Kia Picanto nowej generacji
REKLAMA
REKLAMA
Światowa premiera nowej generacji Kia Picanto odbędzie się 1 marca podczas 81. salonu motoryzacyjnego w Genewie, natomiast do Polski Kia Picanto trafiła w drugim kwartale 2011 roku. Głównymi zaletami samochodu są znaczne zmniejszenie emisji CO2 oraz ograniczenie zużycia paliwa.
REKLAMA
W porównaniu do poprzedniej wersji tego modelu, Kia dokonała dosyć istotne zmiany w konstrukcji i wyglądzie pojazdu. W Picanto wydłużono karoserię i rozstaw osi, co wpłynęło na komfort jazdy i zwiększyło powierzchnię ładunkową o 27 procent. Wyżej wymieniony model, po raz pierwszy będzie oferowany w dwóch wersjach – pięciodrzwiowej i trzydrzwiowej.
Zobacz też: Kia Sportage: nie dla nudziarzy
REKLAMA
W ofercie Kia Picanto pojawi się możliwość wyboru jednego z trzech nowych silników ekonomicznych z serii Kappa. Europejscy klienci Kia Picanto będą mogli wybrać z pośród dwóch trzycylindrowych silników o pojemności 1000 cm3, napędzanych gazem LPG lub benzyną, albo czterocylindrową, benzynową jednostkę napędową o pojemności 1200 cm3.
Wszystkie silniki współpracują z pięciostopniową manualną skrzynią biegów, natomiast Kia Picanto o pojemności 1,2 litra może zaoferować czterostopniową automatyczną skrzynię biegów, ale tylko w Europie. Moc maksymalna wszystkich trzech jednostek napędowych, mieści się w przedziale 69-85 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym w zakresie 94-121 Nm.
Obniżona emisja dwutlenku węgla dotyczy głównie seryjnych odmian modeli Picanto i wynosi 95-105 g/km. Kia ograniczyła także zużycie paliwa, które waha się teraz w granicach 4,2-5,9 l/100km. System ISG, który został stworzony przez Kia Motors, pozwoli jeszcze bardziej obniżyć emisję CO2 do 90-100 g/km oraz zużycie paliwa do 4,1-5,6 l/100km.
Zobacz też: Pierwsza jazda: Kia Picanto 2011
Kia Picanto zapewnia dodatkowo wnętrze godne samochodów wyższej klasy, w którym zamontowano siedem poduszek powietrznych. Kia swoim nowym modelem pragnie skutecznie konkurować z innymi markami w popularnym segmencie A.
REKLAMA
REKLAMA