REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hyundai Sonata 2011

Hyundai Sonata 2011 została zaprezentowana w 2010 roku na Auto Show w Los Angeles fot. Hyundai
Hyundai Sonata 2011 została zaprezentowana w 2010 roku na Auto Show w Los Angeles fot. Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai Sonata na 2011 rok została pokazana podczas Auto Show w Los Angeles w 2010 roku.

Hyundai Sonata jest drugim modelem po ix35 (następca Tucsona) produktowej inicjatywy Hyundaia wyrażonej poprzez 24/7 (siedem nowych modeli w ciągu najbliższych 24 miesięcy). Nowy Hyundai Sonata produkowany jest w fabryce Hyundaia w Alabamie (USA), a sprzedaż detaliczna ruszyła od początku stycznia 2011.

REKLAMA

Język projektowania – Fluidic Sculpture

Projektanci Hyundaia Sonata rozpoczęli swoją pracę nad nowym językiem projektowania Fluidic Sculpture (Opływowa Rzeźba) ponad trzy lata temu od modeli Sonata 2011 oraz Tucson 2010.

Nowy język projektowania jest konsekwentny, spójny i docelowo ma całkowicie zdominować salony Hyundaia. Opracowując pierwsze szkice Hyundaia Sonaty 2011, inspirowani naturą projektanci starali się łączyć płynne elementy z bardziej sztywnymi strukturami, aby uzyskać wrażenie stałego ruchu i dynamicznych kątów, które odtąd miałyby się stać wyrafinowanym rdzeniem projektów wszystkich przyszłych modeli.

Zobacz też: Hyundai Sonata: zmiana podświetlenia na LED

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z zewnątrz nowy Hyundai Sonata jest ‘lekki’ i niski, ma wydłużoną i elegancką linię dachu, a w profilu bocznym zwracają uwagę płynne linie podkreślone przez chromowane wykończenie. Na przedzie samochodu dominuje masywny, chromowany grill i wyraziste w kształcie lampy. Całości dopełniają 16,17 lub 18 calowe felgi. Wyszukany styl widoczny jest również wewnątrz, gdzie utrzymano elegancki nastrój, a opływowe powierzchnie otaczają kierowcę i pasażerów.

Wydajność

REKLAMA

Efektowne wzornictwo, połączone z doświadczeniem Hyundaia zaowocowało uzyskaniem wnętrza komfortowego i funkcjonalnego. Nisko poprowadzona linia dachu zazwyczaj „zabiera” przestrzeń od środka, ale i w tym aspekcie Sonata wyróżnia się na tle konkurentów.

Dzięki swojej wewnętrznej przestronności model kategoryzowany jest przez EPA (Environmental Protection Agency) zdecydowanie powyżej modeli Camry, Altami, Fusion, Malibu (klasyfikowanych jako średniej wielkości samochody)
Przewaga widoczna jest także przy ocenie pojemności bagażnika – 464 litry dają Sonacie ponad 9% przewagę nad Camry i 17% nad Accordem.

Zaawansowane jednostki napędowe

Hyundai Sonata 2011 wyposażona będzie w nowy czterocylindrowy silnik Hyundaia Theta II GDI 2,4l z bezpośrednim wtryskiem benzyny (GDI), co przyczyni się do poprawy efektywności zużycia paliwa i obniżenia emisji. Hyundai Sonata jest pierwszym średniej wielkości sedanem w gamie modeli Hyundaia, w którym zastosowano technologię GDI w standardzie.

Technologia ta umożliwia dokładniejszą kontrolę składu mieszanki paliwa, optymalizując warunki pracy i zwiększając wydajność silnika. Paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do cylindra pod wysokim ciśnieniem wytwarzanym przez pompę napędzaną wałkiem rozrządu. Dla zwiększenia mocy, w silniku zastosowano wyższy niż zazwyczaj współczynnik kompresji 11,3:1. Tego typu silnik umożliwia osiągnięcie wysokiej mocy i momentu obrotowego przy stosunkowo niskim zużyciu paliwa.

W przyszłym roku Hyundai wprowadzi 2,0 litrowy silnik z turbodoładowaniem Theta II GDI oraz hybrydowy model z silnikiem 2.4l wykorzystujący technologię ogniw polimerowych.

Sześciostopniowa automatyczna i ręczna przekładnia

REKLAMA

Nowo opracowane skrzynie biegów, sześciostopniowa automatyczna SHIFTRONIC oraz klasyczna przekładnia manualna dodatkowo zwiększają osiągi. Sześciostopniowa skrzynia automatyczna A6MF2 zmienia biegi wyjątkowo płynnie.Kierowcy mogą skorzystać z funkcji SHIFTRONIC przesuwając dźwignię zmiany biegów w pozycję sterowania ręcznego.

Skrzynia A6MF2 stosowana w samochodach osobowych i SUV, plasuje Hyundaia w grupie producentów samochodów, którzy zaprojektowali swoją własną sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów. Mocną stroną tego projektu skrzyni jest unikalny układ, który sprawia, że jest ona mniejsza, bardziej kompaktowa i lżejsza niż jakiekolwiek inna na rynku.

Hyundai Sonata SE dostarczy jeszcze więcej emocji kierowcom, którzy preferują jazdę sportową i operują dynamiką. Odpowiednio zestrojone zawieszenie ma sztywniejsze sprężyny i wydajniejszy układ stabilizacji podwozia.

Nowoczesne amortyzatory tylnego zawieszenia dodatkowo poprawiają charakterystykę zawieszenia. Zastosowane w tym modelu elektryczne wspomaganie układu kierowniczego szybciej reaguje na zmieniające się warunki jazdy, dodatkowo obniżając zużycie paliwa i emisje szkodliwych substancji do atmosfery.

Wiodący w klasie stosunek mocy do wagi

Jednym z celów, jaki postawili sobie inżynierowie było osiągnięcie jak najlepszego stosunku mocy do wagi, który znacząco wpływa na ekonomię użytkowania samochodu i emisję szkodliwych substancji.

Dzięki ultra wytrzymałej stali, nadwozie Sonaty 2011 jest 25 procent sztywniejsze na skręcanie i 19 procent sztywniejsze na zgniatanie niż poprzedni model.

Zaawansowane standardy bezpieczeństwa

Nadwozie Hyundaia Sonata skonstruowane jest z wytłaczanej na gorąco, ultra wytrzymałej stali. W Hyundaiu Sonata zastosowano zaawansowaną technologię poduszek powietrznych i elektroniczną kontrolę stabilności (ESC) w wyposażeniu standardowym. Poprzednia generacja Sonaty była pierwszym sedanem średniej wielkości, w którym standardowo zastosowano ESC (2005r) wyprzedzając na przykład Hondę Accord.

Zobacz też: Hyundai i40 zastąpi Sonatę

Hyundai Sonata  posiada układ hamowania, w którego skład wchodzą hamulcowe tarczowe, ABS z asystentem hamowania (zapewniającym w razie potrzeby maksymalną efektywność) i elektroniczny system rozdziału siły hamowania (EBD), aby automatycznie dostosować siłę hamowania osi przedniej i tylnej w zależności od obciążenia pojazdu.

Hyundai Sonata  wyposażona jest m.in. w sześć poduszek powietrznych oraz aktywne zagłówki przednich siedzeń. Przewiduje się, ze Hyundai Sonata 2011 zdobędzie najwyższą ocenę 5 gwiazdek w NHTSA dla przednich i bocznych zderzeń.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA