REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Urban Cruiser

Subskrybuj nas na Youtube
Toyota Urban Cruiser to miejskie auto z napędem na cztery koła, nawiązująca do wiekszych modeli Toyoty z napędem na cztery koła. fot. Toyota
Toyota Urban Cruiser to miejskie auto z napędem na cztery koła, nawiązująca do wiekszych modeli Toyoty z napędem na cztery koła. fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Urban Cruiser to miejskie auto z napędem na cztery koła, nawiązująca do większych modeli Toyoty z napędem na cztery koła.

Toyota Urban Cruiser łączy muskularną powierzchowność znaną z większych modeli 4x4 Toyoty, z kompaktowymi i przyjaznymi miastu wymiarami 5-drzwiowego nadwozia. Jednocześnie zapewnia świetną aerodynamikę, zachowując współczynnik oporu powietrza Cx na rewelacyjnym poziomie 0,315. Jest to zasługa m.in. dopracowania przebiegu linii dachu, kształtów lusterek zewnętrznych oraz dolnych partii zderzaków. Styl auta podkreślają także aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 16 cali.

REKLAMA

Wnętrze Toyoty Urban Cruiser opracowano w europejskim centrum projektowym Toyoty ED2 we Francji. Dzięki temu zachowano wyważony balans między młodzieżowym stylem, jakością zastosowanych materiałów, oraz funkcjonalnością. Dlatego we wnętrzu auta poczujemy się rodzinnie i komfortowo. Nie zabraknie nam również wielu przydatnych schowków (m.in. na dokumenty i butelki z napojami).

Zobacz też: Test Toyota Verso: świątynia użyteczności

Duży jak na segment B rozstaw osi (2460 mm) Toyoty Urban Cruiser w połączeniu z maksymalnie skróconymi zwisami nadwozia, pozwoliły wygospodarować znaczną przestrzeń dla przedziału pasażerskiego, nawet pomimo długości auta mniejszej niż 4 metry. Jednocześnie zadbano o bagażnik, gwarantując już podstawową pojemność 314 litrów (po całkowitym złożeniu asymetrycznie dzielonych oparć tylnej kanapy uzyskamy 749 litrów).

Nowy silnik benzynowy 1.33

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Dzięki systemowi aktywnej kontroli pracy zaworów Dual VVT-i, oraz bardzo wysokiemu stopniowi sprężania 11,5:1 (wartości uzyskiwane w silnikach wyczynowych Toyot) silnik ten uzyskuje 101 KM mocy oraz 132 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pozwala uzyskać średnie zużycie paliwa na poziomie 5,5 l/100 km przy zachowaniu ekstremalnie niskiej emisji CO2 – tylko 129 g/km.

Wieloletnie doświadczenia zebrane przez Toyotę w sporcie wyczynowym (F1) pozwoliły stworzyć zwarty i lekki silnik z doskonałym stosunkiem masy do uzyskanej mocy maksymalnej. Jednocześnie system Dual VVT-i pomaga zwiększyć elastyczność jednostki napędowej.

Na odrębną uwagę zasługuje rewolucyjny system „Stop & Start” w Toyocie Urban Cruiser, który automatycznie wyłącza silnik w momencie postoju auta np. na czerwonym świetle. Dzięki najnowszej technologii układ zapewnia płynność pracy i bardzo szybki start, wykazując się inteligentnym i komfortowym działaniem. Jednym z przykładów jest np. wykorzystywanie klimatyzacji. Jeśli temperatura wnętrza nie osiągnęła zakładanej wartości, system nie pozwoli wyłączyć silnika. Dopiero po uzyskaniu wymaganych parametrów pracy zmieni tryb klimatyzacji w „Eco-run loading” i uruchomi system „Stop & Start”.

Nowy diesel 1.4 D-4D

Dostępny zarówno z systemem napędu 2WD jak i AWD diesel został praktycznie przekonstruowany od podstaw. Standardowo wyposażony w filtr cząstek stałych – DPF oraz piezoelektryczne wtryskiwacze zapewnia bardzo niską emisję spalin (118 g/km) oraz świetne wyniki zużycia paliwa – średnio 4,5 l/100 km (dane dla wersji 2WD). Jednocześnie 90 KM mocy oraz 205 Nm momentu pozwalają Urban Cruiserowi na dynamiczną i szybką jazdę.

Oba silniki Toyoty Urban Cruiser obsługiwane są przez nowe, 6-biegowe skrzynie manualne, które zapewniają szybką i pewną zmianę przełożeń.

Napęd na jedną lub obie osie

Zależnie od wersji możemy skorzystać z Toyoty Urban Cruiser wyposażonego w przedni napęd (2WD) lub system AWD (obie osie).

Ten drugi współpracuje jedynie z silnikiem Diesla. Dzięki aktywnej kontroli rozkładu momentu obrotowego na obie osi może on płynnie i szybko rozdzielać siłę napędową między poszczególne osie. Gdy samochód porusza się po równej i przyczepnej nawierzchni napędzana jest tylko przednia oś (100:0), co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. W wypadku oznak jakiejkolwiek utraty przyczepności system natychmiast zmienia ten rozdział, dołączając napęd na tylne koła (aż do wartości 50:50). Jednocześnie system ten współpracuje z innymi elementami aktywnej kontroli parametrów jazdy (ABS, EPS, TRC, VSC), dbając o bezpieczeństwo w każdych warunkach. Podczas jazdy po bardzo grząskim i trudnym terenie możemy wymusić elektroniczne zablokowanie systemu w pozycji 50:50 (funkcja ta działa do prędkości 40 km/h).

Klasyczne zawieszenie

Toyota Urban Cruiser wyposażony jest w klasyczne rozwiązania zawieszenia. Przednia oś to kolumny MacPhersona, tylna to belka skrętna ze stabilizatorem.

Toyota Urban Cruiser posiada również aktywny elektryczny układ wspomagania (EPS), który dobiera siłę wspomagania zależnie od prędkości auta.

Najlepsze w klasie wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa

Toyota Urban Cruiser otrzymał najnowszą generację systemów absorbujących energię uderzenia (specjalne materiały umieszczono m.in. w poszyciach drzwi oraz zderzakach). Profilując detale przedniej partii nadwozia oddzielną uwagę poświęcono również zagadnieniu bezpieczeństwa pieszego.

Zobacz też: Skoda Yeti: konstrukcja wszechstronna

REKLAMA

Wnętrze Toyoty Urban Cruiser zawiera 7 poduszek powietrznych (w tym kolanową kierowcy) oraz trzystopniowe napinacze pirotechniczne wszystkich pasów bezpieczeństwa. Przednie fotele wyposażono w aktywne zagłówki. Układ hamulcowy oparto na wentylowanych (przednia oś) oraz litych (tylna oś) tarczach hamulcowych. W wersji AWD hamulce tarczowe tylnych kół posiadają większą średnicę.

Bogatą grupę aktywnych systemów bezpieczeństwa tworzą:ABS z EBD, BA (brake assist), TRC (Traction Control – w wypadku utraty przyczepności przez któreś z kół napędzanych system zmniejsza dostarczany tam moment obrotowy), VSC (Vehicle Stability Control – w momencie utraty stabilności samochodu system przyhamowuje wybrane koło lub koła i stara się utrzymać auto na obranym kierunku jazdy).

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

REKLAMA

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA