Nowy Peugeot 208 5d – który silnik i wersję wyposażeniową wybrać?
REKLAMA
REKLAMA
Peugeot 208 5d – który silnik wybrać
W gamie silnikowej pięciodrzwiowego Peugeota 208 znalazły się cztery jednostki napędowe. Dwie benzynowe i dwie wysokoprężne.
REKLAMA
Podstawowym źródłem napędu jest trzycylindrowy silnik 1.2 PureTech, rozwijający moc maksymalną 82 KM (w wersji 3d, podstawową jednostką jest silnik 1.0 PureTech, rozwijający moc maksymalną 68 KM) przy 5750 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 2750 obr./min. Według informacji producenta, w konfiguracji z manualną pięciobiegową przekładnią, 82 konny 208 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,2 s (14,5 ze zautomatyzowaną przekładnią ETG) i może się rozpędzić do 175 km/h. Według danych katalogowych mały Peugeot zużywa 5,5 l benzyny na 100 km podczas jazdy w ruchu miejskim, 3,9 l podczas jazdy w trasie oraz 4,5 l na 100 km w cyklu mieszanym.
Zobacz też: Test Peugeot 301 1.6 LPG: jazda za grosze?
Drugą dostępną jednostką benzynową, jest również trzycylindrowy silnik 1.2 Pure Tech, ale rozwijający moc maksymalną 110 KM przy 5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1500 obr./min.
Według danych producenta, 110 konny Peugeot zużywa w ruchu miejskim (z manualną pięciobiegową przekładnią) 5,2 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy w trasie - 3,7 l na 100 km, a w cyklu mieszanym 4,3 l na 100 km. Oprócz niższego niż słabsza odmiana zużycia paliwa, 110 konny Peugeot jest dużo dynamiczniejszy. Według danych producenta, przyspieszanie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 9,6 s (9,8 z sześciobiegową skrzynią automatyczną). Prędkość maksymalna tej wersji to 190 km/h.
Przeczytaj recenzję Peugeota 208 5d 1.2 PureTech 110 KM
W gamie silników wysokoprężnych również znajdziemy dwie odmiany tego samego silnika. Czterocylindrowy 1.6 HDi może mieć moc 75 lub 100 KM. W każdym zestawie przewidziano tylko pięciobiegową, manualną przekładnię.
Słabsza odmiana osiąga moc maksymalną przy 4000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr./min. Mocniejsza, moc maksymalną osiąga również przy 4000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 254 Nm przy 1750 or./min.
Obie jednostki wysokoprężne według danych producenta osiągają identyczne wyniki zużycia paliwa. W cyklu miejskim zużywają 4,2 l oleju napędowego na 100 km, w trasie 3,0 l/100 km, a w cyklu mieszanym 3,5 l/100 km.
Różni je za to dynamika. Słabsza jednostka rozpędza Peugeota 208 od 0 do 100 km/h w 13,3 s, a mocniejsza w 10,7 s. Prędkość maksymalna 75 konnej wersji to 171 km/h, a 100 konnej – 187 km/h.
Zobacz też: Peugeot 308 R HYbrid: szybki niczym Ferrari!
REKLAMA
Zerkając w cennik Peugeota 208 wyraźnie widać, że producent stawia przede wszystkim na sprzedaż silnika 1.2 PureTech o mocy 82 KM w konfiguracji z manualną skrzynią biegów. Tylko z tą jednostką napędową, są dostępne wszystkie poziomy wyposażenia – Active, Style i Allure. W opcji ze zautomatyzowaną przekładnią ETG, możemy nabyć 208 jedynie w bazowej wersji wyposażeniowej Active.
Dynamiczniejszy silnik benzynowy, rozwijający moc maksymalną 110 KM jest dostępny jedynie w połączeniu z najbogatszą odmianą Allure. Z kolei najsłabszy dostępny silnik Diesla – 1.6 HDi/75 KM można nabyć tylko z bazową wersją Active. Mocniejszą odmianę 1.6 HDi/100 KM kupimy zarówno z bazowym poziomem wyposażenia Active, jak i z najbogatszym – Allure.
Zobacz też: Nowy Peugeot 308 GT - w sportowym stylu
Rekomendacja redakcji:
Podstawowa jednostka benzynowa będzie dobrym wyborem ale tylko pod warunkiem, że nie będziemy od niej zbyt wiele oczekiwać podczas jazdy z większym obciążeniem. Także dynamika przyspieszania podczas jazdy z wyższymi prędkościami nie jest w tym przypadku imponująca.
Silnik, który sprawnie napędza 208 bez względu na to, czy poruszamy się w ruchu miejskim, czy po autostradzie to 1.2 PureTech o mocy 110 KM. Niestety na jego zakup trzeba wydać o 10 tys. zł więcej niż na zakup silnika 82 konnego. Jednak osoby, które mają zasobniejsze portfele i chcą wykorzystywać Peugeota 208 również jako pojazd wakacyjny zachęcamy do zakupu właśnie droższej wersji. Polecamy ją także tym, którzy rozważają zakup słabszej odmiany silnika wysokoprężnego (1.6 HDi/75 KM w wersji Active jest tylko o 1100 zł tańsza o 110 konnego PureTech w najbogatszej odmianie). 110 konny PureTech jeździ zaskakująco dobrze i nie zużywa przy tym dużych ilości paliwa.
Ze względu na cenę, zakup 100 konnego silnika Diesla będzie opłacalny tylko w skrajnych przypadkach. Gdy ktoś pokonuje rocznie samochodem ogromne dystanse.
Zobacz też: Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan
Peugeot 208 5d – którą wersję wyposażeniową wybrać?
Nabywcy Peugeota 208 5d mają do wyboru trzy poziomy wyposażenia. Podstawowy – Active, pośredni - Style i najbogatszy - Allure. Przy czym, te trzy warianty są dostępne jedynie w zestawieniu z benzynowym silnikiem o mocy 82 KM. Co więcej, różnice w wyposażeniu poszczególnych wersji nie są aż tak duże. Zwłaszcza między Active, a Style, gdzie różnica w zakupie wynosi 1100 zł. Wybór droższych wersji wyposażeniowych otwiera za to dostęp do większej listy dostępnych opcji, których do tańszych odmian nie można dokupić.
Active
Podstawowa odmiana Peugeota 208. Na liście wyposażenia standardowego Active znalazły się m.in. system mocowania fotelika ISOFIX, reflektory soczewkowe ze światłami do jazdy dziennej LED, poduszki powietrzne, czołowe, boczne i kurtynowe, centralny zamek z pilotem, wspomaganie kierownicy, dwupłaszczyznowa regulacja kolumny kierowniczej, tempomat, elektrycznie sterowane przednie szyby, elektrycznie sterowane lusterka boczne, regulacja wysokości fotela kierowcy, komputer pokładowy, multimedialny ekran dotykowy z radiem, czy manualna klimatyzacja. Do wersji Active możemy dokupić m.in. tylne czujniki parkowania (1000 zł), skórzaną kierownicę (300 zł), czy podłokietnik dla pierwszego rzędu siedzeń (300 zł). W kosztującym 600 zł pakiecie można nabyć nawet elektrochromatyczne lusterko wsteczne, automatyczne włączniki wycieraczek i świateł.
Więcej na temat Peugeot przeczytasz tutaj
Style
Droższy o 1100 zł pakiet Style dodatkowo w wyposażeniu standardowym (ponad Active) zawiera – trójramienną kierownicę z chromowanym wykończeniem (koszt dla wersji Active to 300 zł), szyby boczne i tylne przyciemniane (koszt dla wersji Active to 400 zł), lusterka boczne chromowane (niedostępne dla wersji Active), szesnastocalowe felgi stalowe z oponami (w wersji Active są felgi piętnastocalowe). Ponadto za 2000 zł można dokupić dwa dodatkowe wzory szesnastocalowych felg ze stopów lekkich, które są niedostępne dla wersji Active (dla wersji bazowej jest dostępny tylko jeden wzór szesnastocalowych felg ze stopów lekkich).
Allure
REKLAMA
Najbogatsza odmiana Allure jest droższa od podstawowej – Active o 4700 zł. W porównaniu do wersji Style, w wyposażeniu standardowym zawiera dodatkowo: reflektory przeciwmgielne funkcją doświetlania zakrętów (niedostępne dla uboższych wersji), podświetlenie wnętrza Ambiente (niedostępne dla uboższych wersji), automatyczną dwustrefową klimatyzację, multimedialny ekran dotykowy z WiFi i funkcją Mirror Screen, chromowane listwy podokienne, zmodyfikowany zderzak, szesnastocalowe obręcze ze stopów lekkich, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, czujnik zmierzchu i automatyczny włącznik wycieraczek, automatyczny włącznik reflektorów.
Ponadto wybór wersji Allure otwiera listę wyposażenia opcjonalnego niedostępną dla uboższych wersji. Znajdziemy na niej m.in. pakiety personalizacji wnętrza i nadwozia, pakiet obejmujący skórzaną tapicerkę, siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, panoramiczny, szklany dach (1800 zł), system HiFi JBL, czy system czujników parkowania z przodu i z tyłu, z kamerą cofania i opcją Park Assist.
Zobacz też: Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT Line – wrażenia z jazdy
Rekomendacja redakcji:
Jeżeli nie możemy sobie pozwolić na zakup silnika 1.2 PureTech o mocy 110 KM, kompromisem będzie zakup 1.2 PureTech o mocy 82 KM – wersja Active lub Style z wyposażeniem opcjonalnym wedle uznania.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.