REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kolejny elektryk Volkswagena. Oto ID.ROOMZZ

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kolejny elektryk Volkswagena. Oto ID.ROOMZZ
Kolejny elektryk Volkswagena. Oto ID.ROOMZZ
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Jest SUV-em, korzysta z napędu elektrycznego, a do tego ma trzy rzędy foteli. Volkswagen ID.ROOMZZ zadebiutuje w Szanghaju, a w salonach sprzedaży pojawi się w roku 2021.

Elektryczna wersja motoryzacji zdaje się powoli upominać o każdy segment rynku. Tym razem za sprawą konceptu ID.ROOMZZ nadszedł czas na duże SUV-y. Nowy Volkswagen nie stanowi zaskoczenia stylistycznego - wykorzystuje elementy znane z innych konceptów zaprezentowanych przez Niemców. Może jednak urzekać pod względem koncepcji wnętrza. Auto zostanie wyposażone w trzy rzędy foteli. Dodatkowo ma dawać szeroką możliwość aranżowania przestrzeni pasażerskiej. Oznacza to mniej więcej tyle, że auto jest w stanie przekształcić się w "wygodne miejsce do odpoczynku".

REKLAMA

I fakt ten ma duże znaczenie z punktu widzenia samej koncepcji pojazdu. W końcu duży SUV jest nie tylko elektrykiem, ale i samochodem autonomicznym. Volkswagen ID.ROOMZZ będzie wyposażony w system ID.Pilot, który zaoferuje czwarty poziom autonomizacji jazdy i ma komunikować się z pasażerami za pomocą ekranów multimedialnych zamontowanych na konsoli centralnej. Te zastąpią klasyczne zegary i przełączniki. Podczas projektowania wnętrza ważny był też aspekt ekologiczny. Dlatego tapicerka AppleSkin została wykonana z surowców odnawialnych pochodzenia roślinnego.

Volkswagen ID.ROOMZZ - 306 koni i napęd 4x4

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen ID.ROOMZZ jest napędzany za pomocą dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy na poziomie 306 koni mechanicznych. Siła będzie trafiać na wszystkie cztery koła. Duży SUV osiągnie pierwszą setkę w 6,6 sekundy. Prędkość maksymalna ma wynosić 180 km/h. Układ napędowy zostanie sparowany z baterią o pojemności 82 kWh. Ta według wymogów cyklu WLTP powinna pozwolić na pokonanie nawet 450 kilometrów na jednym ładowaniu. Poza tym przy pomocy szybkiej ładowarki będzie można ją podładować do 80 proc. pojemności już w ciągu pół godziny.

Volkswagen ID.ROOMZZ zostanie oficjalnie pokazany podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju 18 kwietnia. Choć na razie można mówić o modelu koncepcyjnym, ten zapowiada wersje która trafi na linie produkcyjne niemieckich zakładów. Według wstępnych deklaracji Grupy Volkswagena elektryczny SUV powinien pojawić się w salonach sprzedaży w okolicy roku 2021.

Volkswagen ID.ROOMZZ
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.ROOMZZ
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.ROOMZZ
Materiały prasowe Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA