REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

1.0 MPi Skoda
1.0 MPi Skoda
Fot. Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Niska pojemność i trzy cylindry - to dwie cechy nowych benzyniaków Grupy Volkswagena z rodziny EA211. Silniki 1.0 MPi i 1.0 TSI występują w kilku wariantach oraz cieszą się dobrą opinią.

Początek drugiej dekady XXI wieku był czasem, w którym downsizing na dobre zadomowił się na rynku motoryzacyjnym. W efekcie producenci nie tylko obniżali pojemność motorów, ale również zmniejszali ilość zastosowanych w jednostce cylindrów. Na fali tego właśnie trendu zaczęła się historia małolitrażowego benzyniaka produkowanego przez Grupę Volkswagena. Silnik 1.0 MPi został oficjalnie zaprezentowany w roku 2012 podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Praktycznie z miejsca Niemcy dedykowali go pojazdom segmentu A, B i małym crossoverom oraz wpisali do rodziny funkcjonującej pod oznaczeniem EA211.

REKLAMA

1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - 3 cylindry, 12 zaworów i…

Opis konstrukcyjny motoru jest niezwykle prosty. W każdym przypadku jednostka posiada 3 cylindry ustawione w rzędzie, które są obsługiwane przez 12 zaworów oraz rozrząd realizowany przez pasek (jego trwałość określono na 240 tysięcy kilometrów). Zarówno blok, jak i głowica zostały wykonane z aluminium, co pozwoliło na obniżenie masy konstrukcji (1.0 TSI waży tylko 93 kilogramy!). Wersja 1.0 MPi jest zasilana za pomocą wtrysku wielopunktowego i rozwija 60, 65 lub 75 koni mechanicznych. Modele 1.0 TSI otrzymały wtrysk bezpośredni pod ciśnieniem nawet 350 barów oraz turbosprężarkę. To dało im dużo większe możliwości. W zależności od wersji doładowany wariant dysponuje stadem 95, 102, 110 lub 115 koni mechanicznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
1.0 MPi Skoda

1.0 MPi Skoda

Fot. Skoda

Podstawową zaletą 3-cylindrowych silników Grupy Volkswagena z rodziny EA211 jest oszczędność. Te jednostki potrafią naprawdę jeździć na kropelce! Według danych technicznych producenta 60-konne Citigo wyposażone w silnik 1.0 MPi spala w cyklu miejskim tylko 5,6 litra benzyny na każde 100 kilometrów. Doładowana wersja jednostki 1.0 TSI może się pochwalić jeszcze mniejszym apetytem. Volkswagen twierdzi, że 115-konny wariant motoru zamontowany w Polo spala w terenie zabudowanym tylko 5,2 litra paliwa. Co więcej, oferuje dobrą dynamikę. Sprint do pierwszej setki trwa bowiem 9,3 sekundy.

Silnik 1.0 MPi LPG - bezawaryjna jazda za grosze!

Na listę zalet warto wpisać fakt, że wolnossący 1.0 MPi jest podatny na montaż instalacji gazowej. Na tyle dobrze współpracuje z LPG, że układ zasilania może być nawet zamontowany w salonie przy zachowaniu fabrycznej gwarancji na pojazd (opcja oferowana np. przez Skodę). Jazda na gazie sprawia, że auto staje się wyjątkowo oszczędne. Dla przykładu przy obecnych cenach LPG koszt pokonania stu kilometrów w mieście na pokładzie Citigo wynosi zaledwie 12,5 złotego. Dodatkowo jednostki 1.0 MPi i 1.0 TSI cieszą się dobrymi opiniami użytkowników. Ci podkreślają ich niskie koszty eksploatacji oraz jak na razie absolutny brak chorób wieku dziecięcego. A to stanowi dobry prognostyk na przyszłość.

Co z wadami? Wolnossący silnik 1.0 MPi niestety oferuje osiągi bardzo dalekie od ideału. Wcześniej wspomniane, 60-konne Citigo przyspiesza do 100 km/h dopiero w 14,4 sekundy. To całe wieki! Do tego w sytuacji, w której kierowca chce wykrzesać z auta jakiekolwiek możliwości, musi wkręcać jednostkę na obroty. A wtedy 3-cylindrowy benzyniak Grupy Volkswagena staje się nadmiernie hałaśliwy.

1.0 TSI Volkswagen

1.0 TSI Volkswagen

Materiały prasowe Volkswagen

Silnik 1.0 MPi - oznaczenia:

  • 1.0 MPi 60 KM - CHYA
  • 1.0 MPi 65 KM - CHYC
  • 1.0 MPi 75 KM - CHYB
  • 1.0 MPi CNG 68 KM - CPGA

Silnik 1.0 MPi - modele samochodów:

  • Seat Mii
  • Seat Ibiza
  • Skoda Citigo
  • Skoda Fabia
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Polo

Silnik 1.0 TSI - oznaczenia:

  • 1.0 TSI 95 KM - CHZB, CHZE, CHZK, CHZL, DKLD
  • 1.0 TSI 102 KM - CHZG
  • 1.0 TSI 110 KM - CHZC, DKRC
  • 1.0 TSI 115 KM - CHZJ, CHZD, DKJA, DKRA

Silnik 1.0 TSI - modele samochodów:

  • Audi A1
  • Audi A3
  • Audi Q2
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Polo
  • Volkswagen Golf
  • Volkswagen T-Roc
  • Volkswagen Caddy
  • Seat Ibiza
  • Seat Arona
  • Seat Leon
  • Seat Ateca
  • Skoda Fabia
  • Skoda Rapid
  • Skoda Karoq
  • Skoda Octavia

1.0 MPi Skoda
Fot. Skoda
1.0 TSI Volkswagen
Materiały prasowe Volkswagen
1.0 TSI Volkswagen
Materiały prasowe Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA