REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skoda Citigo: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Skoda Citigo
Skoda Citigo

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Citigo to czeski odpowiednik niemieckiego Volkswagena Up! i hiszpańskiego Seata Mii. W poradniku tym podpowiadamy, którą wersję Skody Citigo wybrać.

Nadwozie Skody Citigo

Podobnie jak reszta konstrukcyjnych bliźniaków Citigo jest oferowana jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback. Wariant z dodatkową parą drzwi nie jest dostępny w najniższej wersji wyposażenia Easy. Pięciodrzwiowe nadwozie jest bardziej praktyczne i w porównaniu do trzydrzwiowego wymaga dopłaty jedynie 1500 zł (do poszczególnych wersji wyposażenia).

REKLAMA

Skoda Citigo różni się od Volkswagena Up! tym, że ma klasyczną klapę bagażnika, zamiast szklanej. Różnice także można zauważyć w przedniej części nadwozia.

Nasz wybór: Skoda Citigo z trzydrzwiowym nadwoziem, ponieważ wygląda lepiej, a mimo drugiej pary drzwi nikt nie będzie traktował Citigo jako pełnoprawnego auta rodzinnego.

Zobacz też: Kia Rio: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Wyposażenie Skody Citigo

Skoda Citigo jest dostępna w czterech wersjach wyposażenia: Easy, Active, Ambition i Elegance (pięciodrzwiowa w trzech, bez Easy). Różnica w cenie poszczególnych wersji to około 3,5 tys. zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Miejskie auta tanie w eksploatacji. Poradnik kupującego - cz. I

Najmniejsza Skoda z wyposażeniem Easy ma na pokładzie:

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa:

czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera,

system ESP z ABS i: 

EBV- elektroniczny rozdzielacz siły hamowania na oś przednią i tylną,

MSR- system optymalizacji przyczepności podczas hamowania silnikiem,

ASR- system optymalizacji przyczepności podczas przyspieszania,

EDS- elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego,

HBA- hydrauliczny system wspomagania awaryjnego hamowania,

sygnalizację niezapiętych pasów z przodu, mocowania ISOFIX i immobiliser.

Wyposażenie z zakresu komfortu:

egulacja wysokości kierownicy, światła do jazdy dziennej, składane (ale nie dzielone) oparcie tylnej kanapy, czteroramienna kierownica, zestaw wskaźników bez obrotomierza (elektroniczny wskaźnik paliwa).

Citigo z wyposażeniem Active ma wszystko to, co Easy, a ponadto:

Regulowany na wysokość fotel kierowcy, zdalnie sterowany centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby z przodu, elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego i półkę nad przestrzenią bagażową.

Zobacz też: Nowy Chevrolet Captiva: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Trojaczek Skody w wersji Ambition ma na liście wyposażenia wszystko, co Easy i Active, a ponadto:

Manualną klimatyzację, rozbudowany komputer pokładowy, osłony przeciwsłoneczne kierowcy i pasażera (z lusterkiem), zamykany schowek w desce rozdzielczej.

Najwyższą pozycję w cenniku Skody Citigo zajmuje wariant wyposażenia Elegance. Obejmuje on wszystkie elementy wyposażenia Easy, Active i Ambition, a także:

Trójramienną kierownice, pakiet skórzany (kierownica i gałka drążka zmiany biegów, czujniki parkowania z tyłu i przednie światła przeciwmgłowe.

Zobacz też: Volkswagen Up! – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy również:

-dezaktywację poduszki powietrznej pasażera za 200 zł,

-funkcję awaryjnego hamowania z czujnikiem zbliżeniowym za 500 zł (niedostępny dla Easy),

-pakiet sportowy zawierający obręcze kół AURIGA z lekkich stopów, przyciemniane tylne szyby i sportowe zawieszenie (pakiet sport dla Ambition 2600 zł, a dla Elegance 1100 zł,

-sportowe zawieszenie za 550 zł (niedostępne dla Easy i Active),

Zobacz też: Chevrolet Aveo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

-pakiet na bezdroża za 700 zł (niedostępny dla Easy),

-fotel pasażera regulowany na wysokość za 250 zł (niedostępne dla Easy),

-elektrycznie sterowane panoramiczne okno dachowe za 2900 zł,

-podgrzewane przednie fotele za 800 zł (niedostępne dla Easy),

-tempomat za 500 zł (niedostępny dla Easy i Active).  

-przednie światła przeciwmgłowe za 800 zł

Nasz wybór: Skoda Citigo Ambition

Silniki Skody Citigo:

Skoda Citigo jest dostępna z jednym trzycylindrowym silnikiem 1,0 MPI w dwóch wariantach mocy: 60 i 75 KM. Silnik ten może współpracować z pięciobiegowa manualną, lub pięciostopniową zautomatyzowaną skrzynią biegów (niedostępna dla Easy) za dodatkowe 2625 zł.

Dla słabszej, 60-konnej jednostki producent oferuje opcje Twin Power, czyli instalację LPG Landi Renzo (niedostępna dla Easy) za 3500 zł.

Zobacz też: Mazda5: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Silnik o mocy 60 km rozpędza auto do prędkości 160 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 14,4 sekundy. Według danych producenta auto ze słabszą jednostką napędową zużywa średnio 4,5 litra benzyny na 100 km.

Dodatkowe 15 KM (1,0 MPI 75 KM) pozwala na rozpędzenie się do 171 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 13,2 sekundy, czyli 1,2 sekundy szybciej niż wersja 60-konna. Producent podaje, że mocniejszy silnik zużywa średnio 4,7 litra benzyny na 100 km, czyli o 0,2 litra więcej niż słabszy motor oferowany do CItigo.

Mocniejsza jednostka napędowa wymaga dopłaty 1500 złotych (dla wszystkich wersji wyposażenia).

Nasz wybór: Skoda Citigo 1,0 MPI 60 KM, ponieważ nie warto dopłacać 1500 zł za nieznacznie lepszą dynamikę.

Redakcja poleca: Skoda Citigo Ambition 3d 1,0 MPI 60 KM za 33 590 zł.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

REKLAMA

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

REKLAMA