REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Miejskie auta tanie w eksploatacji. Poradnik kupującego - cz. I

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Suzuki Alto
Suzuki Alto

REKLAMA

REKLAMA

Miejskie auto, które będzie tanie w zakupie i użytkowaniu to dla wielu jedyna opcja, jaka wchodzi w grę przy zakupie własnych czterech kółek. W poradniku przedstawiamy zestawienie najatrakcyjniejszych ofert.

Suzuki Alto

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku najmniejszego Suzuki, nie mamy dużego wyboru. W polskich salonach sprzedaży dostępny jest on w jednej wersji nadwoziowej (pięciodrzwiowy hatchback) oraz jednej silnikowej (1.0 l o mocy 68 KM). Wybierać możemy za to w kwestii wyposażenia, których są trzy poziomy – Classic, Club i Comfort.

Z zakresu bezpieczeństwa w każdej wersji wyposażeniowej może liczyć na: czołowe i boczne poduszki powietrzne, system ABS + EBD, wspomaganie awaryjnego hamowania BAS, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczem, system mocowania fotelika ISOFIX oraz immobilizer.

Poziom wyposażenia Classic (cena to ok. 29 tys. zł) obejmuje ponadto:

REKLAMA

Trzecie światło STOP, ogrzewaną tylną szybę, atermiczne szyby, wycieraczkę szyby tylnej ze spryskiwaczem, Radioodtwarzacz CD/MP3, regulowaną kierownicę, wspomaganie kierownicy oraz zderzaki w kolorze nadwozia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Audi A1 Sportback: systemy multimedialne

Wyposażenie Club (cena to ok. 30 tysięcy złotych) zawiera to, co Classic, a także klimatyzację manualną.

Najdroższa wersja Suzuki Alto czyli Comfort, (cena to ok. 35 tysięcy złotych) zawiera to, co poprzednie wersje, a także:

centralny zamek, filtr przeciwpyłowy, elektrycznie regulowane szyby, klapę bagażnika otwieraną z wnętrza kabiny a także pełnowymiarowe kołpaki kół.

Wersja polecana przez redakcję:

W kwestii silnika nie ma czego polecać, bo nie ma wyboru – Alto dostępne jest jest tylko z motorem 1.0 68 KM. W kwestii wyposażenia radzimy wybrać wersje Comfort, gdyż dopiero ona zapewnia wyposażenie, który zapewnia minimum wygody i praktyczności.

Kia Picanto

Miejska Kia oferowana jest jako 3-drzwiowy lub 5-drzwiowy hatchback. Dopłata to wersji 5-drzwiowej wynosi jedynie 1500 zł.

Zobacz też: Nowy Golf w wersji cabrio

Wersje silnikowe Kii Picanto są 3 – co ciekawe, wszystkie benzynowe.

Podstawowym silnikiem jest wersja 1.0 MPI o mocy 69 KM i momencie obrotowym na poziomie 95 Nm. Ze względu na bardzo słabą dynamikę, samochód z tym silnikiem nadaje się w zasadzie tylko do jazdy po mieście. Zadowala za to średnie spalanie, które wynosi jedynie 4,2 l na 100 km. Z silnikiem sprzężona została 5-stopniowa skrzynia manualna. Za tę wersję w nadwoziu 3-drzwiowym zapłacimy 29 990 zł.

Drugim silnikiem w gamie jest motor 1.2 MPI o mocy 85 KM i momencie obrotowym na poziomie 121 Nm. Dynamika auta z tym silnikiem jest znacznie lepsza od wersji 1.0 (do 100 km/h rozpędza się w 11,4 s), jednak nadal auto najlepiej czuje się w ruchu miejskim. Średnie spalanie jest jedynie 0,3 l wyższe do wersji z podstawowym silnikiem. Napęd przenoszony jest za pomocą 5-stopniowe j skrzyni manualnej lub 4-stopniowego automatu. Za auto w wersji 3-drzwiowej zapłacimy 34 490 zł.

Ciekawą ofertą jest ostatni silnik w gamie. Jednostka 1.0 o mocy 82 KM jest fabrycznie dostosowana do zasilania gazem LPG. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 14,4 s, zaś średnie spalanie na 100 km - 5,9 l. To więcej niż „zwykły” silnik 1.0, jednak zważywszy na to, że gaz LPG jest o połowę tańszy od benzyny czy oleju napędowego, zakup tej wersji może się opłacić. Cena wynosi 34 490 zł.

Zobacz też: Audi A5 po zmianach

W modelu Kia Picanto występują 3 poziomy wyposażenia:

M – standardowy pakiet. W wyposażeniu tej wersji otrzymujemy: czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny, systemy ABS i BAS, światła do jazdy dziennej, komputer pokładowy. Klimatyzacja manualna wymaga dopłaty w wysokości 3000 zł. Za najtańsze auto w tym wyposażeniu zapłacimy 29 990 zł.

L – dodatkowo otrzymujemy między innymi: radioodtwarzacz CD, MP3 ze złącze typu AUX, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, elektryczne szyby, schowek pod siedzeniem, a także kierunkowskazy w lusterkach. Najtańsze auto z tym wyposażeniem kosztuje 32 490 zł.

XL – najbogatsze wyposażenie obejmuje dodatkowo: lampy LED, sterowanie radiem z kierownicy, klimatyzacja manualna, chromowane klamki wewnątrz i zewnątrz. W opcji: automatyczna klimatyzacja i dostęp bezkluczykowy. Minimalna cena za auto w tej wersji 37 990 zł.

Wersja polecana przez redakcje:

Wersja 1.0 LPG z wyposażeniem L. Wersja z fabrycznie zamontowaną instalacją LPG nie powala ceną, a pozwala na spore cięcia w kosztach eksploatacji. W pakiecie wyposażenia L dostajemy wszystko, co potrzebne w aucie miejskim.

Zobacz też: Nowa Lancia Ypsilon

Volkswagen Up!

Volkswagen Up! oferowany jest w jednej wersji nadwoziowej, jaką jest 3-drzwiowy hatchback. W późniejszym czasie dołączy do niej odmiana 5-drzwiowa.

Pod maską Volkswagena Up! jak na razie pracuję tylko jeden trzycylindrowy motor, za to w dwóch wariantach mocy.

1.0 60 KM – ten silnik pozwala małemu Volkswagenowi na rozpędzenie się do pierwszej setki w 14,4 s. Średnie spalanie wynosi 4,5 l benzyny na 100 km. W aucie tego typu najbardziej miarodajne jest jednak spalanie w cyklu miejskim – według producenta 5,6 l na 100 km. Z wersją 60-konną dostępne są wersje wyposażenia: take up!, move up! oraz high up! Za auto z tym silnikiem i podstawowym pakietem wyposażenia Take up! zapłacimy 31 290 zł.

Zobacz też: Nowa Astra GTC z Gliwic

1.0 75 KM – w tej wersji do 100 km/h auto przyspiesza w 13,2 s. Średnie spalanie według producenta oscyluje wokół wartości 4,7 l na 100 km, zaś w cyklu miejskim – 5,9 l. Z tą wersją dostępne są wszystkie wersję wyposażeniowe. Za najtańszą Take up! zapłacimy 33 590 zł.

Obie wersje silnikowe dostępne są z 5-biegową skrzynią manualną. Później do oferty dołączyć ma 5-biegowy automat.

Wyposażenie Volkswagena Up!:

Take up! : 4 poduszki powietrzne, ABS, ESP z ASR, światła do jazdy dziennej, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia. Najtańsze auto z silnikiem 1.0 60 KM kosztuje 31 290 zł.

Move up! dodatkowo: elektrycznie regulowane szyby, sygnalizator niezapiętego pasa, obrotomierz, centralny zamek. Najtańsze auto z silnikiem 1.0 60 KM kosztuje 34 390 zł.

High up! dodatkowo: fotele przednie podgrzewane, światła przeciwmgielne, chromowane oblamówki obrotomierza/nawiewów, kierownica obszyta skórą z elementami lakierowanymi w kolorze czarnym, obręcze kół ze stopu metali lekkich. Najtańsze auto z silnikiem 1.0 60 KM kosztuje 39 890 zł.

Zobacz też: Mercedes SLS AMG Roadster: przyjemność za 900 tys. zł

White Up!/Black Up! dodatkowo: przede wszystkim System Maps&More:

- funkcja nawigacji z 5-calowym ekranem dotykowym frmy Navigon
- funkcja komputera pokładowego
- funkcja zestawu głośnomówiącego Bluetooth z możliwością jednoczesnego podłączenia dwóch telefonów
- funkcja media - odtwarzacz muzyki, sterowanie radiem, CD

Wersje White Up!/Black Up! dostępne są jedynie z mocniejszym wariantem silnika i kosztują 46 490 zł.

Wersja polecana przez redakcje:

Silnik 1.0 75 KM w wersji wyposażenia Move Up!. Dopłata w wysokości 2,3 tys. zł za mocniejszy silnik, to oferta do zaakceptowania. Z kolei wyposażenie Move Up! zapewnia nam już standard, jakiego oczekujemy po aucie tego typu.

Kia Rio
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Up!
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

REKLAMA

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

Zakup używanego auta – 5 zasad, które uchronią Cię przed stratą pieniędzy

Zakup samochodu używanego to dla wielu kierowców najprostszy sposób na własne auto, tańszy i szybszy niż czekanie na nowy model z salonu. Jednocześnie to rynek pełen pułapek: cofnięte liczniki, auta powypadkowe czy ukryte długi sprzedającego mogą zamienić marzenie w kosztowny koszmar. Jak nie wpaść w tę pułapkę? Oto pięć sprawdzonych zasad, które pomogą odróżnić okazję od ryzykownego zakupu.

REKLAMA