REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Suzuki Swift Plug-in Hybrid

Suzuki Swift plug-in hybrid napędzany jest energią elektryczną i silnikiem benzynowym fot. Suzuki
Suzuki Swift plug-in hybrid napędzany jest energią elektryczną i silnikiem benzynowym fot. Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Swift Plug-in Hybrid to auto, które ładować można z gniazdka elektrycznego. Dodatkowo generator prądotwórczy napędzany jest też przez silnik benzynowy o pojemności 660 cm3.

Suzuki Swift Plug-in Hybrid to zupełnie nowa konstrukcja, która zadebiutowała podczas salonu samochodowego Tokyo Motor Show w 2009 roku. U podstaw koncepcji tego modelu leży poparte badaniami założenie, że 60 % użytkowników samochodów w Japonii pokonuje nie więcej niż 20 km dziennie. Na krótkich miejskich trasach, poniżej 20 km, Suzuki Swift Plug-in Hybrid używany jest jak samochód elektryczny. Gdy poziom energii w baterii spada, generator zaczyna ładować baterię, a kierowca pojazdu nie musi martwić się, że nie dojedzie do celu.

REKLAMA

Zobacz też: Lexus CT 200h: kompaktowo i ekologicznie

REKLAMA

Bateria w Suzuki Swift Plug-in Hybrid może być ładowana także ze zwykłego gniazdka elektrycznego. W modelach przeznaczonych na rynki europejskie, Suzuki koncentruje się aktualnie na zminimalizowaniu poziomu emisji CO2 oraz optymalizacji zużycia paliwa w samochodach kompaktowych. Japoński producent Suzuki Swifta Plug-in Hybrid planuje przeprowadzić analizę, na ile technologie użyte w Suzuki Swift Plug-in Hybrid odpowiadają specyfice rynku europejskiego, zanim prace nad modelem wejdą w kolejny, bardziej zaawansowany etap. Suzuki Swift Plug-in Hybrid będzie jednym z najważniejszych wydarzeń na stoisku Suzuki podczas salonu w Genewie. Ekologiczne rozwiązanie na krótkie miejskie trasy

Suzuki Swift Plug-in Hybrid jest zbudowany na bazie hybrydy szeregowej. W skład konstrukcji wchodzi silnik elektryczny, bateria i generator zasilany silnikiem. Podczas jazdy na krótkich dystansach – do 20 km, a przykład do pracy czy po zakupy Swift Plug-in Hybrid jest napędzany z baterii, która może być ładowana z gniazdka w porze nocnej, gdy stawki za energię elektryczną są niższe.

Zobacz też: Odświeżony Opel Corsa

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gdy poziom energii w baterii spadnie, silnik o pojemności skokowej 660cm3 podobny do jednostek stosowanych w samochodach segmentu mini* zasila generator, który ładuje baterię. Oznacza to, że Suzuki Swift Plug-in Hybrid odpowiada potrzebom wielu ludzi, którzy dziennie pokonują średnio nie więcej, niż 20 km, ale także pozwala nie martwić się co będzie, gdy bateria się rozładuje. Suzuki Swift Plug-in Hybrid to przykład na to, jak można pomóc środowisku, nie rezygnując z praktycznej mobilności na co dzień.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA