REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Suzuki Kizashi jest budowany w nowej fabryce w japońskim mieście Sagara fot. Suzuki
Suzuki Kizashi jest budowany w nowej fabryce w japońskim mieście Sagara fot. Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki wprowadza na rynek całkowicie nowy model – sportowego sedana Kizashi, bazujący na serii projektów koncepcyjnych Kizashi.

Suzuki Kizashi jest budowany w nowej fabryce w japońskim mieście Sagara. Model wyposażono standardowo w rzędowy czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 2,4 litra. Zarówno blok silnika jak i jego głowica wykonane są z aluminium, tak jak tłoki. Kute matrycowo korbowody, osadzone na wale korbowym z kutej stali zapewniają wysoką trwałość jednostki napędowej, a wałek wyważający poprawia wyważenie elementów ruchomych silnika, zapewniając redukcję hałasu i wibracji.

REKLAMA

REKLAMA

Czterocylindrowy silnik, żywo reagujący na każde naciśnięcie pedału gazu współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów o doskonale dobranych przełożeniach. Klienci mogą także wybrać automatyczną przekładnię typu Continuously Variable Transmission (CVT), która zapewnia rozsądne zużycie paliwa, a przy tym znakomicie pasuje do sportowego charakteru Suzuki Kizashi. Znajduje to odzwierciedlenie między innymi w sposobie zmiany biegów za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy. Suzuki Kizashi z każdym rodzajem transmisji zapewnia stosunkowo niski poziom zużycia paliwa. Suzuki prowadzi intensywne prace nad napędem hybrydowym, który nowy model otrzyma w przyszłości.

Hamowanie i prowadzenie

Nadwozie o wyjątkowo wysokiej sztywności oraz konstrukcja zawieszenia (z tyłu zawieszenie wielowahaczowe) zapewniają pewne prowadzenie, doskonałą stabilność, a także wysoki komfort, między innymi dzięki zredukowanym do minimum drganiom i wibracjom nadwozia. Zaprojektowany od podstaw z myślą o możliwości zastosowania napędu na 4 koła, Suzuki Kizashi będzie wyposażony opcjonalnie w taki napęd o nowej, zaawansowanej konstrukcji, zapewniający kierowcy jeszcze lepsze wyczucie samochodu i większą przyjemność z jazdy oraz bezpieczeństwo. 

REKLAMA

Zobacz też: Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W zaawansowanym układzie hamulcowym Suzuki Kizashi zaprojektowano hamulce tarczowe na wszystkie 4 koła. Układ zbudowano z komponentów dostarczanych przez tak znanych dostawców jak firma Akebono, która jest wiodącym dostawcą układów hamulcowych zarówno dla przemysłu motoryzacyjnego, jak i dla najszybszych pociągów.

Design

Starannie zaprojektowany, estetyczny wygląd zewnętrzny Suzuki Kizashi można określić jako doskonałe połączenie europejskiego stylu i japońskiej jakości. Zaprojektowana z myślą o wyrafinowanych entuzjastach motoryzacji agresywna, odważnie narysowana linia nadwozia Suzuki Kizashi jest uzupełniona przez 18-calowe koła wykonane z lekkich stopów. Nowoczesna stylizacja o doskonałych proporcjach i niewielkich zwisach odpowiada oczekiwaniom współczesnego klienta, poszukującego sportowego sedana. Podobnie jak w modelach koncepcyjnych Suzuki Kizashi , przód samochodu w wersji produkcyjnej odzwierciedla dystyngowany styl i siłę, a nienagannie wystudiowana linia nadwozia Suzuki Kizashi podkreśla drzemiącą moc i wyrafinowaną kombinację potencjału i wykwintności.

W tylnej części Suzuki Kizashi styliści położyli nacisk na podkreślenie sportowego charakteru nowego sedana Suzuki. Takim sportowym akcentem jest podwójna końcówka układu wydechowego, która odzwierciedla doskonałe osiągi nowego modelu.

Wnętrze

Zarówno kierowca, jak i pasażerowie mogą cieszyć się dostatecznie przestronnym wnętrzem i komfortem. Wygląd wnętrza nowego Suzuki jest nowoczesny, a sportowe fotele zapewniają wysoki komfort siedzenia i odpowiadają charakterem doskonałym własnościom jezdnym samochodu. Nabywcom powinna przypaść do gustu elegancka tablica rozdzielcza o sportowej linii, a klienci poszukujący sedana o charakterze luksusowym będą usatysfakcjonowani skórzaną tapicerką i materiałami najwyższej jakości, potwierdzającymi aspiracje Suzuki Kizashi do jeszcze wyższej klasy.

Siedzenia mogą być pokryte doskonałej jakości skórą, a fotele są wyposażone w funkcję 3-stopniowego ogrzewania. Zarówno tapicerka wykonana z tkaniny, jak i skórzana wykonane są z najlepszych materiałów.

Trakcja i bezpieczeństwo

Lista standardowego wyposażenia bezpieczeństwa jest w nowym Suzuki Kizashi bardzo bogata i obejmuje aż osiem poduszek powietrznych, ESP, system zapobiegający blokowaniu kół przy hamowaniu z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania, reflektory projektorowe oraz system kontroli ciśnienia powietrza w oponach.

Na liście wyposażenia Suzuki Kizashi znajdziemy także opracowany przez Suzuki synergiczny system dynamicznej kontroli nad pojazdem, który pomaga kierowcy kontrolować samochód bez wyraźnie odczuwalnej ingerencji układu.

Zobacz też: Ceny nowego Volkswagena Passata

Suzuki Kizashi jest oferowany z układem napędu na cztery koła i-AWD opracowanym przez Suzuki. To rzadko spotykana opcja w tej klasie samochodów, która służy zarówno bezpieczeństwu, jak i poprawie osiągów, a jest bardziej typowa w samochodach luksusowych. Nowy napęd na cztery koła opracowany przez Suzuki zapewnia doskonałą trakcję nawet przy złej pogodzie i śliskiej nawierzchni, a także doskonałe własności jezdne przy pokonywaniu zakrętów. Napęd na cztery koła włącza się wybierając funkcję AWD przyciskiem na tablicy rozdzielczej, a wtedy zostaje dołączony napęd na tylne koła. Podział momentu obrotowego jest zależny od kilku czynników, między innymi od poślizgu kół oraz położenia przepustnicy.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA