REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Miejskie auta tanie w eksploatacji. Poradnik kupującego - cz. I

Piotr Czerniakowski
Suzuki Alto
Suzuki Alto

REKLAMA

REKLAMA

Miejskie auto, które będzie tanie w zakupie i użytkowaniu to dla wielu jedyna opcja, jaka wchodzi w grę przy zakupie własnych czterech kółek. W poradniku przedstawiamy zestawienie najatrakcyjniejszych ofert.

Suzuki Alto

REKLAMA

W przypadku najmniejszego Suzuki, nie mamy dużego wyboru. W polskich salonach sprzedaży dostępny jest on w jednej wersji nadwoziowej (pięciodrzwiowy hatchback) oraz jednej silnikowej (1.0 l o mocy 68 KM). Wybierać możemy za to w kwestii wyposażenia, których są trzy poziomy – Classic, Club i Comfort.

Z zakresu bezpieczeństwa w każdej wersji wyposażeniowej może liczyć na: czołowe i boczne poduszki powietrzne, system ABS + EBD, wspomaganie awaryjnego hamowania BAS, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczem, system mocowania fotelika ISOFIX oraz immobilizer.

Poziom wyposażenia Classic (cena to ok. 29 tys. zł) obejmuje ponadto:

Trzecie światło STOP, ogrzewaną tylną szybę, atermiczne szyby, wycieraczkę szyby tylnej ze spryskiwaczem, Radioodtwarzacz CD/MP3, regulowaną kierownicę, wspomaganie kierownicy oraz zderzaki w kolorze nadwozia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Audi A1 Sportback: systemy multimedialne

Wyposażenie Club (cena to ok. 30 tysięcy złotych) zawiera to, co Classic, a także klimatyzację manualną.

Najdroższa wersja Suzuki Alto czyli Comfort, (cena to ok. 35 tysięcy złotych) zawiera to, co poprzednie wersje, a także:

centralny zamek, filtr przeciwpyłowy, elektrycznie regulowane szyby, klapę bagażnika otwieraną z wnętrza kabiny a także pełnowymiarowe kołpaki kół.

Wersja polecana przez redakcję:

W kwestii silnika nie ma czego polecać, bo nie ma wyboru – Alto dostępne jest jest tylko z motorem 1.0 68 KM. W kwestii wyposażenia radzimy wybrać wersje Comfort, gdyż dopiero ona zapewnia wyposażenie, który zapewnia minimum wygody i praktyczności.

Kia Picanto

Miejska Kia oferowana jest jako 3-drzwiowy lub 5-drzwiowy hatchback. Dopłata to wersji 5-drzwiowej wynosi jedynie 1500 zł.

Zobacz też: Nowy Golf w wersji cabrio

Wersje silnikowe Kii Picanto są 3 – co ciekawe, wszystkie benzynowe.

REKLAMA

Podstawowym silnikiem jest wersja 1.0 MPI o mocy 69 KM i momencie obrotowym na poziomie 95 Nm. Ze względu na bardzo słabą dynamikę, samochód z tym silnikiem nadaje się w zasadzie tylko do jazdy po mieście. Zadowala za to średnie spalanie, które wynosi jedynie 4,2 l na 100 km. Z silnikiem sprzężona została 5-stopniowa skrzynia manualna. Za tę wersję w nadwoziu 3-drzwiowym zapłacimy 29 990 zł.

Drugim silnikiem w gamie jest motor 1.2 MPI o mocy 85 KM i momencie obrotowym na poziomie 121 Nm. Dynamika auta z tym silnikiem jest znacznie lepsza od wersji 1.0 (do 100 km/h rozpędza się w 11,4 s), jednak nadal auto najlepiej czuje się w ruchu miejskim. Średnie spalanie jest jedynie 0,3 l wyższe do wersji z podstawowym silnikiem. Napęd przenoszony jest za pomocą 5-stopniowe j skrzyni manualnej lub 4-stopniowego automatu. Za auto w wersji 3-drzwiowej zapłacimy 34 490 zł.

Ciekawą ofertą jest ostatni silnik w gamie. Jednostka 1.0 o mocy 82 KM jest fabrycznie dostosowana do zasilania gazem LPG. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 14,4 s, zaś średnie spalanie na 100 km - 5,9 l. To więcej niż „zwykły” silnik 1.0, jednak zważywszy na to, że gaz LPG jest o połowę tańszy od benzyny czy oleju napędowego, zakup tej wersji może się opłacić. Cena wynosi 34 490 zł.

Zobacz też: Audi A5 po zmianach

W modelu Kia Picanto występują 3 poziomy wyposażenia:

REKLAMA

M – standardowy pakiet. W wyposażeniu tej wersji otrzymujemy: czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny, systemy ABS i BAS, światła do jazdy dziennej, komputer pokładowy. Klimatyzacja manualna wymaga dopłaty w wysokości 3000 zł. Za najtańsze auto w tym wyposażeniu zapłacimy 29 990 zł.

L – dodatkowo otrzymujemy między innymi: radioodtwarzacz CD, MP3 ze złącze typu AUX, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, elektryczne szyby, schowek pod siedzeniem, a także kierunkowskazy w lusterkach. Najtańsze auto z tym wyposażeniem kosztuje 32 490 zł.

XL – najbogatsze wyposażenie obejmuje dodatkowo: lampy LED, sterowanie radiem z kierownicy, klimatyzacja manualna, chromowane klamki wewnątrz i zewnątrz. W opcji: automatyczna klimatyzacja i dostęp bezkluczykowy. Minimalna cena za auto w tej wersji 37 990 zł.

Wersja polecana przez redakcje:

Wersja 1.0 LPG z wyposażeniem L. Wersja z fabrycznie zamontowaną instalacją LPG nie powala ceną, a pozwala na spore cięcia w kosztach eksploatacji. W pakiecie wyposażenia L dostajemy wszystko, co potrzebne w aucie miejskim.

Zobacz też: Nowa Lancia Ypsilon

Volkswagen Up!

Volkswagen Up! oferowany jest w jednej wersji nadwoziowej, jaką jest 3-drzwiowy hatchback. W późniejszym czasie dołączy do niej odmiana 5-drzwiowa.

Pod maską Volkswagena Up! jak na razie pracuję tylko jeden trzycylindrowy motor, za to w dwóch wariantach mocy.

1.0 60 KM – ten silnik pozwala małemu Volkswagenowi na rozpędzenie się do pierwszej setki w 14,4 s. Średnie spalanie wynosi 4,5 l benzyny na 100 km. W aucie tego typu najbardziej miarodajne jest jednak spalanie w cyklu miejskim – według producenta 5,6 l na 100 km. Z wersją 60-konną dostępne są wersje wyposażenia: take up!, move up! oraz high up! Za auto z tym silnikiem i podstawowym pakietem wyposażenia Take up! zapłacimy 31 290 zł.

Zobacz też: Nowa Astra GTC z Gliwic

1.0 75 KM – w tej wersji do 100 km/h auto przyspiesza w 13,2 s. Średnie spalanie według producenta oscyluje wokół wartości 4,7 l na 100 km, zaś w cyklu miejskim – 5,9 l. Z tą wersją dostępne są wszystkie wersję wyposażeniowe. Za najtańszą Take up! zapłacimy 33 590 zł.

Obie wersje silnikowe dostępne są z 5-biegową skrzynią manualną. Później do oferty dołączyć ma 5-biegowy automat.

Wyposażenie Volkswagena Up!:

Take up! : 4 poduszki powietrzne, ABS, ESP z ASR, światła do jazdy dziennej, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia. Najtańsze auto z silnikiem 1.0 60 KM kosztuje 31 290 zł.

Move up! dodatkowo: elektrycznie regulowane szyby, sygnalizator niezapiętego pasa, obrotomierz, centralny zamek. Najtańsze auto z silnikiem 1.0 60 KM kosztuje 34 390 zł.

High up! dodatkowo: fotele przednie podgrzewane, światła przeciwmgielne, chromowane oblamówki obrotomierza/nawiewów, kierownica obszyta skórą z elementami lakierowanymi w kolorze czarnym, obręcze kół ze stopu metali lekkich. Najtańsze auto z silnikiem 1.0 60 KM kosztuje 39 890 zł.

Zobacz też: Mercedes SLS AMG Roadster: przyjemność za 900 tys. zł

White Up!/Black Up! dodatkowo: przede wszystkim System Maps&More:

- funkcja nawigacji z 5-calowym ekranem dotykowym frmy Navigon
- funkcja komputera pokładowego
- funkcja zestawu głośnomówiącego Bluetooth z możliwością jednoczesnego podłączenia dwóch telefonów
- funkcja media - odtwarzacz muzyki, sterowanie radiem, CD

Wersje White Up!/Black Up! dostępne są jedynie z mocniejszym wariantem silnika i kosztują 46 490 zł.

Wersja polecana przez redakcje:

Silnik 1.0 75 KM w wersji wyposażenia Move Up!. Dopłata w wysokości 2,3 tys. zł za mocniejszy silnik, to oferta do zaakceptowania. Z kolei wyposażenie Move Up! zapewnia nam już standard, jakiego oczekujemy po aucie tego typu.

Kia Rio
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Up!
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    REKLAMA

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

    W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    REKLAMA

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    REKLAMA