REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C4 Picasso: francuska salonka

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C4 Picasso to auto zachęcające do wakacyjnych wojaży z rodziną. Jego atutami są przemyślane, przytulne i przestronne wnętrze oraz oszczędna jednostka napędowa.

Nadwozie Citroena C4 Picasso kształtem przypomina kroplę wody. Zaokrąglone, wręcz „wesołe”  linie wpływają na pozytywny odbiór samochodu, a przemyślane detale jak np. światła LED do jazdy dziennej, przyciemnione lampy tylne, czy atrakcyjny wzór aluminiowych obręczy dodają autu elegancji na tyle, że osoba użytkująca Picasso na co dzień, nie będzie czuła się niezręcznie podążając nim na służbowe spotkanie.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C4 Picasso

 Wnętrze

Przestronne, jasne, przyjemne. Te przymiotniki przychodzą jako pierwsze na myśl po zajęciu miejsca w przedziale pasażerskim Citroena C4 Picasso.
W fotelu kierowcy siedzi się wygodnie. Siedzisko ma wystarczającą długość, a oparcie sprzyjający długim podróżom profil. W zajęciu optymalnej pozycji pomaga szeroki zakres regulacji, zarówno fotela, jak i kolumny kierowniczej.
Nikt nie powinien narzekać na widoczność z miejsca kierowcy. Regularny kształt nadwozia, wysoka pozycja za kierownicą oraz duże powierzchnie szyb i lusterek bocznych sprawiają, że kierowca minivana Citroena dobrze orientuje się w sytuacji dookoła pojazdu.

Wrażenie na pasażerach C4 robi ogromna, zachodząca na dach przednia szyba. W słoneczne dni, można ją przysłonić wysuwanymi z podsufitki osłonami.

REKLAMA

Zobacz też: Test Ford C-Max: Van w rozmiarze mini

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na tylnej kanapie, a raczej na tylnych fotelach miejsca na nogi i głowę jest pod dostatkiem. Jednak więksi pasażerowi mogą narzekać na zbyt wąskie oparcia.

Atrakcyjnym wizualnie akcentem wnętrza jest tablica przyrządów. Z jednej strony minimalistyczna w formie – na kokpicie znajduje się tylko wyświetlacz i przyciski sterowania radiem ukryte za otwieraną osłoną, ale z drugiej strony wymagająca przyzwyczajenia.

Przy pierwszych kontaktach obsługa poszczególnych funkcji komputera pokładowego i zestawu audio  poprzez przyciski znajdujące się na nieruchomej, wewnętrznej części wiana kierownicy może sprawić kłopot, zwłaszcza osobom nie mającym dotychczas kontaktu z marką Citroen. Także obsługa systemu klimatyzacji poprzez przyciski umiejscowione pod wyświetlaczem po lewej stronie od koła kierownicy jest niewygodna. Ale tak jak wspomniałem na początku akapitu, po przyzwyczajeniu obsługa wszelkich funkcji pojazdu staje się łatwiejsza.

Zobacz też: Test Honda CR-V: uniwersalność jest w cenie

Z kolei przyzwyczajenia (do sprawnego odczytywania informacji) nie wymagają wyświetlacze (prędkościomierza, obrotomierza oraz systemu nawigacji i komputera pokładowego) umieszczone na górze środkowej konsoli. Są czytelne i przejrzyste.

Przedział pasażerski Citroena C4 Picasso został wykonany z wysokiej jakości tworzyw, spasowanych z dokładnością. Projektanci wyposażyli wnętrze w wiele ciekawych schowków. Jedno z bardziej interesujących rozwiązań jest dostępne w wyposażeniu standardowym najbogatszej odmiany Exclusive. To Modubox, czyli rozkładany i mocowany na rzepy do ściany bagażnika wózek na zakupy.

Sam przedział bagażowy C4 Picasso jest imponujący. Regularny kształt bagażnika pomieści 500 l pakunków, a w razie potrzeby można przestrzeń na bagaże powiększyć do 1734 l.

Zobacz też: Dacia Duster: SUV dla niewymagających

Napęd/układ jezdny

W przypadku napędu dla samochodu, który ma służyć głównie za środek transportu dla rodziny kluczą kwestią są koszty jazdy, czyli w tzw. pierwszej linii zużycie paliwa. A w tej kategorii silniki wysokoprężne nadal mają mocną pozycję.

Do napędu prezentowanego na zdjęciach Citroena posłużył wysokoprężny dwulitrowy sinik z serii HDi o mocy maksymalnej 150 KM i momencie obrotowym 270 Nm. Z jednostką napędową współpracowała sześciobiegowa, manualna przekładnia.

Wspomniany silnik stanowi doskonałe źródło napędu dla ważącego 1610 kg samochodu. Jednostka charakteryzuje się bardzo cichą (nawet w wyższych zakresach obrotów) i kulturalną pracą.
Spalanie? Podczas jazdy w ruchu miejskim C4 Picasso zużywało około 8 l/100 km, co biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu, jest wynikiem bardzo dobrym.

Zobacz też: Test: Toyota RAV4: weteran klasy SUV

A jak ten mini van Citroena sprawuje się na drodze? M.in. za sprawą pneumatycznego zawieszenia oraz bardzo dobrego wyciszenia wnętrza podróżuje się nim bardzo komfortowo. Wszelkiego rodzaju nierówności tłumione są dostojnie i z miękkością. Z drugiej strony nie ma się co oszukiwać – wysoko umieszczony środek ciężkości i miękko zestrojone zawieszenie sprawiają, że auto  ma tendencję do przechyłów podczas szybkiej jazdy po łukach. Przy czym zaznaczmy, że nie oznacza to, że jest szczególnie podatne na podsterowność. W tej kwestii plasuje się na średnim poziomie w klasie.

Picasso przez wysokie nadwozie jest za to czułe na boczne podmuchy wiatru, z kolei układ kierowniczy jest trochę „gumowy”, ale nie jest to cecha irytująca kierowcę jadącego z rodziną na wakacje.

Podsumowanie

Citroen C4 Picasso to ładny, komfortowy, praktyczny i oszczędny samochód, który spełni wymagania niejednej rodziny. Zwłaszcza w najbogatszej odmianie Exclusive. Za podstawową odmianę kompaktowego vana Citroena trzeba zapłacić według cennika 78 800 zł, natomiast za testowaną z opisywaną jednostką 2.0 HDI z wyposażeniem Exclusive 108 600 zł. Ale w promocji można tę wersję  C4 Picasso nabyć za 89 600 zł. A to taka cena jest już bardzo atrakcyjna.

Zobacz też: Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

Dane techniczne:

Citroen C4 Picasso 2.0 HDi Exclusive
Typ silnika  turbodiesel
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 150 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man.6-bieg
Pojemność bagażnika 500 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 447/183/166 cm
Rozstaw osi 272,8 cm
V-max 205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,6 s.
Zużycie paliwa* 7,3/4,8/5,7 l/100 km
Cena 108 600 zł
* miasto/trasa/cykl mieszany

Citroen C4 Picasso - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - tył
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - tył
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - przód
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - przód
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - przód
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - Modubox
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - tylne fotele
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - fotele
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - silnik
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA