Miejskie auta tanie w eksploatacji. Poradnik kupującego - cz. I
REKLAMA
REKLAMA
Suzuki Alto
REKLAMA
W przypadku najmniejszego Suzuki, nie mamy dużego wyboru. W polskich salonach sprzedaży dostępny jest on w jednej wersji nadwoziowej (pięciodrzwiowy hatchback) oraz jednej silnikowej (1.0 l o mocy 68 KM). Wybierać możemy za to w kwestii wyposażenia, których są trzy poziomy – Classic, Club i Comfort.
Z zakresu bezpieczeństwa w każdej wersji wyposażeniowej może liczyć na: czołowe i boczne poduszki powietrzne, system ABS + EBD, wspomaganie awaryjnego hamowania BAS, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczem, system mocowania fotelika ISOFIX oraz immobilizer.
Poziom wyposażenia Classic (cena to ok. 29 tys. zł) obejmuje ponadto:
Trzecie światło STOP, ogrzewaną tylną szybę, atermiczne szyby, wycieraczkę szyby tylnej ze spryskiwaczem, Radioodtwarzacz CD/MP3, regulowaną kierownicę, wspomaganie kierownicy oraz zderzaki w kolorze nadwozia.
Zobacz też: Audi A1 Sportback: systemy multimedialne
Wyposażenie Club (cena to ok. 30 tysięcy złotych) zawiera to, co Classic, a także klimatyzację manualną.
Najdroższa wersja Suzuki Alto czyli Comfort, (cena to ok. 35 tysięcy złotych) zawiera to, co poprzednie wersje, a także:
centralny zamek, filtr przeciwpyłowy, elektrycznie regulowane szyby, klapę bagażnika otwieraną z wnętrza kabiny a także pełnowymiarowe kołpaki kół.
Wersja polecana przez redakcję:
W kwestii silnika nie ma czego polecać, bo nie ma wyboru – Alto dostępne jest jest tylko z motorem 1.0 68 KM. W kwestii wyposażenia radzimy wybrać wersje Comfort, gdyż dopiero ona zapewnia wyposażenie, który zapewnia minimum wygody i praktyczności.
Kia Picanto
Miejska Kia oferowana jest jako 3-drzwiowy lub 5-drzwiowy hatchback. Dopłata to wersji 5-drzwiowej wynosi jedynie 1500 zł.
Zobacz też: Nowy Golf w wersji cabrio
Wersje silnikowe Kii Picanto są 3 – co ciekawe, wszystkie benzynowe.
REKLAMA
Podstawowym silnikiem jest wersja 1.0 MPI o mocy 69 KM i momencie obrotowym na poziomie 95 Nm. Ze względu na bardzo słabą dynamikę, samochód z tym silnikiem nadaje się w zasadzie tylko do jazdy po mieście. Zadowala za to średnie spalanie, które wynosi jedynie 4,2 l na 100 km. Z silnikiem sprzężona została 5-stopniowa skrzynia manualna. Za tę wersję w nadwoziu 3-drzwiowym zapłacimy 29 990 zł.
Drugim silnikiem w gamie jest motor 1.2 MPI o mocy 85 KM i momencie obrotowym na poziomie 121 Nm. Dynamika auta z tym silnikiem jest znacznie lepsza od wersji 1.0 (do 100 km/h rozpędza się w 11,4 s), jednak nadal auto najlepiej czuje się w ruchu miejskim. Średnie spalanie jest jedynie 0,3 l wyższe do wersji z podstawowym silnikiem. Napęd przenoszony jest za pomocą 5-stopniowe j skrzyni manualnej lub 4-stopniowego automatu. Za auto w wersji 3-drzwiowej zapłacimy 34 490 zł.
Ciekawą ofertą jest ostatni silnik w gamie. Jednostka 1.0 o mocy 82 KM jest fabrycznie dostosowana do zasilania gazem LPG. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 14,4 s, zaś średnie spalanie na 100 km - 5,9 l. To więcej niż „zwykły” silnik 1.0, jednak zważywszy na to, że gaz LPG jest o połowę tańszy od benzyny czy oleju napędowego, zakup tej wersji może się opłacić. Cena wynosi 34 490 zł.
Zobacz też: Audi A5 po zmianach
W modelu Kia Picanto występują 3 poziomy wyposażenia:
REKLAMA
M – standardowy pakiet. W wyposażeniu tej wersji otrzymujemy: czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny, systemy ABS i BAS, światła do jazdy dziennej, komputer pokładowy. Klimatyzacja manualna wymaga dopłaty w wysokości 3000 zł. Za najtańsze auto w tym wyposażeniu zapłacimy 29 990 zł.
L – dodatkowo otrzymujemy między innymi: radioodtwarzacz CD, MP3 ze złącze typu AUX, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, elektryczne szyby, schowek pod siedzeniem, a także kierunkowskazy w lusterkach. Najtańsze auto z tym wyposażeniem kosztuje 32 490 zł.
XL – najbogatsze wyposażenie obejmuje dodatkowo: lampy LED, sterowanie radiem z kierownicy, klimatyzacja manualna, chromowane klamki wewnątrz i zewnątrz. W opcji: automatyczna klimatyzacja i dostęp bezkluczykowy. Minimalna cena za auto w tej wersji 37 990 zł.
Wersja polecana przez redakcje:
Wersja 1.0 LPG z wyposażeniem L. Wersja z fabrycznie zamontowaną instalacją LPG nie powala ceną, a pozwala na spore cięcia w kosztach eksploatacji. W pakiecie wyposażenia L dostajemy wszystko, co potrzebne w aucie miejskim.
Zobacz też: Nowa Lancia Ypsilon
Volkswagen Up!
Volkswagen Up! oferowany jest w jednej wersji nadwoziowej, jaką jest 3-drzwiowy hatchback. W późniejszym czasie dołączy do niej odmiana 5-drzwiowa.
Pod maską Volkswagena Up! jak na razie pracuję tylko jeden trzycylindrowy motor, za to w dwóch wariantach mocy.
1.0 60 KM – ten silnik pozwala małemu Volkswagenowi na rozpędzenie się do pierwszej setki w 14,4 s. Średnie spalanie wynosi 4,5 l benzyny na 100 km. W aucie tego typu najbardziej miarodajne jest jednak spalanie w cyklu miejskim – według producenta 5,6 l na 100 km. Z wersją 60-konną dostępne są wersje wyposażenia: take up!, move up! oraz high up! Za auto z tym silnikiem i podstawowym pakietem wyposażenia Take up! zapłacimy 31 290 zł.
Zobacz też: Nowa Astra GTC z Gliwic
1.0 75 KM – w tej wersji do 100 km/h auto przyspiesza w 13,2 s. Średnie spalanie według producenta oscyluje wokół wartości 4,7 l na 100 km, zaś w cyklu miejskim – 5,9 l. Z tą wersją dostępne są wszystkie wersję wyposażeniowe. Za najtańszą Take up! zapłacimy 33 590 zł.
Obie wersje silnikowe dostępne są z 5-biegową skrzynią manualną. Później do oferty dołączyć ma 5-biegowy automat.
Wyposażenie Volkswagena Up!:
Take up! : 4 poduszki powietrzne, ABS, ESP z ASR, światła do jazdy dziennej, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia. Najtańsze auto z silnikiem 1.0 60 KM kosztuje 31 290 zł.
Move up! dodatkowo: elektrycznie regulowane szyby, sygnalizator niezapiętego pasa, obrotomierz, centralny zamek. Najtańsze auto z silnikiem 1.0 60 KM kosztuje 34 390 zł.
High up! dodatkowo: fotele przednie podgrzewane, światła przeciwmgielne, chromowane oblamówki obrotomierza/nawiewów, kierownica obszyta skórą z elementami lakierowanymi w kolorze czarnym, obręcze kół ze stopu metali lekkich. Najtańsze auto z silnikiem 1.0 60 KM kosztuje 39 890 zł.
Zobacz też: Mercedes SLS AMG Roadster: przyjemność za 900 tys. zł
White Up!/Black Up! dodatkowo: przede wszystkim System Maps&More:
- funkcja nawigacji z 5-calowym ekranem dotykowym frmy Navigon
- funkcja komputera pokładowego
- funkcja zestawu głośnomówiącego Bluetooth z możliwością jednoczesnego podłączenia dwóch telefonów
- funkcja media - odtwarzacz muzyki, sterowanie radiem, CD
Wersje White Up!/Black Up! dostępne są jedynie z mocniejszym wariantem silnika i kosztują 46 490 zł.
Wersja polecana przez redakcje:
Silnik 1.0 75 KM w wersji wyposażenia Move Up!. Dopłata w wysokości 2,3 tys. zł za mocniejszy silnik, to oferta do zaakceptowania. Z kolei wyposażenie Move Up! zapewnia nam już standard, jakiego oczekujemy po aucie tego typu.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.