcia.

Testowa Skoda Fabia była wyposażona w opcjonalne zawieszenie sportowe. Dzięki niemu hatchback może szybciej i pewniej wchodzić w zakręty - nadwozie mniej wychyla się na boki. Niestety komfort jazdy staje się nieznośny! Auto podskakuje na nierównościach i przenosi na kręgosłupy pasażerów każdą przeszkodę napotkaną na drodze. A to - nie da się ukryć - zdecydowanie nie pasuje ani do charakteru 75-konnego samochodu miejskiego, ani tym bardziej oczekiwań typowych klientów Skody. Wniosek? Podczas konfigurowania Fabii lepiej zaoszczędzić 550 złotych i postawić na klasycznie zestrojone zawieszenie.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Kuba Brzeziński

Infor.pl

Układ kierowniczy pracuje naprawdę lekko. To daje prowadzącemu sporą wygodę np. podczas parkowania. Co w trasie? Fabia prowadzi się pewnie. Być może ilość informacji docierających do kierowcy nie jest zbyt duża. Mimo wszystko nawet podczas szybkiego wchodzenia w zakręt prowadzący nie ma problemów z obraniem i utrzymaniem właściwego toru jazdy.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - podsumowanie

Testowa Fabia została skonfigurowana w topowej wersji wyposażenia Style. Do tego otrzymała pakiet Comfort (bezkluczykowy dostęp i odpalanie, automatyczna klimatyzacja, podgrzewane przednie fotele, radio Swing Plus), czujniki parkowania z przodu, nawigację satelitarną, asystenta martwego pola i opcjonalne obręcze aluminiowe. A to wywindowało cenę pojazdu do blisko 67 tysięcy złotych.

Zobacz również: Skoda Fabia po faceliftingu - cena w Polsce

Skoda Fabia trzeciej generacji to bez wątpienia dobry samochód segmentu B. Wygląda ładnie, całkiem dobrze się prowadzi, sprawia wrażenie trwałego i po prostu da się lubić. Niestety z topowym wyposażeniem i wolnossącym silnikiem o mocy 75 koni mechanicznych auto nie ma za bardzo sensu. A głównym powodem jest wysoka cena! Przydatna rada? Podczas konfigurowania czeskiego hatchbacka lepiej zrezygnować z którejś z opcji i dopłacić 3 tysiące złotych do mocniejszego silnika. 95-konna jednostka 1.0 TSI sprawia, że Skoda będzie i dobrze przyspieszała w mieście, i sprawdzi się na autostradzie. A to uczyni z niej wiernego towarzysza podróży, którego naprawdę da się polubić. Co z silnikiem MPi? Ten robi dobre wrażenie, jednak ma sens głównie w słabszych wersjach wyposażenia.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - dane techniczne:

  • Silnik: R3, wolnossący
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 75 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 95 Nm (3000 - 4300 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 168 km/h
  • Przyspieszenie 0-100km/h: 14,9 s.
  • Skrzynia biegów: manualna 5 biegów
  • Napęd na przednie koła
  • Zbiornik paliwa: 45 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,3 litra
  • Długość: 3997 mm
  • Szerokość: 1732 mm
  • Wysokość: 1452 mm
  • Rozstaw osi: 2455 mm
  • Ładowność: 530 kg
  • Pojemność bagażnika: 330/1150 litrów
  • Cena: od 44 300 zł

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - cena i wyposażenie:

  • Cena: 66 950 zł
  • Wybrane elementy wyposażenia:
  • 6 poduszek powietrznych
  • ESP
  • czujnik zmierzchu
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • system Start-Stop
  • system kontroli ciśnienia w oponach
  • światła do jazdy dziennej LED
  • automatyczna klimatyzacja
  • podgrzewane przednie fotele
  • radio z systemem Smart Link
  • 16-calowe felgi aluminiowe
  • asystent martwego pola
  • przyciemnione tylne szyby
  • sportowe zawieszenie

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
INFOR
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    REKLAMA

    Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

    Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

    Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

    Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

    Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

    Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    REKLAMA

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    REKLAMA