REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 308: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Peugeot 308 SW przód Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot 308 SW przód Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 konkuruje na rynku z autami takimi jak Volkswagen Golf czy Ford Focus. W cenniku producenta znajdziemy wiele wersji silnikowych i wyposażeniowych Peugeota 308. W poradniku tym podpowiadamy, jaką wersję Peugeota 308 kupić.

Nadwozie Peugeota 308

Kompaktowy Peugeot 308 jest oferowany w trzech wersjach nadwoziowych: jako pięciodrzwiowy hatchback, siedmioosobowe kombi SW i dwudrzwiowy kabriolet z twardym dachem (CC). Cenniki poszczególnych wersji otwierają kwoty 51400 zł za hatchbacka, 73300 zł za SW i 92200 za CC.

REKLAMA

Nasz wybór: Peugeot 308 SW, ponieważ dopłata do SW w odpowiedniej wersji silnikowej wynosi   około 10 tysięcy złotych, za które mamy praktyczniejsze nadwozie i możliwość przewiezienia siedmiu osób. 

Wyposażenie Peugeota 308

Pięciodrzwiowy hatchback Peugeota jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia: Access, Active, Allure i uportowionej GTi, natomiast siedmioosobowa wersja SW jest obecnie oferowana jedynie w wersji Active.

Zobacz też: Test Peugeot 308 CC: francuski kompromis

Peugeot 308 CC jest oferowany w trzech wersjach wyposażenia: Sport, Sport Pack i Feline. Każda kolejna jest o około 14 tysięcy złotych droższa od poprzedniej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposażenie Active obejmuje m.in.: systemy ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego (AFU),  elektroniczny rozdzielacz siły hamowania (REF) oraz system kontroli trakcji (ASR), ESP, przednie i boczne poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane szyby i literka (podgrzewane), szklany dach panoramiczny, zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia, relingi dachowe w kolorze aluminium, komputer pokładowy, dwustrefową automatyczną klimatyzację, kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach i aluminiowe felgi w rozmiarze 16 cali.

Nasz wybór: Peugeot 308 SW Active

Jaki silnik do Peugeota 308 wybrać?

Peugeot 308 jest dostępny w czterech wersjach silnikowych w różnych wariantach mocy.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW: SWoboda konfiguracji

Silniki benzynowe dla Peugeota 308:

1,4 (98 KM) VTi z manualną skrzynią biegów (5 biegów) dostępny jedynie w hatchbacku w wersji Access (51400 zł w promocji),

1,6 (120 KM) VTi z manualną skrzynią biegów (5 biegów) dostępny w hatchbacku Access (54800 zł)  i Active (61100 zł) a także w CC Sport (92200 zł),

1,6 (156 KM) THP z manualną skrzynią biegów (6 biegów) dostępny w SW Active  (81800 zł) i CC Sport Pack (104400 zł) (także z automatyczną skrzynią wymagającą dopłaty 5 tys. zł),

1,6 (200 KM) THP z manualną skrzynią biegów (6 biegów) dostępny w Gti (92400 zł) i CC Feline (12100 zł).

Zobacz też: Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

Silniki diesla dostępne dla Peugeota 308:

1,6 (92 KM) HDi FAP z manualną skrzynią biegów (5 biegów) dostępny w hatchbacku Access (60400 zł) i Active (66700 zł), SW Active (78900 zł),

1,6 (112 KM) e-HDi FAP z manualną skrzynią biegów (6 biegów) dostępny w hatchbacku Access (66100 zł), Active (72400 zł) (76400 z automatem), SW Active (84600 zł) (88600 zł z automatem) i CC Sport Pack (103500 zł)

2,0 (150 KM) HDi FAP z manualną skrzynią biegów (6 biegów) dostępny w hatchbacku Allure (87400 zł), SW Active (89100 zł),

2,0 (163 KM) Hdi FAP z manualną skrzynią biegów (6biegów) dostępny w CC Sport Pack (112400 zł) (także z automatem za 117400 zł).

Nasz wybór: 1,6 (112 KM) e-HDi FAP z manualną skrzynią biegów (6 biegów) za 84600 złotych

Redakcja poleca: Peuegot 308 SW Active 1,6 (112 KM) e-HDi FAP z manualną skrzynią biegów (6 biegów) za 84600 złotych

Źródło: samar

Peugot Partner 1.6 HDi  nawet 20% rabatu! Sprawdź teraz!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

REKLAMA

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

REKLAMA