REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Picanto 1.2 MPI: dobra robota

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Miejskie Picanto przyciąga wzrok kolorystyką i nietuzinkowym kształtem. W teście Kia Picanto z czterocylindrowym silnikiem o mocy 85 KM.

W segmencie samochodów miejskich zrobiło się „tłoczno”. Jeszcze nigdy Polacy nie mieli do wyboru tak wielu modeli segmentu A. Jednym z najmocniejszych zawodników jest model o południowokoreańskich korzeniach - KIA Picanto. Najnowsza generacja małego modelu KII, do poprzednich nawiązuje jedynie nazwą i trzeba przyznać, w tym przypadku jest to dużym plusem.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie KII Picanto mierzy 359,5 cm długości oraz 159,5 cm szerokości, a rozstaw osi ma długość 238,5 cm. Kierowca miejskiej KII prowadząc samochód o takich wymiarach swobodnie przemyka po zatłoczonych parkingach. A mimo niewielkich rozmiarów i regularnych kształtów nadwozia, które ułatwiają parkowanie na tzw. żyletki, Picanto jest samochodem ładnym. Zwłaszcza w bogatszej odmianie z LED-owymi światłami do jazdy dziennej i felgami ze stopów lekkich.

Zobacz też: Kia Picanto - Jaką wybrać? Poradnik kupującego

Kia Picanto Test - wnętrze

Przedział pasażerski Picanto jest przestronny. Kierowca i pasażer siedzący obok mają dużo przestrzeni na wysokości kolan i nad głowami. Na tylnej kanapie zgodnie z homologacją mogą podróżować trzy dorosłe osoby. Mogą, ale - ze względu na ich komfort polecamy to rozwiązanie jedynie na krótkich dystansach. Za to dwójka dorosłych o przeciętnych wzrostach może liczyć na wygodną podróż. Narzekać będą ponadprzeciętnie wysocy, odczują brak wystarczającej przestrzeni w okolicach kolan. Przedział bagażowy Picanto ma objętość 200 l, jest ustawny i w razie potrzeby można go powiększyć rozkładając dzielone oparcie tylnej kanapy.

REKLAMA

Tablica przyrządów jest przejrzysta i wykończona z odpowiednią jakością. Kia zdążyła nas już do takiego poziomu przyzwyczaić.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ciekawostką jest, że do tak małego pojazdu, jakim jest Picanto, można zamówić na przykład podgrzewane koło kierownicy, czy podgrzewane fotele. W naszych warunkach klimatycznych są to dodatki uprzyjemniające eksploatację przez znaczną część roku. Tym bardziej, że są dostępne w pakiecie RACE, który oprócz wspomnianych podgrzewaczy zawiera m.in. 15-stocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, multifunkcyjną kierownicę i tapicerkę ze skóry ekologicznej w kolorze pomarańczowym. A to wszystko za 2500 zł w najbogatszej odmianie XL (W odmianie M pakiet kosztuje 3000 zł).

Zobacz też: Test Lancia Ypsilon: Maluchem do Premium

Kia Picanto Test - napęd/układ jezdny

Czterocylindrowy silnik Picanto rozwija moc 85 KM i według danych producenta rozpędza ważący 875 kg samochód od 0 do 100 km/h w 11,4 s. Prędkość maksymalna to według danych technicznych 171 km/h. Benzynowa jednostka jest sprawnym źródłem napędu dla koreańskiego „malucha”. Nie dość, że z zadowalającą dynamiką rozpędza samochód, to jeszcze w ruchu miejskim zużywa około 6,5 l/100 km.

Opisywana odmiana silnikowa Picanto jest propozycją skierowaną dla osób (np. młodych lub seniorów), które oprócz codziennej eksploatacji miejskiej, będą wykorzystywały Picanto jako środek transportu na wakacje. 85 KM i 121 Nm momentu obrotowego wystarczą, by Kii nie zabrakło tchu podczas jazdy w trasie z kompletem pasażerów i bagażem.

Zobacz też: Test Abarth 500C: w dobrym stylu

W codziennej eksploatacji Picanto jest samochodem poręcznym. Jednostka napędowa pracuje cicho, a dźwignia manualnej przekładni precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia. Układ kierowniczy jest precyzyjny i nie działa zbyt lekko, nie utrudnia wyczucia pojazdu. Tradycyjne zawieszenie (z przodu kolumny McPherson, z tyłu belka skrętna) dobrze radzi sobie na nierównościach, choć bywa, że niektóre większe niedoskonałości nawierzchni są tłumione z dość znacznym stukiem.

Kia dobrze sprawuje się podczas jazdy po łukach. Samochód jest lekko podsterowny, a żeby zarzucił tyłem trzeba się bardzo postarać, co sprawia że jest pojazdem bezpiecznym w prowadzeniu dla osób z mniejszym doświadczeniem.

Podczas jazdy w trasie optymalną prędkością dla tego modelu jest do 130 km/h. W takich warunkach we wnętrzu jest wystarczająco cicho i podróż nie jest zbyt męcząca.

Zobacz też: Test Suzuki Swift 1,6: wySPORTowany

Kia Picanto Test – podsumowanie

Podstawowa wersja pięciodrzwiowego Picanto z opisywaną jednostką napędową kosztuje 37 490 zł. To o 5 tys. zł drożej niż ubożej wyposażona jednostka z trzycylindrowym silnikiem o mocy 69 KM. Najbogatsza odmiana XL z silnikiem 1.2 MPI kosztuje 42 990 zł. To nie tak tanio, jakby niektórym mogło się wydawać. Ale Picanto w wersji XL jest wyposażona m.in. w klimatyzację, światła LED do jazdy dziennej, multifunkcyjną kierownicę, lampy przeciwmgielne, kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszyte skórą, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, przednie, boczne i kurtynowe (dla pasażerów z przodu i z tyłu) poduszki powietrzne. Dopłaty wymagają czujniki parkowania (1000 zł), automatyczna klimatyzacja (1000 zł), czy system uruchamiania i otwierania samochodu kluczykiem zbliżeniowym (1500 zł).

Biorąc pod uwagę miejskie przeznaczenie samochodu, można nabyć przyzwoicie wyposażone Picanto, wyposażone w słabszą jednostkę napędową za kwotę ok. 35 tys. zł. Zakup najdroższej odmiany z mocniejszym silnikiem zaczyna być kontrowersyjny, bo za kwotę ponad 40 tys. zł można już nabyć większe Rio. Zatem jest to propozycja dla osób, które są zdecydowane na zakup małego samochodu, a nie samochodu nowego i możliwie taniego.

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Kia Picanto - dane techniczne:

Kia Picanto 1,2 85 KM XL 5d

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 248 mc3

Układ cylindrów/zawory

R4/12

Maksymalna moc

85 KM/6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

121 Nm/4000 obr./min.

Napęd

przód

Skrzynia biegów

man. 5-bieg

Pojemność bagażnika

200 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

359,5/159,5/148 cm

Rozstaw osi

238,5 cm

V-max

171 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

11,4 s.

Zużycie paliwa*

5,8/3,8/4,5 l/100km

Cena od

 37 490 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Picanto 1.2 MPI - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Picanto 1.2 MPI - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Kia Picanto 1.2 MPI - tył
Kia Picanto 1.2 MPI - tył
Kia Picanto 1.2 MPI - koło
Moto.wieszjak.pl
Kia Picanto 1.2 MPI - lampa
Moto.wieszjak.pl
Kia Picanto - kokpit
Kia Picanto - tylna kanapa
Kia Picanto - bagaznik
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA