Skoda Citigo: jaką wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Nadwozie Skody Citigo
Podobnie jak reszta konstrukcyjnych bliźniaków Citigo jest oferowana jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback. Wariant z dodatkową parą drzwi nie jest dostępny w najniższej wersji wyposażenia Easy. Pięciodrzwiowe nadwozie jest bardziej praktyczne i w porównaniu do trzydrzwiowego wymaga dopłaty jedynie 1500 zł (do poszczególnych wersji wyposażenia).
REKLAMA
Skoda Citigo różni się od Volkswagena Up! tym, że ma klasyczną klapę bagażnika, zamiast szklanej. Różnice także można zauważyć w przedniej części nadwozia.
Nasz wybór: Skoda Citigo z trzydrzwiowym nadwoziem, ponieważ wygląda lepiej, a mimo drugiej pary drzwi nikt nie będzie traktował Citigo jako pełnoprawnego auta rodzinnego.
Zobacz też: Kia Rio: jaką wybrać? Poradnik kupującego
Wyposażenie Skody Citigo
Skoda Citigo jest dostępna w czterech wersjach wyposażenia: Easy, Active, Ambition i Elegance (pięciodrzwiowa w trzech, bez Easy). Różnica w cenie poszczególnych wersji to około 3,5 tys. zł.
Zobacz też: Miejskie auta tanie w eksploatacji. Poradnik kupującego - cz. I
Najmniejsza Skoda z wyposażeniem Easy ma na pokładzie:
Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa:
czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera,
system ESP z ABS i:
EBV- elektroniczny rozdzielacz siły hamowania na oś przednią i tylną,
MSR- system optymalizacji przyczepności podczas hamowania silnikiem,
ASR- system optymalizacji przyczepności podczas przyspieszania,
EDS- elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego,
HBA- hydrauliczny system wspomagania awaryjnego hamowania,
sygnalizację niezapiętych pasów z przodu, mocowania ISOFIX i immobiliser.
Wyposażenie z zakresu komfortu:
egulacja wysokości kierownicy, światła do jazdy dziennej, składane (ale nie dzielone) oparcie tylnej kanapy, czteroramienna kierownica, zestaw wskaźników bez obrotomierza (elektroniczny wskaźnik paliwa).
Citigo z wyposażeniem Active ma wszystko to, co Easy, a ponadto:
Regulowany na wysokość fotel kierowcy, zdalnie sterowany centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby z przodu, elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego i półkę nad przestrzenią bagażową.
Zobacz też: Nowy Chevrolet Captiva: jakiego wybrać? Poradnik kupującego
Trojaczek Skody w wersji Ambition ma na liście wyposażenia wszystko, co Easy i Active, a ponadto:
Manualną klimatyzację, rozbudowany komputer pokładowy, osłony przeciwsłoneczne kierowcy i pasażera (z lusterkiem), zamykany schowek w desce rozdzielczej.
Najwyższą pozycję w cenniku Skody Citigo zajmuje wariant wyposażenia Elegance. Obejmuje on wszystkie elementy wyposażenia Easy, Active i Ambition, a także:
Trójramienną kierownice, pakiet skórzany (kierownica i gałka drążka zmiany biegów, czujniki parkowania z tyłu i przednie światła przeciwmgłowe.
Zobacz też: Volkswagen Up! – jakiego wybrać? Poradnik kupującego
Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy również:
-dezaktywację poduszki powietrznej pasażera za 200 zł,
-funkcję awaryjnego hamowania z czujnikiem zbliżeniowym za 500 zł (niedostępny dla Easy),
-pakiet sportowy zawierający obręcze kół AURIGA z lekkich stopów, przyciemniane tylne szyby i sportowe zawieszenie (pakiet sport dla Ambition 2600 zł, a dla Elegance 1100 zł,
-sportowe zawieszenie za 550 zł (niedostępne dla Easy i Active),
Zobacz też: Chevrolet Aveo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego
-pakiet na bezdroża za 700 zł (niedostępny dla Easy),
-fotel pasażera regulowany na wysokość za 250 zł (niedostępne dla Easy),
-elektrycznie sterowane panoramiczne okno dachowe za 2900 zł,
-podgrzewane przednie fotele za 800 zł (niedostępne dla Easy),
-tempomat za 500 zł (niedostępny dla Easy i Active).
-przednie światła przeciwmgłowe za 800 zł
Nasz wybór: Skoda Citigo Ambition
Silniki Skody Citigo:
Skoda Citigo jest dostępna z jednym trzycylindrowym silnikiem 1,0 MPI w dwóch wariantach mocy: 60 i 75 KM. Silnik ten może współpracować z pięciobiegowa manualną, lub pięciostopniową zautomatyzowaną skrzynią biegów (niedostępna dla Easy) za dodatkowe 2625 zł.
Dla słabszej, 60-konnej jednostki producent oferuje opcje Twin Power, czyli instalację LPG Landi Renzo (niedostępna dla Easy) za 3500 zł.
Zobacz też: Mazda5: jaką wybrać? Poradnik kupującego
Silnik o mocy 60 km rozpędza auto do prędkości 160 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 14,4 sekundy. Według danych producenta auto ze słabszą jednostką napędową zużywa średnio 4,5 litra benzyny na 100 km.
Dodatkowe 15 KM (1,0 MPI 75 KM) pozwala na rozpędzenie się do 171 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 13,2 sekundy, czyli 1,2 sekundy szybciej niż wersja 60-konna. Producent podaje, że mocniejszy silnik zużywa średnio 4,7 litra benzyny na 100 km, czyli o 0,2 litra więcej niż słabszy motor oferowany do CItigo.
Mocniejsza jednostka napędowa wymaga dopłaty 1500 złotych (dla wszystkich wersji wyposażenia).
Nasz wybór: Skoda Citigo 1,0 MPI 60 KM, ponieważ nie warto dopłacać 1500 zł za nieznacznie lepszą dynamikę.
Redakcja poleca: Skoda Citigo Ambition 3d 1,0 MPI 60 KM za 33 590 zł.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA