REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

1.0 MPi Skoda
1.0 MPi Skoda
Fot. Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Niska pojemność i trzy cylindry - to dwie cechy nowych benzyniaków Grupy Volkswagena z rodziny EA211. Silniki 1.0 MPi i 1.0 TSI występują w kilku wariantach oraz cieszą się dobrą opinią.

Początek drugiej dekady XXI wieku był czasem, w którym downsizing na dobre zadomowił się na rynku motoryzacyjnym. W efekcie producenci nie tylko obniżali pojemność motorów, ale również zmniejszali ilość zastosowanych w jednostce cylindrów. Na fali tego właśnie trendu zaczęła się historia małolitrażowego benzyniaka produkowanego przez Grupę Volkswagena. Silnik 1.0 MPi został oficjalnie zaprezentowany w roku 2012 podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Praktycznie z miejsca Niemcy dedykowali go pojazdom segmentu A, B i małym crossoverom oraz wpisali do rodziny funkcjonującej pod oznaczeniem EA211.

REKLAMA

1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - 3 cylindry, 12 zaworów i…

Opis konstrukcyjny motoru jest niezwykle prosty. W każdym przypadku jednostka posiada 3 cylindry ustawione w rzędzie, które są obsługiwane przez 12 zaworów oraz rozrząd realizowany przez pasek (jego trwałość określono na 240 tysięcy kilometrów). Zarówno blok, jak i głowica zostały wykonane z aluminium, co pozwoliło na obniżenie masy konstrukcji (1.0 TSI waży tylko 93 kilogramy!). Wersja 1.0 MPi jest zasilana za pomocą wtrysku wielopunktowego i rozwija 60, 65 lub 75 koni mechanicznych. Modele 1.0 TSI otrzymały wtrysk bezpośredni pod ciśnieniem nawet 350 barów oraz turbosprężarkę. To dało im dużo większe możliwości. W zależności od wersji doładowany wariant dysponuje stadem 95, 102, 110 lub 115 koni mechanicznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
1.0 MPi Skoda

1.0 MPi Skoda

Fot. Skoda

Podstawową zaletą 3-cylindrowych silników Grupy Volkswagena z rodziny EA211 jest oszczędność. Te jednostki potrafią naprawdę jeździć na kropelce! Według danych technicznych producenta 60-konne Citigo wyposażone w silnik 1.0 MPi spala w cyklu miejskim tylko 5,6 litra benzyny na każde 100 kilometrów. Doładowana wersja jednostki 1.0 TSI może się pochwalić jeszcze mniejszym apetytem. Volkswagen twierdzi, że 115-konny wariant motoru zamontowany w Polo spala w terenie zabudowanym tylko 5,2 litra paliwa. Co więcej, oferuje dobrą dynamikę. Sprint do pierwszej setki trwa bowiem 9,3 sekundy.

Silnik 1.0 MPi LPG - bezawaryjna jazda za grosze!

Na listę zalet warto wpisać fakt, że wolnossący 1.0 MPi jest podatny na montaż instalacji gazowej. Na tyle dobrze współpracuje z LPG, że układ zasilania może być nawet zamontowany w salonie przy zachowaniu fabrycznej gwarancji na pojazd (opcja oferowana np. przez Skodę). Jazda na gazie sprawia, że auto staje się wyjątkowo oszczędne. Dla przykładu przy obecnych cenach LPG koszt pokonania stu kilometrów w mieście na pokładzie Citigo wynosi zaledwie 12,5 złotego. Dodatkowo jednostki 1.0 MPi i 1.0 TSI cieszą się dobrymi opiniami użytkowników. Ci podkreślają ich niskie koszty eksploatacji oraz jak na razie absolutny brak chorób wieku dziecięcego. A to stanowi dobry prognostyk na przyszłość.

Co z wadami? Wolnossący silnik 1.0 MPi niestety oferuje osiągi bardzo dalekie od ideału. Wcześniej wspomniane, 60-konne Citigo przyspiesza do 100 km/h dopiero w 14,4 sekundy. To całe wieki! Do tego w sytuacji, w której kierowca chce wykrzesać z auta jakiekolwiek możliwości, musi wkręcać jednostkę na obroty. A wtedy 3-cylindrowy benzyniak Grupy Volkswagena staje się nadmiernie hałaśliwy.

1.0 TSI Volkswagen

1.0 TSI Volkswagen

Materiały prasowe Volkswagen

Silnik 1.0 MPi - oznaczenia:

  • 1.0 MPi 60 KM - CHYA
  • 1.0 MPi 65 KM - CHYC
  • 1.0 MPi 75 KM - CHYB
  • 1.0 MPi CNG 68 KM - CPGA

Silnik 1.0 MPi - modele samochodów:

  • Seat Mii
  • Seat Ibiza
  • Skoda Citigo
  • Skoda Fabia
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Polo

Silnik 1.0 TSI - oznaczenia:

  • 1.0 TSI 95 KM - CHZB, CHZE, CHZK, CHZL, DKLD
  • 1.0 TSI 102 KM - CHZG
  • 1.0 TSI 110 KM - CHZC, DKRC
  • 1.0 TSI 115 KM - CHZJ, CHZD, DKJA, DKRA

Silnik 1.0 TSI - modele samochodów:

  • Audi A1
  • Audi A3
  • Audi Q2
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Polo
  • Volkswagen Golf
  • Volkswagen T-Roc
  • Volkswagen Caddy
  • Seat Ibiza
  • Seat Arona
  • Seat Leon
  • Seat Ateca
  • Skoda Fabia
  • Skoda Rapid
  • Skoda Karoq
  • Skoda Octavia

1.0 MPi Skoda
Fot. Skoda
1.0 TSI Volkswagen
Materiały prasowe Volkswagen
1.0 TSI Volkswagen
Materiały prasowe Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • FKR10HL
    2022-09-01 17:56:29
    Jutro mamy 2 września Mamy SSS
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA