REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C4 Picasso: francuska salonka

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C4 Picasso to auto zachęcające do wakacyjnych wojaży z rodziną. Jego atutami są przemyślane, przytulne i przestronne wnętrze oraz oszczędna jednostka napędowa.

Nadwozie Citroena C4 Picasso kształtem przypomina kroplę wody. Zaokrąglone, wręcz „wesołe”  linie wpływają na pozytywny odbiór samochodu, a przemyślane detale jak np. światła LED do jazdy dziennej, przyciemnione lampy tylne, czy atrakcyjny wzór aluminiowych obręczy dodają autu elegancji na tyle, że osoba użytkująca Picasso na co dzień, nie będzie czuła się niezręcznie podążając nim na służbowe spotkanie.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C4 Picasso

 Wnętrze

Przestronne, jasne, przyjemne. Te przymiotniki przychodzą jako pierwsze na myśl po zajęciu miejsca w przedziale pasażerskim Citroena C4 Picasso.
W fotelu kierowcy siedzi się wygodnie. Siedzisko ma wystarczającą długość, a oparcie sprzyjający długim podróżom profil. W zajęciu optymalnej pozycji pomaga szeroki zakres regulacji, zarówno fotela, jak i kolumny kierowniczej.
Nikt nie powinien narzekać na widoczność z miejsca kierowcy. Regularny kształt nadwozia, wysoka pozycja za kierownicą oraz duże powierzchnie szyb i lusterek bocznych sprawiają, że kierowca minivana Citroena dobrze orientuje się w sytuacji dookoła pojazdu.

Wrażenie na pasażerach C4 robi ogromna, zachodząca na dach przednia szyba. W słoneczne dni, można ją przysłonić wysuwanymi z podsufitki osłonami.

Zobacz też: Test Ford C-Max: Van w rozmiarze mini

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na tylnej kanapie, a raczej na tylnych fotelach miejsca na nogi i głowę jest pod dostatkiem. Jednak więksi pasażerowi mogą narzekać na zbyt wąskie oparcia.

REKLAMA

Atrakcyjnym wizualnie akcentem wnętrza jest tablica przyrządów. Z jednej strony minimalistyczna w formie – na kokpicie znajduje się tylko wyświetlacz i przyciski sterowania radiem ukryte za otwieraną osłoną, ale z drugiej strony wymagająca przyzwyczajenia.

Przy pierwszych kontaktach obsługa poszczególnych funkcji komputera pokładowego i zestawu audio  poprzez przyciski znajdujące się na nieruchomej, wewnętrznej części wiana kierownicy może sprawić kłopot, zwłaszcza osobom nie mającym dotychczas kontaktu z marką Citroen. Także obsługa systemu klimatyzacji poprzez przyciski umiejscowione pod wyświetlaczem po lewej stronie od koła kierownicy jest niewygodna. Ale tak jak wspomniałem na początku akapitu, po przyzwyczajeniu obsługa wszelkich funkcji pojazdu staje się łatwiejsza.

Zobacz też: Test Honda CR-V: uniwersalność jest w cenie

Z kolei przyzwyczajenia (do sprawnego odczytywania informacji) nie wymagają wyświetlacze (prędkościomierza, obrotomierza oraz systemu nawigacji i komputera pokładowego) umieszczone na górze środkowej konsoli. Są czytelne i przejrzyste.

Przedział pasażerski Citroena C4 Picasso został wykonany z wysokiej jakości tworzyw, spasowanych z dokładnością. Projektanci wyposażyli wnętrze w wiele ciekawych schowków. Jedno z bardziej interesujących rozwiązań jest dostępne w wyposażeniu standardowym najbogatszej odmiany Exclusive. To Modubox, czyli rozkładany i mocowany na rzepy do ściany bagażnika wózek na zakupy.

Sam przedział bagażowy C4 Picasso jest imponujący. Regularny kształt bagażnika pomieści 500 l pakunków, a w razie potrzeby można przestrzeń na bagaże powiększyć do 1734 l.

Zobacz też: Dacia Duster: SUV dla niewymagających

Napęd/układ jezdny

W przypadku napędu dla samochodu, który ma służyć głównie za środek transportu dla rodziny kluczą kwestią są koszty jazdy, czyli w tzw. pierwszej linii zużycie paliwa. A w tej kategorii silniki wysokoprężne nadal mają mocną pozycję.

Do napędu prezentowanego na zdjęciach Citroena posłużył wysokoprężny dwulitrowy sinik z serii HDi o mocy maksymalnej 150 KM i momencie obrotowym 270 Nm. Z jednostką napędową współpracowała sześciobiegowa, manualna przekładnia.

Wspomniany silnik stanowi doskonałe źródło napędu dla ważącego 1610 kg samochodu. Jednostka charakteryzuje się bardzo cichą (nawet w wyższych zakresach obrotów) i kulturalną pracą.
Spalanie? Podczas jazdy w ruchu miejskim C4 Picasso zużywało około 8 l/100 km, co biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu, jest wynikiem bardzo dobrym.

Zobacz też: Test: Toyota RAV4: weteran klasy SUV

REKLAMA

A jak ten mini van Citroena sprawuje się na drodze? M.in. za sprawą pneumatycznego zawieszenia oraz bardzo dobrego wyciszenia wnętrza podróżuje się nim bardzo komfortowo. Wszelkiego rodzaju nierówności tłumione są dostojnie i z miękkością. Z drugiej strony nie ma się co oszukiwać – wysoko umieszczony środek ciężkości i miękko zestrojone zawieszenie sprawiają, że auto  ma tendencję do przechyłów podczas szybkiej jazdy po łukach. Przy czym zaznaczmy, że nie oznacza to, że jest szczególnie podatne na podsterowność. W tej kwestii plasuje się na średnim poziomie w klasie.

Picasso przez wysokie nadwozie jest za to czułe na boczne podmuchy wiatru, z kolei układ kierowniczy jest trochę „gumowy”, ale nie jest to cecha irytująca kierowcę jadącego z rodziną na wakacje.

Podsumowanie

Citroen C4 Picasso to ładny, komfortowy, praktyczny i oszczędny samochód, który spełni wymagania niejednej rodziny. Zwłaszcza w najbogatszej odmianie Exclusive. Za podstawową odmianę kompaktowego vana Citroena trzeba zapłacić według cennika 78 800 zł, natomiast za testowaną z opisywaną jednostką 2.0 HDI z wyposażeniem Exclusive 108 600 zł. Ale w promocji można tę wersję  C4 Picasso nabyć za 89 600 zł. A to taka cena jest już bardzo atrakcyjna.

Zobacz też: Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

Dane techniczne:

Citroen C4 Picasso 2.0 HDi Exclusive
Typ silnika  turbodiesel
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 150 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man.6-bieg
Pojemność bagażnika 500 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 447/183/166 cm
Rozstaw osi 272,8 cm
V-max 205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,6 s.
Zużycie paliwa* 7,3/4,8/5,7 l/100 km
Cena 108 600 zł
* miasto/trasa/cykl mieszany

Citroen C4 Picasso - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - tył
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - tył
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - przód
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - przód
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - przód
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - Modubox
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - tylne fotele
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - fotele
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - silnik
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA