REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?
Kuba Brzeziński
Infor.pl

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Fabia nie jest autem, które powstało z myślą o poruszaniu serc motomaniaków. Mimo wszystko wersję Style z litrowym, 75-konnym silnikiem benzynowym naprawdę można polubić. Tylko czy tak naprawdę warto ją kupić?

Skody produkowane pod koniec lat dziewięćdziesiątych i na początku nowego millenium miały raczej przeciętne stylizacje. Trzecia generacja Fabii postanowiła to jednak zmienić. Nadwozie ma kształt klina, a do tego zostało uzupełnione szeregiem ostrych linii. Tym samym Skoda - i nie boję się tego powiedzieć - prezentuje się naprawdę dobrze. Szczególnie w wersji Style, która na dole przedniego zderzaka ma fajny, zadziorny spojlerek. Zastrzeżenia? Tak naprawdę mam jedno. Po liftingu auto zyskało wybrzuszony grill, który w pierwszym momencie nieco zaburza odbiór całości.

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Fabia 1.0 MPi została wyposażona w efektownie wyglądające felgi aluminiowe. Czarne obręcze w połączeniu z niebieskim lakierem wyglądają jak milion dolarów! Felgi mają 16 cali i z ich wyborem wiąże się pewna niedogodność. Założone na nich opony mają dość nietypowy rozmiar 215/45 R16. W tym punkcie mam zatem użyteczną wskazówkę: przy nietypowym rozmiarze zakup np. zimówek lub kolejnego kompletu ogumienia letniego będzie z pewnością dość dużym wydatkiem.

REKLAMA

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Kuba Brzeziński

Infor.pl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - wygoda i czytelność!

Po zajęciu miejsca w kabinie pasażerskiej kierowca zwraca uwagę na trzy rzeczy. Fotel jest zaskakująco wygodny. Poza tym zegary są czytelne, a komputer pokładowy pokazuje nie tylko wszystkie potrzebne informacje, ale i dużo więcej. Po trzecie strasznie… brzydki jest przycisk uruchamiania auta. Model został bowiem wyposażony w opcję bezkluczykowego dostępu (element pakietu Comfort dostępnego za 200 złotych w wersji Style). Po dłuższej jeździe Skodą Fabią 1.0 MPi refleksja jest jeszcze jedna. Choć kierownica jest świetnie wyprofilowana, a poziom jej wielofunkcyjności wysoki, koło mogłoby być nieco mniejsze.

Zobacz również: Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man.

Co z jakością materiałów wykończeniowych? Tapicerki w Skodzie Fabii Style robią naprawdę solidne wrażenie. Siedzisko w jednym miejscu jest nawet wyłożone materiałem przypominającym alkantarę! Jeżeli chodzi o plastiki, te są stosunkowo twarde. Z drugiej strony nie okazują się nieprzyjemne w dotyku i co ważniejsze, zostały dobrze spasowane. W ten sposób wykończenie Skody Fabii robi wrażenie solidnego i wyróżnia się na tle takich rywali jak chociażby Renault Clio. Na plus kabinie pasażerskiej warto zapisać też pojemność bagażnika. 330 litrów to jeden z rekordów w segmencie B.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Kuba Brzeziński

Infor.pl

Testowa Fabia nie otrzymała emocjonującej jednostki napędowej. Pod maską auta gościł bowiem litrowy benzyniak o mocy 75 koni mechanicznych. Według oficjalnej specyfikacji sprint do pierwszej setki zajmuje 14,7 sekundy. To potwornie długo! Podczas jazdy silnik mimo wszystko zaskakuje, bo przy prędkościach miejskich sprawia wrażenie dynamicznego. A to powinno wystarczyć spokojniejszym kierowcom lub osobom, które jeżdżą głównie w mieście. Poza tym motor ma jeszcze jedną zaletę. Potrafi jeździć na kropelce! Podczas testu na 45-litrowym zbiorniku udało mi się pokonać blisko 850 kilometrów. Dwie trzecie tego dystansu stanowiło miasto. A to oznacza, że średnio Skoda Fabia 1.0 MPi spaliła tylko 5,3 litra paliwa.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - spróbuj wrzucić dwójkę…

Litrowy silnik Skody to 3-cylindrowa konstrukcja. Tak, jednostka potrafi wibrować na postoju. Wibracje te są jednak delikatne i mało wyczuwalne. A to tego benzyniak brzmi dość specyficznie. Przy obrotach do 3 tysięcy dźwięk można uznać za całkiem przyjemny, a może nawet delikatnie sportowy. Powyżej motor zaczyna głośno bulgotać i staje się hałaśliwy. Nieco uwagi należy się również skrzyni biegów. 5-biegowa przekładnia pracuje lekko, niestety poszczególne biegi mają długi skok. Poza tym praktycznie nie da się wrzucić dwójki i trójki bez szarpnięcia.

Testowa Skoda Fabia była wyposażona w opcjonalne zawieszenie sportowe. Dzięki niemu hatchback może szybciej i pewniej wchodzić w zakręty - nadwozie mniej wychyla się na boki. Niestety komfort jazdy staje się nieznośny! Auto podskakuje na nierównościach i przenosi na kręgosłupy pasażerów każdą przeszkodę napotkaną na drodze. A to - nie da się ukryć - zdecydowanie nie pasuje ani do charakteru 75-konnego samochodu miejskiego, ani tym bardziej oczekiwań typowych klientów Skody. Wniosek? Podczas konfigurowania Fabii lepiej zaoszczędzić 550 złotych i postawić na klasycznie zestrojone zawieszenie.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Kuba Brzeziński

Infor.pl

Układ kierowniczy pracuje naprawdę lekko. To daje prowadzącemu sporą wygodę np. podczas parkowania. Co w trasie? Fabia prowadzi się pewnie. Być może ilość informacji docierających do kierowcy nie jest zbyt duża. Mimo wszystko nawet podczas szybkiego wchodzenia w zakręt prowadzący nie ma problemów z obraniem i utrzymaniem właściwego toru jazdy.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - podsumowanie

Testowa Fabia została skonfigurowana w topowej wersji wyposażenia Style. Do tego otrzymała pakiet Comfort (bezkluczykowy dostęp i odpalanie, automatyczna klimatyzacja, podgrzewane przednie fotele, radio Swing Plus), czujniki parkowania z przodu, nawigację satelitarną, asystenta martwego pola i opcjonalne obręcze aluminiowe. A to wywindowało cenę pojazdu do blisko 67 tysięcy złotych.

Zobacz również: Skoda Fabia po faceliftingu - cena w Polsce

Skoda Fabia trzeciej generacji to bez wątpienia dobry samochód segmentu B. Wygląda ładnie, całkiem dobrze się prowadzi, sprawia wrażenie trwałego i po prostu da się lubić. Niestety z topowym wyposażeniem i wolnossącym silnikiem o mocy 75 koni mechanicznych auto nie ma za bardzo sensu. A głównym powodem jest wysoka cena! Przydatna rada? Podczas konfigurowania czeskiego hatchbacka lepiej zrezygnować z którejś z opcji i dopłacić 3 tysiące złotych do mocniejszego silnika. 95-konna jednostka 1.0 TSI sprawia, że Skoda będzie i dobrze przyspieszała w mieście, i sprawdzi się na autostradzie. A to uczyni z niej wiernego towarzysza podróży, którego naprawdę da się polubić. Co z silnikiem MPi? Ten robi dobre wrażenie, jednak ma sens głównie w słabszych wersjach wyposażenia.

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - dane techniczne:

  • Silnik: R3, wolnossący
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 75 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 95 Nm (3000 - 4300 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 168 km/h
  • Przyspieszenie 0-100km/h: 14,9 s.
  • Skrzynia biegów: manualna 5 biegów
  • Napęd na przednie koła
  • Zbiornik paliwa: 45 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,3 litra
  • Długość: 3997 mm
  • Szerokość: 1732 mm
  • Wysokość: 1452 mm
  • Rozstaw osi: 2455 mm
  • Ładowność: 530 kg
  • Pojemność bagażnika: 330/1150 litrów
  • Cena: od 44 300 zł

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - cena i wyposażenie:

  • Cena: 66 950 zł
  • Wybrane elementy wyposażenia:
  • 6 poduszek powietrznych
  • ESP
  • czujnik zmierzchu
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • system Start-Stop
  • system kontroli ciśnienia w oponach
  • światła do jazdy dziennej LED
  • automatyczna klimatyzacja
  • podgrzewane przednie fotele
  • radio z systemem Smart Link
  • 16-calowe felgi aluminiowe
  • asystent martwego pola
  • przyciemnione tylne szyby
  • sportowe zawieszenie

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
INFOR
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA