Nowy Peugeot 208 - mocna zmiana stylistyczna i napęd elektryczny
REKLAMA
REKLAMA
Stylizacja nowego Peugeota 208 bardzo mocno nawiązuje do większego brata - modelu 508. O identyczne akcenty oparty został zarówno pas przedni, jak i tył auta. Jeżeli chodzi o linię boczną, to dość mocno została zdominowana przez obłości. Te z jednej strony podkreślają sympatyczny, miejski charakter 208-ki, a z drugiej optycznie powiększają nadwozie.
REKLAMA
Nowy Peugeot 208 to seria nowości technologicznych. Podstawą do budowy auta stała się platforma CMP. Ta nie tylko dała możliwość elektryfikacji napędu, ale również poprawiła np. akustykę kabiny pasażerskiej oraz zarządzanie dystrybucją ciepła na pokładzie. Poza tym inżynierowie mocno dopracowali aerodynamikę nadwozia, obniżyli masę pojazdu o 30 kilogramów oraz... zapowiedzieli wariant zeroemisyjny.
Nowy Peugeot 208 - napęd elektryczny o mocy 136 KM
Od momentu rynkowego debiutu Peugeot będzie oferował model e-208. Auto będzie napędzane 136-konnym silnikiem elektrycznym dysponującym momentem obrotowym na poziomie 260 Nm. Źródłem napędu stanie się bateria o pojemności 50 kWh. Według cyklu WLTP ta pozwoli na pokonanie nawet 340 kilometrów na jednym ładowaniu. Akumulator otrzyma gwarancję na 8 lat, ewentualnie 160 tysięcy kilometrów. W tym czasie powinien zachować 70 proc. swojej pojemności.
Pomijając napęd zeroemisyjny nowy Peugeot 208 otrzyma jeszcze dwie wersje silnikowe. Paleta benzyniaków będzie się składać z 1.2-litrowego silnika 3-cylindrowego. Ten będzie występować w wariancie o mocy 75, 100 lub 130 koni mechanicznych. Na ofertę jednostek wysokoprężnych złoży się 1.5-litrowy motor o mocy 100 koni mechanicznych. Silniki będzie można sparować z 5- i 6-biegową przekładnią manualną, ewentualnie w mocniejszych wersjach 8-biegową automatyczną.
Nowy Peugeot 208 - i-Cockpit w elektronicznej wersji
Spore pole do innowacji w nowym Peugeocie 208 da i-Cockpit. Rozwiązanie stworzone przez francuską markę będzie konfigurowane w trzech wariantach. W zależności od poziomu wyposażenia zostanie zestawione z 5-, 7- lub 10-calowym ekranem. Poza tym hatchback będzie oferował całą listę najnowszych systemów asystujących, a w tym adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, asystenta parkowania, asystenta martwego pola, system automatycznego hamowania działający do prędkości 140 km/h, automatycznie włączane reflektory i system rozpoznawania znaków drogowych.
Nowy Peugeot 208 trafi do sprzedaży jesienią roku 2019. Kierowcy, którzy jako pierwsi postanowią kupić hatchbacka, otrzymają taką możliwość za sprawą uruchomienia strony z zamówieniami online. Marka zapewnia, że w przedsprzedaży dostępne będą zarówno wersje spalinowe, jak i elektryczne.
Pierwsza generacja Peugeota 208 została zaprezentowana dokładnie 7 lat temu. Auto łączyło dobre prowadzenie z niezwykle atrakcyjną stylistyką, oszczędnymi silnikami i rozsądnie wykalkulowaną ceną. W efekcie spotkało się z naprawdę ciepłym przyjęciem rynku. Model sprzedawał się każdego roku w ilości oscylującej między 250 a 330 tysięcy sztuk. To potężny sukces w segmencie B.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.