REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Skoda Superb Combi Sportline 2.0 TDI DSG 190 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Skoda Superb Combi Sportline
Skoda Superb Combi Sportline
DS

REKLAMA

REKLAMA

Komfort, przyzwoita cena, niezłe osiągi, interesujący wygląd… to tylko niektóre cechy Skody Superb Combi. Czym charakteryzuje się wersja Sportline i czy warto do niej dopłacać? Sprawdziliśmy!

Superb - skąd ta nazwa?

REKLAMA

Po łacińskie nazwy dla swoich modeli Skoda sięgała już wielokrotnie. Przykładem może być chociażby Octavia. Taka sama sytuacja ma miejsce w wypadku Superba. Nazwa pochodzi od łacińskiego zwrotu „superbus” co oznacza „dumny”. Wymowa w języku polskim brzmi również „superb” i nie dzieli się tego wyrazu odczytując jako „super b”.

Skoda Superb – historia modelu

Model Superb produkowany był już w latach 1934-1949. Już wtedy jeden z silników Skody Superb mógł poszczycić się zaszczytną konstrukcją V8. Zarówno wtedy jak i obecnie to jeden z flagowych modeli czeskiego koncernu.

REKLAMA

Superb debiutował w 2001 r. podczas motoryzacyjnych targów we Frankfurcie. Powoli było już widać kierunek zmiany wskutek ingerencji Volkswagena w czeską markę. Można było dostrzec podobieństwo chociażby z Passata B5. To właśnie z nim i z Audi A4 B5 dzielił tę samą płytę podłogową. Pojawił się nawet prototyp wersji kombi, ale w obawie przed ewentualnym sukcesem obawiano się spadków sprzedaży Passata B5 oraz Audi A4.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W 2008 r. zaprezentowano II generację Skody Superb podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Tym razem nie wstrzymano produkcji kombi, lecz rok po debiucie trafiła do sprzedaży wersja kombi. Model dopracowano i pozbyto się wielu wad „debiutanta”. W 2013 r. dokonano faceliftingu, który przyczynił się do ładniejszego wyglądu Superba.

III generacja zadebiutowała podczas genewskich targów motoryzacyjnych w 2015 r. Zaprojektował ją Josef Kaban, który ostatnio opuścił czeski koncern na rzecz BMW. Superb został zbudowany na płycie podłogowej MQB. W tym samym roku pojawiła się wersja kombi.

Skoda Superb Combi Sportline

DS

Skoda Superb Combi Sportline – wygląd

REKLAMA

Skoda Superb już na pierwszy rzut oka wygląda atrakcyjnie. Dużo tutaj ostrych linii stylistycznych, co tylko potęguje agresywniejszy odbiór tego nadwozia. Jeśli przyjrzymy się światłom dziennym LED zauważymy charakterystyczne pazury, które podkreślają zadziorność tego modelu. Biksenonowe reflektory z funkcją adaptacji świateł AFS doskonale oświetlają drogę. W dodatku funkcja „Smart Light Assist” zapewnia zachowanie maksymalnej widoczności na drodze także nocą w ruchu drogowym, a rozbudowane możliwości regulacji oświetlenia kabiny wprowadzą w niej wyjątkowy nastrój.

Maska jest ciekawie wyprofilowana i idealnie komponuje się z charakterem nadwozia. Linia boczna też nie jest nudna. Dolne przetłoczenia na drzwiach oraz górne poprowadzone od przednich świateł aż na tył auta pod poziomem linii szyb, wygląda efektywnie. Dzięki temu nie ma tutaj miejsca na nudę. Auto jest bardzo dobrze dopracowane.

Samochód już na pierwszy rzut oka jest bardzo długi, mierzy aż 4856 mm. Nie jest jednak najdłuższym kombi dostępnym na rynku. O kilka centymetrów więcej znajdziemy w np. Oplu Insignii – 4986 mm.

Skoda Superb Combi Sportline

DS

SportLine – czyli co?

Pakiet Sportline sprawia, że Superb jest nieco agresywniejszy. Zmienia się nieco profil zderzaków, dostajemy również czarny grill, czarne lusterka oraz 19-calowe felgi Vega ze stopów metali lekkich. Tylne klapa wyposażona jest w niewielki spojler.  W przypadku wersji kombi, również otrzymamy czarne relingi. Pakiet Sportline to także osiem wersji kolorów nadwozia. Przy przednich drzwiach znajdziemy również plakietkę z napisem Sportline. Zawieszenie obniżone jest o 15 mm względem podstawowej wersji.

Skoda Superb Combi Sportline – wnętrze

Superb od dawna rozpieszcza dużą przestrzenią wewnątrz i nie sposób odnieść wrażenia, że skupia się raczej na pasażerach, którzy podróżują z tyłu. Nie zabraknie tu na pewno nikomu miejsca a w testowanym egzemplarzu czas umili nam klimatyzacja trójstrefowa, gniazdo 230 V, gniazdo 12V i port USB. A to wszystko z możliwością podgrzewanej tylnej kanapy oraz wygodnym podłokietnikiem. Z tylnej kanapy można sterować przednim fotelem. Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości, że to pasażer podróżujący z tyłu jest w tym aucie priorytetem?

Skoda Superb Combi Sportline

DS

Ale bez obaw, przód również jest ważny i ciekawie się prezentuje. Wnętrze SportLine to sportowe fotele, trójramienna i ścięta kierownica, czarna podsufitka,  aluminiowe nakładki na pedały, ozdobne progi, karbonowe elementy kokpitu oraz plakietki z nazwą pakietu np. na schowku.

Pakiet SportLine umożliwia również śledzenie sportowych parametrów auta: temperaturę oleju, informację o przeciążeniach i temperaturę płynu chłodzącego.

Testowany egzemplarz wyposażony jest w pakiet oświetlenia LED, który podświetla linię w ośmiu kolorach, poprowadzoną przez kokpit i drzwi. Całość wygląda w nocy bardzo efektownie.

Przestrzeni dla pasażerów nie odbiera ogromny bagażnik, który pomieści 660 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń za pomocą wygodnie umiejscowionych przycisków, pojemność wzrasta do 1950 litrów. Nie zabraknie również haczyków na zakupy, miejsca na apteczkę czy gniazda 12V.

Skoda Superb Combi Sportline

DS

Test Skoda Superb Sportline 2.0 TDI – wyposażenie

Cena podstawowego Superba Sportline wynosi 127 tys. zł. W standardzie otrzymamy m.in. dwustrefową klimatyzację, pakiet oświetlenia Ambiente, tempomat, elektryczną klapę bagażnika, czujnik deszczu.

Nad naszym bezpieczeństwem będzie czuwać aktywna funkcja ochrony kierowcy, funkcja wykrywania zmęczenia, możliwość rozpoznawania znaków czy monitorowania martwego pola w lusterkach.

Nasz model skonfigurowany został w cenie niemal 200 tys. złotych, jednak na pokładzie znalazło się mnóstwo dodatków. Kamera cofania to koszt 1600 zł. DAB, czyli funkcję odbioru programów radiowych w formie cyfrowej  - 450 zł. Pytanie tylko po co, skoro w Polsce to nadal bardzo ograniczony zasób. Jest duże pole do popisu przy wyborze rzeczywiście sensownych dodatków.

Najdroższym mechanicznym dodatkiem jest adaptacyjne zawieszenie. Kosztuje 4200 zł, ale nawet nie ma się co zastanawiać czy warto, po prostu trzeba je mieć. Wraz z progresywnym układem kierowniczym (700 zł) znacząco wpływa na charakter jazdy. Aktywny tempomat do 210 km/h to koszt 3000 zł. Spokojnie możemy kupić aktywny tempomat do niższej prędkości, będzie nieco taniej. Znacznym kosztem jest również system nawigacji Columbus, w testowanej wersji trzeba było za niego dopłacić 5600 zł.

Skoda Superb Combi Sportline

DS

Skoda Superb Combi Sportline – prowadzenie

To jeden z najbardziej uniwersalnych samochodów. Prowadzi się bardzo dobrze. Jest wygodny a przy tym niezmiernie pakowny. Automatyczna skrzynia biegów DSG idealnie współpracuje z silnikiem, tworząc zgrabny duet, który doceni wielu kierowców. Zawieszenie jest zestrojone tak, aby kierowca czerpał z jazdy samą przyjemność. Nierówności drogi nie wpływają na komfort jazdy. Szybkość jazdy również nie jest wpływa na podniesienie hałasu. Auto jest bardzo dobrze wyciszone.

Skoda przyzwyczaiła nas już do rozpieszczania kierowców. Szereg systemów nie tylko poprawia bezpieczeństwo, ale nieco rozleniwia kierowcę. Aktywny tempomat do 210 km/h to już naprawdę sporo. Zwłaszcza jeżeli podróżujemy w trasie. Oprócz tego kierowcę wspiera m.in. asystent pasa ruchu, automatyczne wspieranie nagłego hamowania, czytanie znaków czy zestaw kamer ułatwiających parkowanie.     

Skoda Superb Combi Sportline

DS

Skoda Superb Combi Sportline – silnik

Silnik rozwija maksymalną moc 190 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 1750 do 3250 obr./min. Do tego na pokładzie Superba znajduje się siedmiobiegowa przekładnia DSG. Według producenta Skoda w wersji Sportline przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,1 s i może rozwinąć swoją maksymalną prędkość do 235 km/h.

Skoda Superb Combi Sportline – podsumowanie

Skoda Superb Combi w wersji Sportline daje bardzo dużo radości z jazdy. Na pierwszym miejscu chyba większość wymieni wysoki komfort podróżowania w tym modelu. Pakiet Sportline nadaje Superbowi jeszcze więcej zadziorności i wyjątkowego charakteru. I to pomimo niezbyt sportowej wersji Combi. Dość oszczędny silnik diesla, niezbyt znacząco będzie wpływał na stan naszych zasobów finansowych. Gdyby w proponowane przez Skodę wyposażenie dodatkowe uzbroić modele Audi czy BMW, cena dla wielu fanów Skody z pewnością byłaby nie do zaakceptowania.

Skoda Superb Combi Sportline

DS

Skoda Superb Combi Sportline 2.0 TDI – dane techniczne

Silnik

R4 16V / wysokoprężny

Pojemność silnika

1968

Moc maksymalna przy obrotach (kW/rpm)

190 KM przy 3900 obr./min.

Maks moment obrotowy

400 Nm przy 1750-3250 obr./min.

Prędkość maksymalna

235

Przyspieszenie 0-100 km/h

8,1

Skrzynia biegów

Automatyczna DSG (7 biegów)

Napęd

FWD (przedni)

Zbiornik paliwa

66 litrów

Katalogowe zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie)

5,5 / 4,2 / 4,7

Długość

4856

Szerokość

1864

Wysokość

1477

Rozstaw osi

2841

Masa własna

1500

Pojemność bagażnika

660/1950

Hamulce przód

Kolumny McPhersona

Hamulce tył

Wielowahaczowe

Opony w testowanej wersji

235/40 R19

Skoda Superb Combi Sportline
DS
Skoda Superb Combi Sportline
DS
Skoda Superb Combi Sportline
DS
Skoda Superb Combi Sportline
DS
Skoda Superb Combi Sportline
DS
Skoda Superb Combi Sportline
DS
Skoda Superb Combi Sportline
DS
Skoda Superb Combi Sportline
DS
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA