REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 308: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Peugeot 308 SW przód Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot 308 SW przód Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 konkuruje na rynku z autami takimi jak Volkswagen Golf czy Ford Focus. W cenniku producenta znajdziemy wiele wersji silnikowych i wyposażeniowych Peugeota 308. W poradniku tym podpowiadamy, jaką wersję Peugeota 308 kupić.

Nadwozie Peugeota 308

Kompaktowy Peugeot 308 jest oferowany w trzech wersjach nadwoziowych: jako pięciodrzwiowy hatchback, siedmioosobowe kombi SW i dwudrzwiowy kabriolet z twardym dachem (CC). Cenniki poszczególnych wersji otwierają kwoty 51400 zł za hatchbacka, 73300 zł za SW i 92200 za CC.

REKLAMA

Nasz wybór: Peugeot 308 SW, ponieważ dopłata do SW w odpowiedniej wersji silnikowej wynosi   około 10 tysięcy złotych, za które mamy praktyczniejsze nadwozie i możliwość przewiezienia siedmiu osób. 

Wyposażenie Peugeota 308

Pięciodrzwiowy hatchback Peugeota jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia: Access, Active, Allure i uportowionej GTi, natomiast siedmioosobowa wersja SW jest obecnie oferowana jedynie w wersji Active.

Zobacz też: Test Peugeot 308 CC: francuski kompromis

Peugeot 308 CC jest oferowany w trzech wersjach wyposażenia: Sport, Sport Pack i Feline. Każda kolejna jest o około 14 tysięcy złotych droższa od poprzedniej.

Wyposażenie Active obejmuje m.in.: systemy ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego (AFU),  elektroniczny rozdzielacz siły hamowania (REF) oraz system kontroli trakcji (ASR), ESP, przednie i boczne poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane szyby i literka (podgrzewane), szklany dach panoramiczny, zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia, relingi dachowe w kolorze aluminium, komputer pokładowy, dwustrefową automatyczną klimatyzację, kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach i aluminiowe felgi w rozmiarze 16 cali.

Nasz wybór: Peugeot 308 SW Active

Jaki silnik do Peugeota 308 wybrać?

Peugeot 308 jest dostępny w czterech wersjach silnikowych w różnych wariantach mocy.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW: SWoboda konfiguracji

Silniki benzynowe dla Peugeota 308:

1,4 (98 KM) VTi z manualną skrzynią biegów (5 biegów) dostępny jedynie w hatchbacku w wersji Access (51400 zł w promocji),

1,6 (120 KM) VTi z manualną skrzynią biegów (5 biegów) dostępny w hatchbacku Access (54800 zł)  i Active (61100 zł) a także w CC Sport (92200 zł),

1,6 (156 KM) THP z manualną skrzynią biegów (6 biegów) dostępny w SW Active  (81800 zł) i CC Sport Pack (104400 zł) (także z automatyczną skrzynią wymagającą dopłaty 5 tys. zł),

1,6 (200 KM) THP z manualną skrzynią biegów (6 biegów) dostępny w Gti (92400 zł) i CC Feline (12100 zł).

Zobacz też: Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

Silniki diesla dostępne dla Peugeota 308:

1,6 (92 KM) HDi FAP z manualną skrzynią biegów (5 biegów) dostępny w hatchbacku Access (60400 zł) i Active (66700 zł), SW Active (78900 zł),

1,6 (112 KM) e-HDi FAP z manualną skrzynią biegów (6 biegów) dostępny w hatchbacku Access (66100 zł), Active (72400 zł) (76400 z automatem), SW Active (84600 zł) (88600 zł z automatem) i CC Sport Pack (103500 zł)

2,0 (150 KM) HDi FAP z manualną skrzynią biegów (6 biegów) dostępny w hatchbacku Allure (87400 zł), SW Active (89100 zł),

2,0 (163 KM) Hdi FAP z manualną skrzynią biegów (6biegów) dostępny w CC Sport Pack (112400 zł) (także z automatem za 117400 zł).

Nasz wybór: 1,6 (112 KM) e-HDi FAP z manualną skrzynią biegów (6 biegów) za 84600 złotych

Redakcja poleca: Peuegot 308 SW Active 1,6 (112 KM) e-HDi FAP z manualną skrzynią biegów (6 biegów) za 84600 złotych

Źródło: samar

Peugot Partner 1.6 HDi  nawet 20% rabatu! Sprawdź teraz!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    REKLAMA

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    Typy ładowarek samochodowych. Moc ważniejsza od liczby punktów! Przynajmniej dla ciężarówek

    Elektryfikacja oznacza konieczność rozbudowy sieci stacji ładowania. Dziś jednak coraz jaśniejsze staje się to, że do tej pory Europa szła w złym kierunku. Bo na mapie nie liczy się wcale ilość punktów, a oferowania przez nie moc.

    REKLAMA