REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Kodiaq 2.0 TSI 180 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
DS
Skoda Kodiaq / fot. Skoda
Skoda Kodiaq / fot. Skoda
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Skoda nareszcie postanowiła zawojować segment SUV-ów wpuszczając na rynek nowego Kodiaq. Cena na pierwszy rzut oka jest bardzo atrakcyjna, jednak czy tylko niską ceną Skoda zamierza zawojować rynek? Jak wypada na tle konkurencji? Sprawdziliśmy!

Przyzwyczailiśmy się, że Skoda sięga do łacińskich zwrotów nazywając swoje modele samochodów. Tym razem jednak do określenia swojego nowego SUV-a Skoda posłużyła się gatunkiem niedźwiedzia, co z pewnością ma podkreślić charakter nowego modelu. Kodiaq to rasa masywnego niedźwiedzia, zamieszkującego południowe wybrzeża Alaski.

REKLAMA

REKLAMA

Zanim Kodiaq trafił do seryjnej produkcji, zadebiutował jako Vision S w Genewie początkiem 2016 r. Futurystycznego wnętrza prezentowanego na premierze trudno doszukiwać się w seryjnej produkcji. Nie mniej jednak to bardzo interesujący model, którego zalety i wady poznamy podczas kilkudniowego testu.

Nie sposób zapomnieć, że Skoda najmodniejszy okres SUV-ów sromotnie przespała. Cieszy jednak, że wybudzona niczym niedźwiedź z zimowego snu, wkracza na rynek z nowym modelem.

Skoda Kodiaq / fot. Skoda

Skoda

Skoda Kodiaq 2.0 TSI 180 KM – wygląd zewnętrzny

Tak samo jak duży niedźwiedź tak i Skoda Kodiaq jest autem ciężkim, bo waży ponad 1700 kg. Jego długość wynosi 4,7 m., czyli przeciętnie tyle co średniej długości kombi. Zaledwie 16 cm krótsza niż Skoda Superb. Prześwit wynosi 18 centymetrów, co w codziennej jeździe nawet po drogach niskiej jakości w zupełności powinno wystarczyć. Wysokość mierzy niemal 1,7 a szerokość 1,9 metra.  Dzięki dość wysoko umieszczonej linii szyb, sprawie wrażenie mocno pancernej konstrukcji. Wszystkie te parametry techniczne sprawiają, że to największy model jakie oferuje Skoda. Zbudowany został na płycie podłogowej MQB a podzespoły dzieli z modelem Volkswagena CrossBlue. Najczęściej porównywany jest do swojego Volkswagenowskiego brata – Tiguana. Ta sama płyta została użyta do konstrukcji brata Kodiaq czyli Karoq. 

REKLAMA

Skoda Kodiaq / fot. Skoda

Skoda

Skoda Kodiaq 2.0 TSI 180 KM – wnętrze

Pozycja za kierownicą jest wygodna, chociaż ustawienie idealnej pozycji za kierownicą było czasochłonne. Wygląd kierownicy pozostawia nieco do życzenia. Zabrakło materiałów lepszej jakości. Jest również dość cienka, więc trzeba się do niej przyzwyczaić. Kierownica w Superbie, który nie jest flagowcem wykonana jest o niebo lepiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cieszą dodatki takie jak możliwość bezprzewodowego ładowania telefonu, schowek na telefon, duże pojemniki na kubki czy regulowany podłokietnik.

Materiały z których wykonana jest deska rozdzielcza są średniej jakości. Z powodzeniem mogłyby być lepsze. Centralnie umieszczony ekran dotykowy mierzy 9,2 cala, co sprawia, że jest wystarczająco czytelny. Całość sterowania odbywa się dotykowo, prócz dwóch skrajnie zamieszczonych pokręteł. Na uwagę zasługuje podwójny schowek. Jeden na linii wzroku otwierany do góry, a drugi standardowo zamieszczony nad kolanami.

Siedzenia są wygodne i dobrze wyprofilowane. Dłuższa jazda nie sprawia problemu. Jazda nie jest męcząca. Wybrać możemy nadwozie, które oferuje zarówno 5 jak i 7 miejsc. Za trzeci rząd siedzeń musimy dopłacić 3400 zł. Jednak gdy rozłożymy trzeci rząd siedzeń, niestety w drugim zacznie robić się ciasno. Dzieci spokojnie jednak się pomieszczą.

Skoda Kodiaq / fot. Skoda

Skoda

Skoda Kodiaq 2.0 TSI 180 KM – wyposażenie

Kodiaq występuje w trzech wersjach wyposażenia: Active, Ambition i Style.

Już podstawowa wersja Active wyposażona jest w 7 poduszek powietrznych, zdalnie sterowany zamek, wszystkie szyby sterowane elektronicznie i manualną klimatyzację. Dostaniemy również radio SWING o przekątnej 6,5 cala. Między przednimi fotelami znajdziemy podłokietnik, którego niestety brakuje z tyłu. W standardzie również dostaniemy LEDowe światła do jazdy dziennej oraz lampy przeciwmgłowe. Na pokładzie wersji Active znajduje się system FRONT ASIST (przedni radar automatycznie hamujący w wypadku zagrożenia) oraz MANOEUVERE ASSIST (automatyczne hamowanie podczas cofania).

Wersja Ambition wzbogacona jest od poprzednika w dwustrefową automatyczną klimatyzację, bezkluczykowe uruchamianie silnika i czarne relingi dachowe. W tej nie brakuje również podłokietnika z tyłu i dwóch schowków, o których mowa wcześniej. Otrzymamy również pakiet LIGHT ASSIST, który ułatwi codzienne korzystanie z samochodu. W tej wersji możemy również liczyć na parasole w przednich drzwiach.

Wersja Style, którą testowaliśmy posiada trójstrefową klimatyzację automatyczną, reflektory przednie w technologii Full LED z funkcją adaptacji świateł AFS oraz przednie światła przeciwmgłowe w technologii LED wraz z funkcją corner. Adaptacyjny tempomat ułatwi jazdę, ale tylko do 160 km/h. Na pokładzie znajdziemy radio Bolero z wejściem SD, USB AUX-in, MP3 i obsługą głosową.

Skoda Kodiaq / fot. Skoda

Skoda

Skoda Kodiaq 2.0 TSI 180 KM – prowadzenie

Kabina jest przestronna, co oczywiste w aucie o takim gabarycie. Pozycja za kierownicą jest wygodna a dzięki światłom LED, widoczność jest bardzo dobra. Kierowcom również sprzyja szereg dodatków, które lepiej organizują czas spędzony za kierownicą. Mowa tutaj o bezprzewodowej ładowarce czy pojemnym uchwytom, które z przodu zmieszczą dwa duże kubki. Miejsca nie brakuje zarówno z przodu jak i z tyłu. Imponująca jest również pojemność bagażnika. W wersji podstawowej to 720 litrów. Bagażnik testowanego egzemplarza z rozłożonym 3 rzędem siedzeń kurczy się do 270 litrów. Sterowanie elektroniczne tylnej pokrywy ułatwia codzienne korzystanie z bagażnika.

Skoda Kodiaq / fot. Skoda

Skoda

Skoda Kodiaq 2.0 TSI 180 KM – układ napędowy

Silnik benzynowy o mocy 180 koni to niewątpliwa zaleta testowanego auta. Wnętrze jest bardzo dobrze wyciszone. Niestety duża moc pociąga za sobą również spore spalanie. W trasie przy delikatnej jeździe jesteśmy w stanie uzyskać 8-9 l/100 km, ale w mieście musimy się liczyć ze spalaniem na poziomie 12l/100 km. Oczywiście przy założeniu, że nie będziemy fantazjować i wykorzystywać całej mocy tego silnika. Klienci którzy szukają oszczędności powinni zainteresować się silnikami diesla. Silniki benzynowe sprawdzą się raczej w mieście, ale po najmniejszych jednostkach nie ma co się spodziewać jakiejś ekscytacji z jazdy. Zresztą wielki niedźwiedź nie sprawdzi się w szybko pokonywanych ciasnych zakrętach, to nie jego bajka. Mały silnik 1.4 TSI z napędem na przednią oś, to raczej rozwiązanie dla oszczędnych klientów. Moc silnika w testowanym aucie przekazywana jest na czterokołowy napęd za pomocą 7 biegowej skrzyni DSG. O zaletach samej skrzynie nie ma się co rozpisywać. Jest po prostu dobra, chociaż w tym modelu reaguje nieco ospale. Zestrojona bardzo ostrożnie kastruje potencjał 180 konnego silnika. Zawieszenie Kodiaq jest raczej miękkie i wygodne w codziennej jeździe. Poradzi sobie z wysokimi krawężnikami, słabymi nawierzchniami i weekendowymi wycieczkami za miasto.

Skoda Kodiaq 2.0 TSI 180 KM – ceny

Ceny podstawowej wersji Kodiaq zaczynają się od 87 400 zł. Niestety tutaj otrzymamy najmniejszy silnik benzynowy 1.4 TSI i napęd na przód. Słowem - mało. Za Kodiaqa Scout zapłacimy od 136 850 zł a za model Sportline od 138 700 zł. Cenowo największym konkurentem może być mało popularny SsangYong Rexton, który w podobnym pułapie cenowym będzie dużo lepiej wyposażony. Na uwagę zasługuje również Kia Sorento, Nissan X-Trail oraz Hyundai Santa Fe.

Skoda Kodiaq / fot. Skoda

Skoda

Skoda Kodiaq 2.0 TSI 180 KM - podsumowanie

Skoda zdecydowanie przespała dobry moment na wejście rynek SUVów. Volkswagen rozpoczął produkcję Tiguana w 2007 r. Ford swoją Kugę w 2008 r. To przecież dekadę temu! Co prawda na naszym rynku to dalej bardzo modny segment, to jednak nie do końca wydaje mi się, że Skoda odbierze fanów innym markom. Chociaż wprowadzając Kodiaq a rok później Karoq widać, że jeszcze nie składa broni. A to jeszcze nie koniec. Planuje bowiem premierę modelu Kamiq czyli w ofercie będzie posiadać 3 SUV-y. Czy to nie za dużo? A może z któregoś w najbliższych latach zrezygnują...?

Przez pierwsze dni jazd Skodą, byłem całkiem zadowolony. Jednak przy bliższym poznaniu nie zyskuje, lecz traci. Wykonanie jest dobre, ale nie bardzo dobre. Plastiki potrafią zaskrzypieć. Są średniej jakości, a z uwagi na to że deska rozdzielcza jest potężna, to tafla plastiku w podstawowej wersji mnie się nie podoba. Oczywiście cena jest atrakcyjna, pod warunkiem że kupimy auto z podstawowym wyposażenie. Czy jednak będzie nas cieszył silnik 1.4 TSI z napędem na przednią oś i mocy 125 KM? Do tego stalowe felgi i ręcznie sterowana klimatyzacja? Raczej nie, a na pewno szybko się znudzi. Bo nasz wielki niedźwiedź z małym silniczkiem będzie wciąż budził niedosyt. Jeżeli jednak zaczniemy doposażać naszego Kodiaq (wybór dodatków jest całkiem spory) to kwota bardzo szybko urośnie. A wyższa kwota za ten model automatycznie zapala nam ostrzegawcza lampkę, że w zasadzie konkurencja wypada podobnie a w niektórych wypadkach nawet lepiej (np. Peugeot 5008).

Gdyby się zastanowić nad silnikiem, zdecydowanie lepiej wybrać diesla, chyba że będziemy jeździć tylko po mieście. Mocniejszy silnik z pewnością da więcej frajdy z jazdy niż silnik benzynowy. Mając tak potężne z wyglądu auto, aż się prosi żeby miało 4x4 a to już wydatek rzędu ok. 105 tys. zł.

Całość dodatków wpisujących się w nurt Simply Clever jak możliwość bezprzewodowego ładowania telefonu, obsługa multimedialna, liczne schowki czy latarka w bagażniku to fajne dodatki, ale pozostają tylko dodatkami. Oczywiście wzbogacają jazdę, ale chyba niewielu kierowców z tego powodu podejmuje decyzję o zakupie.

Skoda Kodiaq 2.0 TSI 180 KM - dane techniczne

Silnik Benzynowy R4, turbo
Pojemność silnika 1984 cm3
Moc maksymalna 180 KM przy 3900 obr./min.
Maks mom. obrotowy 320 Nm w zakresie 1400-3940 obr./min.
Prędkość maksymalna 207 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,8 s
Skrzynia biegów 7-biegowa, automatyczna (DSG)
Napęd 4x4 (4Motion)
Zbiornik paliwa 58 l
Katalogowe zużycie paliwa
(miasto/ trasa/ średnie)
8,5 l/ 5,8 l/ 6,8 l
Długość 4697 mm
Szerokość 1882 mm
Wysokość 1676 mm
Rozstaw osi 2791 mm
Masa 1695 kg
Pojemność bagażnika 720 l
Skoda Kodiaq / fot. Skoda
Skoda
Skoda Kodiaq / fot. Skoda
Skoda
Skoda Kodiaq / fot. Skoda
Skoda
Skoda Kodiaq / fot. Skoda
Skoda
Skoda Kodiaq / fot. Skoda
Skoda
Skoda Kodiaq / fot. Skoda
Skoda
Skoda Kodiaq / fot. Skoda
Skoda
Skoda Kodiaq / fot. Skoda
Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA