REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kia Rio: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Kia Rio: poradnik kupującego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Kia Rio: poradnik kupującego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Kia Rio jest dostępna jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, oraz czterodrzwiowy sedan. Do wyboru są także trzy silniki i trzy wersje wyposażeniowe. W poradniku tym podpowiadamy, jaką Kię Rio wybrać?

Nadwozie Kii Rio

Kia Rio jest dostępna  jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, oraz czterodrzwiowy sedan, który jest dłuższy od hatchbacka o 32 cm. W obu wersjach nadwoziowych auto ma taki sam rozstaw osi. Bagażnik hatchbacka ma 288, a po złożeniu tylnych siedzeń aż 928 litrów. Sedan natomiast dysponuje bagażnikiem o pojemności 400 litrów, jednak można go powiększyć ponad sześciokrotnie po złożeniu tylnej kanapy (według danych producenta 2531 litrów mierzonych po dach).

REKLAMA

Trzydrzwiowy hatchback jest tańszy od pięciodrzwiowego o 1500 zł, a od sedana o 3 tysiące zł (w odpowiadających wersjach wyposażeniowych).

Zobacz też: Opinie kierowców o KIA Rio

Wyposażenie Kii Rio

Wszystkie wersje nadwoziowe Kii Rio są dostępne w trzech wersjach wyposażenia: M, L i XL.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa jest wspólne dla wszystkich trzech poziomów wyposażenia, i jest to:

REKLAMA

Poduszki powietrzne boczne i czołowe dla kierowcy i pasażera (z możliwością dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera), kurtyny powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa dla foteli przednich i system bezpiecznego mocowania fotelików dziecięcych, systemy ABS, EBD (rozdziela siłę hamowania), ESC (stabilizuje tor jazdy), VSM (zarządza stabilnością auta), HAC (wspomaga ruszanie na wzniesieniu), ESS (automatycznie włącza światła awaryjne w czasie gwałtownego hamowania), hamulce tarczowe z przodu i z tyłu.

Poziom wyposażenia M obejmuje m.in.: elektryczne progresywne wspomaganie układu kierowniczego, regulowana wysokość fotela kierowcy, dwupłaszczyznowa regulacja kolumny kierowniczej, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach, elektrycznie sterowane lusterka, komputer pokładowy , obrotomierz i radioodtwarzacz CD i MP3 sterowany z koła kierownicy i zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Kia Rio – postrach konkurencji

Wyposażenie L zawiera wszystko to, co M, a ponadto: system Bluetooth z zestawem głośnomówiącym do telefonu, podgrzewane lusterka zewnętrzne, klamki i lusterka w kolorze nadwozia, podłokietnik i dodatkowy schowek, lampki w osłonach przeciwsłonecznych i lampki do czytania w konsoli górnej i manualna klimatyzacja.

Wersja XL zawiera to, co M i L, a także: automatyczna klimatyzacja, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z wbudowanymi kierunkowskazami, tylne szyby sterowane elektrycznie, drążek zmiany biegów i koło kierownicy obszyte skórą, schowek pod podłogą bagażnika i siatka z uchwytami do montowania bagażu,

Nasz wybór: Kia Rio hatchback 5d w wersji L

Silniki Kii Rio

W gamie jednostek napędowych Kii Rio znajdziemy dwa silniki benzynowe i jeden wysokoprężny, który nie jest dostępny dla wersji sedan.

Silniki benzynowe dostępne dla Kii Rio:

1,2 DOHC CVVT 85 KM współpracujący z pięciobiegową skrzynią manualną dla:

Kia Rio 3d w wersjach: M za 37 990 zł, dla L 43 990 zł, dla XL 48 990 zł

Kia Rio 5d w wersjach: M za 39 490 zł, dla L 45 490 zł, dla XL 50 490 zł

Kia Rio 4d w wersjach: M za 40 990 zł, dla L 46 990 zł, dla XL 50 490 zł.

1,4 DOHC CVVT 109 KM współpracujący z sześciobiegową skrzynią manualną dla:

Kia Rio 3d w wersjach:  M za 40 990 zł, dla L 46 990 zł, dla XL 52 990 zł,

Kia Rio 5d w wersjach: M za 42 490 zł, dla L 48 490 zł, dla XL 53 490 zł,

Kia Rio 4d w wersjach: M za 43 990 zł, dla L 49 990 zł, dla  XL 53 490 zł.

Silnik diesla dostępny dla Kii Rio (tylko hatchback):

1,1 WGT 75 KM współpracujący z sześciobiegową skrzynią manualną dla:

Kia Rio 3d w wersjach: M za 43 990 zł, L za 49 990 zł, XL za 54 990 zł,

Kia Rio 5d w wersjach: M za 45 490 zł, L za 51 490 zł, XL za 56 490 zł.

Nasz wybór: Kia Rio z silnikiem 1,2 DOHC CVVT 85 KM współpracujący z pięciobiegową skrzynią manualną

Redakcja poleca: Kia Rio hatchback 5d w wersji L z silnikiem 1,2 DOHC CVVT 85 KM współpracujący z pięciobiegową skrzynią manualną. Cena polecanego auta to 45 490 zł.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA