Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Picanto 1.2 MPI: dobra robota

Tomasz Korniejew
Miejskie Picanto przyciąga wzrok kolorystyką i nietuzinkowym kształtem. W teście Kia Picanto z czterocylindrowym silnikiem o mocy 85 KM.

W segmencie samochodów miejskich zrobiło się „tłoczno”. Jeszcze nigdy Polacy nie mieli do wyboru tak wielu modeli segmentu A. Jednym z najmocniejszych zawodników jest model o południowokoreańskich korzeniach - KIA Picanto. Najnowsza generacja małego modelu KII, do poprzednich nawiązuje jedynie nazwą i trzeba przyznać, w tym przypadku jest to dużym plusem.

Nadwozie KII Picanto mierzy 359,5 cm długości oraz 159,5 cm szerokości, a rozstaw osi ma długość 238,5 cm. Kierowca miejskiej KII prowadząc samochód o takich wymiarach swobodnie przemyka po zatłoczonych parkingach. A mimo niewielkich rozmiarów i regularnych kształtów nadwozia, które ułatwiają parkowanie na tzw. żyletki, Picanto jest samochodem ładnym. Zwłaszcza w bogatszej odmianie z LED-owymi światłami do jazdy dziennej i felgami ze stopów lekkich.

Zobacz też: Kia Picanto - Jaką wybrać? Poradnik kupującego

Kia Picanto Test - wnętrze

Przedział pasażerski Picanto jest przestronny. Kierowca i pasażer siedzący obok mają dużo przestrzeni na wysokości kolan i nad głowami. Na tylnej kanapie zgodnie z homologacją mogą podróżować trzy dorosłe osoby. Mogą, ale - ze względu na ich komfort polecamy to rozwiązanie jedynie na krótkich dystansach. Za to dwójka dorosłych o przeciętnych wzrostach może liczyć na wygodną podróż. Narzekać będą ponadprzeciętnie wysocy, odczują brak wystarczającej przestrzeni w okolicach kolan. Przedział bagażowy Picanto ma objętość 200 l, jest ustawny i w razie potrzeby można go powiększyć rozkładając dzielone oparcie tylnej kanapy.

Tablica przyrządów jest przejrzysta i wykończona z odpowiednią jakością. Kia zdążyła nas już do takiego poziomu przyzwyczaić.

Ciekawostką jest, że do tak małego pojazdu, jakim jest Picanto, można zamówić na przykład podgrzewane koło kierownicy, czy podgrzewane fotele. W naszych warunkach klimatycznych są to dodatki uprzyjemniające eksploatację przez znaczną część roku. Tym bardziej, że są dostępne w pakiecie RACE, który oprócz wspomnianych podgrzewaczy zawiera m.in. 15-stocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, multifunkcyjną kierownicę i tapicerkę ze skóry ekologicznej w kolorze pomarańczowym. A to wszystko za 2500 zł w najbogatszej odmianie XL (W odmianie M pakiet kosztuje 3000 zł).

Zobacz też: Test Lancia Ypsilon: Maluchem do Premium

Kia Picanto Test - napęd/układ jezdny

Czterocylindrowy silnik Picanto rozwija moc 85 KM i według danych producenta rozpędza ważący 875 kg samochód od 0 do 100 km/h w 11,4 s. Prędkość maksymalna to według danych technicznych 171 km/h. Benzynowa jednostka jest sprawnym źródłem napędu dla koreańskiego „malucha”. Nie dość, że z zadowalającą dynamiką rozpędza samochód, to jeszcze w ruchu miejskim zużywa około 6,5 l/100 km.

Opisywana odmiana silnikowa Picanto jest propozycją skierowaną dla osób (np. młodych lub seniorów), które oprócz codziennej eksploatacji miejskiej, będą wykorzystywały Picanto jako środek transportu na wakacje. 85 KM i 121 Nm momentu obrotowego wystarczą, by Kii nie zabrakło tchu podczas jazdy w trasie z kompletem pasażerów i bagażem.

Zobacz też: Test Abarth 500C: w dobrym stylu

W codziennej eksploatacji Picanto jest samochodem poręcznym. Jednostka napędowa pracuje cicho, a dźwignia manualnej przekładni precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia. Układ kierowniczy jest precyzyjny i nie działa zbyt lekko, nie utrudnia wyczucia pojazdu. Tradycyjne zawieszenie (z przodu kolumny McPherson, z tyłu belka skrętna) dobrze radzi sobie na nierównościach, choć bywa, że niektóre większe niedoskonałości nawierzchni są tłumione z dość znacznym stukiem.

Kia dobrze sprawuje się podczas jazdy po łukach. Samochód jest lekko podsterowny, a żeby zarzucił tyłem trzeba się bardzo postarać, co sprawia że jest pojazdem bezpiecznym w prowadzeniu dla osób z mniejszym doświadczeniem.

Podczas jazdy w trasie optymalną prędkością dla tego modelu jest do 130 km/h. W takich warunkach we wnętrzu jest wystarczająco cicho i podróż nie jest zbyt męcząca.

Zobacz też: Test Suzuki Swift 1,6: wySPORTowany

Kia Picanto Test – podsumowanie

Podstawowa wersja pięciodrzwiowego Picanto z opisywaną jednostką napędową kosztuje 37 490 zł. To o 5 tys. zł drożej niż ubożej wyposażona jednostka z trzycylindrowym silnikiem o mocy 69 KM. Najbogatsza odmiana XL z silnikiem 1.2 MPI kosztuje 42 990 zł. To nie tak tanio, jakby niektórym mogło się wydawać. Ale Picanto w wersji XL jest wyposażona m.in. w klimatyzację, światła LED do jazdy dziennej, multifunkcyjną kierownicę, lampy przeciwmgielne, kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszyte skórą, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, przednie, boczne i kurtynowe (dla pasażerów z przodu i z tyłu) poduszki powietrzne. Dopłaty wymagają czujniki parkowania (1000 zł), automatyczna klimatyzacja (1000 zł), czy system uruchamiania i otwierania samochodu kluczykiem zbliżeniowym (1500 zł).

Biorąc pod uwagę miejskie przeznaczenie samochodu, można nabyć przyzwoicie wyposażone Picanto, wyposażone w słabszą jednostkę napędową za kwotę ok. 35 tys. zł. Zakup najdroższej odmiany z mocniejszym silnikiem zaczyna być kontrowersyjny, bo za kwotę ponad 40 tys. zł można już nabyć większe Rio. Zatem jest to propozycja dla osób, które są zdecydowane na zakup małego samochodu, a nie samochodu nowego i możliwie taniego.

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Kia Picanto - dane techniczne:

Kia Picanto 1,2 85 KM XL 5d

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 248 mc3

Układ cylindrów/zawory

R4/12

Maksymalna moc

85 KM/6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

121 Nm/4000 obr./min.

Napęd

przód

Skrzynia biegów

man. 5-bieg

Pojemność bagażnika

200 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

359,5/159,5/148 cm

Rozstaw osi

238,5 cm

V-max

171 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

11,4 s.

Zużycie paliwa*

5,8/3,8/4,5 l/100km

Cena od

 37 490 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Picanto 1.2 MPI - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Picanto 1.2 MPI - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Kia Picanto 1.2 MPI - tył
Kia Picanto 1.2 MPI - tył
Kia Picanto 1.2 MPI - koło
Moto.wieszjak.pl
Kia Picanto 1.2 MPI - lampa
Moto.wieszjak.pl
Kia Picanto - kokpit
Kia Picanto - tylna kanapa
Kia Picanto - bagaznik
Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Jak przygotować się do zmian 2023
Jak przygotować się do zmian 2023
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    70 lat temu zbudowano polski samochód Pionier

    70 lat temu powstał prototyp samochodu Pionier. Po wojnie była to jedna z pierwszych prób stworzenia auta rodzimej konstrukcji.

    Na wakacje samochodem po Europie. Gdzie jest najwięcej fotoradarów?

    Wyjazd autem na wakacje za granicę jest coraz bardziej popularny. Polscy kierowcy mogą jednak przeżyć szok w poszczególnych państwach UE. Wszystko za sprawą fotoradarów, których jest znacznie więcej niż w Polsce.

    Jakich samochodów elektrycznych szukają Polacy?

    Dziś mamy listę 20 najbardziej poszukiwanych aut elektrycznych. I choć kluczowym warunkiem zakupu jest uzyskanie dotacji, nabywcy aut elektrycznych mają trudny wybór. Czasami bowiem warunki programu "Mój elektryk" wykluczają mocniejszą baterię.

    Biurowa sieć ładowania aut elektrycznych. Zachęta do zakupu elektryka?

    Budowa biurowej sieci ładowania aut elektrycznych może się stać zachętą do zakupu elektryka, ale i pozapłacowym benefitem dla pracownika. Firmowe sieci ładowania pojazdów elektrycznych natomiast warto planować perspektywicznie. To ogranicza koszty.

    Czy Polacy przesiądą się na rowery elektryczne, jeśli dostaną dotację na ich zakup?

    Rynek rowerów elektrycznych rozwija się w Polsce powoli, głównie z powodu wysokich cen takich pojazdów. To właśnie one są główną przeszkodą w zakupie elektryka – przypominają eksperci Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego przy okazji Światowego Dnia Roweru, przypadającego 3 czerwca. Czy rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie dopłat do zakupu elektrycznych dwóch kółek?

    Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, czyli 510-konna, włoska koniczynka

    Ma 2,9-litrową, podwójnie doładowaną V-szóstkę pod maską. Motor oferuje 510 koni i rozpędza ważącego 1800 kg SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sekundy. A do tego robi to przy akompaniamencie wydechu Akrapovica. To musi być Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

    Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

    Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

    Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

    Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

    Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

    Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8 (2014 – 2023). Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8 (2007 – 2015). Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K (2015 – 2021). Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.