REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda 6: urok dyskrecji

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Wiele osób szukając auta eleganckiego, podkreślającego prestiż właściciela w codziennych kontaktach służbowych, a jednocześnie pełniącego rolę pojazdu rodzinnego ogranicza swój wybór do niemieckich producentów klasy Premium. Tymczasem Mazda ma w swojej ofercie model 6, który jest mniej nachalną alternatywą dla Audi A4, czy BMW serii 3.

Stare przysłowie głosi – jak cię widzą tak cię piszą. Dlatego wiele osób piastujących prestiżowe stanowiska w firmach lub prowadzących działalność gospodarczą, w której mają częsty kontakt z kontrahentami przywiązuje dużą wagę do samochodu, który staje się niejako ich wizytówką.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Mazda 6

Myśląc o samochodzie reprezentacyjnym niemalże jednoznacznie uwagę skupiają niemieckie marki Premium – Audi, BMW czy Mercedes. Jednocześnie samochody z logo wspomnianych firm na masce nie pozostawiają złudzeń co do zasobności portfeli ich właścicieli. Z jednej strony właśnie takie skojarzenia w tym przypadku są pożądane. Ale co zrobić w sytuacji, gdy ktoś potrzebuje porządnego auta reprezentacyjnego ale epatowanie logo Audi, BMW czy Mercedesa jest dla niego zbyt nachalne i nie jest dobrze widziane wśród współpracowników? W takim przypadku, warto skierować uwagę ku japońskim producentom – na przykład w stronę Mazdy i modelu 6.

Zobacz również: Ile kosztuje Hyundai Genesis Coupe?

Jest jak dobra koszula

Nowej Mazdzie 6 nie można odmówić uroku i dyskretnej elegancji. Sylwetka „szóstki” łączy w sobie sportowy sznyt okraszony dystyngowaniem. Ten model Mazdy przyciąga wzrok w bardziej delikatny sposób niż robią to modele Audi, BMW czy Mercedesa. Widać, że auto jest drogie, ale image marki nie kłuje w oczy epatowaniem grubością portfela. Mazda 6 jest dyskretna jak koszula od dobrego projektanta – każdy widzi, że jest świetnie skrojona i uszyta z dokładnością, ale na piersi nie razi ogromne logo z koniem Ralpha Laurena.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Konkurs EuroCarBody już rozstrzygnięty

Podobne odczucia pozostają, gdy zajrzymy do środka. Siedząc za kierownicą Mazdy 6 ma się wrażenie, że auto zostało uszyte na miarę. Świetnie wyprofilowany fotel, pewnie podtrzymuje ciało podczas jazdy po łukach, obszyta skórą kierownica dobrze leży w dłoniach i jest przyjemna w dotyku. Zestaw wskaźników jest prosty i czytelny – taki sam jak w sportowym modelu MX-5. Konsola centralna jest uporządkowana a jej obsługa jest intuicyjna.  Jedyne co można zarzucić wnętrzu Mazdy 6 to zbyt wiele ciemnych barw. Choć tak naprawdę jest to zarzut trochę na siłę, bo w tym aucie taka kolorystyka nie przeszkadza.

Zobacz również: Równy stopień recyklingu dla wszystkich pojazdów

Co ciekawe, w Mazdzie siedzi się wygodnie także z tyłu i to nawet, gdy pasażerowie mają wzrost w okolicach 185 cm. Niewątpliwą zaletą nadwozia hatchback – a właśnie w taką odmianę redakcja mojafirma.infor.pl/moto otrzymała do testu – jest powiększona w stosunku do sedana praktyczność. Dostęp do przedziału bagażowego o pojemności 510 l ułatwia wysoko unoszona, szeroka pokrywa bagażnika. Ciekawostką jest, że teoretycznie do bagażnika sedana można zapakować o 9 l pakunków więcej, jednak w praktyce to hatchback oferuje lepsze możliwości przewozowe.

To nie pozorantka

Do napędu testowanej przez nas Mazdy posłużył czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2l i mocy maksymalnej 155 KM. Jednostka wyróżnia się cichą i kulturalną pracą, ale żeby w pełni wykorzystać dynamikę auta, należy używać wysokich obrotów. Według danych technicznych testowany pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 10 sekund. To wystarczający wynik, dla samochodu o takim charakterze. Tym bardziej, że jazda Mazdą 6 jest o wiele przyjemniejsza niż mogłyby to sugerować dane techniczne od producenta.

Zobacz również: Hyundai i20: młotek na kołach

Podczas jazdy auto sprawia wrażenie świetnie wyważonego. Układ kierowniczy jest precyzyjny, ale nie nazbyt czuły. Jest taki jak powinien być. Ponadto „Szóstka” to auto komfortowe, które jednocześnie bardzo dobrze radzi sobie podczas slalomu. Oprócz zawieszenia i układu kierowniczego przyjemność prowadzenia potęguje skrzynia biegów. Jest dobrze zestopniowana, a dźwignia ma krótkie skoki i jest precyzyjna niemalże jak w aucie sportowym. Prowadząc Mazdę 6 kierowca czuje, że ktoś poświęcił wiele czasu, żeby ten samochód jeździł dobrze. Czuje, że nie ma do czynienia z ładnie wyglądającą wydmuszką. Mazda 6 jeździ równie świetnie, jak wygląda.

Zobacz również: Proekologiczna Mazda

Cena prestiżu

Czy ma zatem jakieś minusy? Ma. Na pewno nie wszystkim przypadnie do gustu zdecydowanie zbyt duże zużycie paliwa. W ruchu miejskim wbrew temu co podaje producent „Szóstka” z łatwością spali około 12 l/100 km. A gdy będziemy częściej wciskać pedał gazu do oporu, spalanie wzrośnie jeszcze o około 2-3 l/100 km.

Zobacz również: Mazda MX-5 samczym okiem

Żeby stać się właścicielem Mazdy 6 hatchback z opisywanym silnikiem o mocy 155 KM należy wydać minimum 95 400 zł. Porównywalny pod względem mocy model Audi A4 (1.8 TFSI/160 KM) kosztuje ok. 123 000 zł. To prawie 30 tys. zł drożej. Prawda, Audi ma bardziej prestiżowy image niż Mazda. Ale wracając do rozważań ze wstępu – nie zawsze tego typu prestiż jest opłacalny.

Zobacz również: Jak działa silnik Wankla?

Fotele Mazdy 6 są wygodne i dobrze podtrzymują ciało na zakrętach, fot. Mazda
Kokpit Mazdy 6 jest uporządkowany, bez zbędnych "wodorysków", fot. Mazda
Dostęp do bagażnika Mazdy 6 hatchback ułatwia wysoko unoszona pokrywa, fot. moto.wieszjak.pl
Prowadzenie Mazdy 6 to przyjemność, fot. moto.wieszjak.pl
Atrakcyjna stylizacja to mocna strona Mazdy 6, fot. moto.wieszjak.pl
Mazda 6, fot. moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA