REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Od momentu wprowadzenia na rynek pierwszej generacji Focusa, model stał się nieoficjalnym wzorem w kwestiach związanych z nastawami układu kierowniczego oraz zawieszenia. Kolejne generacje popularnego Forda nie dość, że nie straciły pozycji lidera w dziedzinie układ jezdny to jeszcze zyskały nowoczesne jednostki napędowe. Sprawdziliśmy jak jeździ najnowsza generacja Focusa napędzana przez benzynowy silnik o mocy 150 KM.

O urodzie nowego Forda Focusa trudno dyskutować. Spora część potencjalnych klientów wskazuje na jego niepretensjonalny urok okraszony finezyjnie zaprojektowanymi reflektorami (ładnie wkomponowane światła LED) oraz lampami tylnymi (z kosmicznie wyglądającą świecącą listwą). Z kolei pozostali wytykają projektantom trzeciej generacji Focusa utratę polotu, konfrontując wygląd nadwozia z przełomową sylwetką Focusa pierwszej generacji.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Ford Focus

Nam prezentowany na zdjęciach egzemplarz się podobał. Redakcja doceniła sylwetkę kompaktowego Forda za dyskretny urok nie pozbawiony dynamicznego sznytu.

Wnętrze

Przedział pasażerski Forda Focusa zachęca do dłuższych podróży. Fotele przednie (styl sport) są bardzo dobrze wyprofilowane i odpowiednio sprężyste, by zapewnić wygodę nawet podczas wielogodzinnej jazdy. Z tyłu sytuacja nie wygląda dużo gorzej. Focus oferuje sporo miejsca dwóm pasażerom tylnej kanapy, choć podczas jazdy we trójkę będzie tam już dość ciasno. 

Znalezieniu odpowiedniej pozycji za kierownicą sprzyja szeroki zakres regulacji zarówno fotela kierowcy, jak i kolumny kierowniczej.

REKLAMA

Zobacz też: Test: Volkswagen Golf VI: co dziś znaczy 1,4?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

We wprowadzeniu pasażerów Focusa w dobry nastrój zadba również oświetlenie kabiny. W zależności od potrzeb możemy sterować intensywnością a także barwą (dostępne są kolory tęczy) podświetlenia wnętrza oraz klamek drzwi.

Tablica przyrządów to kolejna mocna strona kompaktowego Forda. Jest wykonana z dobrych pod względem jakości materiałów, spasowanych z dokładnością.
Prezentowana na zdjęciach odmiana Titanium jest najbogaciej wyposażoną wersją Forda Focusa stąd wygląd kokpitu jest dość okazały. W prezentowanym egzemplarzu nie wymaga dopłaty m.in. dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, fotochromatyczne lusterko wsteczne, podgrzewane przednia szyba i dysze spryskiwaczy, tempomat, konsola centralna typu premium ze schowkiem na płyty CD oraz hamulcem ręcznym w kształcie litery Z, czy radioodtwarzacz Sony CD z Mp3.

Pod względem możliwości przewozowych Focus plasuje się pod koniec stawki. W przypadku wersji z zestawem naprawczym objętość bagażnika wynosi 363 l. Jeżeli zdecydujemy się na opcję z kołem dojazdowym, przestrzeń na pakunki kurczy się do 316 l. Nie oznacza to, że w Fordzie jest niewiele miejsca na bagaże. Jest jej wystarczająco dużo dla czteroosobowej rodziny.

Zobacz też: Test: Chevrolet Cruze hatchback – namiesza w klasie Golfa?

Napęd/układ jezdny

Pod maską prezentowanego na zdjęciach Forda Focusa pracował benzynowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 150 KM. Jest to jednostka z serii EcoBoost, która populistycznie i według zapewnień producenta ma gwarantować możliwie najlepsze osiągi przy możliwie najniższym zużyciu paliwa.

W praktyce silnik 150-konny EcoBoost jest doskonałym źródłem napędu dla ważącego 1258 kg Forda.

Jednostka napędowa charakteryzuje się cichą pracą w górnych zakresach obrotów oraz zaskakująco dobrą dynamiką już od dolnych zakresów obrotomierza.

Zobacz też: Test: Toyota Auris – pragmatycznie rzecz ujmując

Według danych producenta 150-konny Focus rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,6 s i może pojechać z prędkością 210 km/h. Rzeczywiście w praktyce kompaktowy Ford jest autem bardzo żwawym. A jak wygląda kwestia spalania? Choć zabrzmi to banalnie, to w tym przypadku wszystko zależy od stylu jazdy. Turbodoładowany silnik, w przypadku gdy jeździmy płynnie, ale używając raczej dolnych zakresów obrotomierza jest w stanie pokonać 100 kilometrów w ruchu miejskim zużywając około 7,7-8 l benzyny. Tymczasem, gdy zdecydujemy się na jazdę na wyższych obrotach bez trudu możemy osiągnąć wynik przekraczający 11 l/100 km. Podczas jazdy w trasie z prędkością autostradową Focus spalał około 6,5 l benzyny na 100 km. Nieźle.

Zawieszenie Forda Focusa świetnie sprawdza się na polskich drogach. Nierówności tłumione są cicho i komfortowo. Z kolei na równej nawierzchni kompaktowy Ford pozwala kierowcy na odrobinę szaleństwa podczas jazdy po zakrętach. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a siła wspomagania dobrana jest optymalnie.

Zobacz też: Test Citroen C4: francuskie wino w niemieckiej butelce

Podsumowanie

Najnowszy Ford Focus napędzany przez 150 – konny silnik 1,6 EcoBoost to prymus w swojej klasie.

Auto jest bardzo dynamiczne, oszczędne, ma doskonałe zawieszenie i bardzo przyjemny układ kierowniczy. Zapewnia komfort podczas długich podróży i wygodę w codziennej eksploatacji w warunkach miejskich. Nie ma największego bagażnika w klasie, ale jego wielkość w połączeniu z pięciodrzwiowym nadwoziem zaspokoi potrzeby małżeństwa z dwójką dzieci. Nie można też nic zarzucić jakości wykończenia wnętrza. Czy zatem Focus ma jakieś wady? Nie jesteśmy pewni czy to wada, ale na pewno cecha, która czyni z opisywanej wersji Forda ofertę dla zawężonej liczby kierowców. Cena. O ile podstawowa wersja Forda Focusa kosztuje około 57 tys. zł, o tyle opisywana odmiana silnikowa dostępna jest od niespełna 75 tys. zł. Z kolei widoczny na zdjęciach egzemplarz bez wyposażenia dodatkowego kosztuje 82 450 zł. Dla statystycznego polskiego kierowcy to niestety nadal zbyt dużo.

Zobacz też: Test Peugeot 308: na bogato

Dane techniczne:

Ford Focus 1.6 EcoBoost Titanium

Typ silnika

Benzyna, turbo

Pojemność

1 596 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

150 KM/5700 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

240 Nm/3500 obr./min.

Napęd

Przedni

Skrzynia biegów

man.  6-bieg

Pojemność bagażnika

363 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

435,8/182,3/148,4 cm

Rozstaw osi

264,8 cm

V-max

210 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

8,6 s.

Zużycie paliwa*

7,7/5/6 l/100km

Cena

Od  82 450 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost i tył
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - tył
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - bok
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - przód
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - zegary
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - obrotomierz
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - kierownica
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - fotel kierowcy
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - konsola
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - konsola
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - reflektor LED
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - lampa tylna
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1.6 EcoBoost - wyświetlacz klimatyzacji
Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

REKLAMA