REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda 6: urok dyskrecji

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Wiele osób szukając auta eleganckiego, podkreślającego prestiż właściciela w codziennych kontaktach służbowych, a jednocześnie pełniącego rolę pojazdu rodzinnego ogranicza swój wybór do niemieckich producentów klasy Premium. Tymczasem Mazda ma w swojej ofercie model 6, który jest mniej nachalną alternatywą dla Audi A4, czy BMW serii 3.

Stare przysłowie głosi – jak cię widzą tak cię piszą. Dlatego wiele osób piastujących prestiżowe stanowiska w firmach lub prowadzących działalność gospodarczą, w której mają częsty kontakt z kontrahentami przywiązuje dużą wagę do samochodu, który staje się niejako ich wizytówką.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Mazda 6

Myśląc o samochodzie reprezentacyjnym niemalże jednoznacznie uwagę skupiają niemieckie marki Premium – Audi, BMW czy Mercedes. Jednocześnie samochody z logo wspomnianych firm na masce nie pozostawiają złudzeń co do zasobności portfeli ich właścicieli. Z jednej strony właśnie takie skojarzenia w tym przypadku są pożądane. Ale co zrobić w sytuacji, gdy ktoś potrzebuje porządnego auta reprezentacyjnego ale epatowanie logo Audi, BMW czy Mercedesa jest dla niego zbyt nachalne i nie jest dobrze widziane wśród współpracowników? W takim przypadku, warto skierować uwagę ku japońskim producentom – na przykład w stronę Mazdy i modelu 6.

Zobacz również: Ile kosztuje Hyundai Genesis Coupe?

Jest jak dobra koszula

Nowej Mazdzie 6 nie można odmówić uroku i dyskretnej elegancji. Sylwetka „szóstki” łączy w sobie sportowy sznyt okraszony dystyngowaniem. Ten model Mazdy przyciąga wzrok w bardziej delikatny sposób niż robią to modele Audi, BMW czy Mercedesa. Widać, że auto jest drogie, ale image marki nie kłuje w oczy epatowaniem grubością portfela. Mazda 6 jest dyskretna jak koszula od dobrego projektanta – każdy widzi, że jest świetnie skrojona i uszyta z dokładnością, ale na piersi nie razi ogromne logo z koniem Ralpha Laurena.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Konkurs EuroCarBody już rozstrzygnięty

Podobne odczucia pozostają, gdy zajrzymy do środka. Siedząc za kierownicą Mazdy 6 ma się wrażenie, że auto zostało uszyte na miarę. Świetnie wyprofilowany fotel, pewnie podtrzymuje ciało podczas jazdy po łukach, obszyta skórą kierownica dobrze leży w dłoniach i jest przyjemna w dotyku. Zestaw wskaźników jest prosty i czytelny – taki sam jak w sportowym modelu MX-5. Konsola centralna jest uporządkowana a jej obsługa jest intuicyjna.  Jedyne co można zarzucić wnętrzu Mazdy 6 to zbyt wiele ciemnych barw. Choć tak naprawdę jest to zarzut trochę na siłę, bo w tym aucie taka kolorystyka nie przeszkadza.

Zobacz również: Równy stopień recyklingu dla wszystkich pojazdów

Co ciekawe, w Mazdzie siedzi się wygodnie także z tyłu i to nawet, gdy pasażerowie mają wzrost w okolicach 185 cm. Niewątpliwą zaletą nadwozia hatchback – a właśnie w taką odmianę redakcja mojafirma.infor.pl/moto otrzymała do testu – jest powiększona w stosunku do sedana praktyczność. Dostęp do przedziału bagażowego o pojemności 510 l ułatwia wysoko unoszona, szeroka pokrywa bagażnika. Ciekawostką jest, że teoretycznie do bagażnika sedana można zapakować o 9 l pakunków więcej, jednak w praktyce to hatchback oferuje lepsze możliwości przewozowe.

To nie pozorantka

Do napędu testowanej przez nas Mazdy posłużył czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2l i mocy maksymalnej 155 KM. Jednostka wyróżnia się cichą i kulturalną pracą, ale żeby w pełni wykorzystać dynamikę auta, należy używać wysokich obrotów. Według danych technicznych testowany pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 10 sekund. To wystarczający wynik, dla samochodu o takim charakterze. Tym bardziej, że jazda Mazdą 6 jest o wiele przyjemniejsza niż mogłyby to sugerować dane techniczne od producenta.

Zobacz również: Hyundai i20: młotek na kołach

Podczas jazdy auto sprawia wrażenie świetnie wyważonego. Układ kierowniczy jest precyzyjny, ale nie nazbyt czuły. Jest taki jak powinien być. Ponadto „Szóstka” to auto komfortowe, które jednocześnie bardzo dobrze radzi sobie podczas slalomu. Oprócz zawieszenia i układu kierowniczego przyjemność prowadzenia potęguje skrzynia biegów. Jest dobrze zestopniowana, a dźwignia ma krótkie skoki i jest precyzyjna niemalże jak w aucie sportowym. Prowadząc Mazdę 6 kierowca czuje, że ktoś poświęcił wiele czasu, żeby ten samochód jeździł dobrze. Czuje, że nie ma do czynienia z ładnie wyglądającą wydmuszką. Mazda 6 jeździ równie świetnie, jak wygląda.

Zobacz również: Proekologiczna Mazda

Cena prestiżu

Czy ma zatem jakieś minusy? Ma. Na pewno nie wszystkim przypadnie do gustu zdecydowanie zbyt duże zużycie paliwa. W ruchu miejskim wbrew temu co podaje producent „Szóstka” z łatwością spali około 12 l/100 km. A gdy będziemy częściej wciskać pedał gazu do oporu, spalanie wzrośnie jeszcze o około 2-3 l/100 km.

Zobacz również: Mazda MX-5 samczym okiem

Żeby stać się właścicielem Mazdy 6 hatchback z opisywanym silnikiem o mocy 155 KM należy wydać minimum 95 400 zł. Porównywalny pod względem mocy model Audi A4 (1.8 TFSI/160 KM) kosztuje ok. 123 000 zł. To prawie 30 tys. zł drożej. Prawda, Audi ma bardziej prestiżowy image niż Mazda. Ale wracając do rozważań ze wstępu – nie zawsze tego typu prestiż jest opłacalny.

Zobacz również: Jak działa silnik Wankla?

Fotele Mazdy 6 są wygodne i dobrze podtrzymują ciało na zakrętach, fot. Mazda
Kokpit Mazdy 6 jest uporządkowany, bez zbędnych "wodorysków", fot. Mazda
Dostęp do bagażnika Mazdy 6 hatchback ułatwia wysoko unoszona pokrywa, fot. moto.wieszjak.pl
Prowadzenie Mazdy 6 to przyjemność, fot. moto.wieszjak.pl
Atrakcyjna stylizacja to mocna strona Mazdy 6, fot. moto.wieszjak.pl
Mazda 6, fot. moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    REKLAMA

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

    W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    REKLAMA

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    REKLAMA