REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Suzuki Kizashi jest budowany w nowej fabryce w japońskim mieście Sagara fot. Suzuki
Suzuki Kizashi jest budowany w nowej fabryce w japońskim mieście Sagara fot. Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki wprowadza na rynek całkowicie nowy model – sportowego sedana Kizashi, bazujący na serii projektów koncepcyjnych Kizashi.

Suzuki Kizashi jest budowany w nowej fabryce w japońskim mieście Sagara. Model wyposażono standardowo w rzędowy czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 2,4 litra. Zarówno blok silnika jak i jego głowica wykonane są z aluminium, tak jak tłoki. Kute matrycowo korbowody, osadzone na wale korbowym z kutej stali zapewniają wysoką trwałość jednostki napędowej, a wałek wyważający poprawia wyważenie elementów ruchomych silnika, zapewniając redukcję hałasu i wibracji.

REKLAMA

REKLAMA

Czterocylindrowy silnik, żywo reagujący na każde naciśnięcie pedału gazu współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów o doskonale dobranych przełożeniach. Klienci mogą także wybrać automatyczną przekładnię typu Continuously Variable Transmission (CVT), która zapewnia rozsądne zużycie paliwa, a przy tym znakomicie pasuje do sportowego charakteru Suzuki Kizashi. Znajduje to odzwierciedlenie między innymi w sposobie zmiany biegów za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy. Suzuki Kizashi z każdym rodzajem transmisji zapewnia stosunkowo niski poziom zużycia paliwa. Suzuki prowadzi intensywne prace nad napędem hybrydowym, który nowy model otrzyma w przyszłości.

Hamowanie i prowadzenie

Nadwozie o wyjątkowo wysokiej sztywności oraz konstrukcja zawieszenia (z tyłu zawieszenie wielowahaczowe) zapewniają pewne prowadzenie, doskonałą stabilność, a także wysoki komfort, między innymi dzięki zredukowanym do minimum drganiom i wibracjom nadwozia. Zaprojektowany od podstaw z myślą o możliwości zastosowania napędu na 4 koła, Suzuki Kizashi będzie wyposażony opcjonalnie w taki napęd o nowej, zaawansowanej konstrukcji, zapewniający kierowcy jeszcze lepsze wyczucie samochodu i większą przyjemność z jazdy oraz bezpieczeństwo. 

REKLAMA

Zobacz też: Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W zaawansowanym układzie hamulcowym Suzuki Kizashi zaprojektowano hamulce tarczowe na wszystkie 4 koła. Układ zbudowano z komponentów dostarczanych przez tak znanych dostawców jak firma Akebono, która jest wiodącym dostawcą układów hamulcowych zarówno dla przemysłu motoryzacyjnego, jak i dla najszybszych pociągów.

Design

Starannie zaprojektowany, estetyczny wygląd zewnętrzny Suzuki Kizashi można określić jako doskonałe połączenie europejskiego stylu i japońskiej jakości. Zaprojektowana z myślą o wyrafinowanych entuzjastach motoryzacji agresywna, odważnie narysowana linia nadwozia Suzuki Kizashi jest uzupełniona przez 18-calowe koła wykonane z lekkich stopów. Nowoczesna stylizacja o doskonałych proporcjach i niewielkich zwisach odpowiada oczekiwaniom współczesnego klienta, poszukującego sportowego sedana. Podobnie jak w modelach koncepcyjnych Suzuki Kizashi , przód samochodu w wersji produkcyjnej odzwierciedla dystyngowany styl i siłę, a nienagannie wystudiowana linia nadwozia Suzuki Kizashi podkreśla drzemiącą moc i wyrafinowaną kombinację potencjału i wykwintności.

W tylnej części Suzuki Kizashi styliści położyli nacisk na podkreślenie sportowego charakteru nowego sedana Suzuki. Takim sportowym akcentem jest podwójna końcówka układu wydechowego, która odzwierciedla doskonałe osiągi nowego modelu.

Wnętrze

Zarówno kierowca, jak i pasażerowie mogą cieszyć się dostatecznie przestronnym wnętrzem i komfortem. Wygląd wnętrza nowego Suzuki jest nowoczesny, a sportowe fotele zapewniają wysoki komfort siedzenia i odpowiadają charakterem doskonałym własnościom jezdnym samochodu. Nabywcom powinna przypaść do gustu elegancka tablica rozdzielcza o sportowej linii, a klienci poszukujący sedana o charakterze luksusowym będą usatysfakcjonowani skórzaną tapicerką i materiałami najwyższej jakości, potwierdzającymi aspiracje Suzuki Kizashi do jeszcze wyższej klasy.

Siedzenia mogą być pokryte doskonałej jakości skórą, a fotele są wyposażone w funkcję 3-stopniowego ogrzewania. Zarówno tapicerka wykonana z tkaniny, jak i skórzana wykonane są z najlepszych materiałów.

Trakcja i bezpieczeństwo

Lista standardowego wyposażenia bezpieczeństwa jest w nowym Suzuki Kizashi bardzo bogata i obejmuje aż osiem poduszek powietrznych, ESP, system zapobiegający blokowaniu kół przy hamowaniu z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania, reflektory projektorowe oraz system kontroli ciśnienia powietrza w oponach.

Na liście wyposażenia Suzuki Kizashi znajdziemy także opracowany przez Suzuki synergiczny system dynamicznej kontroli nad pojazdem, który pomaga kierowcy kontrolować samochód bez wyraźnie odczuwalnej ingerencji układu.

Zobacz też: Ceny nowego Volkswagena Passata

Suzuki Kizashi jest oferowany z układem napędu na cztery koła i-AWD opracowanym przez Suzuki. To rzadko spotykana opcja w tej klasie samochodów, która służy zarówno bezpieczeństwu, jak i poprawie osiągów, a jest bardziej typowa w samochodach luksusowych. Nowy napęd na cztery koła opracowany przez Suzuki zapewnia doskonałą trakcję nawet przy złej pogodzie i śliskiej nawierzchni, a także doskonałe własności jezdne przy pokonywaniu zakrętów. Napęd na cztery koła włącza się wybierając funkcję AWD przyciskiem na tablicy rozdzielczej, a wtedy zostaje dołączony napęd na tylne koła. Podział momentu obrotowego jest zależny od kilku czynników, między innymi od poślizgu kół oraz położenia przepustnicy.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA