REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?
Kuba Brzeziński
Infor.pl

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Fabia nie jest autem, które powstało z myślą o poruszaniu serc motomaniaków. Mimo wszystko wersję Style z litrowym, 75-konnym silnikiem benzynowym naprawdę można polubić. Tylko czy tak naprawdę warto ją kupić?

Skody produkowane pod koniec lat dziewięćdziesiątych i na początku nowego millenium miały raczej przeciętne stylizacje. Trzecia generacja Fabii postanowiła to jednak zmienić. Nadwozie ma kształt klina, a do tego zostało uzupełnione szeregiem ostrych linii. Tym samym Skoda - i nie boję się tego powiedzieć - prezentuje się naprawdę dobrze. Szczególnie w wersji Style, która na dole przedniego zderzaka ma fajny, zadziorny spojlerek. Zastrzeżenia? Tak naprawdę mam jedno. Po liftingu auto zyskało wybrzuszony grill, który w pierwszym momencie nieco zaburza odbiór całości.

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Fabia 1.0 MPi została wyposażona w efektownie wyglądające felgi aluminiowe. Czarne obręcze w połączeniu z niebieskim lakierem wyglądają jak milion dolarów! Felgi mają 16 cali i z ich wyborem wiąże się pewna niedogodność. Założone na nich opony mają dość nietypowy rozmiar 215/45 R16. W tym punkcie mam zatem użyteczną wskazówkę: przy nietypowym rozmiarze zakup np. zimówek lub kolejnego kompletu ogumienia letniego będzie z pewnością dość dużym wydatkiem.

REKLAMA

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Kuba Brzeziński

Infor.pl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - wygoda i czytelność!

Po zajęciu miejsca w kabinie pasażerskiej kierowca zwraca uwagę na trzy rzeczy. Fotel jest zaskakująco wygodny. Poza tym zegary są czytelne, a komputer pokładowy pokazuje nie tylko wszystkie potrzebne informacje, ale i dużo więcej. Po trzecie strasznie… brzydki jest przycisk uruchamiania auta. Model został bowiem wyposażony w opcję bezkluczykowego dostępu (element pakietu Comfort dostępnego za 200 złotych w wersji Style). Po dłuższej jeździe Skodą Fabią 1.0 MPi refleksja jest jeszcze jedna. Choć kierownica jest świetnie wyprofilowana, a poziom jej wielofunkcyjności wysoki, koło mogłoby być nieco mniejsze.

Zobacz również: Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man.

Co z jakością materiałów wykończeniowych? Tapicerki w Skodzie Fabii Style robią naprawdę solidne wrażenie. Siedzisko w jednym miejscu jest nawet wyłożone materiałem przypominającym alkantarę! Jeżeli chodzi o plastiki, te są stosunkowo twarde. Z drugiej strony nie okazują się nieprzyjemne w dotyku i co ważniejsze, zostały dobrze spasowane. W ten sposób wykończenie Skody Fabii robi wrażenie solidnego i wyróżnia się na tle takich rywali jak chociażby Renault Clio. Na plus kabinie pasażerskiej warto zapisać też pojemność bagażnika. 330 litrów to jeden z rekordów w segmencie B.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Kuba Brzeziński

Infor.pl

Testowa Fabia nie otrzymała emocjonującej jednostki napędowej. Pod maską auta gościł bowiem litrowy benzyniak o mocy 75 koni mechanicznych. Według oficjalnej specyfikacji sprint do pierwszej setki zajmuje 14,7 sekundy. To potwornie długo! Podczas jazdy silnik mimo wszystko zaskakuje, bo przy prędkościach miejskich sprawia wrażenie dynamicznego. A to powinno wystarczyć spokojniejszym kierowcom lub osobom, które jeżdżą głównie w mieście. Poza tym motor ma jeszcze jedną zaletę. Potrafi jeździć na kropelce! Podczas testu na 45-litrowym zbiorniku udało mi się pokonać blisko 850 kilometrów. Dwie trzecie tego dystansu stanowiło miasto. A to oznacza, że średnio Skoda Fabia 1.0 MPi spaliła tylko 5,3 litra paliwa.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - spróbuj wrzucić dwójkę…

Litrowy silnik Skody to 3-cylindrowa konstrukcja. Tak, jednostka potrafi wibrować na postoju. Wibracje te są jednak delikatne i mało wyczuwalne. A to tego benzyniak brzmi dość specyficznie. Przy obrotach do 3 tysięcy dźwięk można uznać za całkiem przyjemny, a może nawet delikatnie sportowy. Powyżej motor zaczyna głośno bulgotać i staje się hałaśliwy. Nieco uwagi należy się również skrzyni biegów. 5-biegowa przekładnia pracuje lekko, niestety poszczególne biegi mają długi skok. Poza tym praktycznie nie da się wrzucić dwójki i trójki bez szarpnięcia.

Testowa Skoda Fabia była wyposażona w opcjonalne zawieszenie sportowe. Dzięki niemu hatchback może szybciej i pewniej wchodzić w zakręty - nadwozie mniej wychyla się na boki. Niestety komfort jazdy staje się nieznośny! Auto podskakuje na nierównościach i przenosi na kręgosłupy pasażerów każdą przeszkodę napotkaną na drodze. A to - nie da się ukryć - zdecydowanie nie pasuje ani do charakteru 75-konnego samochodu miejskiego, ani tym bardziej oczekiwań typowych klientów Skody. Wniosek? Podczas konfigurowania Fabii lepiej zaoszczędzić 550 złotych i postawić na klasycznie zestrojone zawieszenie.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Kuba Brzeziński

Infor.pl

Układ kierowniczy pracuje naprawdę lekko. To daje prowadzącemu sporą wygodę np. podczas parkowania. Co w trasie? Fabia prowadzi się pewnie. Być może ilość informacji docierających do kierowcy nie jest zbyt duża. Mimo wszystko nawet podczas szybkiego wchodzenia w zakręt prowadzący nie ma problemów z obraniem i utrzymaniem właściwego toru jazdy.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - podsumowanie

Testowa Fabia została skonfigurowana w topowej wersji wyposażenia Style. Do tego otrzymała pakiet Comfort (bezkluczykowy dostęp i odpalanie, automatyczna klimatyzacja, podgrzewane przednie fotele, radio Swing Plus), czujniki parkowania z przodu, nawigację satelitarną, asystenta martwego pola i opcjonalne obręcze aluminiowe. A to wywindowało cenę pojazdu do blisko 67 tysięcy złotych.

Zobacz również: Skoda Fabia po faceliftingu - cena w Polsce

Skoda Fabia trzeciej generacji to bez wątpienia dobry samochód segmentu B. Wygląda ładnie, całkiem dobrze się prowadzi, sprawia wrażenie trwałego i po prostu da się lubić. Niestety z topowym wyposażeniem i wolnossącym silnikiem o mocy 75 koni mechanicznych auto nie ma za bardzo sensu. A głównym powodem jest wysoka cena! Przydatna rada? Podczas konfigurowania czeskiego hatchbacka lepiej zrezygnować z którejś z opcji i dopłacić 3 tysiące złotych do mocniejszego silnika. 95-konna jednostka 1.0 TSI sprawia, że Skoda będzie i dobrze przyspieszała w mieście, i sprawdzi się na autostradzie. A to uczyni z niej wiernego towarzysza podróży, którego naprawdę da się polubić. Co z silnikiem MPi? Ten robi dobre wrażenie, jednak ma sens głównie w słabszych wersjach wyposażenia.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - dane techniczne:

  • Silnik: R3, wolnossący
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 75 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 95 Nm (3000 - 4300 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 168 km/h
  • Przyspieszenie 0-100km/h: 14,9 s.
  • Skrzynia biegów: manualna 5 biegów
  • Napęd na przednie koła
  • Zbiornik paliwa: 45 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,3 litra
  • Długość: 3997 mm
  • Szerokość: 1732 mm
  • Wysokość: 1452 mm
  • Rozstaw osi: 2455 mm
  • Ładowność: 530 kg
  • Pojemność bagażnika: 330/1150 litrów
  • Cena: od 44 300 zł

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - cena i wyposażenie:

  • Cena: 66 950 zł
  • Wybrane elementy wyposażenia:
  • 6 poduszek powietrznych
  • ESP
  • czujnik zmierzchu
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • system Start-Stop
  • system kontroli ciśnienia w oponach
  • światła do jazdy dziennej LED
  • automatyczna klimatyzacja
  • podgrzewane przednie fotele
  • radio z systemem Smart Link
  • 16-calowe felgi aluminiowe
  • asystent martwego pola
  • przyciemnione tylne szyby
  • sportowe zawieszenie

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
INFOR
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA