Honda S2000 Ultimate Edition
REKLAMA
REKLAMA
Honda S2000 Ultimate Edition napędzana jest silnikiem VTEC o pojemności 2,0 litra (max. 9000 obr./min.). Nadwozie w kolorze Grand Prix White zestawiono z grafitowymi felgami ze stopów metali lekkich. Odcień lakieru Hondy S2000 Ultimate Edition ma przywodzić na myśl kolorystykę pierwszego bolidu F1 Hondy z 1964 roku oraz wiele późniejszych, sportowych modeli firmy. Kombinacja jasnego nadwozia, ciemnych, aluminiowych felg oraz unikalnej, czarnej plakietki S2000 podkreśla sportowy charakter ponadczasowej sylwetki słynnego roadstera Honda S2000.
REKLAMA
Zobacz też: Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna
REKLAMA
Utrzymana w białej tonacji kolorystyka nadwozia Hondy S2000 Ultimate Edition doskonale komponuje się z klimatem wnętrza, który tworzy czerwona, naturalna skóra oraz dobrane do niej obszycia na mieszku dźwigni zmiany biegów. Wersję Ultimate Edition wyróżnia także fakt, iż każdy egzemplarz otrzymuje indywidualny numer porządkowy, umieszczony na dekoracyjnych listwach progowych.
Choć Hondę S2000 wprowadzono do sprzedaży w 1999 roku, jego 240-konny silnik wciąż oferuje bardzo wysoki współczynnik mocy w przeliczeniu na 1 litr pojemności skokowej oraz jedną z największych maksymalnych prędkości obrotowych silnika w historii motoryzacji. Jednostkę napędową Hondy S2000 pięciokrotnie wyróżniano tytułem International Engine of the Year w klasie pojemnościowej od 1,8 do 2,2 litra.
Jak sugeruje nazwa, Honda S2000 Ultimate Edition była ostatnią wersją popularnego modelu przed całkowitym zaprzestaniem jego produkcji pod koniec czerwca 2009 roku. Od debiutu (1999) do końca 2008 roku na całym świecie sprzedano 110 673 egzemplarze Hondy S2000, z czego 19 987 sztuk w samej tylko Europie.
Zobacz też: Technologia V-tec w silnikach Hondy
REKLAMA
REKLAMA