Skoda Fabia po faceliftingu - cena w Polsce
REKLAMA
REKLAMA
Fabia to bestseller Skody. Według zestawienia Samar z 2017 roku mała Skoda była najlepiej sprzedającym się samochodem na polskim rynku – sprzedano 19 047 sztuk. Fabia wyprzedziła w zestawieniu m.in. swoją większą siostrę Octavię (18 856), Opla Astrę (15 943) i Volkswagena Golfa (13 299). Sama Skoda uplasowała się na pozycji lidera, sprzedając w zeszłym roku 62 030 samochodów, czyli o 18,61 % więcej niż w 2016. Mając na uwadze tak dobre wyniki sprzedaży, przeprowadzony w tym roku musiał być bardzo przemyślany. Co nowego oferuje Skoda Fabia po liftingu?
REKLAMA
Skoda Fabia FL 2018 – co nowego?
Już na pierwszy rzut oka widać, że lifting był delikatny. Zmieniono przedni grill, reflektory z przodu a światła LED do jazdy dziennej są teraz w standardzie. Z tyłu analogicznie zmieniono lampy oraz przeprojektowano zderzak. Nową Fabię można rozpoznać po nowych dostępnych lakierach nadwozia i felgach (teraz dostępne w rozmiarze nawet 18-cali). Czesi również we wnętrzu wykazali się ostrożnością. Fabię po zmianach najłatwiej poznać po nowych zegarach, innych ozdobnych panelach deski rozdzielczej oraz najnowszym, 6,5 calowym ekranie systemu multimedialnego oferującego współpracę z najnowszymi smartfonami i połączenie online. Skoda deklaruje, że we wnętrzu poprawiono spasowanie elementów i materiały. We wnętrzu, wzorem droższych modeli, pojawiły się elementy pakietu Simply Clever, jak oferowana w wersji kombi wyjmowana latarka z bagażnika albo podświetlenie schowka w tunelu środkowym. Nie zapomniano o pasażerach podróżujących na tylnej kanapie, oferując im uchwyty na tablety i dwa porty USB. Pojawiła się również opcja dokupienia świateł mijania LED z automatycznym przełączaniem na drogowe oraz przydatny w mieście system Rear Traffic Alert (1600 zł), wykrywający samochody podczas cofania.
Skoda Fabia po faceliftingu – silniki i wyposażenie
REKLAMA
Skoda z powodu niskiej popularności tego wariantu silnikowego i zbliżających się nowych norm spalin wycofuje silnik wysokoprężny z Fabii. W poprzednim modelu oferowano diesla 1.4 TDI o mocach 90 i 105 KM, łączonego z 7-biegową skrzynią DSG. Obecna gama silnikowa na razie składa się z dwóch jednostek benzynowych: wolnossącego 1.0 MPI (75 KM) z 5-biegową skrzynią biegów i turbodoładowanego 1.0 TSI (95 oraz 110 KM) z 6-biegową skrzynią biegów. Mocniejsza odmiana 1.0 TSI będzie opcjonalnie łączona z 7-biegowym „automatem” DSG za 4900 zł. Warto dodać, że do nowej Skody Fabii z silnikiem 1.0 MPI można zamówić instalację LPG Landi Renzo za 1750 zł. (Polecamy dopłacić jeszcze 200 zł, żeby wlew gazu przeniesiono pod pokrywę wlewu paliwa – taka opcja wygląda o wiele estetyczniej od czarnego wlewu w tylnym zderzaku).
W standardowym wyposażeniu Active, oprócz wymaganych przez prawo systemów bezpieczeństwa, można znaleźć m.in. klimatyzację manualną, elektrykę przednich szyb i lusterek, radio z 4-głosnikami, system HILL HOLD CONTROL wspomagający ruszanie pod górę. Skoda w bogatszych odmianach Ambition, Active, Style Color dodatkowo oferuje: system multimedialny z ekranem 6,5 cala razem z Bluetooth, podłokietnik przedni, bezkluczykowe uruchamianie, tylne czujniki parkowania, wielofunkcyjną skórzaną kierownice, przednie światła przeciwmgielne, aluminiowe obręcze, automatyczną klimatyzacje. Na szczycie oferty pozostaje wersja Monte Carlo ze specjalnymi obręczami, sportowymi fotelami, nakładkami na pedały oraz z niemal kompletnym wyposażeniem.
Skoda Fabia po faceliftingu (2018) - cennik
Silnik |
Skrzynia biegów |
Active |
Ambition |
Style |
Style Color |
Monte Carlo |
1.0 MPI 75 KM |
manulana, 5-biegowa |
43 000 zł |
46 000 zł |
52 300 zł |
53 900 zł |
53 100 zł |
1.0 TSI 95 KM |
manulana, 5-biegowa |
48 100 zł |
51 100 zł |
57 400 zł |
59 000 zł |
58 200 zł |
1.0 TSI 110 KM |
manulana, 6-biegowa |
- |
53 300 zł |
59 600 zł |
61 200 zł |
60 400 zł |
1.0 TSI 110 KM |
automatyczna, 7-biegowa DSG |
- |
58 200 zł |
64 500 zł |
66 100 zł |
65 300 zł |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.