REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
1.0 MPi Skoda
1.0 MPi Skoda
Fot. Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Niska pojemność i trzy cylindry - to dwie cechy nowych benzyniaków Grupy Volkswagena z rodziny EA211. Silniki 1.0 MPi i 1.0 TSI występują w kilku wariantach oraz cieszą się dobrą opinią.

Początek drugiej dekady XXI wieku był czasem, w którym downsizing na dobre zadomowił się na rynku motoryzacyjnym. W efekcie producenci nie tylko obniżali pojemność motorów, ale również zmniejszali ilość zastosowanych w jednostce cylindrów. Na fali tego właśnie trendu zaczęła się historia małolitrażowego benzyniaka produkowanego przez Grupę Volkswagena. Silnik 1.0 MPi został oficjalnie zaprezentowany w roku 2012 podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Praktycznie z miejsca Niemcy dedykowali go pojazdom segmentu A, B i małym crossoverom oraz wpisali do rodziny funkcjonującej pod oznaczeniem EA211.

REKLAMA

REKLAMA

1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - 3 cylindry, 12 zaworów i…

Opis konstrukcyjny motoru jest niezwykle prosty. W każdym przypadku jednostka posiada 3 cylindry ustawione w rzędzie, które są obsługiwane przez 12 zaworów oraz rozrząd realizowany przez pasek (jego trwałość określono na 240 tysięcy kilometrów). Zarówno blok, jak i głowica zostały wykonane z aluminium, co pozwoliło na obniżenie masy konstrukcji (1.0 TSI waży tylko 93 kilogramy!). Wersja 1.0 MPi jest zasilana za pomocą wtrysku wielopunktowego i rozwija 60, 65 lub 75 koni mechanicznych. Modele 1.0 TSI otrzymały wtrysk bezpośredni pod ciśnieniem nawet 350 barów oraz turbosprężarkę. To dało im dużo większe możliwości. W zależności od wersji doładowany wariant dysponuje stadem 95, 102, 110 lub 115 koni mechanicznych.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.0 MPi Skoda

Fot. Skoda

Podstawową zaletą 3-cylindrowych silników Grupy Volkswagena z rodziny EA211 jest oszczędność. Te jednostki potrafią naprawdę jeździć na kropelce! Według danych technicznych producenta 60-konne Citigo wyposażone w silnik 1.0 MPi spala w cyklu miejskim tylko 5,6 litra benzyny na każde 100 kilometrów. Doładowana wersja jednostki 1.0 TSI może się pochwalić jeszcze mniejszym apetytem. Volkswagen twierdzi, że 115-konny wariant motoru zamontowany w Polo spala w terenie zabudowanym tylko 5,2 litra paliwa. Co więcej, oferuje dobrą dynamikę. Sprint do pierwszej setki trwa bowiem 9,3 sekundy.

Silnik 1.0 MPi LPG - bezawaryjna jazda za grosze!

Na listę zalet warto wpisać fakt, że wolnossący 1.0 MPi jest podatny na montaż instalacji gazowej. Na tyle dobrze współpracuje z LPG, że układ zasilania może być nawet zamontowany w salonie przy zachowaniu fabrycznej gwarancji na pojazd (opcja oferowana np. przez Skodę). Jazda na gazie sprawia, że auto staje się wyjątkowo oszczędne. Dla przykładu przy obecnych cenach LPG koszt pokonania stu kilometrów w mieście na pokładzie Citigo wynosi zaledwie 12,5 złotego. Dodatkowo jednostki 1.0 MPi i 1.0 TSI cieszą się dobrymi opiniami użytkowników. Ci podkreślają ich niskie koszty eksploatacji oraz jak na razie absolutny brak chorób wieku dziecięcego. A to stanowi dobry prognostyk na przyszłość.

Co z wadami? Wolnossący silnik 1.0 MPi niestety oferuje osiągi bardzo dalekie od ideału. Wcześniej wspomniane, 60-konne Citigo przyspiesza do 100 km/h dopiero w 14,4 sekundy. To całe wieki! Do tego w sytuacji, w której kierowca chce wykrzesać z auta jakiekolwiek możliwości, musi wkręcać jednostkę na obroty. A wtedy 3-cylindrowy benzyniak Grupy Volkswagena staje się nadmiernie hałaśliwy.

1.0 TSI Volkswagen

Materiały prasowe Volkswagen

Silnik 1.0 MPi - oznaczenia:

  • 1.0 MPi 60 KM - CHYA
  • 1.0 MPi 65 KM - CHYC
  • 1.0 MPi 75 KM - CHYB
  • 1.0 MPi CNG 68 KM - CPGA

Silnik 1.0 MPi - modele samochodów:

  • Seat Mii
  • Seat Ibiza
  • Skoda Citigo
  • Skoda Fabia
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Polo

Silnik 1.0 TSI - oznaczenia:

  • 1.0 TSI 95 KM - CHZB, CHZE, CHZK, CHZL, DKLD
  • 1.0 TSI 102 KM - CHZG
  • 1.0 TSI 110 KM - CHZC, DKRC
  • 1.0 TSI 115 KM - CHZJ, CHZD, DKJA, DKRA

Silnik 1.0 TSI - modele samochodów:

  • Audi A1
  • Audi A3
  • Audi Q2
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Polo
  • Volkswagen Golf
  • Volkswagen T-Roc
  • Volkswagen Caddy
  • Seat Ibiza
  • Seat Arona
  • Seat Leon
  • Seat Ateca
  • Skoda Fabia
  • Skoda Rapid
  • Skoda Karoq
  • Skoda Octavia

1.0 MPi Skoda
Fot. Skoda
1.0 TSI Volkswagen
Materiały prasowe Volkswagen
1.0 TSI Volkswagen
Materiały prasowe Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA