Suzuki Swift Plug-in Hybrid
REKLAMA
REKLAMA
Suzuki Swift Plug-in Hybrid to zupełnie nowa konstrukcja, która zadebiutowała podczas salonu samochodowego Tokyo Motor Show w 2009 roku. U podstaw koncepcji tego modelu leży poparte badaniami założenie, że 60 % użytkowników samochodów w Japonii pokonuje nie więcej niż 20 km dziennie. Na krótkich miejskich trasach, poniżej 20 km, Suzuki Swift Plug-in Hybrid używany jest jak samochód elektryczny. Gdy poziom energii w baterii spada, generator zaczyna ładować baterię, a kierowca pojazdu nie musi martwić się, że nie dojedzie do celu.
REKLAMA
Zobacz też: Lexus CT 200h: kompaktowo i ekologicznie
REKLAMA
Bateria w Suzuki Swift Plug-in Hybrid może być ładowana także ze zwykłego gniazdka elektrycznego. W modelach przeznaczonych na rynki europejskie, Suzuki koncentruje się aktualnie na zminimalizowaniu poziomu emisji CO2 oraz optymalizacji zużycia paliwa w samochodach kompaktowych. Japoński producent Suzuki Swifta Plug-in Hybrid planuje przeprowadzić analizę, na ile technologie użyte w Suzuki Swift Plug-in Hybrid odpowiadają specyfice rynku europejskiego, zanim prace nad modelem wejdą w kolejny, bardziej zaawansowany etap. Suzuki Swift Plug-in Hybrid będzie jednym z najważniejszych wydarzeń na stoisku Suzuki podczas salonu w Genewie. Ekologiczne rozwiązanie na krótkie miejskie trasy
Suzuki Swift Plug-in Hybrid jest zbudowany na bazie hybrydy szeregowej. W skład konstrukcji wchodzi silnik elektryczny, bateria i generator zasilany silnikiem. Podczas jazdy na krótkich dystansach – do 20 km, a przykład do pracy czy po zakupy Swift Plug-in Hybrid jest napędzany z baterii, która może być ładowana z gniazdka w porze nocnej, gdy stawki za energię elektryczną są niższe.
Zobacz też: Odświeżony Opel Corsa
Gdy poziom energii w baterii spadnie, silnik o pojemności skokowej 660cm3 podobny do jednostek stosowanych w samochodach segmentu mini* zasila generator, który ładuje baterię. Oznacza to, że Suzuki Swift Plug-in Hybrid odpowiada potrzebom wielu ludzi, którzy dziennie pokonują średnio nie więcej, niż 20 km, ale także pozwala nie martwić się co będzie, gdy bateria się rozładuje. Suzuki Swift Plug-in Hybrid to przykład na to, jak można pomóc środowisku, nie rezygnując z praktycznej mobilności na co dzień.
REKLAMA
REKLAMA