REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Skoda Superb Combi Sportline 2.0 TDI DSG 190 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Skoda Superb Combi Sportline
Skoda Superb Combi Sportline
DS

REKLAMA

REKLAMA

Komfort, przyzwoita cena, niezłe osiągi, interesujący wygląd… to tylko niektóre cechy Skody Superb Combi. Czym charakteryzuje się wersja Sportline i czy warto do niej dopłacać? Sprawdziliśmy!

Superb - skąd ta nazwa?

REKLAMA

Po łacińskie nazwy dla swoich modeli Skoda sięgała już wielokrotnie. Przykładem może być chociażby Octavia. Taka sama sytuacja ma miejsce w wypadku Superba. Nazwa pochodzi od łacińskiego zwrotu „superbus” co oznacza „dumny”. Wymowa w języku polskim brzmi również „superb” i nie dzieli się tego wyrazu odczytując jako „super b”.

Skoda Superb – historia modelu

Model Superb produkowany był już w latach 1934-1949. Już wtedy jeden z silników Skody Superb mógł poszczycić się zaszczytną konstrukcją V8. Zarówno wtedy jak i obecnie to jeden z flagowych modeli czeskiego koncernu.

REKLAMA

Superb debiutował w 2001 r. podczas motoryzacyjnych targów we Frankfurcie. Powoli było już widać kierunek zmiany wskutek ingerencji Volkswagena w czeską markę. Można było dostrzec podobieństwo chociażby z Passata B5. To właśnie z nim i z Audi A4 B5 dzielił tę samą płytę podłogową. Pojawił się nawet prototyp wersji kombi, ale w obawie przed ewentualnym sukcesem obawiano się spadków sprzedaży Passata B5 oraz Audi A4.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W 2008 r. zaprezentowano II generację Skody Superb podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Tym razem nie wstrzymano produkcji kombi, lecz rok po debiucie trafiła do sprzedaży wersja kombi. Model dopracowano i pozbyto się wielu wad „debiutanta”. W 2013 r. dokonano faceliftingu, który przyczynił się do ładniejszego wyglądu Superba.

III generacja zadebiutowała podczas genewskich targów motoryzacyjnych w 2015 r. Zaprojektował ją Josef Kaban, który ostatnio opuścił czeski koncern na rzecz BMW. Superb został zbudowany na płycie podłogowej MQB. W tym samym roku pojawiła się wersja kombi.

Skoda Superb Combi Sportline

DS

Skoda Superb Combi Sportline – wygląd

REKLAMA

Skoda Superb już na pierwszy rzut oka wygląda atrakcyjnie. Dużo tutaj ostrych linii stylistycznych, co tylko potęguje agresywniejszy odbiór tego nadwozia. Jeśli przyjrzymy się światłom dziennym LED zauważymy charakterystyczne pazury, które podkreślają zadziorność tego modelu. Biksenonowe reflektory z funkcją adaptacji świateł AFS doskonale oświetlają drogę. W dodatku funkcja „Smart Light Assist” zapewnia zachowanie maksymalnej widoczności na drodze także nocą w ruchu drogowym, a rozbudowane możliwości regulacji oświetlenia kabiny wprowadzą w niej wyjątkowy nastrój.

Maska jest ciekawie wyprofilowana i idealnie komponuje się z charakterem nadwozia. Linia boczna też nie jest nudna. Dolne przetłoczenia na drzwiach oraz górne poprowadzone od przednich świateł aż na tył auta pod poziomem linii szyb, wygląda efektywnie. Dzięki temu nie ma tutaj miejsca na nudę. Auto jest bardzo dobrze dopracowane.

Samochód już na pierwszy rzut oka jest bardzo długi, mierzy aż 4856 mm. Nie jest jednak najdłuższym kombi dostępnym na rynku. O kilka centymetrów więcej znajdziemy w np. Oplu Insignii – 4986 mm.

Skoda Superb Combi Sportline

DS

SportLine – czyli co?

Pakiet Sportline sprawia, że Superb jest nieco agresywniejszy. Zmienia się nieco profil zderzaków, dostajemy również czarny grill, czarne lusterka oraz 19-calowe felgi Vega ze stopów metali lekkich. Tylne klapa wyposażona jest w niewielki spojler.  W przypadku wersji kombi, również otrzymamy czarne relingi. Pakiet Sportline to także osiem wersji kolorów nadwozia. Przy przednich drzwiach znajdziemy również plakietkę z napisem Sportline. Zawieszenie obniżone jest o 15 mm względem podstawowej wersji.

Skoda Superb Combi Sportline – wnętrze

Superb od dawna rozpieszcza dużą przestrzenią wewnątrz i nie sposób odnieść wrażenia, że skupia się raczej na pasażerach, którzy podróżują z tyłu. Nie zabraknie tu na pewno nikomu miejsca a w testowanym egzemplarzu czas umili nam klimatyzacja trójstrefowa, gniazdo 230 V, gniazdo 12V i port USB. A to wszystko z możliwością podgrzewanej tylnej kanapy oraz wygodnym podłokietnikiem. Z tylnej kanapy można sterować przednim fotelem. Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości, że to pasażer podróżujący z tyłu jest w tym aucie priorytetem?

Skoda Superb Combi Sportline

DS

Ale bez obaw, przód również jest ważny i ciekawie się prezentuje. Wnętrze SportLine to sportowe fotele, trójramienna i ścięta kierownica, czarna podsufitka,  aluminiowe nakładki na pedały, ozdobne progi, karbonowe elementy kokpitu oraz plakietki z nazwą pakietu np. na schowku.

Pakiet SportLine umożliwia również śledzenie sportowych parametrów auta: temperaturę oleju, informację o przeciążeniach i temperaturę płynu chłodzącego.

Testowany egzemplarz wyposażony jest w pakiet oświetlenia LED, który podświetla linię w ośmiu kolorach, poprowadzoną przez kokpit i drzwi. Całość wygląda w nocy bardzo efektownie.

Przestrzeni dla pasażerów nie odbiera ogromny bagażnik, który pomieści 660 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń za pomocą wygodnie umiejscowionych przycisków, pojemność wzrasta do 1950 litrów. Nie zabraknie również haczyków na zakupy, miejsca na apteczkę czy gniazda 12V.

Skoda Superb Combi Sportline

DS

Test Skoda Superb Sportline 2.0 TDI – wyposażenie

Cena podstawowego Superba Sportline wynosi 127 tys. zł. W standardzie otrzymamy m.in. dwustrefową klimatyzację, pakiet oświetlenia Ambiente, tempomat, elektryczną klapę bagażnika, czujnik deszczu.

Nad naszym bezpieczeństwem będzie czuwać aktywna funkcja ochrony kierowcy, funkcja wykrywania zmęczenia, możliwość rozpoznawania znaków czy monitorowania martwego pola w lusterkach.

Nasz model skonfigurowany został w cenie niemal 200 tys. złotych, jednak na pokładzie znalazło się mnóstwo dodatków. Kamera cofania to koszt 1600 zł. DAB, czyli funkcję odbioru programów radiowych w formie cyfrowej  - 450 zł. Pytanie tylko po co, skoro w Polsce to nadal bardzo ograniczony zasób. Jest duże pole do popisu przy wyborze rzeczywiście sensownych dodatków.

Najdroższym mechanicznym dodatkiem jest adaptacyjne zawieszenie. Kosztuje 4200 zł, ale nawet nie ma się co zastanawiać czy warto, po prostu trzeba je mieć. Wraz z progresywnym układem kierowniczym (700 zł) znacząco wpływa na charakter jazdy. Aktywny tempomat do 210 km/h to koszt 3000 zł. Spokojnie możemy kupić aktywny tempomat do niższej prędkości, będzie nieco taniej. Znacznym kosztem jest również system nawigacji Columbus, w testowanej wersji trzeba było za niego dopłacić 5600 zł.

Skoda Superb Combi Sportline

DS

Skoda Superb Combi Sportline – prowadzenie

To jeden z najbardziej uniwersalnych samochodów. Prowadzi się bardzo dobrze. Jest wygodny a przy tym niezmiernie pakowny. Automatyczna skrzynia biegów DSG idealnie współpracuje z silnikiem, tworząc zgrabny duet, który doceni wielu kierowców. Zawieszenie jest zestrojone tak, aby kierowca czerpał z jazdy samą przyjemność. Nierówności drogi nie wpływają na komfort jazdy. Szybkość jazdy również nie jest wpływa na podniesienie hałasu. Auto jest bardzo dobrze wyciszone.

Skoda przyzwyczaiła nas już do rozpieszczania kierowców. Szereg systemów nie tylko poprawia bezpieczeństwo, ale nieco rozleniwia kierowcę. Aktywny tempomat do 210 km/h to już naprawdę sporo. Zwłaszcza jeżeli podróżujemy w trasie. Oprócz tego kierowcę wspiera m.in. asystent pasa ruchu, automatyczne wspieranie nagłego hamowania, czytanie znaków czy zestaw kamer ułatwiających parkowanie.     

Skoda Superb Combi Sportline

DS

Skoda Superb Combi Sportline – silnik

Silnik rozwija maksymalną moc 190 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 1750 do 3250 obr./min. Do tego na pokładzie Superba znajduje się siedmiobiegowa przekładnia DSG. Według producenta Skoda w wersji Sportline przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,1 s i może rozwinąć swoją maksymalną prędkość do 235 km/h.

Skoda Superb Combi Sportline – podsumowanie

Skoda Superb Combi w wersji Sportline daje bardzo dużo radości z jazdy. Na pierwszym miejscu chyba większość wymieni wysoki komfort podróżowania w tym modelu. Pakiet Sportline nadaje Superbowi jeszcze więcej zadziorności i wyjątkowego charakteru. I to pomimo niezbyt sportowej wersji Combi. Dość oszczędny silnik diesla, niezbyt znacząco będzie wpływał na stan naszych zasobów finansowych. Gdyby w proponowane przez Skodę wyposażenie dodatkowe uzbroić modele Audi czy BMW, cena dla wielu fanów Skody z pewnością byłaby nie do zaakceptowania.

Skoda Superb Combi Sportline

DS

Skoda Superb Combi Sportline 2.0 TDI – dane techniczne

Silnik

R4 16V / wysokoprężny

Pojemność silnika

1968

Moc maksymalna przy obrotach (kW/rpm)

190 KM przy 3900 obr./min.

Maks moment obrotowy

400 Nm przy 1750-3250 obr./min.

Prędkość maksymalna

235

Przyspieszenie 0-100 km/h

8,1

Skrzynia biegów

Automatyczna DSG (7 biegów)

Napęd

FWD (przedni)

Zbiornik paliwa

66 litrów

Katalogowe zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie)

5,5 / 4,2 / 4,7

Długość

4856

Szerokość

1864

Wysokość

1477

Rozstaw osi

2841

Masa własna

1500

Pojemność bagażnika

660/1950

Hamulce przód

Kolumny McPhersona

Hamulce tył

Wielowahaczowe

Opony w testowanej wersji

235/40 R19

Skoda Superb Combi Sportline
DS
Skoda Superb Combi Sportline
DS
Skoda Superb Combi Sportline
DS
Skoda Superb Combi Sportline
DS
Skoda Superb Combi Sportline
DS
Skoda Superb Combi Sportline
DS
Skoda Superb Combi Sportline
DS
Skoda Superb Combi Sportline
DS
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA