REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skoda Citigo: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Skoda Citigo
Skoda Citigo

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Citigo to czeski odpowiednik niemieckiego Volkswagena Up! i hiszpańskiego Seata Mii. W poradniku tym podpowiadamy, którą wersję Skody Citigo wybrać.

Nadwozie Skody Citigo

Podobnie jak reszta konstrukcyjnych bliźniaków Citigo jest oferowana jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback. Wariant z dodatkową parą drzwi nie jest dostępny w najniższej wersji wyposażenia Easy. Pięciodrzwiowe nadwozie jest bardziej praktyczne i w porównaniu do trzydrzwiowego wymaga dopłaty jedynie 1500 zł (do poszczególnych wersji wyposażenia).

REKLAMA

Skoda Citigo różni się od Volkswagena Up! tym, że ma klasyczną klapę bagażnika, zamiast szklanej. Różnice także można zauważyć w przedniej części nadwozia.

Nasz wybór: Skoda Citigo z trzydrzwiowym nadwoziem, ponieważ wygląda lepiej, a mimo drugiej pary drzwi nikt nie będzie traktował Citigo jako pełnoprawnego auta rodzinnego.

Zobacz też: Kia Rio: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Wyposażenie Skody Citigo

Skoda Citigo jest dostępna w czterech wersjach wyposażenia: Easy, Active, Ambition i Elegance (pięciodrzwiowa w trzech, bez Easy). Różnica w cenie poszczególnych wersji to około 3,5 tys. zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Miejskie auta tanie w eksploatacji. Poradnik kupującego - cz. I

Najmniejsza Skoda z wyposażeniem Easy ma na pokładzie:

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa:

czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera,

system ESP z ABS i: 

EBV- elektroniczny rozdzielacz siły hamowania na oś przednią i tylną,

MSR- system optymalizacji przyczepności podczas hamowania silnikiem,

ASR- system optymalizacji przyczepności podczas przyspieszania,

EDS- elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego,

HBA- hydrauliczny system wspomagania awaryjnego hamowania,

sygnalizację niezapiętych pasów z przodu, mocowania ISOFIX i immobiliser.

Wyposażenie z zakresu komfortu:

egulacja wysokości kierownicy, światła do jazdy dziennej, składane (ale nie dzielone) oparcie tylnej kanapy, czteroramienna kierownica, zestaw wskaźników bez obrotomierza (elektroniczny wskaźnik paliwa).

Citigo z wyposażeniem Active ma wszystko to, co Easy, a ponadto:

Regulowany na wysokość fotel kierowcy, zdalnie sterowany centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby z przodu, elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego i półkę nad przestrzenią bagażową.

Zobacz też: Nowy Chevrolet Captiva: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Trojaczek Skody w wersji Ambition ma na liście wyposażenia wszystko, co Easy i Active, a ponadto:

Manualną klimatyzację, rozbudowany komputer pokładowy, osłony przeciwsłoneczne kierowcy i pasażera (z lusterkiem), zamykany schowek w desce rozdzielczej.

Najwyższą pozycję w cenniku Skody Citigo zajmuje wariant wyposażenia Elegance. Obejmuje on wszystkie elementy wyposażenia Easy, Active i Ambition, a także:

Trójramienną kierownice, pakiet skórzany (kierownica i gałka drążka zmiany biegów, czujniki parkowania z tyłu i przednie światła przeciwmgłowe.

Zobacz też: Volkswagen Up! – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy również:

-dezaktywację poduszki powietrznej pasażera za 200 zł,

-funkcję awaryjnego hamowania z czujnikiem zbliżeniowym za 500 zł (niedostępny dla Easy),

-pakiet sportowy zawierający obręcze kół AURIGA z lekkich stopów, przyciemniane tylne szyby i sportowe zawieszenie (pakiet sport dla Ambition 2600 zł, a dla Elegance 1100 zł,

-sportowe zawieszenie za 550 zł (niedostępne dla Easy i Active),

Zobacz też: Chevrolet Aveo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

-pakiet na bezdroża za 700 zł (niedostępny dla Easy),

-fotel pasażera regulowany na wysokość za 250 zł (niedostępne dla Easy),

-elektrycznie sterowane panoramiczne okno dachowe za 2900 zł,

-podgrzewane przednie fotele za 800 zł (niedostępne dla Easy),

-tempomat za 500 zł (niedostępny dla Easy i Active).  

-przednie światła przeciwmgłowe za 800 zł

Nasz wybór: Skoda Citigo Ambition

Silniki Skody Citigo:

Skoda Citigo jest dostępna z jednym trzycylindrowym silnikiem 1,0 MPI w dwóch wariantach mocy: 60 i 75 KM. Silnik ten może współpracować z pięciobiegowa manualną, lub pięciostopniową zautomatyzowaną skrzynią biegów (niedostępna dla Easy) za dodatkowe 2625 zł.

Dla słabszej, 60-konnej jednostki producent oferuje opcje Twin Power, czyli instalację LPG Landi Renzo (niedostępna dla Easy) za 3500 zł.

Zobacz też: Mazda5: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Silnik o mocy 60 km rozpędza auto do prędkości 160 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 14,4 sekundy. Według danych producenta auto ze słabszą jednostką napędową zużywa średnio 4,5 litra benzyny na 100 km.

Dodatkowe 15 KM (1,0 MPI 75 KM) pozwala na rozpędzenie się do 171 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 13,2 sekundy, czyli 1,2 sekundy szybciej niż wersja 60-konna. Producent podaje, że mocniejszy silnik zużywa średnio 4,7 litra benzyny na 100 km, czyli o 0,2 litra więcej niż słabszy motor oferowany do CItigo.

Mocniejsza jednostka napędowa wymaga dopłaty 1500 złotych (dla wszystkich wersji wyposażenia).

Nasz wybór: Skoda Citigo 1,0 MPI 60 KM, ponieważ nie warto dopłacać 1500 zł za nieznacznie lepszą dynamikę.

Redakcja poleca: Skoda Citigo Ambition 3d 1,0 MPI 60 KM za 33 590 zł.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA