REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Dacia Sandero: auto dla Polaka

Michał Karczewski

REKLAMA

REKLAMA

Dla większości Polaków kupujących nowe auta, to właśnie cena jest kluczowym kryterium wyboru. Sandero okazuje się jednym z najtańszych sposobów na miejski samochód prosto z salonu.

REKLAMA

Przeciętny zjadacz chleba, gdy wspólnie z żoną uskłada juz około 50 tysięcy złotych, zaczyna myśleć nowym aucie. Najlepiej takim, którym będzie mógł jeździć przynajmniej przez kolejne 10 lat. W dodatku tanio i bezawaryjnie. Jeśli wybierze Sandero – zostanie mu jeszcze na wakacje w Tunezji. Wysokie rachunki na stacjach benzynowych spowodowały, że o zużycie paliwa w konkretnych modelach klienci salonów pytają częściej niż dawniej. Testowane Sandero zaopatrzono w instalację gazową LPG. Czy dzięki temu jest to dobra alternatywa dla autobusu.

REKLAMA

Nasze pierwsze spotkanie z Sandero odbyło się za pośrednictwem wersji Stepway. Zrobiła bardzo dobre wrażenie – tani sposób na jazdę po słabych drogach i niezbyt trudnych bezdrożach. Tym razem wersja, która przy Stepway’u wygląda budżetowo. Jednak w rzeczywistości to najbogatsza odmiana Laureate, ale zasilana za pomocą wspomnianej instalacji LPG produkcji Landi Renzo. Z zewnątrz ciemnoszary kolor i alufelgi o nienachalnej stylizacji pozwalają doskonale wtopić się w uliczny ruch.

Zobacz też: Opinie kierowców o Dacii Sandero

Wnętrze wersji Laureate Black Line jest niemal identyczne jak w odmianie Stepway. Różni się jedynie kolorystyką. Prosty i czytelny kokpit ograniczony został do niezbędnego minimum. Materiały, choć twarde, spasowane bardzo porządnie. Funkcjonalna różnica to możliwość regulacji wysokości fotela kierowcy oraz kolumny kierowniczej. Odmiana Laureate ma też komputer pokładowy - ale nie w momencie, gdy na pokładzie znajduje się instalacja gazowa - oraz białe zegary. Jest za to wskaźnik ilości gazu - tuż obok lewarka. Dzięki skromnej desce rozdzielczej z przodu miejsca jest sporo. Z tyłu również nie jest źle, jednak najlepsze wrażenie robi bagażnik – 320 litrów w aucie klasy B to świetny wynik.

Zobacz też: Test Mazda5: zoom zoom van

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Testowaną wersję napędzał znany z Clio benzynowy silnik 1.2 16v o mocy 75 koni. Wystarczy on jedynie do miasta. W praktyce jest także dość głośny. Wynika to z faktu, że aby przyśpieszać, trzeba go wysoko kręcić. Dzięki dobrze dobranej i porządnie zestrojonej instalacji gazowej, nie ma tu różnicy przy jeździe na gazie lub benzynie. Źródło zasilania można zmienić w dowolnym momencie, przyciskiem na wskaźniku poziomu gazu, co również odbywa się całkowicie płynnie. Gdy skończy się gaz, instalacja automatycznie przełącza się na benzynę. Wszystko niezauważalnie i bez szarpnięć. Łączny zasięg Sandero z podwójnym zasilaniem może być imponujący (zbiornik paliwa ma 50 litrów, a gazu – 34). Spalanie gazu przy miejskiej jeździe na wysokich obrotach to mniej więcej 10 litrów na setkę.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Honda Civic 2012

W aktualnej ofercie na rok 2012 wersja 1.2 16v z LGP dostępna jest jedynie w wyposażeniu Arctica. Kosztuje 38 700 zł. Chcąc kupić odmianę Laureate, trzeba zdecydować się na jednostkę 1.6 84 KM. Takie auto kosztuje 41 350 zł. To i tak niewiele jak na model klasy B prosto z salonu. Dla osób, które oczekują jedynie taniej jazdy i koniecznie chcą mieć nowe auto (3-letnia gwarancja) - jest to ciekawa propozycja. A już na pewno dobra alternatywa dla zatłoczonego autobusu i biletu miesięcznego, który w Warszawie kosztuje mniej więcej tyle, ile pełny zbiornik gazu do Sandero

Dacia Sandero 1.2 16v LPG -przód. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -tył. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -bok. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -przód. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -tył. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -bok/przód. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -deska rozdzielcza. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -fotel kierowcy. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -tylna kanapa. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG bagażnik. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -bagażnik. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -deska rozdzielcza. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -zegary. fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG fot. Maciek Medyj
Dacia Sandero 1.2 16v LPG -silnik. fot. Maciek Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

REKLAMA

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

REKLAMA