REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Od momentu wprowadzenia na rynek pierwszej generacji Focusa, model stał się nieoficjalnym wzorem w kwestiach związanych z nastawami układu kierowniczego oraz zawieszenia. Kolejne generacje popularnego Forda nie dość, że nie straciły pozycji lidera w dziedzinie układ jezdny to jeszcze zyskały nowoczesne jednostki napędowe. Sprawdziliśmy jak jeździ najnowsza generacja Focusa napędzana przez benzynowy silnik o mocy 150 KM.

O urodzie nowego Forda Focusa trudno dyskutować. Spora część potencjalnych klientów wskazuje na jego niepretensjonalny urok okraszony finezyjnie zaprojektowanymi reflektorami (ładnie wkomponowane światła LED) oraz lampami tylnymi (z kosmicznie wyglądającą świecącą listwą). Z kolei pozostali wytykają projektantom trzeciej generacji Focusa utratę polotu, konfrontując wygląd nadwozia z przełomową sylwetką Focusa pierwszej generacji.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Ford Focus

Nam prezentowany na zdjęciach egzemplarz się podobał. Redakcja doceniła sylwetkę kompaktowego Forda za dyskretny urok nie pozbawiony dynamicznego sznytu.

Wnętrze

Przedział pasażerski Forda Focusa zachęca do dłuższych podróży. Fotele przednie (styl sport) są bardzo dobrze wyprofilowane i odpowiednio sprężyste, by zapewnić wygodę nawet podczas wielogodzinnej jazdy. Z tyłu sytuacja nie wygląda dużo gorzej. Focus oferuje sporo miejsca dwóm pasażerom tylnej kanapy, choć podczas jazdy we trójkę będzie tam już dość ciasno. 

Znalezieniu odpowiedniej pozycji za kierownicą sprzyja szeroki zakres regulacji zarówno fotela kierowcy, jak i kolumny kierowniczej.

Zobacz też: Test: Volkswagen Golf VI: co dziś znaczy 1,4?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

We wprowadzeniu pasażerów Focusa w dobry nastrój zadba również oświetlenie kabiny. W zależności od potrzeb możemy sterować intensywnością a także barwą (dostępne są kolory tęczy) podświetlenia wnętrza oraz klamek drzwi.

REKLAMA

Tablica przyrządów to kolejna mocna strona kompaktowego Forda. Jest wykonana z dobrych pod względem jakości materiałów, spasowanych z dokładnością.
Prezentowana na zdjęciach odmiana Titanium jest najbogaciej wyposażoną wersją Forda Focusa stąd wygląd kokpitu jest dość okazały. W prezentowanym egzemplarzu nie wymaga dopłaty m.in. dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, fotochromatyczne lusterko wsteczne, podgrzewane przednia szyba i dysze spryskiwaczy, tempomat, konsola centralna typu premium ze schowkiem na płyty CD oraz hamulcem ręcznym w kształcie litery Z, czy radioodtwarzacz Sony CD z Mp3.

Pod względem możliwości przewozowych Focus plasuje się pod koniec stawki. W przypadku wersji z zestawem naprawczym objętość bagażnika wynosi 363 l. Jeżeli zdecydujemy się na opcję z kołem dojazdowym, przestrzeń na pakunki kurczy się do 316 l. Nie oznacza to, że w Fordzie jest niewiele miejsca na bagaże. Jest jej wystarczająco dużo dla czteroosobowej rodziny.

Zobacz też: Test: Chevrolet Cruze hatchback – namiesza w klasie Golfa?

Napęd/układ jezdny

Pod maską prezentowanego na zdjęciach Forda Focusa pracował benzynowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 150 KM. Jest to jednostka z serii EcoBoost, która populistycznie i według zapewnień producenta ma gwarantować możliwie najlepsze osiągi przy możliwie najniższym zużyciu paliwa.

W praktyce silnik 150-konny EcoBoost jest doskonałym źródłem napędu dla ważącego 1258 kg Forda.

Jednostka napędowa charakteryzuje się cichą pracą w górnych zakresach obrotów oraz zaskakująco dobrą dynamiką już od dolnych zakresów obrotomierza.

Zobacz też: Test: Toyota Auris – pragmatycznie rzecz ujmując

REKLAMA

Według danych producenta 150-konny Focus rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,6 s i może pojechać z prędkością 210 km/h. Rzeczywiście w praktyce kompaktowy Ford jest autem bardzo żwawym. A jak wygląda kwestia spalania? Choć zabrzmi to banalnie, to w tym przypadku wszystko zależy od stylu jazdy. Turbodoładowany silnik, w przypadku gdy jeździmy płynnie, ale używając raczej dolnych zakresów obrotomierza jest w stanie pokonać 100 kilometrów w ruchu miejskim zużywając około 7,7-8 l benzyny. Tymczasem, gdy zdecydujemy się na jazdę na wyższych obrotach bez trudu możemy osiągnąć wynik przekraczający 11 l/100 km. Podczas jazdy w trasie z prędkością autostradową Focus spalał około 6,5 l benzyny na 100 km. Nieźle.

Zawieszenie Forda Focusa świetnie sprawdza się na polskich drogach. Nierówności tłumione są cicho i komfortowo. Z kolei na równej nawierzchni kompaktowy Ford pozwala kierowcy na odrobinę szaleństwa podczas jazdy po zakrętach. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a siła wspomagania dobrana jest optymalnie.

Zobacz też: Test Citroen C4: francuskie wino w niemieckiej butelce

Podsumowanie

Najnowszy Ford Focus napędzany przez 150 – konny silnik 1,6 EcoBoost to prymus w swojej klasie.

Auto jest bardzo dynamiczne, oszczędne, ma doskonałe zawieszenie i bardzo przyjemny układ kierowniczy. Zapewnia komfort podczas długich podróży i wygodę w codziennej eksploatacji w warunkach miejskich. Nie ma największego bagażnika w klasie, ale jego wielkość w połączeniu z pięciodrzwiowym nadwoziem zaspokoi potrzeby małżeństwa z dwójką dzieci. Nie można też nic zarzucić jakości wykończenia wnętrza. Czy zatem Focus ma jakieś wady? Nie jesteśmy pewni czy to wada, ale na pewno cecha, która czyni z opisywanej wersji Forda ofertę dla zawężonej liczby kierowców. Cena. O ile podstawowa wersja Forda Focusa kosztuje około 57 tys. zł, o tyle opisywana odmiana silnikowa dostępna jest od niespełna 75 tys. zł. Z kolei widoczny na zdjęciach egzemplarz bez wyposażenia dodatkowego kosztuje 82 450 zł. Dla statystycznego polskiego kierowcy to niestety nadal zbyt dużo.

Zobacz też: Test Peugeot 308: na bogato

Dane techniczne:

Ford Focus 1.6 EcoBoost Titanium

Typ silnika

Benzyna, turbo

Pojemność

1 596 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

150 KM/5700 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

240 Nm/3500 obr./min.

Napęd

Przedni

Skrzynia biegów

man.  6-bieg

Pojemność bagażnika

363 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

435,8/182,3/148,4 cm

Rozstaw osi

264,8 cm

V-max

210 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

8,6 s.

Zużycie paliwa*

7,7/5/6 l/100km

Cena

Od  82 450 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost i tył
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - tył
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - bok
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - zegary
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - obrotomierz
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - kierownica
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - fotel kierowcy
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - konsola
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - konsola
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - reflektor LED
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - lampa tylna
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - wyświetlacz klimatyzacji
Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

REKLAMA

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

REKLAMA