REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Suzuki Swift Plug-in Hybrid

Suzuki Swift plug-in hybrid napędzany jest energią elektryczną i silnikiem benzynowym fot. Suzuki
Suzuki Swift plug-in hybrid napędzany jest energią elektryczną i silnikiem benzynowym fot. Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Swift Plug-in Hybrid to auto, które ładować można z gniazdka elektrycznego. Dodatkowo generator prądotwórczy napędzany jest też przez silnik benzynowy o pojemności 660 cm3.

Suzuki Swift Plug-in Hybrid to zupełnie nowa konstrukcja, która zadebiutowała podczas salonu samochodowego Tokyo Motor Show w 2009 roku. U podstaw koncepcji tego modelu leży poparte badaniami założenie, że 60 % użytkowników samochodów w Japonii pokonuje nie więcej niż 20 km dziennie. Na krótkich miejskich trasach, poniżej 20 km, Suzuki Swift Plug-in Hybrid używany jest jak samochód elektryczny. Gdy poziom energii w baterii spada, generator zaczyna ładować baterię, a kierowca pojazdu nie musi martwić się, że nie dojedzie do celu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Lexus CT 200h: kompaktowo i ekologicznie

Bateria w Suzuki Swift Plug-in Hybrid może być ładowana także ze zwykłego gniazdka elektrycznego. W modelach przeznaczonych na rynki europejskie, Suzuki koncentruje się aktualnie na zminimalizowaniu poziomu emisji CO2 oraz optymalizacji zużycia paliwa w samochodach kompaktowych. Japoński producent Suzuki Swifta Plug-in Hybrid planuje przeprowadzić analizę, na ile technologie użyte w Suzuki Swift Plug-in Hybrid odpowiadają specyfice rynku europejskiego, zanim prace nad modelem wejdą w kolejny, bardziej zaawansowany etap. Suzuki Swift Plug-in Hybrid będzie jednym z najważniejszych wydarzeń na stoisku Suzuki podczas salonu w Genewie. Ekologiczne rozwiązanie na krótkie miejskie trasy

Suzuki Swift Plug-in Hybrid jest zbudowany na bazie hybrydy szeregowej. W skład konstrukcji wchodzi silnik elektryczny, bateria i generator zasilany silnikiem. Podczas jazdy na krótkich dystansach – do 20 km, a przykład do pracy czy po zakupy Swift Plug-in Hybrid jest napędzany z baterii, która może być ładowana z gniazdka w porze nocnej, gdy stawki za energię elektryczną są niższe.

REKLAMA

Zobacz też: Odświeżony Opel Corsa

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gdy poziom energii w baterii spadnie, silnik o pojemności skokowej 660cm3 podobny do jednostek stosowanych w samochodach segmentu mini* zasila generator, który ładuje baterię. Oznacza to, że Suzuki Swift Plug-in Hybrid odpowiada potrzebom wielu ludzi, którzy dziennie pokonują średnio nie więcej, niż 20 km, ale także pozwala nie martwić się co będzie, gdy bateria się rozładuje. Suzuki Swift Plug-in Hybrid to przykład na to, jak można pomóc środowisku, nie rezygnując z praktycznej mobilności na co dzień.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza Krakowa? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

REKLAMA

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

REKLAMA

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA