REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skoda Citigo: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Skoda Citigo
Skoda Citigo

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Citigo to czeski odpowiednik niemieckiego Volkswagena Up! i hiszpańskiego Seata Mii. W poradniku tym podpowiadamy, którą wersję Skody Citigo wybrać.

Nadwozie Skody Citigo

Podobnie jak reszta konstrukcyjnych bliźniaków Citigo jest oferowana jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback. Wariant z dodatkową parą drzwi nie jest dostępny w najniższej wersji wyposażenia Easy. Pięciodrzwiowe nadwozie jest bardziej praktyczne i w porównaniu do trzydrzwiowego wymaga dopłaty jedynie 1500 zł (do poszczególnych wersji wyposażenia).

REKLAMA

Skoda Citigo różni się od Volkswagena Up! tym, że ma klasyczną klapę bagażnika, zamiast szklanej. Różnice także można zauważyć w przedniej części nadwozia.

Nasz wybór: Skoda Citigo z trzydrzwiowym nadwoziem, ponieważ wygląda lepiej, a mimo drugiej pary drzwi nikt nie będzie traktował Citigo jako pełnoprawnego auta rodzinnego.

Zobacz też: Kia Rio: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Wyposażenie Skody Citigo

Skoda Citigo jest dostępna w czterech wersjach wyposażenia: Easy, Active, Ambition i Elegance (pięciodrzwiowa w trzech, bez Easy). Różnica w cenie poszczególnych wersji to około 3,5 tys. zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Miejskie auta tanie w eksploatacji. Poradnik kupującego - cz. I

Najmniejsza Skoda z wyposażeniem Easy ma na pokładzie:

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa:

czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera,

system ESP z ABS i: 

EBV- elektroniczny rozdzielacz siły hamowania na oś przednią i tylną,

MSR- system optymalizacji przyczepności podczas hamowania silnikiem,

ASR- system optymalizacji przyczepności podczas przyspieszania,

EDS- elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego,

HBA- hydrauliczny system wspomagania awaryjnego hamowania,

sygnalizację niezapiętych pasów z przodu, mocowania ISOFIX i immobiliser.

Wyposażenie z zakresu komfortu:

egulacja wysokości kierownicy, światła do jazdy dziennej, składane (ale nie dzielone) oparcie tylnej kanapy, czteroramienna kierownica, zestaw wskaźników bez obrotomierza (elektroniczny wskaźnik paliwa).

Citigo z wyposażeniem Active ma wszystko to, co Easy, a ponadto:

Regulowany na wysokość fotel kierowcy, zdalnie sterowany centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby z przodu, elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego i półkę nad przestrzenią bagażową.

Zobacz też: Nowy Chevrolet Captiva: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Trojaczek Skody w wersji Ambition ma na liście wyposażenia wszystko, co Easy i Active, a ponadto:

Manualną klimatyzację, rozbudowany komputer pokładowy, osłony przeciwsłoneczne kierowcy i pasażera (z lusterkiem), zamykany schowek w desce rozdzielczej.

Najwyższą pozycję w cenniku Skody Citigo zajmuje wariant wyposażenia Elegance. Obejmuje on wszystkie elementy wyposażenia Easy, Active i Ambition, a także:

Trójramienną kierownice, pakiet skórzany (kierownica i gałka drążka zmiany biegów, czujniki parkowania z tyłu i przednie światła przeciwmgłowe.

Zobacz też: Volkswagen Up! – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy również:

-dezaktywację poduszki powietrznej pasażera za 200 zł,

-funkcję awaryjnego hamowania z czujnikiem zbliżeniowym za 500 zł (niedostępny dla Easy),

-pakiet sportowy zawierający obręcze kół AURIGA z lekkich stopów, przyciemniane tylne szyby i sportowe zawieszenie (pakiet sport dla Ambition 2600 zł, a dla Elegance 1100 zł,

-sportowe zawieszenie za 550 zł (niedostępne dla Easy i Active),

Zobacz też: Chevrolet Aveo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

-pakiet na bezdroża za 700 zł (niedostępny dla Easy),

-fotel pasażera regulowany na wysokość za 250 zł (niedostępne dla Easy),

-elektrycznie sterowane panoramiczne okno dachowe za 2900 zł,

-podgrzewane przednie fotele za 800 zł (niedostępne dla Easy),

-tempomat za 500 zł (niedostępny dla Easy i Active).  

-przednie światła przeciwmgłowe za 800 zł

Nasz wybór: Skoda Citigo Ambition

Silniki Skody Citigo:

Skoda Citigo jest dostępna z jednym trzycylindrowym silnikiem 1,0 MPI w dwóch wariantach mocy: 60 i 75 KM. Silnik ten może współpracować z pięciobiegowa manualną, lub pięciostopniową zautomatyzowaną skrzynią biegów (niedostępna dla Easy) za dodatkowe 2625 zł.

Dla słabszej, 60-konnej jednostki producent oferuje opcje Twin Power, czyli instalację LPG Landi Renzo (niedostępna dla Easy) za 3500 zł.

Zobacz też: Mazda5: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Silnik o mocy 60 km rozpędza auto do prędkości 160 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 14,4 sekundy. Według danych producenta auto ze słabszą jednostką napędową zużywa średnio 4,5 litra benzyny na 100 km.

Dodatkowe 15 KM (1,0 MPI 75 KM) pozwala na rozpędzenie się do 171 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 13,2 sekundy, czyli 1,2 sekundy szybciej niż wersja 60-konna. Producent podaje, że mocniejszy silnik zużywa średnio 4,7 litra benzyny na 100 km, czyli o 0,2 litra więcej niż słabszy motor oferowany do CItigo.

Mocniejsza jednostka napędowa wymaga dopłaty 1500 złotych (dla wszystkich wersji wyposażenia).

Nasz wybór: Skoda Citigo 1,0 MPI 60 KM, ponieważ nie warto dopłacać 1500 zł za nieznacznie lepszą dynamikę.

Redakcja poleca: Skoda Citigo Ambition 3d 1,0 MPI 60 KM za 33 590 zł.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA